zdravím,
je tu sice dost odborníků (ty prosím aby se zdrželi komentů), ale je tu i dost normálních chlapů, co opravdu mají přehled - ty prosím o názor.
Je pravda, že koncernový motory TSI z let 2009 - až cca 11, jsou stejný nespolehlivý křápy a pasti, jako populární HTP? Pročetl sem horu diskusí, a TSI tam vavříny rozhodně nesbírá (údajně totální chabrus na rozvody)
Takle: měl sem chuť pořídit auto s tímhle motorem a z tý doby (1.2 nebo 1.4), ale zatím mám po chuti....
takže - jo, nebo ne?
1 reakcí na tento příspěvek OT - auto - koncernový motory TSI
jestli
1.2
1.4
1.8
2.0
1.4 a 1.8 ti preskoci bez varovani, 1.2 chvili pred tim pred startem klepe, takze to jde predvidat.
u 1.4ky navic ve velke mire praskaji pisty
1.4ce bych se vyhnul obloukem, ten motor neni zajimavej ani projevem ani spotrebou, bezne se jesdi kombinace mesto, okresky dalnice kolem 8.5l
Takze pokud tsi tak 1.2ku a nechat si vymenit napinak a rozvodovej retez a mel by byt na chvili klid.
Naposledy editováno 18.03.2015 09:05:20
Edit:
Kuba: "Takze pokud tsi tak 1.2ku a nechat si vymenit napinak a rozvodovej retez a mel by byt na chvili klid."
no právě, všude tam ti majitelé psali, že to moc nevydrží ani po výměně - a sypat do toho 20 papírů na každých 50tkm - to teda radši nic nechci, stačí ta první mrdka co mám doma
Naposledy editováno 18.03.2015 09:13:52
1.4ka mi prijde takova nijaka, nezajimava, zere, jede tak nejak ocekavane a vzhledem k jeji sravosti nezajimavej motor.
kazdej motor ma neco
1 reakcí na tento příspěvek OT - auto - koncernový motory TSI
rozvedu to v širším měřítku. Obecně jde říct že kvalita motorů od koncernu poslední roky je opravdu žalostná, kde hodně lidí má velké problémy s životností motorů přibližně už v lhůtě do 100 tis/km. Ty 1.2, 1.4 a 1.8 Tsi mají všechny velké problémy s poddimenzovanými rozvody ohledně použitých materiálů a robustností celého ústrojí. Hlavní problém byl v dopínákách řetězu, kde dříve se používali nejvíce mechanické dopínáky, ale pak začali dávat hydraulický. Je to problém při startování nebo stání na místě, kde hydraulika nedopíná naplno a řetěz přeskočí(Je v tom taky kvalita použitého materiálu řetězu). Na tento poput ze strany zákazníků začali nakonec dělat v posledních verzích, nejčastěji od 2012 upravený čerpadla oleje, aby olej byl už v podstatě od "nulových otáček" na takovém tlaku, aby řetěz nepřeskočil. Koukal jsem na řezy nového typu a je to šílenost, hraničí s debilitou(chápu je, snaží se zachránit co se dá). U nás v práci má jeden kolega 1.8, která mu přeskočila a potkal se v 60 tis/km. Motor "šade" komplet, takže naštěstí mu to v prodloužené záruce za 160 tis/Kč vyměnili za nový typ.
Resumé za mě zní, že bych do toho typu nešel. Nové typy začali dělat opět s řemeny, které se musí sice měnit, ale jsou spolehlivé ve větší míře(VW tohle umí). Je to daň za stálé odlehčování a zpřísňování norem pro výrobu aut.
Bohužel
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT - auto - koncernový motory TSI
takže nebrat.....
nezbývá tedy než brutálně přitlačit na pilu, a vysolit za (minimálně) rok 2012? Uf, no tak budu holt dýl šetřit
Jirka
2 reakcí na tento příspěvek OT - auto - koncernový motory TSI
současná situace s malými benzínovými motory je bohužel taková,že než socku fábii,či rapida,to už fakt raději hnujdaje.
a to bych řekněme před pěti lety nevěřil,že něco podobného pustím z huby.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT - auto - koncernový motory TSI
JardelT píše: proto budu mít starou octavii 1,9 TDi 66 kW AGR motor a dokud bude jezdit, tak si ho nechám, motor má 250 tis km a šlape jak hodinky
mati ma na 81kW asi 320...
sice motor je nesmrtelnej, ale nejede to, hlucny to je .... a oktavka I je taky spis auto do prace na vozeni bordelu...
tech 300-400tis natoci dneska skoro vsechno, ja mel sluzebniho forda s 2.0tdci - tezkej smax - dostaval co proto a kdyz jsem ho predaval tak mel asi 370tis a vrnel jako novej
kdyz si vyberes nakej starej krap s predimenzovanym motorem kde rozvody vydrzi 500tis apod, sere se tam zas neco jineho...ty prachy proste nastrkas do kazdyho auta...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT - auto - koncernový motory TSI
assassin píše: mati ma na 81kW asi 320...
sice motor je nesmrtelnej, ale nejede to, hlucny to je .... a oktavka I je taky spis auto do prace na vozeni bordelu...
tech 300-400tis natoci dneska skoro vsechno, ja mel sluzebniho forda s 2.0tdci - tezkej smax - dostaval co proto a kdyz jsem ho predaval tak mel asi 370tis a vrnel jako novej
tak hlučný to je, ale všechno, co od auta potřebuji(odvézt z bodu A do bodu B) mi splňuje, spotřebu mám kolem 5 l a vše, co potřebuji, tak se tam vleze, na auto jsem nenáročný, raději to dám do bydlení, kde si to více užiji nebo do paliva(ať nafta do auta nebo benzín do moto)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT - auto - koncernový motory TSI
JardelT píše: tak hlučný to je, ale všechno, co od auta potřebuji(odvézt z bodu A do bodu B) mi splňuje, spotřebu mám kolem 5 l a vše, co potřebuji, tak se tam vleze, na auto jsem nenáročný, raději to dám do bydlení, kde si to více užiji nebo do paliva(ať nafta do auta nebo benzín do moto)
to nerozporuju. ja zas v aute stravim 4-5tis km mesicne, coz uz je dost casu a nehodlam svuj cas travit v necem co proste jen "prepravuje z A do B" a "malo zere"...
1 reakcí na tento příspěvek OT - auto - koncernový motory TSI
1.6TDI i 2.0TDI CR jezdi za stejny pridel nafty daleko lepe a kultivovaneji v lepsich autech.
assassin píše: to nerozporuju. ja zas v aute stravim 4-5tis km mesicne, coz uz je dost casu a nehodlam svuj cas travit v necem co proste jen "prepravuje z A do B" a "malo zere"...
tak to pak chápu, můj nájezt je kolem 18 tis ročně, pokud bych jezdil jako ty kolem 50 tis ročně, tak bych taky asi volil jiné auto
KubaLC8 píše: Rotacky i PDcka jsou dneska davno za zenitem, driv nebo pozdeji je definitivne dodelaji emisni zony a ekopoplatky.
1.6TDI i 2.0TDI CR jezdi za stejny pridel nafty daleko lepe a kultivovaneji v lepsich autech.
to jo, pak stejně to auto už nebude mít takovou hodnotu a zvrakuji ho, ale co vidím u nás na servise, co jezdí auta a mají problémy s motory, i skrz ne příliš kvalitní naftu, tak mám sice motor, který pořádně netáhne, je za zenitem atd, ale údržba mě celkově vyjde na pár peněz
je to věc priorit, někdo potřebuje silný motor, někdo pohodlí, pro mě je to součet vlastností, které potřebuji (z bodu do bodu, objem kufru a cena provozu)
edit: to ty peníze využuji raději jinak než to cpát do auta
Naposledy editováno 18.03.2015 11:46:30
U nás nalítá auto kolem 10 000 ročně, z toho 80 % ženská s dětma. Vyhodit 20 litrů navíc po 4 -5 letech se mi zdá kurva dost, a navíc vědomí, že jí to může kdykoliv kdekoliv nechat, to není zrovna nic moc.....
Zatím teda to rozhodnutí koupit odkládám k ledu. Protože tohle opravdu není k tomu. Leda lovit jinde, ne v koncernu. Jenže to už je jiná kapitola, a navíc my sme na ty český křápy vysazený, 50 let máme furt škodny v baráku.
Ale každopádně díky všem ještě jednou za názory, prozřel jsem
1 reakcí na tento příspěvek OT - auto - koncernový motory TSI
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT - auto - koncernový motory TSI
edit: měl bych asi dodat, že mám doma zprcáka HTP z r. 06, který má po oné známé závadě se ztrátou komprese a opravou hlavy, který mě stálo 27 000,- a došlo k němu v 63 000 km. Auto sem r. 06 koupil nový (kdo to tehdy mohl tušit, co to je za past)
Od tý doby jezdí spolehlivě (najeto cca 25000 km ), ale chtěli sme to vyměnit za yeti (možná rapid), efekt to sice žádnej nepřinese, čistě jen proto, že sme to chtěli. Jenže sem byl vysprchován studenou vodou , a jak vidno, lez bych z jednoho sráče do úplně stejnýho - to ne.
Naposledy editováno 18.03.2015 13:29:42
1 reakcí na tento příspěvek OT - auto - koncernový motory TSI
1 reakcí na tento příspěvek OT - auto - koncernový motory TSI
Tady o golfu
a tady octa 1.2 tsi
1 reakcí na tento příspěvek OT - auto - koncernový motory TSI
Naposledy editováno 18.03.2015 13:35:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT - auto - koncernový motory TSI
Yura píše: chtěl sem vložit co mě zaujalo, jedno je výstřižek z Tipcarsu, druhý je o Golfu 1.2 tsi - no, tedy
Tady o golfu
a tady octa 1.2 tsi
dobrý článek, je další utvrzení v tom, že si starýho diesla nechám