AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Termín podzimní Jawa Jízdy zatím není stanoven (předpoklad je jako vždy první týden v řijnu, tedy 3-5.10.2025)
Plánovaný cíl je nabídnutá chalupa Kafiho kdesi v Jeseníkách. Kafi dopíše detaily.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní 2025 proběhla 11-13.4.2025 v kempu Duo na Branžeži.
Fotodokumentace: Verdom
Podzimní 2024 proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.

https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni

Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům

Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 14.04.2025 07:15:51
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Verdom píše: Kafi> Ono jde o to, že ta motorka už má něco za sebou a tu její novotu a luxus už si užil někdo jiný a na tobě zbyde to opravování unavených dílů. Hledání závad není jednoduché, jdi jako u jawy po nejjednodušších věcech. Kabely, fajfky benzínová cesta od karbu k nádrži. Někdy ve vysokém napětí dochází k průrazu a svodu někde na kostru. Tím pak nepálí svíčka při určitých režimech. Nám se to u jedné motorky stalo. Jakmile začala vynechávat, tak za tmy bylo vidět jak jiskří mezi fajfkou a hlavou. A přitom nebylo na fajfce nic vidět. Jinak pokud neuspěješ sám, u starších moto je to cesta od servisu k servisu, než se chyba najde a odstraní a bohužel ta cesta bývá celkem drahá. Ono většinou každý ví, proč se motorky zbavuje a ne vždy ta levná koupě bývá tou nejlepší.
No včera sem jel za tmy, koukal jsem na to a nikde sem jiskru právě neviděl, ale fakt je ten, že jsem to netočil na místě, když sem na to koukal....mohl bych to nastartovat v zavřené garáži, vytočit a koukat....benzínová cesta ok, je vyčištěná, hadičky nové, kohout vyčištěný, odfuk vyčištěný...mě napadá, jestli neni špatné čerpadlo? S těma fajfkama, myslíš zkusit dát nové fajfky? Myslíš, že by na odzkoušení šli použít úplné obyč co sou na Jawě? Ty krátké?
maabo> uklepal se mi minule VN kabel, prostě se odpálil vevnitř, takže sem to vyměnil, kabely sou ok..Jojo křehký japonec, už sem včera říkal, že jestli mě to bude ještě chvíli srát, půjde z domu a za zbylé prachy prostě udělám pořádně Doris, dám tam kyvku z trampa, nový lak, možná kontrola motoru, nové kufry, lepší sedlo, měkčí gripy, nová zrcátka a bude...beztak s emi na ni jezdí nejlíp a je spolehlivá!!!! A to je stejně stará jak to XJ.. To sice jede taky pěkně, ale jen když jede. Resp než chcípne
e: kde je to CDI? Všiml jsem si, že když to takhle začne blbnout, pak to nastartuju tak slyšim jaokby jiskřičky někdě, ale nejsou nikde vidět. Jde to od leé strany, zdá se mi někde u místa startéru? Ale třeba to opravdu bude u fajfek, jen to v nízkých otáčkách nevidím?
e2: teď mi ještě psali kluci, že budu mít někde skříplou hadičku od benzínu...že se to prý kamarádovi taky stávalo....tož zkusím se na to podívat nu
Naposledy editováno 30.04.2015 07:52:52
maabo píše: viděl bych to na CDI jednotku zapalování.... jak se jednou uklepe za běhu fajfka tak hrozí že se poškodí tranzistory na výstupu. Holt to už není blbovzdorná konstrukce, ale křehký japončík...
Ono toho je, ale to CDI je celkem předpokládatelné, to máš pravdu. Blbý je, že ti jej asi někdo hned tak na test nepůjčí a za nové dáš kolem pětilitru podle typu a toho kde jej koupíš. Ještě že krámů je dost. http://www.motocomponents.cz/ http://www.wemoto.cz/ Ale když vidím mnohdy ty ceny, tak zlatá JAWA. :)
Edit: písmenka. :)
Naposledy editováno 30.04.2015 08:09:12
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 30.04.2015 08:33:55
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Kafi píše:
maabo> uklepal se mi minule VN kabel, prostě se odpálil vevnitř, takže sem to vyměnil, kabely sou ok..Jojo křehký japonec, už sem včera říkal, že jestli mě to bude ještě chvíli srát, půjde z domu a za zbylé prachy prostě udělám pořádně Doris, dám tam kyvku z trampa, nový lak, možná kontrola motoru, nové kufry, lepší sedlo, měkčí gripy, nová zrcátka a bude...beztak s emi na ni jezdí nejlíp a je spolehlivá!!!! A to je stejně stará jak to XJ.. To sice jede taky pěkně, ale jen když jede. Resp než chcípne
Kafi-jdi zpět tak o 200stranek a přečti co jsme Ti většina psali,nekupuj to,dej pořádně do kupy 640,popřípadě prodej ji a kup od Hrnouse 250tku co prodával,nevím kolik tenkrát XJ stála,ale asi jsi psal něco do 20ti tis a za to nekoupíš ani Jawu v dobrým stavu natož jakoukoliv zahraniční motorku na tu je potřeba připlatit pořádnej balík pokud chceš jezdit,ale nebudu Tě tu poučovat,v Tvém věku(a to nemyslím nijak zle) jsem byl stejnej a šel bych za svým hlava nehlava viz moje koupě vysněné P 405 ve verzi Sport,nádherné autí 100tis v prdeli a za další rok provozu na ruzných čidlech a elektronice dalších 40tis a prodáno za 45tis na vrakárnu na náhradní díly a to jsem si ještě oddych,že ji aspoň někdo vzal.


Takže střel to,prodej Doris a kup si tu 250tku co je na bazaru za 55tis.


Naposledy editováno 30.04.2015 10:47:14
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Tahle vypada velice pekne.
http://technet.idnes...m_content=clanek-box
Uvidime jak ta cena bude vypadat na vanoce. Ze bych ji koupil manzelce k vanocum.

maabo> uklepal se mi minule VN kabel, prostě se odpálil vevnitř, takže sem to vyměnil, kabely sou ok..
obávám se právě toho, že se tím odpálil nějaký tranzistor toho koncovýho stupně.
CDI je ta krabička ze který vedou vn kabely do motoru
pokud jsi schopen zjistit který válec to dělá, pravděpodobně to bude stále ten samý.
Zkusil bych vyměnit kabel, fajfku i svíčku ze sousedního válce. Pokud se chyba nepřestěhuje, je to CDI
(bohužel tady nemůžeš prostě přehodit vn kabely mezi sebou jako v případě vape)
e: teď vidím že to nejde přehodit, takže nemáš jak vyzkoušet.... to je blbý
Naposledy editováno 30.04.2015 10:39:47
Naposledy editováno 30.04.2015 10:55:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Kafi-> na japonce nedělaj vape? :)
Čmoud píše: Verdom> GP dělá filmy v takové kvalitě,že to ani v domácím prostředí nevyužiješ,podstatné je FPS a to je u GP dostačující.GP používají profi studia a ty potřebují kvalitní základ.Ale každá konkurence vítána aspoň (možná) půjde cena GP dolu.
Já vím. Co se týče ostrosti a panoramatických záběrů nebo záběrů krajiny a vůbec třebas z drona je GoPro super.
Vidět je to třeba na videu co má Aleš Poláček u pokecu s Revaiem,
kdy dron letí nad cestou smrti.
Ale plánuju náhradu klasické kamery na rodinné filmování co mám už nějaký pátek
a ten "všeostrý" obraz z GP, který je dán tou šestiprvkovou asferickou čočkou co to má, je takový "placatý",
je logický, že nějaké ostření u kamery tohoto typu je nesmysl,
ale při filmování blízkých předmětů je ten obraz značně zkreslený jak pomocí rybího oka.
Takže GP jako outdoor kamera nemá chybu, ale je to něco za něco.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Verdom píše: Jinak jeste k tem kameram.
Tahle vypada velice pekne.
http://technet.idnes...m_content=clanek-box
Uvidime jak ta cena bude vypadat na vanoce. Ze bych ji koupil manzelce k vanocum.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
To dovézt domů, asi bych byl definitivně vyhozen . Večer mě stejně čeká veleúkol: manželka ještě neví, že už mi v Týnci vyrobili Jawu 660 a já jí to musím říct.



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Na mojí š120 i pozdějc na peugeotu když se posralo dobíjení, tak to jelo na baterku, dokud nekleslo napětí pod určitou kritickou úroveň.
Pak zeslábla jiskra natolik, že to začlo chcípat v nízkých otáčkách a přestalo to táhnout za plynem
každopádně v tu chvíli jsem vypnul světla a zapnul sytič, který přinutil motor zvýšit otáčky a nechcípnout (krátkodobě samozřejmě, než to umřelo úplně)
Dalo se tak aspoň 5 min ještě nouzově jet a zabočit na nejbližší parkoviště, kde jsem rychlým přískokem k altíku domáčkl vypadnuvší drátek a celou záležitost opravil (u š120) resp. vyměnil uhlíky u altíku a dobil baterku (peugeot)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez ... [1 ... 29, 30] Jawa 350 Tramp, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 125... | hrnous | 880 | 25.4.2025 v 22:47 PetrL3 |
Přední Tlumiče Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka | Tom350354 | 2 | 30.3.2025 v 18:02 cmiral |
Motorkářská krev [1, 2] Jawa 250/559 panelka | Johny_Servis | 33 | 29.3.2025 v 10:25 TomasRA |
Olej Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka | Tom350354 | 8 | 27.3.2025 v 15:23 Came |
Plexi na Jawa pérák indie Jawa Perak | Bajo76 | 3 | 19.3.2025 v 15:24 vosmen |