zlomil som nakopávatko
Naposledy editováno 01.09.2014 19:01:24
1 reakcí na tento příspěvek Start roztlačením
2 reakcí na tento příspěvek Start roztlačením
Naposledy editováno 01.09.2014 19:32:04
3 reakcí na tento příspěvek Start roztlačením
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Start roztlačením
MaraV40 píše: Po tobě bych ten motor pak chtěl :D ještě jsem neviděl 4t roztlačovat :D
tak to si toho nevidel jeste hodne...:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Start roztlačením
MaraV40 píše: Po tobě bych ten motor pak chtěl :D ještě jsem neviděl 4t roztlačovat :D
Kdybys viděl mě jak sem roztláčel litrové dvouvál z kopce,měl bys co vykládat u piva....no teda z kopce to jelo samo,ale do kopce se tlačil asi 4x než sem našel "správné"kvalt
Člověk by nevěřil,kolik poloh se dá vystřídát při šťuchání motorky do kopce
Naposledy editováno 17.10.2014 01:23:05
1 reakcí na tento příspěvek Start roztlačením
MaraV40 píše: Po tobě bych ten motor pak chtěl :D ještě jsem neviděl 4t roztlačovat :D
Můžeš mi prosím objasnit jak se roztlačením motor poškodí?
Jediným rozdílem proti startpáce, nebo startéru je to, že je roztáčecí síla přenášena přes převodovku, která při jízdě stejně přenáší na zadní kolo a po odstavení plynu i z kola do motoru mnohem vyšší namáhání.
Edit:
Roztláčení se nedoporučuje jen u motorů vybavených rozvodovým řemenem, kde hrozí (spíš teoreticky) přeskočení o zub. POkud se nepustí spojka ve vysoké rychlosti a rychle, můžeš jej roztlačovat v pohodě, opět se roztočení motoru neliší od startéru.
Další mýtus je zákaz roztlačování motorů s katalyzátorem, kde hrozí dostání benzínu do katu a následné shoření. Aby se dostal benzín z válce až do katu, musel by jsi to táhnout alespoň 50 - 100m. Normální žduchnutí na pár metrech tomu nic neudělá.
Naposledy editováno 17.10.2014 09:26:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Start roztlačením
JardelT píše: viděl jsem, jak jednou roztláčeli Varadero, plně naložený, museli na to seděl dva týpci, aby se komprese překonala, byl to zajímavý pohled
Pro překonání vyšší komprese stačí použít vyšší rychlostní stupeň.
fidlimydli píše: Pro překonání vyšší komprese stačí použít vyšší rychlostní stupeň.
to oni zkoušeli, jenže to bylo v kempu, kopec nikde v dáli, zkoušeli 3 i 4 a na tuhle rychlost se sice zadní kolo točilo, ale nechtělo to chytnout, pak tam hodily za dva, zadní kolo se bloklo, proto tam musel sednout druhý týpek a pak už to chytlo
1 reakcí na tento příspěvek Start roztlačením
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Start roztlačením
MaraV40 píše: fidlimydli: Já přesně důvody neznám, proč neroztlačovat 4t, ale kluk co mi servisuje moto mi řekl že pak tu motorku mužu poslat z kopce. mě by tohle u svý ani nenapadlo teda
Tak si to nech zdůvodnit, moc by mne to zajímalo.
Co pak takové závodní motorky, které nemají starter ani nakopávačku a startují se na válcích, což je ekvivalent roztlačení?
1 reakcí na tento příspěvek Start roztlačením
krokoš píše: Pri štartovaní na válcoch, alebo keď štartujú skutre na pretekoch uťahovačkou, alebo vŕtačkou tak to má vyššie otáčky ako pri spúšťaní dole brehom. Niektoré moderné motorky majú asi už napínaky hydrualické a také štartovanie na štartovacom kopci by spôsobilo preskočenie rozvodu. Tak je napr riešený motor u HTP, tá nesmie ani stáť na kopci bez ručnej brzdy. Taktiež sa nesmie točiť motor naopak, lebo nemá aretáciu rozvodových kolies na vačke rozvod sa nastavuje aretáciou vačky a kľuky, to istá majú aj motory Rotax, niektoré. Pri rázoch do vačkového hriadeľa sa môže povoliť koleso rozvodu.
Pracoval jsem v servisu 10let, dělal X rozvodů a nic z toho jsem neviděl. Z řemenu spíš orveš zuby, než by přeskočil a to musí být už hodně jetý. Startovat můžeš jakkoliv, na vnější síle nezáleží, jde jen o to, aby jsi motor neroztočil rázově.
Nechápu, proč by jsi nemohl stát na kopci bez ruční brzdy. Auto nejede, protože staticky nemá na to, aby utrhlo písty a pootočilo motorem.(do určitého sklonu samozřejmě) Nejvyšší tření je na pístech, vačka má naprosto minimální odpor. Stání v kopci bez ručky se nedoporučuje jen s auty, které mají dvouhmotou spojku jako například některé TDI oktávky, protože je ten mechanismus stále pod tlakem. U normální spojky to je jedno.