1 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka
Podobně by mne zajímalo, zda někdo má zkušenost s touto "powerbankou". Už nad ní přemýšlím delší dobu, ale moc se mně nechce věřit, že ten akumulátor bude mít skutečně 12Ah, většinou prý kapacity těchto "bank" bývají z Číny velmi optimisticky nadsazené. A na napájení mobilu, laptopu apod. budiž, ale dle vzhledu to nebudí moc důvěry v to, že by to bylo štonc nastartovat auto. A pokud bych to měl, vozil bych to v kufru auta jako nouzový zdroj, samozřejmě ale i s kvalitními startkabely (o kterých píšu v jednom ze svých témat).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
Jinak v prvním odstavci jsem měl na mysli toto, vlevo dole (mám udělaný screenshot, bohužel nahrávání na motofotky jaksi nepremáva). Nic adekvátního tam neuvádějí, vypadá to, že to má v sobě akumulátor pro nastartování, ale 75A je leda tak na startování Monkey 50, s autem to nehne ani omylem. Proto mně to připadá jako další naleštěná bída - podvod na zákazníky, proto se ptám, zda to někdo nemá už odzkoušené a ví, co se v té piksle reálně nachází, jelikož navenek to vypadá docela zajímavě. Jinak "startovačku" mám už 10 let tuto (starší verzi bez těch LED světel dole po stranách, ale zase má vzadu měnič na 220V/100W, bohužel modif. sinus) a je v ní 7Ah AGM baterka a stále dokáže nastartovat auto se slabou baterkou. Ale u toho na obrázcích od Vás nevěřím tomu, že by to dokázalo dát 18atm. tlaku, na to, jak hračkoidní bezolejový kompík v tom bývá. Ten v mojí starovačce dokáže skoro prázdnou gumu u Fabie nafoukat cca za 5 minut a to už musí být slušně zahřátý.
1 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka
Jen pro představu velikosti a výkonu.
Do své helikoptéry mám akumulátor 3x3x7cm 11,1V 1800mAh 25C, tedy reálně dává 45A.
A to není žádný HIEND akumulátor.
Třeba s tímhle akumulátorem auto spolehlivě nastartuješ.
Jo a těch 18 bar je mi taky k smíchu. To soudruzi přehnali.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
Ládínek.> Ten hajzlík z GM mě napadnul právě kvůli rozměrům a skladnosti, ten futrál by nebyl problém mít pod podlahou kufru u rezervy, kdežto ta žlutá startovačka je oproti tomu několikakilové hovado (baterka, kompík a měnič, i když ten je jen tenký hliníkový odlitek), to by byla blbost vozit s sebou furt. Kvalitní (doma dělané) štartkáble ale pochopitelně vozím pořád. A u té lidlácké uvažuju přítomnost baterky právě kvůli tomu velkému tlačítku nad vývody - kdyby to mělo v sobě přímo silné trafo a usměrňovač na velké proudy, určitě by se spínal primár a těžko by rozumný konstruktér pak dal spínač až těsně k výstupním svorkám. Docela by se šiklo, kdyby někdo ten vergl znal a měl prozkoumaná "střeva". Já bohužel momentálně nejsem tak bohat, abych si mohl dovolit dělat takového "pokustóna-pitvače".
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
Jen pozor na nabíjení. Pokud není uvedeno jinak tak se nabíjí maximálně 1C.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
Já mám v autě 52Ah/520A. Ale 520A je proud startovací, který to je schopna dávat pár sekund. Zase v klidu pobere velký nabíjecí proud. U jednoho BMW jsem po nastartování naměřil dobíjecí proud 95A a nebylo to jen pár vteřin.
Lithiovky jsou napěťově háklivý jak na nabíjení tak vybíjení. S tím zamozřejmě souvisí problém se sériově řazenejma článkama.
Ostatně sérové řazení článků je nejčastější problém v AKU nářadí a je jedno zda Li-on, NiCd nebo NiMh. Nevím teda jestli v Li-on akumulátoru mají pro články vnitřní balancer, ale u Ni se to neřeší. Pak používáním vybitého akumulátoru může dojít až k přepólování nejslabšího článku.
Měl jsem na stole několik akumulátorů z AKU nářadí, kde 2-3 články byly úplně mrtvé a ostatní články cca s 90% kapacitou. Tomu by předcházelo nabíjení s balancerem. Jenže výrobce to vlastně ani nechce, aby akumulátory měli dlouhou životnost.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
A loni jsem dával novou 55Ah baterku do veterána, původní už po 10 letech po týdnu nebyla štonc natočit a nedávno při pokusu o nabití jeden z krajních článků lehnul úplně při zatížení hned vaří a smrdí ozonem, to už se zachránit nedá.
2 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka
Naposledy editováno 15.01.2015 13:50:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
Měls mu říct: "Není to konstruované na dlouhou životnost, ale Vás to asi přežije".
Naposledy editováno 15.01.2015 15:13:49
1 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka
1 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka
Baterii jsem měl připojenou na další dva nezávislý samostatný voltmetry. Oba se od sebe lišily o nějakých 0,04V. Což je si myslím ok.
Baterie byla téměř nabítá. Nabíječka nabijela na režim "moto" baterii z moto.
Nabíjela až na 14,7V. Neumí zobrazit setiny voltu tak to podle mě bylo 14,79V a přesně v moment kdy mělo naskočit 14,8V cvaklo rele a napěti zas klesalo.
Nejhorší je, že nabíjela dle samostatných voltmetrů až na hodnotu cca 14,92V kdy cvaklo rele.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
Jenže pánové, to případné "přebíjení", pokud k němu u některých kusů vlivem nepřesného komparátoru nebo časové či teplotní nestability vůbec dojde, trvá v závislosti na míře té případné nepřesnosti řádově jen sekundy, maximálně desítky sekund. A navíc, a to je taky podstatné, do baterky v tomto režimu tečou už jen pouhé zlomky ampér - viz i nabíjecí diagram k nabíječce.
Ale pokud by i přes to výše uvedené mělo být toto považováno za kurvítko, jak by pak asi bylo možno nazvat běžný stav po nastartování a zvýšení otáček motoru při rozjezdu vozidla, kdy do vyšťavené baterky tečou desítky sekund obrovské proudy?
Mám k těm nabíječkám osobní poznámku a zkušenost:
Jsem (resp. byl jsem až doposud) už zhruba 5 let spokojeným uživatelem té původní nabíječky "s diodama, bez LCD", ale přenechal jsem ji loni na podzim dceři, protože ji potřebovala a já ji mohl postrádat. Takže nyní, rok po uvedení nabíječky s LCD na trh, jsem si tu inovovanou nabíječku "z LIDLu za 499,-Kč s LCD" taky pořídil, a raději 2 kusy - podle dosavadních zkušeností se časem bude ten 2. kus někomu z mého okolí jistě hodit. Nabíječka je svým provedením a koncepcí srovnatelně kvalitní s vyhlášeným CTEKem (který dneska už stojí skoro 2 tisíce) a hlavně když ty biliony elektronů, co z nabíječky do baterky tečou, jsou jedny za osmnáct a druhé bez dvou za dvacet...
S oběma kusy se SN 24xxxx a 25xxxx, které byly dle štítku vyrobeny 2014-09 (tedy před cca 4 měsíci), jsem provedl podobná měření jako kolega drtikol a jsem s přesností nabíječky a jejím chováním VELMI spokojen. Předpokládám, že A/D převodník je uvnitř jenom jeden, a že procesor z něho zároveň bere napětí jak pro interní rozhodování dle nabíjecího algoritmu, tak po zokrouhlení nebo odříznutí dalších míst *) i pro externí zobrazení uživateli na LCD.
Když tak sem o víkendu hodím výsledky porovnání údajů z LCD s odečítanými hodnotami paralelně připojeného přesného voltmetru (nemám ten měřící protokol nyní u sebe), ale odchylky v mém případě byly v celém měřeném rozsahu od 12.3V (schválně jsem předtím trochu vybil baterku v autě světlama asi na 12.25V) do 14,4V takové, že nabíječkový LCD ukazoval *) jen o něco maličko míň, než bylo napětí skutečné.
Zkoušel jsem nabíjet v režimu "motorka" (max. nabíjecí proud 0.8A) i v režimu "auto" (max. nabíjecí proud 3.8A). A při dosažení plného stavu (což bylo výrobcem teoreticky udávaných 14.4V), kdy na displeji svítilo 14.3V a každou chvíli mělo dojít k překlopení na 14.4V, udával multimetr právě těch 14.4V nebo tuším něco maličko přes (asi 14.43V nebo tak nějak) - a v tom okamžiku nabíječka správně ukončila režim dobíjení, rámeček okolo symbolu baterky se čtyřmi svislými čárkami přestal blikat (blikání = signalizace nabíjení) a napětí baterky začalo postupně padat až k těm výrobcem deklarovaným cca 12.8V (na multimetru bylo zhruba 12.75V nebo tak nějak), aby se pak zase správně (v rámci udržovacího režimu) spustilo opakované (cyklické udržovací) dobíjení malým dobíjecím proudem až na těch 14.4V.
_____
*)
Otázkou je, jestli vůbec lze v tomto konkrétním případě mluvit o nepřesnosti.
Dělalo to na mne totiž dojem, jako by pro účely externího zobrazení uživateli (na LCD zobrazovači nabíječky), kdy se napětí akumulátoru zobrazuje s jedním desetinným místem (stovky milivoltů), docházelo nikoli k zaokrouhlení naměřené hodnoty, ale jednoduše pouze k ořezání setin a tisícin... A že proto nabíječka ukazuje typicky o něco málo méně, než co naměřila, a průměrná odchylka zobrazené hodnoty od naměřené by pak mohla být zhruba -50 mV (-0.05V). Tedy alespoň takto se mi to jeví v případě mých dvou včera zakoupených nabíječek. Pokud tomu tak je, potom samotný komparátor včetně A/D převodníku a spol. v nabíječce je docela přesný a pracuje s přesností okolo 0.5% nebo s ještě lepší, což by bylo srovnatelné s přesností průměrných a lepších digitálních multimetrů.
EDIT: doplnění nabíjecího diagramu
Naposledy editováno 16.01.2015 20:48:39
Je to vlastně cyklus, kdy symbol "baterie" na LCD již nebliká a je jakoby nabito.
No každopádně zkusím zakoupit ještě jednu a uvidím jaký budou rozdíly na volmetrech.
Nakonec u nás v Lidlu je 10% sleva na vše takže je za 450,-
Kdyžtak je vrátím obě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
Měří od 0,0V do 0,2V, následuje "Err", pak 3,7V (občas problikne 3,6V) až 14,9V (občas problikne 15,0V) a opět následuje "Err".
Při obrácené polaritě svítí červená LED, voltmetr neměří, ukazuje 0,0V.
V celým rozsahu ukazuje zhruba o 0,1V míň než je realita.
Neměl jsem ji rozebranou (zatím), ale uvnitř bude pravděpodobně procesor s integrovaným AD převodníkem. Běžně v nich jsou 10-bitové převodníky, kde se chyby při 20V rozsahu vejdou pod 0,05V.
Až se budu nudit proměřím to pořádně i s průběhem nabíjecích proudů.
1 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka
Následně se tlačítkem MODE zvolíš nabíjecí režim.
2 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka
díky
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kawasaki kmx 125 Kawasaki KMX 125 | standa34 | 2 | 3.6.2024 v 20:56 standa34 |
Bandit vs E10 [1, 2, 3, 4] Suzuki GSF 600 Bandit | MeCool | 108 | 21.5.2024 v 19:26 Rooks |
Dovoz jawy 350 ze zahranici [1, 2] Jawa 350/634 | krystofvelecky | 38 | 20.5.2024 v 11:13 JAVR |
Karburátor Kawasaki KMX 125 Kawasaki KMX 125 | pharao2003 | 2 | 14.4.2024 v 22:10 Slávek-TDM |
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... | Krautkopf | 46 | 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK |