paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawa 350/354 seřízení zapalování
29.3.2015 v 19:02
Zdravím, všechny potřeboval bych podrobnější návod na seřízení zapalování na Jawu 350/354. Pomocí posuvky,měrek a šroubováku. Když moto nahodím jede pouze jeden válec a to ten levý. Ten pravý někdy po přidání plynu taky prskne ale spíše se asi jen veze. Svod výfuku a válec není teplý jako ten levý. Když vytáhnu svíčku s kabelem a prošlápnu tak svíčka jiskru dává takže závada to nebude spíše jen grif o seřízení. Našel sem tento návod






Otáčením kliky nastavím HÚ a mezi kladívkami nastavím mezeru na měrku 0,35mm poté popojedu PROTI směru hodin.ručiček o cca 3 mm zpět a na obrázku píšou že by v této poloze neměla jít strčit měrka větší jak 0,05mm, ovšem měrka 0,05 tam vleze v pohodě ale myslím si že je volná a vleze tam i větší, jak vyštelovat aby sem tam měl těch 0,05 ? Horní kladívko pravý válec. Dále by mně ještě zajímala jak má být natočena deska na které jsou kladívka přidělána. Někdo tam kdysi rejpnul jehlou a udělal si rysku ale momentálně je to posunuté. Motor sem včera složil měl sem ho rozebraný, písty jsou správně. Když sem vytáhl kabel z pravého válce moto sem normálně nastartoval na ten jeden. Děkuji za rady nejlépe znalců

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/354 seřízení zapalování

3.4.2015 v 11:39 | Nahoru | #31
OnluCBR> má š to pevně pod kontrolou

(reakce na) Jawa 350/354 seřízení zapalování

3.4.2015 v 21:31 | Nahoru | #32
laďa-prášil>
Se ti jen zdá

Jawa 350/354 seřízení zapalování

4.4.2015 v 15:15 | Nahoru | #33
Zapomeň na měrky. Buď na žárovku, nebo jestli máš měřák s funkcí akustické zkoušečkx tak nemusíš nic vyrábět a seřizuješ na pípnutí. Já používám digi šupleru a mám vyrobený přípravek na přichycení. Pokud máš hodinky, je to úplně supr. Tak to seřídíš naprosto přesně. Když jede jen jeden válec, tak tady byly v diskuzích popsány snad všechny možné závady. Ještě projdi popřípadě proměř odpory, pokud není někde přerušený drát, nebo neprobíjí na kostru. Také prověř kondík. Jinak to musí šlapat jako wape když to seřídíš.

Jawa 350/354 seřízení zapalování

22.4.2015 v 14:32 | Nahoru | #34
1: otoč motorem a najdi nejvyžší zdvih kladívka (nikoliv válce) tam nastav cca 0,5mm
2: vem šroub z víka a opři ho hlavou o píst
3:otáčej motorem po směru hodinovejch ručiček (ten šroub drž, at ti tam nespadne)
4: v okamžiku jiskry (do fajifky nandej svíčku a opři jí o hlavu vájce) se podívej o kolik zubu závitu ten šroub vyjede, než dosáhneš horní úvratě pístu (tentokrát pístu) (šroub je M6 takže stoupání závitu je 1mm) potřebuješ 2-3 mm (na desetiny by sis hrál zbytečně, nemá to žádnej efekt)
5: dolaď destičkou pootočením doleva, nebo doprava a opakuj postup od bodu 1

6: až budeš mít hlavní desku a levej válec nastavenej, stejným způsobem nastavíš i menší desku - nepovoluj pak už šrouby hlavní desky!!!

7: zdá se to někomu jako blbost? tak to napřed vyzkoušejte ... nebo si o tom pokecejte u svího servisu ... až se tam před sezonou sejdete:)))

(reakce na) Jawa 350/354 seřízení zapalování

22.4.2015 v 18:14 | Nahoru | #35
ja1> hezky napsáno, ale vape se do 4000 neprodávvá a už dlouho

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/354 seřízení zapalování

23.4.2015 v 07:55 | Nahoru | #36
Takže to bylo tím prasklým kroužkem jo?

U kladívek je problém, že když to seřídíš podle návodu, tak se někdy dostane zdvih kladívka do nesmyslných hodnot. Je potřeba vybrat vačku, nebo upravit, tak, aby zdvihla kladívko na 0,4 a dál již nezvětšovala zdvih, což je teda hlavně problém 638/40. seřizovat na žárovku nebo zapnout zapalování a na jiskru. De facto na seřízení nepotřebuju měrku žádnou, protože odtrh +- vidím od oka a předstih seřizuju šuplerou do svíčky... na cestě jsem to nikdy nedělal, ale věřím, že stačí šroubovák

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/354 seřízení zapalování

23.4.2015 v 17:52 | Nahoru | #37
laďa-prášil> zajímalo by mě, kdo to vymyslel, že se 0,4 seřizuje v horní úvrati?

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/354 seřízení zapalování

23.4.2015 v 19:32 | Nahoru | #38
Laďo přášile te tvoje přezdívka je 100% trefná, jednou si to zkus seřídit a už tě nenapadne tady psát podobný ptákoviny jakože šuplera ve válci a tak.

(reakce na) Jawa 350/354 seřízení zapalování

23.4.2015 v 21:34 | Nahoru | #39

mira592 píše: Laďo přášile te tvoje přezdívka je 100% trefná, jednou si to zkus seřídit a už tě nenapadne tady psát podobný ptákoviny jakože šuplera ve válci a tak.



dělám to tak od doby, co mám 638, tedy od roku 1988. Bavím se i s lidma co mají blbý kecy. máš ještě nějaký dotaz?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/354 seřízení zapalování

23.4.2015 v 21:34 | Nahoru | #40

milan56 píše: laďa-prášil> zajímalo by mě, kdo to vymyslel, že se 0,4 seřizuje v horní úvrati?



No právě.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/354 seřízení zapalování

23.4.2015 v 23:55 | Nahoru | #41
laďa-prášil> trochu se vtom ztrácím, nevím jestli píšu ptákoviny, nebo mám blbý keci?

(reakce na) Jawa 350/354 seřízení zapalování

24.4.2015 v 05:51 | Nahoru | #42

milan56 píše: laďa-prášil> trochu se vtom ztrácím, nevím jestli píšu ptákoviny, nebo mám blbý keci?



ne, v pohodě

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/354 seřízení zapalování

25.4.2015 v 12:46 | Nahoru | #43
laďo sorry, ale jsou motorkáři a motorkáři, seřizovat dvouvál posuvkou mi příjde hrozné a jak píšeš odtrh vidím, to ti fakt dost závidím tvoje voči. Podle mě se to má dělat pořádně a ne někde na koleně šroubovákem. Ona ta motorka pak jinak jede a motor jinak šlape. Mj. ne každe je třeba strojař, aby k tomu měl 100% blízko a to co někdo je schopnej udělat sám druhej nezvládne. Mám známého a má asi 15 veteránů a říkal, že 350 je nejlepší s výměnou elektronického zapalování.

(reakce na) Jawa 350/354 seřízení zapalování

26.4.2015 v 00:27 | Nahoru | #44

mira592 píše: laďo sorry, ale jsou motorkáři a motorkáři, seřizovat dvouvál posuvkou mi příjde hrozné a jak píšeš odtrh vidím, to ti fakt dost závidím tvoje voči. Podle mě se to má dělat pořádně a ne někde na koleně šroubovákem. Ona ta motorka pak jinak jede a motor jinak šlape. Mj. ne každe je třeba strojař, aby k tomu měl 100% blízko a to co někdo je schopnej udělat sám druhej nezvládne. Mám známého a má asi 15 veteránů a říkal, že 350 je nejlepší s výměnou elektronického zapalování.



Aha, asi ti nepřijde posuvka dost přesná... chápu. Asi seřizuješ častěji než já ... mám ji teprva 28 let a druhou asi 5 let. Tak se nediv. Zrovna odtrh se dělá šroubovákem, protože snad šroubovák vynalezli na šroubek? Nebo naopak? Známý to asi bude vědět

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/354 seřízení zapalování

26.4.2015 v 18:54 | Nahoru | #45
jj, seš prostě king.

(reakce na) Jawa 350/354 seřízení zapalování

26.4.2015 v 20:52 | Nahoru | #46
mira592> Mně říkal jeden známej, co sbírá veterány, že jo. Asi to tak teda bude... Normálně by se člověk zeptal Jak to teda děláš, ale ty víš, jak se to má dělat pořádně.... Každého věc

Jawa 350/354 seřízení zapalování

29.4.2015 v 17:29 | Nahoru | #47
jo jo, každej používá to, co odpovídá jeho IQ. Já používám to z obrázku v příloze. V Rusku taky někdy používali místo francouzáku kladivo. Taky metoda.




Na velikost odtrhu kladívka myslím, že v standardní sadě příslušentví motrky dodávali měrku 0,4mm.

(reakce na) Jawa 350/354 seřízení zapalování

29.4.2015 v 17:35 | Nahoru | #48

mira592 píše: Laďo přášile te tvoje přezdívka je 100% trefná, jednou si to zkus seřídit a už tě nenapadne tady psát podobný ptákoviny jakože šuplera ve válci a tak.


Posuvkou jsem na jawách dělal předstih vždy a celý léta a neměl jsem s tím jedinej problém. Takže ptákoviny píšeš Ty. Schválně jsem se podíval na originál návod obsluhy a udržování . A tam píšou,že na určení předstihu stačí vložit do válce rovný drát a udělat si na něm značky.

Naposledy editováno 29.04.2015 17:43:44

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/354 seřízení zapalování

29.4.2015 v 18:01 | Nahoru | #49
kurde, takže jako hodinkama to nejde nebo co !!! . . dělejte si to třeba kusem klacku ze stromu se zářezy, me jě to clkem fuk. podle mě je měrka 0,4 a hodinky prostě lepší.

Jawa 350/354 seřízení zapalování

29.4.2015 v 18:47 | Nahoru | #50
Nejlepší je správný návod a správná vačka...... desetina na předstihu u našich plkačů je jedno, na jednoválci asi vůbec, na kývačkách a panelkách jsem to v mládí neseřizoval nikdy, tím myslím nikdy a tím pádem jsem nepotřeboval ani hodinky.. Měrka na odtrh je de facto na nic.. na to stačí oko. Moje mi stačí.

Jawa 350/354 seřízení zapalování

29.4.2015 v 19:52 | Nahoru | #51
já jsem nikdy nic přesnějšího než šupléru nepotřeboval, i s kusem drátu se to dalo řešit, a odtrh jsem dělal od oka taky. Když to nechtělo do otáček tak jsem přidal trochu předstih, občas to i couvalo, málem mi to urazilo hnátu, ale proč si s tím lámat hlavu. Myslím, že tyhle stroje nikdy nic přesného ani nečekaly.

(reakce na) Jawa 350/354 seřízení zapalování

29.4.2015 v 20:38 | Nahoru | #52

mira592 píše: kurde, takže jako hodinkama to nejde nebo co !!! . . dělejte si to třeba kusem klacku ze stromu se zářezy, me jě to clkem fuk. podle mě je měrka 0,4 a hodinky prostě lepší.



Akorát,že kvůli těm hodinkám musíš sundavat nádrž.

Jawa 350/354 seřízení zapalování

29.4.2015 v 21:27 | Nahoru | #53
ale chlapi, tak už přestaňte závidět ten nástroj..

Jawa 350/354 seřízení zapalování

30.4.2015 v 18:19 | Nahoru | #54
už v 60tých letech minulého století znali měrku pro předstih dle oprav a údržby motockylů jawa. měrka odtrhu byla přiložena do nářadí









žijeme už o nějakých 50 let dál a proto by měly naše přístroje taky tak podle toho vypadat.
Mj. u 250tky je psáno: "... seřízení je obtížnější (myšleno z hlediska přístupu)".

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/354 seřízení zapalování

30.4.2015 v 20:29 | Nahoru | #55
ještě ze stejné knížky z r. cca 67.




(reakce na) Jawa 350/354 seřízení zapalování

30.4.2015 v 21:22 | Nahoru | #56
mira592>
a to všechno ale vůbec nic nemění na tom, že mě stačila šupléra, případně kus drátu. Budíky jsou pro slečinky, člověk by to neměl tolik prožívat.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/354 seřízení zapalování

30.4.2015 v 21:23 | Nahoru | #57
Jen tak mezi řečí, už je nastaveno a jede?

(reakce na) Jawa 350/354 seřízení zapalování

30.4.2015 v 21:45 | Nahoru | #58

rancher píše: Jen tak mezi řečí, už je nastaveno a jede?


ale hovno, řešíme, jestli je to lepší budíkem nebo drátem.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/354 seřízení zapalování

1.5.2015 v 11:40 | Nahoru | #59
jj, drátem do válce je podle mě stejný jako do voka.

(reakce na) Jawa 350/354 seřízení zapalování

1.5.2015 v 12:17 | Nahoru | #60
Kdo viděl přesnost jawáckého zápalu na stroboskopu, nemá iluze o potřebě přesného nastavování setinovými hodinkami. Při každé otočce to pálí plus mínus 10-15 stupňů a jede to i tak.

Ale taky nastavuju hodinkami a do panelky je našroubuju i bez sundání nádrže. Je to sice ježek v kleci, ale jde to.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3897, 3898] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116926 Dnes v 15:03 Milan1963
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... Jirk_K 3 4.3.2024 v 22:59 kokoška.
Turecké výfuky JAWA Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka anton_ 6 19.2.2024 v 07:14 cmiral
na fichtlu přes rakousko Jawa 50/23 Mustang, Jawa 350/354 Kývačka Matmote123 24 17.1.2024 v 19:44 Frantas
Rok výroby mororu Jawa 350/354 Kývačka jawari 1 26.11.2023 v 23:17 Kohlstein


TOPlist