Téma: Díky lenosti bez not - Dotaz

19.10.2014 v 22:06
Ahoj.

Nejprve bych rád uvedl, že si jsem vědom toho, co jsem provedl špatně a co vše se mohlo stát, tak se prosím zdržte moralizování.

Před pár měsící jsem byl na chatě a v klidu jsem řezal dřevo. Bylo krásně, tak jsem si k tomu dal nějaké pivko. Chatu mám na samotě 2km od nejbližší vesnice a tak když došlo pivo, rozhodl jsem se, že skočím na motorku a zajedu si pro nějakou PETku do vesnice. V klidu bez helmy jsem sjel lesem až k vesnici a na návsi najel na silnici asi 50 metrů od hospody. Bohužel, k mě smůle zrovna vesnicí projížděla hlídka PČR, takže jsem byl zastaven, legitimován a vyzván k provedení dechové zkoušky, která samozřejmě skončila pozitivním výsledkem s hodnotou kolem 1 promile, následovala krev atd.... Nad rozsudkem jsem si škubal vlasy. 12 měsíců zákaz činosti a 12 měsíců podmínka. Když jsem se uklidnil, říkal jsem si, to bude dobrý, za 6 měsíců požádáš o vrácení a nějak se to přežije. Jenže po dvou měsících mi přišla další obsílka, ve které mi bylo oznámeno, že jsem díky tomuto dostal 7 bodů, takže jsem se rázem dostal na 12 bodů a tím pádem mi zadrží řidičák na 12 měsíců bez možnosti předčasného vrácení. Zajímal by mě jen názor někoho, kdo s tím má zkušenosti, jestli mohu být za jeden přestupek potrestán znovu, když už jednou soud rozhodl o pro mě samozřejmě přijatelnějším trestu. Všem díky za odpovědi.

20.10.2014 v 13:53 | Nahoru | #61

Neni to pravda, ale pokutu dostanes.
Body se nescitaj, v potaz se bere jen ten nejtezsi prestupek (pasy + chlast => pocitaj jen chlast), ale samozrejme se musi jednat o jednu jizdu - o jedno zastaveni policejni hlidky.

TomElefant750> S tou motorkou mas pravdu i nas kamarad jezdil na RSV1000 s bahnakama po lese.

20.10.2014 v 13:54 | Nahoru | #62

anii píše: za chlast na kole ti nemůžou sebrat noty, noty opravňují k řízení motorových vozidel.. prej to tak bejvávalo, ale to už je let.. to je let..

20.10.2014 v 13:54 | Nahoru | #63

Jirka.46 píše: Jak,už někteří psali body se nesčítají.Na školení řidičů jsem se dověděl,že i za alkohol na kole se berou řidičáky-řidič nemotorového vozidla.Edit:www.dopravni-pravo.cz/alkohol-za-volantem/

Kde se v tom článku píše, že ti za to můžou sebrat noty? Já to přelítla očima, ale nikde to nevidím.. jasný, na kole nesmíš chlastat, dostaneš za to pokutu, je to špatné zlé a ošklivé, blá blá, přestupek.. trestný čin.. ale tady se bavíme o trestu a tím není odebrání řp.

Naposledy editováno 20.10.2014 13:55:38

20.10.2014 v 13:58 | Nahoru | #64

slewa píše: Kravina, kdyz mas papiry na cokoli a chytej te nachcanou na kole, prijdes o body.

ale i s těma bodama by to bylo divný.. to už je na mě ale vyšší dívčí, mě stačí, co píšou cajti a tím bych se oháněla do haleluja :D

Naposledy editováno 20.10.2014 14:05:32

20.10.2014 v 14:08 | Nahoru | #65
anii>Aha,tak díky za info Ale pokud je pravda co píše slewa,tak za dva takové přestupky ano

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Díky lenosti bez not - Dotaz

20.10.2014 v 14:14 | Nahoru | #66

anii píše: s bodama bych kecala, ty jsem neřešila, jestli je za chlast 7, tak o noty ale nepřijdu, ty kravino

Nikdy jsem to moc nezkoumal, ale body za to asi jsou:
7 bodů - v rozporu s § 5 odst. 2 písm. b) řídí vozidlo nebo jede na zvířeti bezprostředně po požití alkoholického nápoje nebo po užití jiné návykové látky nebo v takové době po požití alkoholického nápoje nebo užití jiné návykové látky, po kterou je ještě pod jejich vlivem
Ad absurdum - není tam nic o živém zvířeti, takže bacha na to když budete pod vlivem sedat na dětskej kolotoč s koníčkama
Čau, Tom

20.10.2014 v 14:16 | Nahoru | #67
TomElefant750> Presne jak pise Tom. A i jsem to tak myslel. Jakoze papiry za ozraly kolo ti vezmou v pripade, ze se tim vybodujes.

20.10.2014 v 14:17 | Nahoru | #68
TomElefant750> to tu raději nepiš, ještě si to někdo přečte a MP udělá zátah na Matějskou

20.10.2014 v 14:18 | Nahoru | #69
slewa> Paradox je, že za opakovanou ožralou jízdu na kole ti seberou papíry, ale na kole můžeš ožralý vesele jezdit dál

20.10.2014 v 14:24 | Nahoru | #70
SLEEPER>Jasně,že jsem psal jen o jedné jízdě,kdyby se nesčítaly vůbec,tak by se nikdo nikdy nevybodoval

20.10.2014 v 14:24 | Nahoru | #71
No, hele muj tata v bydli v Lahosti, coz je takova praprdel ze Teplicema. A tam stataci dali jednou starymu dedkovi za kolo maximum, myslim 25k. A to si pak asi kurva rozmyslis. Jako za me, jsem rad, ze cyklisti jsou za to pokutovany. Neni nad to, kdyz ti vyjede na vesnici nekde z nevysvetleny zatacky familie, vsichni vedle sebe a nacpany jak zoky. Ale dostat za to 25. To mi prijde maso.

20.10.2014 v 14:44 | Nahoru | #72
Na druhou stranu - trochu se prohrabávám zákonem a ejhle:
§ 123a
Bodovým hodnocením se zajišťuje sledování opakovaného páchání přestupků, jednání, které má znaky přestupku
podle jiného právního předpisu30), nebo trestných činů, spáchaných porušením vybraných povinností stanovených předpisy o
provozu na pozemních komunikacích řidičem motorového vozidla nebo že se řidič porušování těchto povinností nedopouští.
Přehled jednání spočívajícího v porušení vybraných povinností stanovených předpisy o provozu na pozemních komunikacích a
počet bodů za tato jednání je stanoven v příloze k tomuto zákonu.
Započítávání bodů
§ 123b
(1) Řidiči motorového vozidla, kterému byla příslušným orgánem uložena sankce za přestupek, sankce za jednání
vojáka označené za přestupek ve zvláštním právním předpise, nebo mu byl uložen kázeňský trest za jednání mající znaky
přestupku anebo mu byl soudem uložen trest za trestný čin, a přestupek, jednání vojáka označené za přestupek ve zvláštním
právním předpise, jednání mající znaky přestupku anebo trestný čin, spáchal jednáním zařazeným do bodového hodnocení, se
zaznamená v registru řidičů stanovený počet bodů.

A tady je řeč výhradně o řidičích motorového vozidla, právník sice nejsem ale domnívám se že cyklistů (a jezdců na zvířeti) by se tím pádem body fakt týkat neměly.
Čau, Tom

20.10.2014 v 14:50 | Nahoru | #73
Tohle by vedel Cikus. Urcite sem vleze, treba povi.

20.10.2014 v 14:59 | Nahoru | #74
Já bych řekl spíš kvůli nezodpovědnosti a hlouposti. Lenost s tím moc společnýho nemá. Nezodpovědnost je s 1 promilí sednout na moto a hloupost upozornit na sebe navíc jízdou bez helmy.
To sis mohl zrovna dát na čelo ceduli "vhodný ke kontrole".

20.10.2014 v 15:07 | Nahoru | #75

slewa píše: Tohle by vedel Cikus. Urcite sem vleze, treba povi.

Ja myslim ze cikus casti zakona souvisejici s jizdou na necem tak podradnem jako kolo nestuduje :) ja teda pit jezdim zasadne na kole

20.10.2014 v 15:25 | Nahoru | #76

20.10.2014 v 15:29 | Nahoru | #77

slewa píše: assassin> no, muze se to osklive nevyplatit. Ja sem jel ozralej autem jednou a to z extremni nutnosti. Pet kilometru v hodine z prdele do jiny prdele. Kdyz mi bylo osumnact, tak jsem boural s 1.8 promile na simsonu. I kdyz to nebyla moje chyba, tak to na me spadlo, a nejak sem pak pochopil, ze ozralej je lepsi chodit.

pokud to nebyla tvoje chyba,nepotrestali by te ani s chlastem. Takze to tvoje chyba byla.
Cyklista s chlastem body nedostava. Jen flastr.

3 reakcí na tento příspěvek Díky lenosti bez not - Dotaz

20.10.2014 v 15:32 | Nahoru | #78

20.10.2014 v 15:33 | Nahoru | #79
Oni me moc nepotrestali. Kamos stahnul skodu, ja rek, ze jsem si ji bez dovoleni pucil. Udelali z toho tenkrat zneuziti cizi veci, ale proslo mi to bez trestu.

20.10.2014 v 15:36 | Nahoru | #80

slewa píše: Je to mozny, nemel jsem papiry. Jel jsem z vedlejsi doprava na hlavni a frajer tam predjizdel odstaveny auto do krizovatky a trefil jsem ho do levyho svetla, dodneska nevim. Ale myslim, ze on mel pockat.

omyl. Casty omyl ridicu. Za toto bych bral papiry na miste.
on byl na hlavni,ty na vddlejsi. Kdo mel prednost?

20.10.2014 v 15:38 | Nahoru | #81

20.10.2014 v 15:39 | Nahoru | #82

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Díky lenosti bez not - Dotaz

20.10.2014 v 15:41 | Nahoru | #83

slewa píše: Mne tehda nemeli co sebrat. Ja byl v krizovatce. I dneska by to byla spoluvina. Trefil me tak dva tri metry za radiusem.

Nebyla. Mrkni se na zakon. Jsi povinen dat prednost vozidlum jedoucim po hlavni silnici. Jestli to auto jede v protismeru je jedno. Je na hlavni,ma prednost. Tecka.

20.10.2014 v 15:44 | Nahoru | #84
prackarr> Pokud se to postavi absolutne, tak ano. Ale urcite se posoudi, jak je to daleko, atd. To by me moh nekdo taky vymrdat dvacet metru od krizovatky pri predjizdeni, a tomu se mi nechce verit. Jakoze musi prece bejt bod, kdy uz jsem povazovanej za ucastnika hlavni, ne?

20.10.2014 v 15:47 | Nahoru | #85

slewa píše: prackarr> Nebo to mam povinnost predvidat? Nejsem si jistej, dneska bych se tam hlavne nesral ze jo, ale predpokladam, ze by to nebylo jednoznacny.

na hlavní má vždy přednost, musíš koukat doleva i doprava
e: a bude tam něco o ohrožení a omezení.... při dání přednosti v jízdě

Naposledy editováno 20.10.2014 15:48:17

20.10.2014 v 15:48 | Nahoru | #86
Tys to nepochopila. Musel bych to namalovat.

20.10.2014 v 15:49 | Nahoru | #87
slewa> já jsem to hlavně moc nečetla.... tak sorry
e: ale pokud ty jsi jel z vedlejší a on předjížděl na hlavní, měl přednost

Naposledy editováno 20.10.2014 15:50:38

20.10.2014 v 15:56 | Nahoru | #88
Tak asi jo.

20.10.2014 v 16:04 | Nahoru | #89

20.10.2014 v 16:09 | Nahoru | #90
Slewa: docela bezna pruserova zalezitost, treba pri vyjizdeni z ruznych parkovist - kdyz dotycnej odbocuje doprava a koukne jen doleva, protoze podle nej v jeho pruhu muze jet auto jen z teto strany - ale z opacne strany muze nekdo predjizdet, tzn byt v jeho pruhu a ten oredjizdejici by mel dostat prednost.

Na jedne me oblibene trase je takove misto - vyjizdej tam lidi od nakyho kiosku a tak nejak uz s tim pocitam pri predjizdeni a stiham se vratit, ale parkrat uz se mi stalo ze si me dotycnej vsiml az kdyz me videl proti sobe se vracet po predjizdeni a hrozil na me - pritom v tu chvili on me nedal prednost...