Téma: Problém s navigací
15.1.2015 v 03:07
Nechal jsem na busu namontovat navigaci Mio kterou jsem dřív používal v autě a nikdy s ní nebyl problém. Koupil jsem origo držák+kapsičku proti dešti, nechal v Suzuki servisu namontovat, vše o.k. Vydržela fungovat 14 dní, asi 4000 km ale potom se z ničeho nic začala vypínat. Znovu jsem zapnul, vydržela asi 30 sekund a znova se vypla. Tohle jsem zkusil asi dvacetkrát. Říkám si smůla, šup s ní do servisu. Tam mi při vyzvednutí oznámili že navi je v pořádku, nevypíná se a nic s ní nebylo. Tak sem to zkusil doma na okně a opravdu funguje zapnutá třeba 10 hodin a nevypnula se ani jednou. V autě taky funguje. Takže jsem jí dal zpět na motorku a po pár kilometrech se opět začala vypínat.. Tak mě z laického pohledu napadá- 1) špatnej kabel na motorce co přívádí napětí do navi 2) u motoru je pod kapotama něco mezi 90-100 stupněma a holt se nějak přehřívá (protože v autě kde je 25 stupňů to nedělá ). Máte někdo chytrou radu co s tím ? Kde byste hledali příčinu problému ? Potkalo vás někoho to samé ?

3 reakcí na tento příspěvek Problém s navigací

15.1.2015 v 05:52 | Nahoru | #1
Jo, kamarád si koupil kapsičku proti dešti značky Interphone. Uvnitř byly takové vymezovací molitanové vložky kterými se řešily různé tloušťky navigací, aby tam ta navigace nelítala. A ty fungovaly jako spolehlivý kapacitor tepla. Navigace se uhřála a začala se vypínat

Problém s navigací

15.1.2015 v 08:03 | Nahoru | #2
Když motka nejede, tak vypíná taky ? Kamarádovi odešli dvě navi ( do auta ) a to díky napájecí zdířce (mini USB) otřesy. Ale když byla nabitá, tak chodila, ale nenabijela.
Dej ji na motku nabitou bez kabelu a nedávej ji do obalu (jak píše Seikos).

Problém s navigací

15.1.2015 v 08:23 | Nahoru | #3
Podle mého nam moto jsou vetší rázy při jízdě než v autě... tam to odpružení se přeci jen "jinde"...
Nebo možná to přehřívání...težko říct

Problém s navigací

15.1.2015 v 08:25 | Nahoru | #4
Nemuze to byt otresama? prece jen v aute je to daleko vic tlumene nez na moto

Problém s navigací

15.1.2015 v 09:52 | Nahoru | #5
Nevím co je "po pár kilometrech" , jestli se vůbec stihne přehřát.
Já bych to spíš tipnul na nějaké vyklepané kontakty. Otřesy a chvění na motorce je mnohem vyšší, než u auta a autonavigace na to nejsou stavěné.

(reakce na) Problém s navigací

15.1.2015 v 10:41 | Nahoru | #6

seikos píše: Jo, kamarád si koupil kapsičku proti dešti značky Interphone. Uvnitř byly takové vymezovací molitanové vložky kterými se řešily různé tloušťky navigací, aby tam ta navigace nelítala. A ty fungovaly jako spolehlivý kapacitor tepla. Navigace se uhřála a začala se vypínat


Přesně toto se mi stávalo taky.Měl jsem Mio v kapsičce!!! Až jednou odešla úplně.
Koupil jsem jinou a mám ji na držáku bez kapsičky. Paráda,není problém.
Nebo koupit origo na moto a taky bude v pohodě!!!

1 reakcí na tento příspěvek Problém s navigací

15.1.2015 v 12:10 | Nahoru | #7
pochopil jsem to blbě,nebo se už do servisu dává i ,,namontování´´ navigace?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s navigací

15.1.2015 v 12:13 | Nahoru | #8
seikos> To vypadá že mám stejnou kapsičku- taky tam mám ty molitanové podložky na vymezení vůle. Takže fajn, první možná příčina je přehřívání protože je zavřená v kapsičce a ješte na molitanech.

Další možnost - že jí nedělají dobře otřesy. To beru, ale jak je tedy možné že těch 4000 km fungovala bez problému ? A hlavně- jezdím pouze po pěknejch asfaltkách, nejsem off roadovej typ a nesnažím se vlítnout do každý díry..

Nějaké další nápady ?

(reakce na) Problém s navigací

15.1.2015 v 12:16 | Nahoru | #9
p.a.t.r.i.k.7> Pochopils to dobře !
Nemám na to vercajk. Nemam na to čas. A elektrika není můj hobby obor...

(reakce na) Problém s navigací

15.1.2015 v 12:24 | Nahoru | #10
JirkaR6> Těch 4000km trvalo, než se tam něco vyklepalo. Ono ani tak nejde o jednotlivé rázy při přejezdu nerovnosti, ale o jemné stálé chvění od motoru. Zkus ji dát do kapsy a uvidíš, jestli se taky vypne.

Já mám teda odjeto 11 000km s navi v telefonu bez problému, ale taky mám pořád lufta, že se mi tam něco uklepe. Navíc já mám 2V a to je jiný vibrátor.

Problém s navigací

15.1.2015 v 13:46 | Nahoru | #11
Jde o vibrace s motoru, ne ze silnice

Problém s navigací

15.1.2015 v 15:05 | Nahoru | #12
Pokud máš v navigaci OK akumulátor, nebude to přerušením přívodu elektriky. Pak je ve hře to přehřívání - zkus nechat otevřený zip pouzdra a uvidíš. Pokud vibrace - zkus tu kapsu, ale osobně se mi to moc nezdá. Pak ještě, jestli to nemáš v kapsičce napasováno moc a nezmáčkne se ti při jízdě hlavní vypínač. Vem kapsu s navigací a povoz ji v autě. Osobně používám auto navigaci TomTom, podobné pouzdro Givi a funguje to. Až na to přijdeš, dej vědět.
Nazdar

(reakce na) Problém s navigací

15.1.2015 v 16:01 | Nahoru | #13

seikos píše: Jo, kamarád si koupil kapsičku proti dešti značky Interphone. Uvnitř byly takové vymezovací molitanové vložky kterými se řešily různé tloušťky navigací, aby tam ta navigace nelítala. A ty fungovaly jako spolehlivý kapacitor tepla. Navigace se uhřála a začala se vypínat



přesně jak říkáš...čidlo hlasí přehřátí a vypne ji... mam tel v kapsičce a taky nechávám pootoevřenej kryt..když prší dám do kufru. Tak to jsme uvařil kdysi v albanii foťák ve slídě..kokot jsme ho tam nechal na slunku

Naposledy editováno 15.01.2015 16:02:26

1 reakcí na tento příspěvek Problém s navigací

15.1.2015 v 17:39 | Nahoru | #14
Jo, tohle je uplně běžný problém se "spolehlivýma navigacema z auta".
a) pokud to má napájecí konektor USB mini, tak to je jedno z mnoha možných zel, které existují.... V laboratoři dobré, na mašině nepoužitelné. Pokud to umožňuje nastavení tak zkusit najít něco jako volbu "vypnout po odpojení od napájení" nebo něco takového a deaktivovat, nikdy prostě nezabráníš tomu aby to mělo - nemělo - mělo - nemělo kontakt asi tak tisíckrát za cestu
b) dotykový display - záleží na technologii, ale navigaci nemáš volně, bude v nějakém pouzdře nebo prostě pod slídou. Ta se ráda přicucne a nalepí na navigaci a náhodně tam něco pomačkává takže buď jedeš a na navigaci se mění cíle či je tam výpis bodů zájmu v okolí apod. a stejně čas od času se tam povede "namačkat" vypnutí
c) teplota, ale tam stačí zajistit aby nešlo teplo zespod a nesvítilo na ni přímo slunko. Během jízdy se musí spolehlivě uchladit, takže to jde jen najít vhodnou polohu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s navigací

15.1.2015 v 19:02 | Nahoru | #15

dj_hroch píše: Jo, tohle je uplně běžný problém se "spolehlivýma navigacema z auta".
a) pokud to má napájecí konektor USB mini, tak to je jedno z mnoha možných zel, které existují.... V laboratoři dobré, na mašině nepoužitelné. Pokud to umožňuje nastavení tak zkusit najít něco jako volbu "vypnout po odpojení od napájení" nebo něco takového a deaktivovat, nikdy prostě nezabráníš tomu aby to mělo - nemělo - mělo - nemělo kontakt asi tak tisíckrát za cestu
b) dotykový display - záleží na technologii, ale navigaci nemáš volně, bude v nějakém pouzdře nebo prostě pod slídou. Ta se ráda přicucne a nalepí na navigaci a náhodně tam něco pomačkává takže buď jedeš a na navigaci se mění cíle či je tam výpis bodů zájmu v okolí apod. a stejně čas od času se tam povede "namačkat" vypnutí
c) teplota, ale tam stačí zajistit aby nešlo teplo zespod a nesvítilo na ni přímo slunko. Během jízdy se musí spolehlivě uchladit, takže to jde jen najít vhodnou polohu



ano to by bylo tak kdyby to nemělo baterii ta by měla nějaký čas vydržez i když se nebude dobíjet

1 reakcí na tento příspěvek Problém s navigací

15.1.2015 v 20:46 | Nahoru | #16
Po osobní zkušenosti můžu říct (a určitě nebudu jedinej, kdo není ochotnej kupovat řácky drahý origo navigace na moto) - klasický autonavigaci na motorce nevadí v podstatě skoro nic tak moc zásadního - přehřívání, vlhkost a napájení vždycky nějak zdárně a jednoduše pořešíš ... ale zabijákem jsou neustálý jemný vibrace. Takhle jsem odkouřil po 40 km moji první, sice letitou, ale plně funkční - přichycena na plexi přísavkou, nejdřív čáry přes displej, pak se vypínala, nakonec už nedělala nic a chcípla.
Druhej pokus už byl do vymolitanovaný kapsičky na nádrži Viraga, sice na ní bylo vidět jen v otevřený helmě, klapačce jsem se musel nebezpečně předklánět tak jsem na ní čučel jen opravdu ve stavu nejvyšší nouze, ale odjezdila několik tisíc km v jakýmkoli počasí.
Na Varaderu už jsem na ní chtěl vidět pořádně, hlavně i kvůli občasný jízdě s tankvakem - takže je na origo klipspřísavce schovaná za plexi a mám tak furt na očích, co se děje na silnici přede mnou. Jen ty vibrace jsou eliminovaný tím, že ta přísavka je podložena vrstvou černýho molitanu a není natvrdo přišroubovaná k přístrojovce. Je sice pevně, přesto "plavmo" přidrátovaná černým obužírkovaným měděným drátem. Ty jemný zákeřný vibrace to krásně odfiltruje, přitom se to nečitelně neklepe jak řetěz od Babetty a navíc díky tmavýmu plexi tahle opičárna není ani vidět. Jen to chtělo trochu času na to, si s tím vyhrát - origo držáků navigací jsem měl díky známýmu z motoprodejny doma na zkoušku dost, nepasoval nikam ani jeden, aniž by nebránil ovládání, nebo pohledu na přístrojovku. Možná navigace časem odejde taky, ale na motorce odsloužila přes 10 000 km a jelikož jí budou brzy víc jak dva roky, tak očekávám, že se posere po záruce tak jako každá dnešní elektronika.













1 reakcí na tento příspěvek Problém s navigací

16.1.2015 v 03:58 | Nahoru | #17
No,po přečtení vašich poznatků to vypadá že buď se v kapsičce přehřívá, nebo jí vaděj ty otřesy motoru. Že by se sama vypínala tlačítkem o vršek kapsičky je nesmysl (je tam dost místa). Slída se mi na displej taky nepřilepuje. Aku v navi je určitě slabý, ale to na to nemůže mít vliv když v autě i doma to po strčení do napájení drží. Nebo holt nějakej kábl dole u motoru nedrží jak má.
Ať už to vyřeším nebo ne, zajímalo by mě jestli pokud koupim novou autonavigaci (za 2-4 tis,protože 10 tis a víc za origo moto nedám),takže s novými plnými bateriemi,namontuju s novým kabelem aby vše bylo cajk, jaká je pravděpodobnost že se mi to za chvíli stane znova ?

(reakce na) Problém s navigací

16.1.2015 v 08:31 | Nahoru | #18

kldr píše: Po osobní zkušenosti můžu říct (a určitě nebudu jedinej, kdo není ochotnej kupovat řácky drahý origo navigace na moto) - klasický autonavigaci na motorce nevadí v podstatě skoro nic tak moc zásadního - přehřívání, vlhkost a napájení vždycky nějak zdárně a jednoduše pořešíš ... ale zabijákem jsou neustálý jemný vibrace. Takhle jsem odkouřil po 40 km moji první, sice letitou, ale plně funkční - přichycena na plexi přísavkou, nejdřív čáry přes displej, pak se vypínala, nakonec už nedělala nic a chcípla.
Druhej pokus už byl do vymolitanovaný kapsičky na nádrži Viraga, sice na ní bylo vidět jen v otevřený helmě, klapačce jsem se musel nebezpečně předklánět tak jsem na ní čučel jen opravdu ve stavu nejvyšší nouze, ale odjezdila několik tisíc km v jakýmkoli počasí.
Na Varaderu už jsem na ní chtěl vidět pořádně, hlavně i kvůli občasný jízdě s tankvakem - takže je na origo klipspřísavce schovaná za plexi a mám tak furt na očích, co se děje na silnici přede mnou. Jen ty vibrace jsou eliminovaný tím, že ta přísavka je podložena vrstvou černýho molitanu a není natvrdo přišroubovaná k přístrojovce. Je sice pevně, přesto "plavmo" přidrátovaná černým obužírkovaným měděným drátem. Ty jemný zákeřný vibrace to krásně odfiltruje, přitom se to nečitelně neklepe jak řetěz od Babetty a navíc díky tmavýmu plexi tahle opičárna není ani vidět. Jen to chtělo trochu času na to, si s tím vyhrát - origo držáků navigací jsem měl díky známýmu z motoprodejny doma na zkoušku dost, nepasoval nikam ani jeden, aniž by nebránil ovládání, nebo pohledu na přístrojovku. Možná navigace časem odejde taky, ale na motorce odsloužila přes 10 000 km a jelikož jí budou brzy víc jak dva roky, tak očekávám, že se posere po záruce tak jako každá dnešní elektronika.















sorry,ale měl jsem varadero i navigaci na ní něž jsme šel do motonavigace,a nikdy ji otřesy nevadili..v tom to nebude si myslím...teda pokud to nebyla čínská mrdka

(reakce na) Problém s navigací

16.1.2015 v 08:32 | Nahoru | #19

JirkaR6 píše: No,po přečtení vašich poznatků to vypadá že buď se v kapsičce přehřívá, nebo jí vaděj ty otřesy motoru. Že by se sama vypínala tlačítkem o vršek kapsičky je nesmysl (je tam dost místa). Slída se mi na displej taky nepřilepuje. Aku v navi je určitě slabý, ale to na to nemůže mít vliv když v autě i doma to po strčení do napájení drží. Nebo holt nějakej kábl dole u motoru nedrží jak má.
Ať už to vyřeším nebo ne, zajímalo by mě jestli pokud koupim novou autonavigaci (za 2-4 tis,protože 10 tis a víc za origo moto nedám),takže s novými plnými bateriemi,namontuju s novým kabelem aby vše bylo cajk, jaká je pravděpodobnost že se mi to za chvíli stane znova ?



hele dají se koupit i starší motonavigace třeba na bmwgs.cz a za dobrý peníze..jen je třeba čekat a hlídat,nebo na ebay...taky jsou

Problém s navigací

16.1.2015 v 10:18 | Nahoru | #20
A robí to aj keď by si ju zobral z domu s plne nabitou baterkou a bez pripojenia nabíjacieho kábla?
Ja som mal problém s mojou navigáciou v tom, že sa mi po pár km jazdy už spomínanými otrasmi a vibráciami (a poviem ti sú teda fest zákerné) povytiahol nabíjací konektor z 12 V zásuvky a po chvíli navigácia skončila svoju činnosť (baterka nebola plne nabitá). Poriešil som to nakoniec mechanickým poistením, aby sa konektor po čase nevysúval zo zásuvky.
Ale kľudne môže byť v hre aj to prehrievanie - len aby to u teba neindikovalo to, že pomaly sa bude navigácia porúčať...

(reakce na) Problém s navigací

16.1.2015 v 11:21 | Nahoru | #21

czunik píše: ano to by bylo tak kdyby to nemělo baterii ta by měla nějaký čas vydržez i když se nebude dobíjet



Jasný, baterka BY to vydržela. Jenže když už je na napájení a přijde první vypadek na konektoru, a mini/micro USB vypadávají imrvere, logika si řekne "ha, majitel mě vypnul ze zásuvky, sleep nebo se rovnou vypnu".

Když se podíváš na spešl moto navigace, tak právě jeden z rozdílů je i napájecí konektor. Bývají inteligentně na větší kulaté jacky, které tak citlivé nejsou.

1 reakcí na tento příspěvek Problém s navigací

16.1.2015 v 19:11 | Nahoru | #22
Po přečtení všech vašich příspěvků jsem zjistl, že se nikdo z vás nezmínil o nastavení navigace.Nevím jak je to u "Mio" já osobně mám "TOMTOM" a dělalo mi to podobné kousky.Při přejetí nějaké větší nerovnosti se mi povysunul konektor nabíječky ze zásuvky a navigačka vypnula. Nakonec jsem zjistil že v nastavení jde tohle eliminovat a navigačka se automaticky přepne na svoji baterii.Přihnutím kontaktů a tímto nastavením mám po problémech.
Tady je moje řešení umístění navigace: http://www.motorkar...etail&ddid=46523 a zatím funguje na 100%

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s navigací

16.1.2015 v 19:27 | Nahoru | #23
jawasy> Tak zrovna o volbách v nastaveních typu "při odpojení vypnout" jsem tu psal už dokonce 2x

(reakce na) Problém s navigací

16.1.2015 v 20:09 | Nahoru | #24
dj_hroch> Už to vidím-nějak jsem to přehlédl.Omlouvám se
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Hayabusa a B-King sraz, tentokrát s... [1 ... 137, 138] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Suzuki B-King CobrettiCZ 4115 4.6.2024 v 20:02 CobrettiCZ
Dynojet Quickshifter - funkce? Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Smrči-GSX-F 13 13.3.2024 v 15:48 Smrči-GSX-F
Kapoty Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa anonimis 3 31.1.2024 v 12:14 PetrJ81
Není olej jako olej ? [1 ... 7, 8] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Honda XL 500, Honda VFR 400 Orgovany 229 24.12.2023 v 14:02 SuperSic58
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... Apo-Rider 32 23.9.2023 v 16:43 dettektorr


TOPlist