globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Stare foto, to nejde sem nedat
 
12.6.2015 v 22:58
Pro nekoho hodne humorny, pro nekoho vzpominka To snad uz neni ani mozne
















Naposledy editováno 12.06.2015 23:25:07

Stare foto, to nejde sem nedat

17.6.2015 v 21:30 | Nahoru | #61
Přesně, 2 klaksony, řidítka s hrazdou, padací rám a svářečský rukavice. Bez toho nebyl člověk IN.
Později ještě trochu ořezat blatníky a kulatá zrcátka ze Žigulíka, zcizená v noci někde na parkovišti.

Stare foto, to nejde sem nedat

17.6.2015 v 21:47 | Nahoru | #62















Naposledy editováno 17.06.2015 21:51:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stare foto, to nejde sem nedat

18.6.2015 v 10:56 | Nahoru | #63

PEPAFJR píše: Ale kecy, kdo opravdu chtěl, tak si i za komunistů koupil motorku jakoukoliv. Ale musel chtít a mít penízky.



Dovolil bych si trochu flame....
Já bych to viděl spíš tak, že ten, kdo byl ochoten si smočit, tak byl tehdy schopen pořídit jakoukoliv motorku.
Kdo se odmítal zapojit do bolševické šedé ekonomiky jezdil na Jawě a tunil.
Ale mě to nijak zvlášť nevadilo. Měl jsem 250 ccm a proti pinckovi to bylo dělo
Ale asi pocházím z nuzných poměrů

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stare foto, to nejde sem nedat

18.6.2015 v 11:11 | Nahoru | #64
Bobík.: Jo dva klaksony... a občas halogen, kulatá zrcátka ze žigulíka a zvednuté výfuky



Není na tvé fotce benzínka na Rudně?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stare foto, to nejde sem nedat

18.6.2015 v 11:16 | Nahoru | #65

docent píše: Dovolil bych si trochu flame....
Já bych to viděl spíš tak, že ten, kdo byl ochoten si smočit, tak byl tehdy schopen pořídit jakoukoliv motorku.
Kdo se odmítal zapojit do bolševické šedé ekonomiky jezdil na Jawě a tunil.
Ale mě to nijak zvlášť nevadilo. Měl jsem 250 ccm a proti pinckovi to bylo dělo
Ale asi pocházím z nuzných poměrů



Nevím jestli pocházíš z nuzných poměrů, ale zřejmě jsi si peníze nedokázal vydělat a nebo jsi je použil na něco jiného. Japonská motorka se od roku 1975 - 1989 nechala zcela oficiálně a bez valut koupit na Brněnském veletrhu, problém to nebyl ani přes Tuzex a pak jsi si ji mohl nechat, opět oficiálně, dovézt ze zahraničí. Akorát jsi tam musel mít někoho z příbuzenstva či kamaráda.

Naposledy editováno 18.06.2015 11:19:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stare foto, to nejde sem nedat

18.6.2015 v 11:35 | Nahoru | #66
PEPAFJR> Přesně jak říkáš
Pohádky o oficiální koupi západní moto na veletrhu radši nechám bez komentáře. Kdo tu dobu pamatuje dobře ví o jak "oficiální" prodej se jednalo.
Peníze jsem vydělat uměl (brigádama - nikoli melouchařením z kradeného matriálu) a použil jsem je z větší části na motorky.
Jinak děkuji za potvrzení mého názoru o "smočení si s komunistama":
1/ Kamarádíček či příbuzný na západě .
2/ Nebo se zapojit do vexlování s bonama .

Zkrátka mi vadí současná snaha některých lidí ospravedlnit svoje tehdejší chování frází, že kdo byl šikový, tak si to dokázal zařídit.
Ale to je politika, tak toho tady nechme....

(reakce na) Stare foto, to nejde sem nedat

18.6.2015 v 11:49 | Nahoru | #67
[quote=docent]PEPAFJR>

Jinak děkuji za potvrzení mého názoru o "smočení si s komunistama":

Co Ti na to tak asi mohu odpovědět, kdyby jsi mě to řekl do očí, tak Ti plivnu do kxichtu.

Stare foto, to nejde sem nedat

18.6.2015 v 12:22 | Nahoru | #68
Chlapci - trochu jste mi připomenuli JEDEN z první poloviny 90. tých let:
"KOHO BUDEŠ VOLIT? Komunisty. TO JO, TO JÁ TAKÉ/VŠICHNI, ALE Z KTERÉ POLITICKÉ STRANY???"

Vydělat se dalo především rukama / nějakých flinkajících se např. THP-ček bylo všade mraky/, a tak třeba na žních nebo na chmelu jsme se scházeli docela pravidelná sqvadra. To sice bývalo období 3 neděl - 1 měsíce, ale na tehdejší dobu za práci mimo zákoník práce (tzn. 16 práce/8 vyspat = a takhle celé období sklizně/soboty i neděle = dokud nebude úroda pod střechou) se dalo vydělat 5 - 6 000,-Kč / za 3 neděle.
A právě práce, kde jsi makal, byly zaplacené a vychcando-komančové tohle dělat nechtěli - a tak ses ani nepotřeboval "smáčet".
Já Tě tedy prvotně Docente pochopil jako že smáčet ve smyslu šmelit, krást, přeprodávat/spekulovat (klasika Mrázek = v Příbrami ukrást tuny stříbra, propašovat na západ, zde proměnit za zboží a to zase sem vrátit - nu a za postupně získané valutové konto v 90.-tém spojit se s OF-ákama při volbách, nakoupit jim tiskárny a koupit si je.....).
A pak rozhoduj - kdo byl v historii větší "kun..a" .

Ono je to ale v podstatě úplně jedno - pro nás dole je Fučík kdo nám vládne, my budeme mít vždy jen to co si vymakáme - ať je u vesla jakákoli "kur...a".

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stare foto, to nejde sem nedat

18.6.2015 v 13:07 | Nahoru | #69

PEPAFJR píše: Nevím jestli pocházíš z nuzných poměrů, ale zřejmě jsi si peníze nedokázal vydělat a nebo jsi je použil na něco jiného. Japonská motorka se od roku 1975 - 1989 nechala zcela oficiálně a bez valut koupit na Brněnském veletrhu, problém to nebyl ani přes Tuzex a pak jsi si ji mohl nechat, opět oficiálně, dovézt ze zahraničí. Akorát jsi tam musel mít někoho z příbuzenstva či kamaráda.



Proč tady těch motorek bylo tak zoufale málo, když si je vlastně každý mohl koupit?

1 reakcí na tento příspěvek Stare foto, to nejde sem nedat

18.6.2015 v 13:19 | Nahoru | #70
Vsem Nechci tady cist zadnou politiku, o tom to neni. Vsichni dobre vime, jak bylo

(reakce na) Stare foto, to nejde sem nedat

18.6.2015 v 13:31 | Nahoru | #71
fafo>

(reakce na) Stare foto, to nejde sem nedat

18.6.2015 v 14:32 | Nahoru | #72
1100Virago>Zdarec. Pěkný kousek. Včetně toho chromu. Já jsem tomu chromu taky podléhl, a asi svou třetí Jawu jsem tím ohodíl celou. V té době jsem si to nechal dělat oficiálně v chromovně ve Vítkovických strojírnách. Stálo mě to celých 1100 korun československých. . Jedni soudruzi nechápali, druzi z toho měli bžundu. Ale udělali a bylo to super . Jen mě mrzí, že se nedochovalo žádný foto. Pár černobilých fotek sice bylo, ale ty s věkem pašly v pizdu. A co sr týče ty benzinky , tak to je dodnes stojící benzínka ve Staré Běle. Ta vpravo když jedeš z Ov. Naproti je benzinka Eurobit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stare foto, to nejde sem nedat

18.6.2015 v 14:43 | Nahoru | #73
1100Virago>Jo, a to jsem zapoměl napsat, jestli to byl na tý fotce tvůj kousek, tak jsem ti ještě zapoměl pochválit ty špica budíky. Sám jsem po takový basťarně toužil. Vrch z panelky se pranic nelíbíl. Takže pokud to šlo, tak jsem tam bastil tachoše z Octávek a Felicii. , a zvedal jsem si tím i maximální rychlost.

(reakce na) Stare foto, to nejde sem nedat

18.6.2015 v 17:14 | Nahoru | #74

Sukin píše: Proč tady těch motorek bylo tak zoufale málo, když si je vlastně každý mohl koupit?



Protože málokdo měl na takovou motorku peníze a raději si koupil auto a nebo bydlení. Což nemění nic na tom,že kdo chtěl a měl tak si tu motorku koupil.

Naposledy editováno 18.06.2015 17:16:08

Stare foto, to nejde sem nedat

18.6.2015 v 17:42 | Nahoru | #75




Stare foto, to nejde sem nedat

18.6.2015 v 17:43 | Nahoru | #76
...1974 .
tak tady se už nemuselo nic upravovat

1 reakcí na tento příspěvek Stare foto, to nejde sem nedat

18.6.2015 v 18:32 | Nahoru | #77
Tak pěkné vlákno to bylo, než se začalo jebat do komoušů a politiky. Ach jo, proč?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stare foto, to nejde sem nedat

18.6.2015 v 22:29 | Nahoru | #78

Jiří78 píše: Tak pěkné vlákno to bylo, než se začalo jebat do komoušů a politiky. Ach jo, proč?


Maš recht. Nechtěl jsem to komentoval, ale napsal jsi to správně stejně jsem to viděl i já.
Ať se to tu znovu rozjede, tak dám do frcu jeden svůj zahraniční kousek z roku 85. Do rukou nám padl až po revoluci na jaře v roce 90.
Postupem času jsme si ji s kámošem vytunili k obrazu svému. Prostě hrúza.
Jak na dnes koukám, po těch 25 létech, samou radostí bych brečel, jak jsme byli klucí šikovní.
Už to vypadalo místama skoro i jako motorka.
.


















1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stare foto, to nejde sem nedat

18.6.2015 v 23:55 | Nahoru | #79
Bobík.>
Nechtěl jsi dát jiné fotky? Tohle XJ-čko nevrčelo v 85, ale ani 90. To je na něho ještě brzy

(reakce na) Stare foto, to nejde sem nedat

19.6.2015 v 09:31 | Nahoru | #80

Bobík. píše: 1100Virago>Jo, a to jsem zapoměl napsat, jestli to byl na tý fotce tvůj kousek, tak jsem ti ještě zapoměl pochválit ty špica budíky. Sám jsem po takový basťarně toužil. Vrch z panelky se pranic nelíbíl. Takže pokud to šlo, tak jsem tam bastil tachoše z Octávek a Felicii. , a zvedal jsem si tím i maximální rychlost.


Jo, palubka je mírně překopaná ze 634, mezi tachometrem a otáčkoměrem jsem měl ještě indikátor dobíjení vyrobený z takového toho počítadla kilometrů do auta. Neměřil napětí, ale směr proudu - jestli teče z baterie nebo do baterie. Když se totiž rozsvítil halogen, odběr byl tak velký, že dobíjení nestíhalo a baterku to časem vycucalo. Tak jsem ho po čase zrušil - stejně jsem ho používal jen na upozornění oslňujících řidičů
Panelku mám dodnes, jen léty doznala dalších úprav a změn. Naštěstí jsou všechny vratné, nic není vařené nebo řezané, takže kdybych se někdy rozhodl udělat z toho originál, není to nemožné.

edit: Jo, vím kterou benzínku myslíš

Naposledy editováno 19.06.2015 09:32:10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stare foto, to nejde sem nedat

19.6.2015 v 10:46 | Nahoru | #81
Franky>To co vidíš na fotkách, mělo opravdu v TP udáno rok výroby 1985. Borec od kterýho se to kupovalo, to původně sehnal za babku prej jako mírnou bouračku někde od Aše. A začal si to různě překopávat. Nevím co s toho zbylo původního, a co dopasovaný třeba z novějších modelů, který stejně ještě dalších hafo let vypadaly skoro stejně, My to koupili od něj tenkrát v roce 90 za slušnou cenu. On s tím totiž pak někde potkal za jízdy svodidla. Dovezli jsme to vozíku. Na boku, jak padlou srnu. Plus hromadu plastu a nějakých dílu co jsme k tomu dostali. Polovinu jsme pro nepoužitelnost vyhodili.Takže jsme pak přes zimu taky bastili, a snažili se s toho udělat něco co vypadá jako motorka. Byl rok 90. Doba temna. Žádný motorkařský fóra, žádny e-shopy, žádný značkový servisy v každém městě. Pokud jsme chtěli jezdit, musel sis pomoci jak to šlo, tak jsme museli použít samozřejmě i nějaký věci z novějších modelů. To co vidíš je foceno asi v roce 94-95. Samozřejmě to během tý doby, co to bylo v naších rukou prošlo hromadou dobových faceliftu . Ale základ byl motobike JJAMMAHHA z roku 85. Tady v té konkurenci těch krásných letitých stroju. to je vlastně mladík, ale spiš mě šlo o to, aby nás někdo pochválil, jaky jsme byli klucí šikovní .Nebo patlalové a mršiči. . Tu pochvalu bych pak poslal mailem tomu mýmu kámošovi, snad do nebíčka(jen bůh ví kde při jeho hříších leží) , kde už odpočívá(snad) dlouhých 15 let, poté co ho když jel na motorce po hlavní, sestřelil nějaký Stevie Wonder.

Stare foto, to nejde sem nedat

19.6.2015 v 10:54 | Nahoru | #82
Já ti to chválím , protože tu dobu si pamatuji velmi dobře a to ,,bastlení,, mě pár let dobře živilo.....

Stare foto, to nejde sem nedat

19.6.2015 v 14:20 | Nahoru | #83
Super vlakno, az me to donutilo k zasadnimu cinu a to pres vikend taky neco vyhledat v cernobilem foto archivu

(reakce na) Stare foto, to nejde sem nedat

19.6.2015 v 16:37 | Nahoru | #84
Franky> Že to tak strašné nebylo? Otec měl v 70. letech pořadník na novou Cortinu. Nebyl v KSČ, tak se na něj "omylem" zapomnělo. Nakonec koupil sice novou, ale "jen" Škodu 120. Výběr byl ze dvou barev. Bílá, zelená. Nechceš ? Neber. Potom budeš mít Moskviče. Ten byl skladem... Já v 70. letech jezdil na pionýru. Ze Světa motorů jsem věděl, že v NSR existují Zundappy 50, Hondy 50... ale dostat se k tomu ? Absolutně nemožné. Píšu o 70. letech. V 80. letech už to možná bylo lepší, zvlášt' koncem osmdesátých. Ti, kdo tehdy přestavovali Jawy 350 podle západních vzorů, mají můj obdiv. Já měl koncem 80. let Jawu 350 Californian, ale tak šikovný jsem nebyl.

1 reakcí na tento příspěvek Stare foto, to nejde sem nedat

19.6.2015 v 18:21 | Nahoru | #85
Chlapy říkám Vám pamětníkům něco Essex? Mám dojem, že to byli nějací úpravci od Brna. Moc hezké motorky stavěli. No ne?


















Stare foto, to nejde sem nedat

19.6.2015 v 18:30 | Nahoru | #86
I Bizon šel "omladit."



1 reakcí na tento příspěvek Stare foto, to nejde sem nedat

19.6.2015 v 18:31 | Nahoru | #87
Taky zajímavá - přístroje ala Žígo 1600



(reakce na) Stare foto, to nejde sem nedat

19.6.2015 v 20:05 | Nahoru | #88
Ty brďo, to muselo ject aspoň 180. Pokud pamatují tak tolik nějak Žiga na tachošu snad měli. Dodnes vzpomínam nato, že když tenkrát dorazila k motorce nějaká zvídavá omladina, první věc co byla, koukli na tachoš kolik tam je napsáno a fiihaa. Oči na vrch hlavy. A hned ti stouplo sebevědomí .

MartinED250 píše: Taky zajímavá - přístroje ala Žígo 1600



Stare foto, to nejde sem nedat

19.6.2015 v 20:14 | Nahoru | #89
nahodou na tu dobu skvely hadry a masiny

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stare foto, to nejde sem nedat

19.6.2015 v 20:14 | Nahoru | #90
Bobík.>
Ono je to v podstatě jedno - ale opravdu jsi nemohl koupit v roce 1990 motorku, která se začala prodávat u dealera až v roce 1992 (Takže ani díly a ani třeba kradenku - tento model ještě nebyl na světě).
Tehdy jezdilo ještě XJ-čko modelového roku 1984.
Já totiž zrovna tento nový model XJ600Diversion jezdíval v 1992 okukovat do SRN (na svojí Kawasaki Z250A).
Vždy si vzpomenu, že blok motoru nového XJ-čka byl barevně odlišen od převodovky a byla tak evokováno oddělení motoru a převodovky.






Naposledy editováno 19.06.2015 20:15:14
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist