www.hellspy.cz/petistovka-1949-84-min-drama-avi/22763591
Pěkný den
Naposledy editováno 09.10.2014 13:27:02
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výročí Jawy
trigr píše: Dyt kdyby tady byl otevreny trh myslite, ze by ustali nastup japoncu v 60-70 letech? Nebudte blahovy...slavnejsi znacky sli do kytek. Triumph, Norton, MV Agusta. Jawa by nedopadla jinak.
Zapomínáš na jednu věc. Jawa i ČeZeta byla ve srovnání s těmi značkami na poloviční ceně. To byly drahé a složité čtyřtakty nijak neoplývající přebytkem výkonu a vedle nich jednoduchá spolehlivá jawa, ještě ke všemu výrazně levnější. Kdyby konstruktéři posunuli vývoj dál a speciály, endura, traily nezůstaly jen na závodní dráze, tak mohli ještě dlouho poté něco znamenat i na západních trzích. Třeba taková jawa 90, to nebyl špatný stroj, naopak, podobných strojů tehdy moc nebylo, měla ale hodně much co chtěly vychytat a jsem přesvědčený, že kdyby vývoj tohoto stroje pokračoval, jawa by ukázala hodně nabušený motor třeba i s jiným objemem než 90 ccm. Jen si představte 350tku califa s rotačním šoupátkem (které je v mnoha ohledech lepší než japonská klapka), odděleným a spolehlivým mazáním, vyvažovací hřídelí atd. S příznivou cenou bych hned viděl konkurenci pro legendární yamahu 350 rd. Bohužel, jak tu někdo poznamenal, je to jen kdyby...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výročí Jawy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výročí Jawy
Kdyby se někomu starej baworák válel v garáži a zavazel, napište mi pls PM. Vážně mi ho můžete dát, dojedu kamkoli.
Naposledy editováno 13.10.2014 10:49:56
2 reakcí na tento příspěvek Výročí Jawy
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Naposledy editováno 13.10.2014 11:39:14
2 reakcí na tento příspěvek Výročí Jawy
Ohledne videa Muz na Jawa. Myslim ze komentar toho Frantika v 41:50 mluvi za vse co se tyka alespon dnesnich dnu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výročí Jawy
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
..twl.. ti frantici maji nekteri pekne nasysleno dilu a veci..
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výročí Jawy
trigr píše: S tim kdyby se nikdy neshodneme bo ma kazdy hlavu svou...
Ohledne videa Muz na Jawa. Myslim ze komentar toho Frantika v 41:50 mluvi za vse co se tyka alespon dnesnich dnu.
Mě se zas líbí.....potkal jsem členy Jawa klubu Praha...... všechny na japoncích........
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
stopáž 43:O5
Naposledy editováno 13.10.2014 14:36:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výročí Jawy
laďa-prášil píše: Kynklačka> kalifa s rotačním šoupátkem..... Stačí uvažovat po selsku: proč nedělají motory s šoupátkem jiní? No protože asi ty klapky jsou výhodnější. Jinak by dělali šoupátka. Takže v kolika ohledech je to lepší?? Vyvažovací hřídel vyžaduje převod ozubenými koly, to je u nás tak trochu tradiční problém. Konkurence pro yamahu RD, ano, no proč ne. Takový složitý a bez přebytku výkonu - třeba motory bmw R66/69/75 - to je prostě děs, ani nemá ten vyvažovací hřídel.
Nechápu, proč se toho chytáš? Mluvíme o 60. letech, ne o současnosti, klapka je japonská záležitost.
Proč se klapka dnes používá je snad jasné, je výrobně jednoduší než šoupátko. Ale šoupátko je daleko variabilnější než klapka a nemusíš nákladně ladit a přestavovat motor. Zatímco šoupátko můžeš přizpůsobit motoru, tak klapce musíš přizpůsobit motor (jednoduše řečeno). Samozřejmě pokud máš čas a peníze vyvíjet motor 5 let, pak si můžeš dovolit do něj dávat klapku a vrátí se ti to v sériové výrobě. Šoupátkem se tu zabývali od začátku 60. let a až v jawě 90 ho aplikovali. Kdyby s ním současně začali laborovat i u 350tek, tak to mohla být vážně chuťovka. Možná by vyvažovací hřídel ani nepotřebovali, kdyby si pohráli s uložením motoru, rámem a vyvážením. Se koukni na to RDčko, to je calif, jen motorově a podvozkově to je prostě jinde.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výročí Jawy
bimbo750 píše: Mě se zas líbí.....potkal jsem členy Jawa klubu Praha...... všechny na japoncích........
stopáž 43:O5
jo to bylo zajímavý že
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
jinak na mě čeká na jaře jawa 639 takže rozšířím vozový park,docela se těším je to motorka na níž jsem dělal autoškolu takže návrat o moc let zpátky
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Naposledy editováno 13.10.2014 16:30:15
laďa-prášil píše: Nutno poznamenat, že pokud by fávo nerezlo, je to v našich podmínkách nezničitelný auto,
byl to velký krok vpřed správným směrem, u jawy k takovému nikdy nedošlo
tak ono si husákovo dítě a dobře víš že husák biker nebyl, ten podporoval blaho národa na sjezdech KSČ, a za jejich výdobytky jsi mohl pořídit favorita ve frontě od nevidím do nevidím, samozřejmě za bakšiš,
ale i tak to byla krásna doba že si byl jako včela co nic nevěděla a stačili motorky co byly a jak jsme byli rádi
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
v neděli jsem spadl se 638 a v pohodě ani jsem nevěděl jak
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výročí Jawy
hodys píše: byl jsem na akci klubu Jawa žije a tam měl každý jawu 650 clasics nebo sportard 660...překvapilo mě jaký jsou fajn kluci v klubu jawa žije,uměli si sami ze sebe dělat legraci a i když třeba 650tka nebyla bezproblémová brali to tak jak to je a dělali si z problémů srandu prostě srdcaři co mají rádi jawu , pokud to někdo z nich čte tak je moc zdravím
7Pod to se můžu podepsat, byl sem na VSJ ve starém týně..jako jediný autem a v podstatě náhodou, celé sobotní odpoledne.. luxusní banda! Díky všem.. Těch 650 se tam sjelo 26 na jednom place
hrnous píše: 7
Pod to se můžu podepsat, byl sem na VSJ ve starém týně..jako jediný autem a v podstatě náhodou, celé sobotní odpoledne.. luxusní banda! Díky všem.. Těch 650 se tam sjelo 26 na jednom place
já je zažil na Pastvinách v roce 2010,měli jsme společný sraz Honda CBF klub a JAWA ŽIJE oficiálně na té akci převzal klíčky od testovacího tehdy nového Sportarda 660 cestovatel a novinář Jarda Šíma
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2014/42/252995_P1012094.jpg)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výročí Jawy
Kynklačka píše: Nechápu, proč se toho chytáš? Mluvíme o 60. letech, ne o současnosti, klapka je japonská záležitost.
Proč se klapka dnes používá je snad jasné, je výrobně jednoduší než šoupátko. Ale šoupátko je daleko variabilnější než klapka a nemusíš nákladně ladit a přestavovat motor. Zatímco šoupátko můžeš přizpůsobit motoru, tak klapce musíš přizpůsobit motor (jednoduše řečeno). Samozřejmě pokud máš čas a peníze vyvíjet motor 5 let, pak si můžeš dovolit do něj dávat klapku a vrátí se ti to v sériové výrobě. Šoupátkem se tu zabývali od začátku 60. let a až v jawě 90 ho aplikovali. Kdyby s ním současně začali laborovat i u 350tek, tak to mohla být vážně chuťovka. Možná by vyvažovací hřídel ani nepotřebovali, kdyby si pohráli s uložením motoru, rámem a vyvážením. Se koukni na to RDčko, to je calif, jen motorově a podvozkově to je prostě jinde.
Promiň, jsem nevěděl, že se v tom tak vyznáš, mně připadá calif a rd uplnš nšco jiné. To jsem taky slyšel, že na šoupátko stačil pilník. Nešlo by to na 638?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výročí Jawy
laďa-prášil píše: Promiň, jsem nevěděl, že se v tom tak vyznáš, mně připadá calif a rd uplnš nšco jiné. To jsem taky slyšel, že na šoupátko stačil pilník. Nešlo by to na 638?
http://classic-motor...ery/yamaha_rd350.jpg
Vážně je to tak jiné?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výročí Jawy
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
Máš pravdu,nestačím se divit těm cenám...Pětistovku mám docela pojízdnou a měl jsem na ni za ty roky několik zajímavých nabídek.Je to však moje srdcovka,takže neprodejná.No,druhým dechem dodávám,že dnes už bych do ní nešel.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
2 reakcí na tento příspěvek Výročí Jawy
No ale musíš uznat, že kdybys s ní zajel do servisu, osypou se z ní stejně, jak řidič nákladního Volva, přesednuvší do Tatry 111
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
Si myslím, že by se ani nerozjel...
No a co se týče technické úrovně strojů, tak japonce nedoženeme, ani kdyby nám šli naproti.
Ony aj stroje jisté nejmenované značky sů na tem s techniků a jízdníma vlastnostma taky bůhví jak, ale to nejsů motorky, to je styl...aneb co se dá dokázat šikovným marketingem...
Hodys - si najdi organizačního "pavůka" Jawy a hned ti bude jasné, proč je nekemu hej...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/10.gif)
Nekdy su docela na pochybách, esli vůbec chců vyrábět motorky...a že Jawa eště vyrábí a prodává je podobný zázrak jako s tů nejmenovanů značků, akorát teda z inší bečky
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výročí Jawy
Bubak-z-Nemecka píše: Kynklačka> ..z venku az tak ne, zasadni rozdil je vevnitr. Motor a prevodovka Yamahy RD a Jawy se neda srovnat ani z leknuti.
Tak to máš samozřejmě pravdu, ale o tom právě píšu. Kdyby na tom califovi trošku zapracovali víc...už na něj měl být rám 634, určitě 5 rychlostní převodovka, které se tu z nepochopitelných důvodů bránili 40 let a skončili u prototypu až když byly u motorek běžné 6tky. Zapalování s odtředivou regulací a motor s tím šoupátkem, se kterým tu měli zkušenosti (narozdíl od klapky, o které tu tehdy nikdo nic nevěděl). Tak mohla vzniknout moc pěkná motorka. Dneska tu jako vzpomínka na tu dobu zbyla jen ta nedomrdlá jawa 90, která byla v mnoha ohledech na světové úrovni, ale bohužel to bratři nedotáhli k dokonalosti. O tom že se v Týnci 40 let patlal pérák a jenom postupně hranatěl nemá smyl polemizovat...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výročí Jawy
Zdenalbenal píše:
Hodys - si najdi organizačního "pavůka" Jawy a hned ti bude jasné, proč je nekemu hej... .
Nekdy su docela na pochybách, esli vůbec chců vyrábět motorky...a že Jawa eště vyrábí a prodává je podobný zázrak jako s tů nejmenovanů značků, akorát teda z inší bečky .
netuším kdo tu firmu vlastní teď,ale je jasný že to marketingově nedomysleli,v době kdy se ve světě daří všemu co je retro,by mohli přijít s nějakým pěkným modelem...je to škoda
Naposledy editováno 14.10.2014 16:33:21
Naposledy editováno 14.10.2014 16:46:05
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výročí Jawy
Kynklačka píše: Tak to máš samozřejmě pravdu, ale o tom právě píšu. Kdyby na tom califovi trošku zapracovali víc...už na něj měl být rám 634, určitě 5 rychlostní převodovka, které se tu z nepochopitelných důvodů bránili 40 let a skončili u prototypu až když byly u motorek běžné 6tky. Zapalování s odtředivou regulací a motor s tím šoupátkem, se kterým tu měli zkušenosti (narozdíl od klapky, o které tu tehdy nikdo nic nevěděl). Tak mohla vzniknout moc pěkná motorka. Dneska tu jako vzpomínka na tu dobu zbyla jen ta nedomrdlá jawa 90, která byla v mnoha ohledech na světové úrovni, ale bohužel to bratři nedotáhli k dokonalosti. O tom že se v Týnci 40 let patlal pérák a jenom postupně hranatěl nemá smyl polemizovat...
no a dá se udělat pětka na jawu nebo ce je k tomu třeba? Nebo i šestikvalt
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
1 reakcí na tento příspěvek Výročí Jawy
"Kdo chce dospělý nový motocykl a má hlouběji do kapsy, zvolí možná Jawu. Nesmí mu ale vadit, naopak měl by být hrdý na to, že už možná jeho dědeček jezdil s podobným motorem do práce, na ryby i lov pyšných princezen." (Pavel Husák, článek Dvoudobá Jawa 350, časopis Motocykl, 5/2005).
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 500 OHC - spojka Jawa 500 OHC | OnluCBR | 14 | 20.2.2024 v 15:55 MartinED250 |
JAWA 500 OHC - přípravek / stahovák Jawa 500 OHC | mikeš. | 4 | 9.5.2022 v 10:04 1jarda1 |
Jawa 500 OHC - výbrus válců + repas... Jawa 500 OHC | mikeš. | 14 | 17.1.2022 v 18:06 cmiral |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |
Jawa 500 OHC běží na 1 válec Jawa 500 OHC | mikeš. | 16 | 14.9.2021 v 11:17 Kohlstein |