1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gpz turbo
1 reakcí na tento příspěvek gpz turbo
Ještě edit, R5 používala oba systémy s karbem před i za turbem, ty starší měli karb před turbem.
Naposledy editováno 23.02.2015 15:56:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gpz turbo
Naposledy editováno 23.02.2015 22:22:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gpz turbo
2 reakcí na tento příspěvek gpz turbo
Jinak já mám turbo z fabie 1.4 připravené a max plnící tlak bych do té motorky nefoukal víc jak 0,4 , ta motorka má už takle dost velkou kompresi.
Asi když bych se do něčeho takového chtěl po letech zase pouštět bez počítání TD, prostě vzít nějaké odněkud tak bych se snažil použít TD z podobně velkého motoru, třeba Smart 600/700 a rozhodně bych šel do vstřikování, kde ve zkratce spočítáš kapacitu vstřiků a pak už ladíš jednotku dle A/F a EGT... Je to celkem složitá problematika.
2 reakcí na tento příspěvek gpz turbo
Kdysi jsem měl to štěstí prohánět jedno odpoledne CBX650 turbo a ač je to pár let, asi na to nezapomenu Nic..nic...nic... a najednou kolo nahoře, další kvalt, zas kolo nahoře, ubrat,...nic.... vyhnat otáčky ke sepnutí vrtule a zas kolo nahoře Ideální stroj do motoškoly
mm-art-airbrush píše: Já ti s ničím neporadim, ale pokud to doladíš, tak svezení ti závidim
Kdysi jsem měl to štěstí prohánět jedno odpoledne CBX650 turbo a ač je to pár let, asi na to nezapomenu Nic..nic...nic... a najednou kolo nahoře, další kvalt, zas kolo nahoře, ubrat,...nic.... vyhnat otáčky ke sepnutí vrtule a zas kolo nahoře Ideální stroj do motoškoly
Kdo nejezdil GPZ 750 Turbo E... ví prd co je to kolo nahoře
Naposledy editováno 25.02.2015 11:53:21
1 reakcí na tento příspěvek gpz turbo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gpz turbo
RUTAN píše: pěkná práce, měl jsem jich několik ale bezturbových verzí. s karburátory byl vždycky problém, membrány, jehly, trysky, už to prostě časem bylo KO. repase karburátorů je za pěkný balík, ale pokud chceš, aby to fungovalo, asi ti nic jiného nezbyde, protože starší díly budou taky už po smrti..
teď mně ale napadá, že turbo verze měla už EFI vstřikování ne?
na ebayi je na to mraky dílů, včetně vstřiků: http://www.ebay.com...amp;_sacat=0 [/quote]
Ale těch zážitků a ty vzpomínky, co ???
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gpz turbo
Cooker píše: Ale těch zážitků a ty vzpomínky, co ???
no to teda:)) v podstatě jsem nedal z ruky nářadí:) a 12km tlačení motorky domů v 30° horky, když mi vyletěla svíčka z válce, na to se zapomenout prostě nedá:D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gpz turbo
Ballbutick píše: Tak dnes jsem dosvarel vejfuk a sestavil z 15 karburatoru jeden funkcni. Dovede si nekdo z vas typnout jaky trysky by mohly byt? Zkusim 50 a 150.
Ta hlavni zalezi hlavne na tom jaky vykon atakujes. Ale je mozne ze u takto "maleho" karburatoru narazis na limit skrceni prurezu mezi jehnou a jeji tryskou. Pak uz vetsi hlavni tryska nebude efektivni.
1 reakcí na tento příspěvek gpz turbo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gpz turbo
Takhle velký turbo a takle vzdálená montáž...to bude tak na dragster, ale na běžný ježdění to bude nepředvídatelný ...počítám tak min 2s lag jako prase. Ty svody taky nejsou moc chytře udělaný ... 1. vs 4. válec. Myslím, že koště do jednoho cca. zhruba na středu motoru a pak jeden vývod ven by byl asi lepší...
A určitě bych ještě promyslel posílení chlazení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gpz turbo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gpz turbo
Ballbutick píše: t_freedom> no chlazeni je vzduchem tam tomu moc nepomuzu, a dal jsem vetsi olejovej chladic. Co se tyce tech svodu.. proste se to tam jinak nevejde. Bych musel ozelet perovani jinak nevim
Tak jasně, větší oleják pomůže, nebo třeba ještě jeden...ale spíš jde o hlavu (možná náfuky vzduchu...)...jde o to kolik chceš přefukovat...ono velký rozmezí by ti zase neutáhl karbec.
Ty svody bych nechal všechny stejně dlouhý směrem dolů - vnější válce ke středu a pak teprve vyvedl společnej ven (mrkni jak to mělo origo GPZ s turbem)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gpz turbo
Nevim kolik chce autor vykonu ani pri jakych otackach, ale v rozumnych hodnotach je to celkem ucinny kompresor do cca 130HP@7500rpm pro takovy motor.
Odhadnuto vzhledem ke konstrukci, stari a typu motoru:
1.18 kone na g/s hmotnostniho prutoku, 80°C kompresor outlet (mozna bude vic), kompr. inlet 98kPa (uvazuju prime sani), objemova ucinnost 85%, objem 0.75L. Vse korigovano dle mapy.
Turbinovou mapu nemam a hledat nebudu, ale turbina je jiste moc velka. Transienty budou spatne a pro low end torque nemusi byt dost entalpie vyfukovych plynu na inletu turbiny ani na PRT1.48 (bod 130HP@8500HP) kvuli nevhodnym svodum.
Kompresor je daleko líp odladitelnej než turbína.
Vycházím z toho, že u benzínu je tý Ethiopie daleko míň než u dieselu ... a kurva tam záleží na dimenzi turba ...a ještě pokud to už předem zbrzdíš ve ztrátě na kolenech, který jsou jak z ohejbačky. Já měl origo GPZ s Turbem...to mělo průměr tak 35mm a bylo dole rovnou pod svodama - i tak se začínalo ozývat až těsně pod 5t rpm.
Ten motor samotnej neměl ani nijak zvětšený hrdla, jen tu stříkačku...
Taky bych se trochu bál chlazení toho turba a možnosti samovznícení směsi...ale to je asi lichý...
1 reakcí na tento příspěvek gpz turbo
Edit: ještě to doplním...
že i ten kompresor je celkem nahraně, tím, že to poběží dle toho jak je tam zakresleno tak to bude zbytečně ohřívat vzduch a tím klesne zase účinnost, podobně jsem to měl kdysi u své stavby a hodně jsem bojoval jak srazit IAT pod 60°C (bohužel jsem neměl místo pro větší TD).
Naposledy editováno 27.02.2015 13:16:07