Ne ze by auto jelo spatne, to vubec ne,ale nejakej konik navic se vzdy hodi.
V soucasnosti najeto cca 127tkm, r.v. 2010. Mam ale nekolik otazek ktere bych potreboval objasnit. Ma nekdo dlouhodobe zkusenosti s chipovanym autem?
Jednalo by se o chip na 125kw/380Nm
- Co spotreba pri normalnim stylu jizdy? jak moc se zvedne? je mi jasne ze kdyz se na to zacne slapat rozdil bude
- co komponenty? turbo, vstriky, spojka, poloosy,....? Jak moc se jim zkrati zivotnost?
- nejakej tip kde si to nechat kvalitne chipnout Praha a okoli?
- jak je mozne ze nektere firmy upravu nabizi za 19, jine za 6?
dik
Naposledy editováno 10.02.2015 11:22:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chip - Uprava vykonu (auto)
zdeny65 píše: Neudělá to nic,neboj.Zvedne se krouťák a toť vše.Dělali mi chip sice do benzínu,ale i 15 kW je dobrejch.Soused má čipnuto taky a žádný extra změny nenastaly,myšleno závady apd.Když budeš jezdit normálně,tak spotřeba jde dolu o pár procent.
Dělali to tady http://www.nejlevnejsi-chiptuning.cz/
Jednání normální,ceny taky,vyšší výkon je znát,tak to zkus.Je to osvědčený
Dodatek.Soused jel na brzdu a naměřili mu výkon opravdu vyšší.
Jo počkej, ja ti doladili křivku? To jako sedli k PC, něco do něj nalili a šup, máte to, je to dobrý pane nebo jak?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chip - Uprava vykonu (auto)
maras píše: Jo počkej, ja ti doladili křivku? To jako sedli k PC, něco do něj nalili a šup, máte to, je to dobrý pane nebo jak?
...no jasně...1 PS = 200.- Kč...1 Nm = 500.- Kč
zdeny65 píše: No to je trochu z cesty.Za a,nahráním nového softwaru dochází k doladění výkonové křivky v originálním softwaru výrobce.U novějších vozů palubní počítač neoblbneš,spotřeba se měří z řídící jednotky,počtu otáček,úbytku paliva,snímače rychlosti apd.Jednoduše se spotřeba měří způsobem nádrž po hrdlo,ujetí třeba sto,dvěstě km,opětovným dotankováním po hrdlo a výpočtem dotankované palivo a ujeté kilometry.Pak víš jakou máš spotřebu.Za další si docela pleteš chiptuning a tuning,jako takový-mechanický.Chiptuning se dává z důvodu ne vyšší rychlosti,to by musela být jiná převodovka,ale z důvodu akcelerace.Jinak auto jezdí stejně.Pouze v případě situace nutnosti akcelerovat poznáš rozdíl mezi čipnutým a nečipnutým motorem.Tím,že se jakoby laicky řečeno narovná výkonová křivka,je dávkování paliva plynulejší,ekonomičtější a proto se dá mluvit i o ne markantním snížení spotřeby.Hulení z výfuku je signál totálně něčeho jinýho.Asi tak...
Každý auto je jiny, takže nemůžeš nahrát ten stejnej soft jak do auta souseda, biť maj oba napr 2.0TDI 103KW, BMP 8V, každy auto je jinak zajetý, každej s ním jezdil jinej styl atd atd, takže nemůže přijít Franta Překouspatník s notasem a na parkovišti ti tam nahrát soft ten samej jak u souseda (bežně se to tak dělá), proto je to lepší dát (jak sjem již zmínil) někomu kdo tomu rozumí a dá auto na brzdu (NÉ kvuli tomu jestli to má o 103kw a nebo 102KW, ale aby zjistil jde je vykonostní díra, jaká je křívka spalování, předstih atd.), po změření do auta nahraje soft (nahraje do původní mapy změněný data -to jsem v prvním příspěvku nenapsal) do kterýho upravuje podle dat který naměřil na brzdě bohatost směsy atd. A ladí to tak dlouho až je to v rámci možnosti dokonalý.
Apropo...s tou spotřebou jak píšeš u novějších auto ta neni pravda, dám příkláa máme Superba rok 2009 125kw, 2.0tdi na brzdě výkon 136KW, a palubák po upravě měří o cca litr mín, před upravou to nedělalo, a takovejchle případá je víc...
A s tou maximálni rychlosti to taky není pravda, když bude mit auto větší krouták/poníky tak bude mit větší sílu aby na nejvyšší převodovej stupen dosáhlo víc otaček, tím pádem vyšší rychlost. Bávime se třeba o tom že při 3500ot/min auto pojede cca 200 a dílý vyšímu počtu šemíku auto dísáhne otaček 3700ot/min a díky tomu pojede na rovince řekněme 210km/h (nebávíme se o koupi na kterým se dá auto vytočít až do nebezkejch výšin)
Naposledy editováno 10.02.2015 12:28:42
1 reakcí na tento příspěvek Chip - Uprava vykonu (auto)
U motorek je brzda treba, o tom zadna, ale u aut (kor u uzitkovyho - ne u zavodaku), je to docela jedno. Tu smes si lamda stejne poladi a krivka se tak jako tak nastavuje softwarove. Na brzdu se motorky davaj hlavne kvuli te smesi, coz se u chrochtaka v dehtu resit nemusi.
A beda vam, az mne nekde budete smrdet pod nos a budete mi zaclanet v predjeti.
S tim Rakouskem jsem to nepsal jen tak. Dneska uz vsude na zapade maji mobilni STK/Emise stanice. Tam te na prvni "smrad" tamni cajt posle a jses vyrizenej.
2 reakcí na tento příspěvek Chip - Uprava vykonu (auto)
soccer píše: KubaLC8>
Ptej se fy Xtuning, dají i záruku...
Potvrzuji, Xtuning je zaběhlá fungující firma která tě neojebe, samozřejmostí je záloha starého softwaru a záruka.
Nám brzdí a chipují takové kocourky co mají v základu více než 1000 Nm a nikdy s nimi nebyl problém
A odpovědi na tvé otázky
-Spotřeba +- stejná
-Pokud to udělá někdo kdo tomu fakt rozumí, tak by neměl být problém. Jediný co by mohlo odejít dřív je spojka, ale to se dá vyřešit preoblozenim na hds57
-V Praze bych volil dieselpower. Pokud býti nevadila cesta do Těšína tak tdifun.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chip - Uprava vykonu (auto)
assassin píše: tak to jsem se opet dozvedel spoustu zajimavych informaci, asi si to zacnu psat
Teorie a praxe tvori nedilny celek dobreho technika!
E: Snad vsichni chapou pod text...
Naposledy editováno 10.02.2015 21:44:23
1 reakcí na tento příspěvek Chip - Uprava vykonu (auto)
SLEEPER píše: Hosi, to s tou brzdou je pekny, ale to dela malokdo a kdyz tak min. za 20+tis (trebas Cimbu to dela poctive, ale tam si to take poctive zaplatite.
U Cimbu jsme za 1.8tsi nechali 30 a bylo to znat..Nez jednou,pri garancce,pribeh skodovackej technik s usmevem,ze freshnul software a uz to ukazuje,kdy mame preradit
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chip - Uprava vykonu (auto)
zdeny65 píše: Musí se odstranit nejen mechanicky,ale i softwarově.Tím se pak dokáže dostat na emisní limity.Někde jsem to četl,že se to řeší tak,že filtr vykopnou ven a na STK namontujou zpět.Čistě teoreticky.Filtr je sice ovládaný jednotkou,která snímá tlak a v případě zanášení se aktivuje samočistící proces.No podle mě je ten filtr totálně k ničemu,ale co se dá dělat.Proto jsem z dizlu přešel na benzín a mám od těhle sraček pokoj.
Kdyz se mechanicky i softwarove vynda filtr tak to dokaze splnit emise ? Asi mi nedochazi jak je tohle mozne...
Nuže dobra.
Chiptuning se obecně u nás v čr děla hlavně pro oturbeny dehťáky (u těch ten "běžnej" i začinal) z důvodu snížení spotřeby a zlepšení chodu v nízkých otáčkách. Ten "Skutečny" chiptuning u nas v čr dělaji dohromady asi jen 4 větší firmy a par menších vždy zásadně na zakázku.
Ten pseudochiptuning do pětitisíc neni vůbec o tom, že vám auto naladěj na míru individualně a najednou v motoru najdou par skrytych poníků. Celej chiptuning je o tom, že vam odemknou v ŘJ skryty rezervy motoru a upraví vstřikování/zapalování. Tam se nijak ta vykonová křivka nezlepšuje. Si opravdu myslíte, že inženýři co to programuji jsou opice, ktery pouštěj do oběhu motory mimo svůj vykonovy potencial? Ale jděte
Ty motorovy rezervy jsou tam dany z jednoduchyho duvodu, aby auta nemuseli mit při prodeji do ruznych klimatickych podmínek individualni softy pro provoz. Napřiklad v australii kde je velká zátěž na filtry+soustavny horko může jezdit indenticka octavie s tou v čr a nic se ji tim horkem nestane. Nachipovat to v australii tak zjistíte, že tohle odbourání rezerv začíná těžce píct tubro a nazdar.
Dohromady je na netu ke každymu motoru setup pěti map, ktery si tihle šašci stáhnout a nahraji vám ho tam, kolikrát ani sami nevědí co ten soft v sobě má a co obsahuje, co mění a hlavně vám neví ani jak zkontrolovat, že zápis proběhl správně.
Neřikam tim, že tyhle mapy "z googlu" jsou špatny, ale i tak bych volil cestu člověka co ví co jednotlivy setup řj mění a jakym vlivem se to projeví. Obecně tyhle univerzalni chiptuningy jsou sazka do loterie a záleží na tom jak se majitel stara, nemusí se nic stát a bude to šlapat, nebo se může při agresivnější jízdě odporoučet turbo.
Pokuď někdo chce kvalitni chiptuning tak se to dělá s člověkem, kterej je sam mechanik a řeší se tam namáhání převodovky, kolik toho pobere spojka (kdy začne prokluzovat, kdy ne), jak jde teplota motoru apod. Podle toho vám to ten dotyčnej člověk naprogramuje a to fakt není záležitost dvou dnů, ale třeba týdnů.
Lidí co rozumí managementu motoru je asi hodně. Jenže takový člověk je drahý a pár tisíc za chip jednoho motoru je málo. A pak to dopadá občas zle.
Já jsem jen kutil. Naposled jsem si hrál se Simos2P pro mé pracovní auto, kde jsem jen chtěl co nejmenší spotřebu. Takže rozebrání, vyletování prom, naletování patice pro novou eeprom a úprava a úprava... A povedlo se. Teda šlo by asi více, ale přestalo mě to bavit. Ale asi se k tomu zase vrátím. Kdo si hraje nezlobí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chip - Uprava vykonu (auto)
Naposledy editováno 11.05.2015 14:09:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chip - Uprava vykonu (auto)
ppll píše: assassin> Protože měření emisí na dieselu opacimetrem trošku zaspalo dobu euro 6 projde i na euro 4 motoru
No ale motor s euro4 uz ma filtr - resp moc naftaku bez nej asi euro4 nesplni... Samo jeste to bude filtr bez vstrikovani mocoviny apod ...
1 reakcí na tento příspěvek Chip - Uprava vykonu (auto)
2.0TDCI
1.9TDI
1.6TDCI/HDI
1.8TDCI
.
.
.
.
Naposledy editováno 12.02.2015 07:53:46
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chip - Uprava vykonu (auto)
KubaLC8 píše: S E4 se prave jeste najde dost naftaku ktere to umi i bez filtru
2.0TDCI
1.9TDI
1.6TDCI/HDI
1.8TDCI
.
.
.
.
Zajimavy ... 2.0tdci sem mel v smaxu a dpf mel, 1.9tdi ma otec v golfu a ma dpf taky ... Oba euro4...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chip - Uprava vykonu (auto)
Naposledy editováno 11.05.2015 14:09:08