www.hellspy.cz/petistovka-1949-84-min-drama-avi/22763591
Pěkný den
Naposledy editováno 09.10.2014 13:27:02
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výročí Jawy
trigr píše: Dyt kdyby tady byl otevreny trh myslite, ze by ustali nastup japoncu v 60-70 letech? Nebudte blahovy...slavnejsi znacky sli do kytek. Triumph, Norton, MV Agusta. Jawa by nedopadla jinak.
Zapomínáš na jednu věc. Jawa i ČeZeta byla ve srovnání s těmi značkami na poloviční ceně. To byly drahé a složité čtyřtakty nijak neoplývající přebytkem výkonu a vedle nich jednoduchá spolehlivá jawa, ještě ke všemu výrazně levnější. Kdyby konstruktéři posunuli vývoj dál a speciály, endura, traily nezůstaly jen na závodní dráze, tak mohli ještě dlouho poté něco znamenat i na západních trzích. Třeba taková jawa 90, to nebyl špatný stroj, naopak, podobných strojů tehdy moc nebylo, měla ale hodně much co chtěly vychytat a jsem přesvědčený, že kdyby vývoj tohoto stroje pokračoval, jawa by ukázala hodně nabušený motor třeba i s jiným objemem než 90 ccm. Jen si představte 350tku califa s rotačním šoupátkem (které je v mnoha ohledech lepší než japonská klapka), odděleným a spolehlivým mazáním, vyvažovací hřídelí atd. S příznivou cenou bych hned viděl konkurenci pro legendární yamahu 350 rd. Bohužel, jak tu někdo poznamenal, je to jen kdyby...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výročí Jawy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výročí Jawy
Kdyby se někomu starej baworák válel v garáži a zavazel, napište mi pls PM. Vážně mi ho můžete dát, dojedu kamkoli.
Naposledy editováno 13.10.2014 10:49:56
2 reakcí na tento příspěvek Výročí Jawy
Naposledy editováno 13.10.2014 11:39:14
2 reakcí na tento příspěvek Výročí Jawy
Ohledne videa Muz na Jawa. Myslim ze komentar toho Frantika v 41:50 mluvi za vse co se tyka alespon dnesnich dnu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výročí Jawy
..twl.. ti frantici maji nekteri pekne nasysleno dilu a veci..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výročí Jawy
trigr píše: S tim kdyby se nikdy neshodneme bo ma kazdy hlavu svou...
Ohledne videa Muz na Jawa. Myslim ze komentar toho Frantika v 41:50 mluvi za vse co se tyka alespon dnesnich dnu.
Mě se zas líbí.....potkal jsem členy Jawa klubu Praha...... všechny na japoncích........
stopáž 43:O5
Naposledy editováno 13.10.2014 14:36:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výročí Jawy
laďa-prášil píše: Kynklačka> kalifa s rotačním šoupátkem..... Stačí uvažovat po selsku: proč nedělají motory s šoupátkem jiní? No protože asi ty klapky jsou výhodnější. Jinak by dělali šoupátka. Takže v kolika ohledech je to lepší?? Vyvažovací hřídel vyžaduje převod ozubenými koly, to je u nás tak trochu tradiční problém. Konkurence pro yamahu RD, ano, no proč ne. Takový složitý a bez přebytku výkonu - třeba motory bmw R66/69/75 - to je prostě děs, ani nemá ten vyvažovací hřídel.
Nechápu, proč se toho chytáš? Mluvíme o 60. letech, ne o současnosti, klapka je japonská záležitost.
Proč se klapka dnes používá je snad jasné, je výrobně jednoduší než šoupátko. Ale šoupátko je daleko variabilnější než klapka a nemusíš nákladně ladit a přestavovat motor. Zatímco šoupátko můžeš přizpůsobit motoru, tak klapce musíš přizpůsobit motor (jednoduše řečeno). Samozřejmě pokud máš čas a peníze vyvíjet motor 5 let, pak si můžeš dovolit do něj dávat klapku a vrátí se ti to v sériové výrobě. Šoupátkem se tu zabývali od začátku 60. let a až v jawě 90 ho aplikovali. Kdyby s ním současně začali laborovat i u 350tek, tak to mohla být vážně chuťovka. Možná by vyvažovací hřídel ani nepotřebovali, kdyby si pohráli s uložením motoru, rámem a vyvážením. Se koukni na to RDčko, to je calif, jen motorově a podvozkově to je prostě jinde.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výročí Jawy
bimbo750 píše: Mě se zas líbí.....potkal jsem členy Jawa klubu Praha...... všechny na japoncích........
stopáž 43:O5
jo to bylo zajímavý že možná mají doma každý kejvačku ale na větší cesty jezdí na japoncích je jasný že čtyřválec nebo pořádný v2 hlavně moderní stroj jakýkoliv je lepší svezení ale byl jsem na akci klubu Jawa žije a tam měl každý jawu 650 clasics nebo sportard 660...překvapilo mě jaký jsou fajn kluci v klubu jawa žije,uměli si sami ze sebe dělat legraci a i když třeba 650tka nebyla bezproblémová brali to tak jak to je a dělali si z problémů srandu prostě srdcaři co mají rádi jawu , pokud to někdo z nich čte tak je moc zdravím
jinak na mě čeká na jaře jawa 639 takže rozšířím vozový park,docela se těším je to motorka na níž jsem dělal autoškolu takže návrat o moc let zpátky
Naposledy editováno 13.10.2014 16:30:15
laďa-prášil píše: Nutno poznamenat, že pokud by fávo nerezlo, je to v našich podmínkách nezničitelný auto,
byl to velký krok vpřed správným směrem, u jawy k takovému nikdy nedošlo
tak ono si husákovo dítě a dobře víš že husák biker nebyl, ten podporoval blaho národa na sjezdech KSČ, a za jejich výdobytky jsi mohl pořídit favorita ve frontě od nevidím do nevidím, samozřejmě za bakšiš,
ale i tak to byla krásna doba že si byl jako včela co nic nevěděla a stačili motorky co byly a jak jsme byli rádi
v neděli jsem spadl se 638 a v pohodě ani jsem nevěděl jak nic ok v pohodě asi jsem jsem husákovo dítě betonový chlap
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výročí Jawy
hodys píše: byl jsem na akci klubu Jawa žije a tam měl každý jawu 650 clasics nebo sportard 660...překvapilo mě jaký jsou fajn kluci v klubu jawa žije,uměli si sami ze sebe dělat legraci a i když třeba 650tka nebyla bezproblémová brali to tak jak to je a dělali si z problémů srandu prostě srdcaři co mají rádi jawu , pokud to někdo z nich čte tak je moc zdravím
7Pod to se můžu podepsat, byl sem na VSJ ve starém týně..jako jediný autem a v podstatě náhodou, celé sobotní odpoledne.. luxusní banda! Díky všem.. Těch 650 se tam sjelo 26 na jednom place
hrnous píše: 7
Pod to se můžu podepsat, byl sem na VSJ ve starém týně..jako jediný autem a v podstatě náhodou, celé sobotní odpoledne.. luxusní banda! Díky všem.. Těch 650 se tam sjelo 26 na jednom place
já je zažil na Pastvinách v roce 2010,měli jsme společný sraz Honda CBF klub a JAWA ŽIJE oficiálně na té akci převzal klíčky od testovacího tehdy nového Sportarda 660 cestovatel a novinář Jarda Šíma s těma klukama společně s naším klubem byla neskutečná sranda
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výročí Jawy
Kynklačka píše: Nechápu, proč se toho chytáš? Mluvíme o 60. letech, ne o současnosti, klapka je japonská záležitost.
Proč se klapka dnes používá je snad jasné, je výrobně jednoduší než šoupátko. Ale šoupátko je daleko variabilnější než klapka a nemusíš nákladně ladit a přestavovat motor. Zatímco šoupátko můžeš přizpůsobit motoru, tak klapce musíš přizpůsobit motor (jednoduše řečeno). Samozřejmě pokud máš čas a peníze vyvíjet motor 5 let, pak si můžeš dovolit do něj dávat klapku a vrátí se ti to v sériové výrobě. Šoupátkem se tu zabývali od začátku 60. let a až v jawě 90 ho aplikovali. Kdyby s ním současně začali laborovat i u 350tek, tak to mohla být vážně chuťovka. Možná by vyvažovací hřídel ani nepotřebovali, kdyby si pohráli s uložením motoru, rámem a vyvážením. Se koukni na to RDčko, to je calif, jen motorově a podvozkově to je prostě jinde.
Promiň, jsem nevěděl, že se v tom tak vyznáš, mně připadá calif a rd uplnš nšco jiné. To jsem taky slyšel, že na šoupátko stačil pilník. Nešlo by to na 638?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výročí Jawy
laďa-prášil píše: Promiň, jsem nevěděl, že se v tom tak vyznáš, mně připadá calif a rd uplnš nšco jiné. To jsem taky slyšel, že na šoupátko stačil pilník. Nešlo by to na 638?
http://classic-motor...ery/yamaha_rd350.jpg
Vážně je to tak jiné?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výročí Jawy
Máš pravdu,nestačím se divit těm cenám...Pětistovku mám docela pojízdnou a měl jsem na ni za ty roky několik zajímavých nabídek.Je to však moje srdcovka,takže neprodejná.No,druhým dechem dodávám,že dnes už bych do ní nešel.
2 reakcí na tento příspěvek Výročí Jawy
No ale musíš uznat, že kdybys s ní zajel do servisu, osypou se z ní stejně, jak řidič nákladního Volva, přesednuvší do Tatry 111 .
Si myslím, že by se ani nerozjel...
No a co se týče technické úrovně strojů, tak japonce nedoženeme, ani kdyby nám šli naproti.
Ony aj stroje jisté nejmenované značky sů na tem s techniků a jízdníma vlastnostma taky bůhví jak, ale to nejsů motorky, to je styl...aneb co se dá dokázat šikovným marketingem...
Hodys - si najdi organizačního "pavůka" Jawy a hned ti bude jasné, proč je nekemu hej... .
Nekdy su docela na pochybách, esli vůbec chců vyrábět motorky...a že Jawa eště vyrábí a prodává je podobný zázrak jako s tů nejmenovanů značků, akorát teda z inší bečky .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výročí Jawy
Bubak-z-Nemecka píše: Kynklačka> ..z venku az tak ne, zasadni rozdil je vevnitr. Motor a prevodovka Yamahy RD a Jawy se neda srovnat ani z leknuti.
Tak to máš samozřejmě pravdu, ale o tom právě píšu. Kdyby na tom califovi trošku zapracovali víc...už na něj měl být rám 634, určitě 5 rychlostní převodovka, které se tu z nepochopitelných důvodů bránili 40 let a skončili u prototypu až když byly u motorek běžné 6tky. Zapalování s odtředivou regulací a motor s tím šoupátkem, se kterým tu měli zkušenosti (narozdíl od klapky, o které tu tehdy nikdo nic nevěděl). Tak mohla vzniknout moc pěkná motorka. Dneska tu jako vzpomínka na tu dobu zbyla jen ta nedomrdlá jawa 90, která byla v mnoha ohledech na světové úrovni, ale bohužel to bratři nedotáhli k dokonalosti. O tom že se v Týnci 40 let patlal pérák a jenom postupně hranatěl nemá smyl polemizovat...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výročí Jawy
Zdenalbenal píše:
Hodys - si najdi organizačního "pavůka" Jawy a hned ti bude jasné, proč je nekemu hej... .
Nekdy su docela na pochybách, esli vůbec chců vyrábět motorky...a že Jawa eště vyrábí a prodává je podobný zázrak jako s tů nejmenovanů značků, akorát teda z inší bečky .
netuším kdo tu firmu vlastní teď,ale je jasný že to marketingově nedomysleli,v době kdy se ve světě daří všemu co je retro,by mohli přijít s nějakým pěkným modelem...je to škoda
Naposledy editováno 14.10.2014 16:33:21
Naposledy editováno 14.10.2014 16:46:05
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výročí Jawy
Kynklačka píše: Tak to máš samozřejmě pravdu, ale o tom právě píšu. Kdyby na tom califovi trošku zapracovali víc...už na něj měl být rám 634, určitě 5 rychlostní převodovka, které se tu z nepochopitelných důvodů bránili 40 let a skončili u prototypu až když byly u motorek běžné 6tky. Zapalování s odtředivou regulací a motor s tím šoupátkem, se kterým tu měli zkušenosti (narozdíl od klapky, o které tu tehdy nikdo nic nevěděl). Tak mohla vzniknout moc pěkná motorka. Dneska tu jako vzpomínka na tu dobu zbyla jen ta nedomrdlá jawa 90, která byla v mnoha ohledech na světové úrovni, ale bohužel to bratři nedotáhli k dokonalosti. O tom že se v Týnci 40 let patlal pérák a jenom postupně hranatěl nemá smyl polemizovat...
no a dá se udělat pětka na jawu nebo ce je k tomu třeba? Nebo i šestikvalt
1 reakcí na tento příspěvek Výročí Jawy
"Kdo chce dospělý nový motocykl a má hlouběji do kapsy, zvolí možná Jawu. Nesmí mu ale vadit, naopak měl by být hrdý na to, že už možná jeho dědeček jezdil s podobným motorem do práce, na ryby i lov pyšných princezen." (Pavel Husák, článek Dvoudobá Jawa 350, časopis Motocykl, 5/2005).
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 500 OHC - spojka Jawa 500 OHC | OnluCBR | 14 | 20.2.2024 v 15:55 MartinED250 |
JAWA 500 OHC - přípravek / stahovák Jawa 500 OHC | mikeš. | 4 | 9.5.2022 v 10:04 1jarda1 |
Jawa 500 OHC - výbrus válců + repas... Jawa 500 OHC | mikeš. | 14 | 17.1.2022 v 18:06 cmiral |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |
Jawa 500 OHC běží na 1 válec Jawa 500 OHC | mikeš. | 16 | 14.9.2021 v 11:17 Kohlstein |