Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.
Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.
Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25
******* v PM píše: Ahoj tak už taky mám wrko a musím říct že to je fakt parádní motorka a překvapil mě ten vzhled jak dobře a pěkně to je udělaný
Gratuace!
Typ WR250 sis vybral kvalitní, a snad i ten zakoupený kus je v dobrém stavu, a ještě dlouho bude.
Předpoklady k tomu myslím jsou - je to fakt poctivě a robustně vyrobeno, a něco to vydrží.
******* v PM píše: jen teď musím pohledat pár informací protože bych tam chtěl dát drapáky protože jsem s tím jel lesní cestou co mám k chatě a bylo to docela divoký
Jasně, a kór teď na podzim ve stínu na vlhké hliněné nebo kamenité lesní cestě posypané vrstvou klouzajícího listí...
******* v PM píše: chtěl bych se tě ještě zeptat, jestli jsou středy kol stejný u X jako u R. Že bych koupil normální enduro kola 21 a 18, jen bych přehodil kotouče. Je tohle vlastně možný?
Tímto si nejsem úplně jistý, tak se na to prosím raději zeptej nějakého povolanějšího zkušeného "konvertity" - např. kolega r.ricci přesně toto absolvoval tuším zhruba někdy před třemi lety a jistě by Ti k tomu ze své osobní zkušenosti poskytnul cenné informace. A taky už dříve zde v této diskuzi se o tom trochu zmiňoval.
Když tak zde je jeho profil:
http://www.motorkari.cz/profil/?uid=145790
A tady máš odkaz na jeho motorku, částečně konvertovanou z WR 250X na WR 250R:
http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=63826
******* v PM píše: to wrko je na silničních pneu opravdu povedený a prodávající mi řekl takovou zajímavost že yamaha doporučuje k wrku pneumatiky Bridgestone a já vždycky myslel že yamaha je spíš s michelinem
Ano, Yamahy WR 250R/X jsou originálně osazovány Bridgestonama.
Konkrétně WR 250X má vepředu BT090F 110/70-17" a vzadu BT090R 140/70-17".
U WR 250R je vepředu TW301F 80/100-21" a vzadu TW302F 120/80-18".
Naposledy editováno 14.10.2014 15:07:55
2 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Co vy na to chlapi, šli by jste do toho? Mám z těch dovozů divný pocit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
sup005 píše: http://www.motorkari.cz/motobazar/motorky/?scr=278&s[cat]=2&s[znacka]=yamaha&s[model]=yamaha-wr-250r
Co vy na to chlapi, šli by jste do toho? Mám z těch dovozů divný pocit
Osobní zkušenost s tímto bazarem nemám, ale obě ta WRka dotažená z Itálie už tam "visí" celou sezonu. Jsou osazena neoriginálníma koncovkama výfuku, a to dražší WRko s menším nájezdem má jiné (neorignální) gumy, chybí mu krytka na svodu a možná má i neoriginální svod. Levnější WRko s větším nájezdem má podřený levý přední kryt USD vidlí. Je pravdivé tvrzení v inzerátu (možná pocházející od původního italského prodávajícího), že je to nejeté v terénu? Ale samozřejmě může to být třeba jenom i od opření v garáži, kdo ví takto na dálku.
Třeba Ti k tomu něco řeknou i ostatní kluci, a možná dokonce ty inzerované stroje někdo z nich viděl in natura?
Můj SUBJEKTIVNÍ názor/dojem je ale dost rozpačitý. Kromě výše uvedeného mi jednak hlavně ten dražší kus připadá předražený (a to si ještě k oběma připočítej pár tisíc plus nějaké to lítání okolo kvůli přihlášení v ČR), a druhak nemám obecně moc důvěru v bazary. Na dva tři motobazary v ČR sice občas slýchávám kladné nebo aspoň neutrální reference (např. Freemoto u Prostějova), ale na velkou spoustu dalších se spíš nadává - je to holt pro naprostou většinu z nich JENOM kšeft.
Hezkých pár motorek už jsem vystřídal, a ze své zkušenosti proto při nákupu z druhé ruky dávám přednost osobnímu jednání a koupi motocyklu od fyzické osoby. Když jednáš přímo s majitelem a uživatelem, dá se hodně odhadnout už z toho, jaký na Tebe dělá dojem a jak se projevuje, jaký má k mašinám vztah a jak se o ně staral atd.
Naposledy editováno 15.10.2014 09:46:39
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Husqvarna TR650 Terra- tu bych ještě ušetřil Zase prý se Hq kazí je to už Italka, tak zas díly problém. Jsem už taky ten co víc pamatuje , tak chci něco na mazlení, tak uvažuji o Hondě CRF 250 L jak jste řešili někde časem zpětně. No zkrátka dilema, zima na krku a v garáži míso prázdné.počkám ještě chvilku, jak se žádné vrko slušné neoběví, tak jdu asi do té hondy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Počkej,počkej,přes zimu se jich objeví,bude z čeho vybírat,koupit můžeš i na jaře... P-H.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Ne ne na pověry nevěřím,spíš jsem tu prezentoval, co tu psali, spíš je ta Huska pro mě zbytečně těžký mazel na "kochačku" , to nechci říci že jsem nějaký suchar, spíš už lenivím je ale moc pěkná. Chce to zkusit, to je jasné. Nějak mě to ale furt táhne spíš do Wéerka
Jo zrovna včera jsem ty dvěpade študoval, nádhera, sice intervaly po tři tisíce, ale stejně za rok víc nedám, nejsem honič kilomertů , pěkně dalekohled a foto ssebou, toulačka po okolí jak stvořená. No jo, nabídka je skutečně obrovská, uvidíme a dík za tip
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
sup005 píše: http://www.motorkari.cz/motobazar/motorky/?scr=278&s[cat]=2&s[znacka]=yamaha&s[model]=yamaha-wr-250r
Co vy na to chlapi, šli by jste do toho? Mám z těch dovozů divný pocit
jj dovoz z italie radeji nebrat .. u motosoukupa sem byl píšou nepadený ale přijedeš a vídíš jak si to lehlo ..
spíš bych koukal
na mobile mas rok starej model za 135 + papiry a dovoz
nebo bílou za 95 (je tam Verhandulngbasis takže pujde možná dolu ještě o 500euro ) + papírY a dovoz .. přičemž nájezd je velmi reálnej ..
jinak super stroj vřele doporučuju .. letos ze 400km na 3100km a každej kilometr sem si užil .. kvůli meniskům a kolenním vazům sem sundal drapáky a jezdim jen po silnici a na továrních bridgestonech ..
Naposledy editováno 23.10.2014 12:27:23
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Sečteno a podtrženo je tahle motorka opravdu všestranná a hravá, takže jízda s ní je opravdový zážitek. A ještě jednou děkuju za tyhle informace, protože dokážou lidem dost přiblížit hodně věcí který nejsou z obrázků nebo z doslechu jasný.
Naposledy editováno 27.10.2014 16:51:24
Rider23 píše: Po zvážení všech pro a proti a využitelnosti motorky jsem se rozhodl pro Yamahu WR, a po zjištění, že WRx a WRr maj jen malý rozdíly, jsem se rozhodl pro WRx, a časem dokoupím akorát kryt na motor a endurový kola, protože tahle motorka je opravdu povedená a už z fotky vypadá parádně, ale není nad osobní zkušenost, tak jsem se jel za jedním wrkem podívat a byl jsem hodně překvapenej zpracováním a kvalitou, jakou je ta motorka vyrobená a je vidět, že si dali v Japonsku dost záležet. Hned jak jsem viděl při příjezdu k prodejci, jsem tu motorku hned chtěl mít doma Vypadala hodně dobře a nebyla jetá v terénu a po projížďce jsem se ujistil, že je to parádní motorka jak vzhledem tak i jízdníma vlastnostma. Po přivezení jsem se oblíkl a hned utíkal k motorce, abych si jí pořádně osahal. Měl jsem možnost se svíst na poměrně velikým počtu motorek jako Honda crf450, Husaberg fe450 a 501, KTM 400LC, Husqvarna 410, xmoto 250, takže jsem už věděl, co od takový motorky očekávat a překvapilo mě, že WRko na silničních gumách se řídí daleko snadněji než veliký endura, možná to je nastavením tlumičů nebo konstrukcí motorky, ale opravdu se na motorce sedí i řídí hodně pohodlně, a dokonce i spolujezdec to má taky fajn a není cejtit i při plný zátěži a projetí veliký díry žádný bouchání tlumičů na doraz. Při prvním projíždění jsem si zvykal na trochu ucukanej plyn, ale za pár km už bylo vše ok a cukání přestalo, možná to bylo taky tím, že jsem půl roku neseděl na motorce a přecházel jsem z xmota 250 s karburátorem na wrko, který je stříkačka a má nějaký to kg navíc . Přesto, že jsem se teprv s motorkou sžíval, tak mě lákalo zkusit přeskočit nějakej retardér na silnici nebo vyzkoušet polní cestu, ale to bylo dost obtížný když jsem měl obutý hladký Bridgestony, ale to mě stejnak nezastavilo a zkusil jsem malej lesní výjezd, kterej wrko zvládlo levou zadní i když s prokluzem, takže se nedivím, že dost lidí dává místo hladký gumy hrubší vzorek, kterej je vhodnější i do mírnýho terénu jako jsou polní nebo lesní cesty. Dobrá vychytávka je taky malá krabička na boku pod sedlem, kde je nejnutnější nářadí, ale trochu chybí nějakej malej odkládací prostor třeba na doklady nebo lékárničku, ale to lze lehce vyřešit dokoupením brašničky na zadní blatník.
Sečteno a podtrženo je tahle motorka opravdu všestranná a hravá, takže jízda s ní je opravdový zážitek. A ještě jednou děkuju za tyhle informace, protože dokážou lidem dost přiblížit hodně věcí který nejsou z obrázků nebo z doslechu jasný.
Ahoj,
blahopřeji k novému stroji a přeji Ti, ať Tě nikdy nezklame na cestách i necestách a ať z něho máš stále radost!
A líbí se mi taky, cos napsal v profilu ke svému WRku:
"První dojmy - Láska na první pohled a na první dotek. Po prvním svežení bylo jasný, že jsme si padli do oka.
Recenze:
Po tomhle typu motorky jsem koukal cca rok a už na fotkách se mi líbilo zpracování motorky. Po prvním svežení jsem věděl, proč na tuhle motorku jsem četl jen samou chválu. Na motorce se sedí příjemně a ovladatelnost na hladkých gumách je jednoduchá a lehká a láká to k levostem. Tlumiče jsou jak jinak taky slušně zpracovaný a díry ani retardéry nejsou nijak znatelný. Trochu nezvyk byl pro mě trochu ucukaný plyn, ale po pár km jízdy si člověk brzo zvykne a už je jízda plynulá. Na 250 je spotřeba dost nízká, zatím si dala něco kolem 3,5 - 4 litrů na 100 km, což je opravdu super, protože podobnou spotřebu mám se skutrem 50ccm, ale to svežení je uplně jinačí."
Naposledy editováno 25.10.2014 22:26:49
Naposledy editováno 03.11.2014 14:35:52
3 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
tak mam konečně přezuto na podzimáky :D Narazil sem na menší problém se zadním blatníkem, je naprclej na zadnim kole, mezi kolem a blatnikem neni zadne misto. Jak jste to resili? Ti co jste prezouvali na drapaky. Jde o gumy Maxxis Maxxcross 120/100-18
Jen pro predstavu pridavam fotky, co mam na mysli.
Diky :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
LaKy_ 02.10.2014 píše: na zadek by mělo být 120/80/18, ale prý se tam vleze i 120/100/18
LaKy_ 03.11.2014 píše: Narazil sem na menší problém se zadním blatníkem, je naprclej na zadnim kole, mezi kolem a blatnikem neni zadne misto. Jak jste to resili? Ti co jste prezouvali na drapaky. Jde o gumy Maxxis Maxxcross 120/100-18
Ahoj LaKy_, na drapáky jsem sice nepřezouval (třeba se o svou zkušenost podělí někdo jiný), ale aspoň tedy dvě čistě technické poznámky:
1.
Průměr toho Tvého kola máš nyní o zhruba 5 cm větší než tomu je u originálního kola WR 250R, a proto je ten zatím neoježděný vzorek Tvého zadního kola o zhruba 2.5 cm blíž tomu blatníčku (lízátku). Přesně teoreticky o 24 mm...
Originální terénní kolo: 120/80 --> výška pláště je 80% šířky, tedy 0.8 x 120 = 96 mm
Tvoje kolo s drapákama: 120/100 --> výška pláště je 100% šířky, tedy 120 mm
2.
To plastové lízátko chrání centrální pružinu s tlumičem proti nečistotám odlétajícím z kola, a vytváří klínovitý, postupně se zmenšující prostor pro případné bláto nabalené na kole. Nejsem sice ten, kdo Ti doporučil tento rozměr (jak píšeš, že prý se tam vejde), ale když jsi ho tam dostal, tak se tam opravdu vejde. Při jízdě dopředu by to nemělo ničemu vadit - to lízátko má právě ten výhodný sklon.
A druhá věc - až na těch drapácích něco málo najedeš, tak toho hrubého vzorku ubyde a vznikne tam mezi kolem a lízátkem větší mezera. Případně zkus spodek lízátka odehnout ještě dál od kola a něčím vhodným ho zafixovat ke kyvce.
Dovi píše:
... až na těch drapácích něco málo najedeš, tak toho hrubého vzorku ubyde a vznikne tam mezi kolem a lízátkem větší mezera. Případně zkus spodek lízátka odehnout ještě dál od kola a něčím vhodným ho zafixovat ke kyvce.
Jo a s úbytkem hrubého vzorku počítej také s úbytkem toho plastového lízátka. Pokud budeš na takto obuté motorce jezdit (a k tomu sis ji patrně i pořídil) musíš počítat s tím, že se zadní centrál bude taky pohybovat nahoru-dolů!
Já takhle zrušil to zadní lízátko, když jsem na XR400 nazul Mitas C-02 - a to byla mezera mezi pneu a lízátkem větší, než na tvém foto.
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
LaKy_ píše: Zdarec hoši,
tak mam konečně přezuto na podzimáky :D Narazil sem na menší problém se zadním blatníkem, je naprclej na zadnim kole, mezi kolem a blatnikem neni zadne misto. Jak jste to resili? Ti co jste prezouvali na drapaky. Jde o gumy Maxxis Maxxcross 120/100-18
Jen pro predstavu pridavam fotky, co mam na mysli.
Diky :)
neresil sem to nijak proste jezdis a po par stech km se drapak ojede a prestane dotykat lízátka .. nebo sehnat gumy s nizsim profilem az tydle maxxisky odjedes ..
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Rider23 píše: Tak jsem dneska měl zase trochu času a koukal jsem, že dělaj docela dobrý drapáky na ty naše sedumnáctkový kola, a ani nejsou zas tak drahý jak jsem čekal http://www.bolder.c...0-17-pneu-dakar.html a tak mě napadlo pár věcí jak ušetřit a možná i mít větší prostor mezi lízátkem a pneumatikou stačí pořídit druhej sedumnáctipalcovej disk a pořídit zadní hrubou pneumatiku a nebude problém s vymezovacíma podložkama nebo nedostatečným místem u lízátka a dokonce není třeba kupovat delší řetěz. Ze začátku jsem si myslel, že by se tam to zadní 18 kolo vešlo, ale tohle řešení s menším kolem bude asi jednodušší a rozdíl bude skoro neznatelnej.
Ahoj,
ráfek zadního kola WR 250 X má šířku 140 mm, ale pneumatika, na kterou odkazuješ (120/90), je o nezanedbatelné 2 cm užší:
Lépe by seděla guma 140/80 s šířkou totožnou jako má ráfek:
http://www.bolder.cz...17-69t-dakar-tl.html
r.ricci píše: Už třetí rok používám na 17" kole MITAS C-02. I když to mám na širším ráfku, než to má být, tak to dost dobře slouží. Zprvu jsem chtěl investovat do 18" kola, ale po už docela slušné zkušenosti nemám potřebu kolo měnit. C-02 beru za dobrou gumu. S těžkým terénem si dobře rozumí a i na silnici se na ní dá dost řádit. (jen na mokrým asfaltu je to trošku horší)
Díky za dobrou zkušenost s krosovou Mitaskou na motardovém zadním kole WRka.
Je to pravděpodobně toto pneu?
2 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
http://www.tipmoto.c...264497-wr-250-x.html
Taky už začínám přemýšlet že zajedu pro WR do německa. Škoda jen toho nepříznivého kurzu eura.
To AJP mě taky vrtá hlavou, ale jsem z východní moravy a servis nebo popřípadě dostupnost náhradních dílů by mě dělala starosti/problémy. A přece jenom když už dat 130 tis za novou AJP ,tak proč ne zrovna novou WR že jo,.... chce to projet obě motorky a srovnat si to v hlavě co by mi sedlo víc....
Rischwon píše: Taky už začínám přemýšlet že zajedu pro WR do německa. Škoda jen toho nepříznivého kurzu eura.
Vyšroubovaly se nám v ČR ceny jako na západ od nás, ale bereme 3x nebo 4x nižší mzdy. Přesto ale podle Klausem dosazeného odborníka bylo zřejmě to Euro za 25 Kč pro český plebs příliš levné, takže těmi jejich svévolně vyhnanými 27,50 Kč za Euro provedli 10 procentní skokové znehodnocení korunových úspor českého obyvatelstva (včetně penzijních připojištění - občané, hlavně si spořte, radí nám náš stát), a samozřejmě taky 10 procentní zdražení všech individuálních dovozů atd. apod.
Rischwon píše: To AJP mě taky vrtá hlavou, ale jsem z východní moravy a servis nebo popřípadě dostupnost náhradních dílů by mě dělala starosti/problémy. A přece jenom když už dát 130 tis za novou AJP, tak...
Levnější vodník AJP PR5 stojí v základu 138 tisíc, a vybavenější AJP PR5 Extreme 175 tisíc Kč.
Naposledy editováno 10.11.2014 19:30:06
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 278, 279] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 | SuperSic58 | 8341 | 11.6.2024 v 07:55 Fic6 |
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L | jenda-pegaso | 23 | 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M | Švejdy45 | 39 | 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58 |