globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Oprava praskliny karteru
5.10.2014 v 22:35
Zdravím. Chci se zeptat, po prasknutí řetězu sem sice neprorazil blok motoru ale vznikla mi tam menší prasklina (cca 3 cm dlouhá) ze které teče olej. Existuje nějaká možnost jak to buď nechat zavařit aniž bych musel půlit motor nebo mi postačí dobré odmaštění a pak nějaký tekutý kov- lepidlo. Nejlépebych to chtěl nechat pak přes zimu zavařit (vyndání motoru ale né půlení), tak mě taky zajímá jestli tohle pujde nějak svařit aniž bych to půlil. Díky za jakékoliv (vhodné :D) nápady a tipy.
Předchozí
1 2 3 4
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Oprava praskliny karteru

8.10.2014 v 16:42 | Nahoru | #91
Chlapy tak si svařte víno... nemůžu tady teď psát a dělat vám tady svářecí školu.
Musí se zvolit vhodný přídavný materiál a postup. Příprava svarové plochy a jejího okolí. Pak prostě vana nebo karter téct nemůže. Je zhruba 6druhů přídavných materiálů. A prostě to jde jen jsou potřeba vytvořit svářeči podmínky a pokud musí svářet něco mastného nebo na motorce tak to je prostě problém.
Existují nevarné nebo špatně svařitelné slitiny, ale je jich spíš málo proto se musí vše zkusit jak to teče. Nevarné jsou zpravidla zrcátka nákladních aut nebo táhla stěračů...

1 reakcí na tento příspěvek Oprava praskliny karteru

8.10.2014 v 16:50 | Nahoru | #92

Packyn píše: JinT> Hezká práce nicméně s tim s čim dělam AlMg4,5Mn vysmahnu taky slušný svar,ale když mi někdo přinese právě nějakou slitinu neznámého původu,což v 80% je tak se pory dělají.

Jednak zliatina a za druhé znečistenie. Ja to vždy radšej rovno riešim prerezaním trhliny flexou a mám istotu že mi to nebude porovať kvôli bordelu v trhline

Naposledy editováno 08.10.2014 16:52:10

(reakce na) Oprava praskliny karteru

8.10.2014 v 16:51 | Nahoru | #93
JinT> Nejen nákladních aut zkoušel sem i z Hayabusy humus

(reakce na) Oprava praskliny karteru

8.10.2014 v 16:58 | Nahoru | #94

Ivan-K píše: Jednak zliatina a za druhé znečistenie. Ja to vždy radšej rovno riešim prerezaním trhliny flexou a mám istotu že mi to nebude porovať kvôli bordelu v trhline



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava praskliny karteru

8.10.2014 v 20:41 | Nahoru | #95

JinT píše: Hele kamaráde vyndat motor je jediný správný.
Neposlouchej žádný 1) korgony a svářeče CO Blbosti
2) ani ty co sváří MIGem opravy s tím že vnesou méně tepla... Blbost ať jdou do školy a neradí
3) když to bude venku tak se vyser na lepidlo to z toho už nikdo pořádně nedostane a je to dočasná záležitost.
4) praskliny a ty nekvality co jsou na fotkách nedělá hořčík
5) Odlitiky z Al jdou vcelku dobře a kvalitně svařovat... Problém dělá pouze měď a zinek což nebude tvůj případ u tebe to bude Olej.
4) nevím odkud jsi a doufám, že tě v nejbližší době neuvidím u mě v dílně s mastným motorem
Pokud to rozhodíš a budeš poblíž krkonoš klidně mi písni do zprávy a opravíme to. Tohle se zaváří z obou stran(když je přístup) a pak se udělá kapilárka a máš 100%jistotu. To, že se stane, že svár povolí v TOO to se stane ale většinou né u víka to je trochu jinak namáhaný.
Já nerozumím motorkám jen na nich rád jezdím, ale tohle jsem opravdu nemohl nechat bez komentu...



konečně pořádné slovo

1 reakcí na tento příspěvek Oprava praskliny karteru

8.10.2014 v 21:46 | Nahoru | #96





AKtuální stav.

(reakce na) Oprava praskliny karteru

9.10.2014 v 05:54 | Nahoru | #97
Vojcapek> nu vidis jak to jde,pokud mas vypusteny olej,tak otoc obracene a zacni s pulenim

(reakce na) Oprava praskliny karteru

9.10.2014 v 06:19 | Nahoru | #98
JinT> Ty seš mi nějakej přechytralej. Tohle můžeš aplikovat v práci kde ti daj na stůl slitinu o který vědí co je zač a k tomu do ruky příslušnej drát.
edit:

Packyn píše: JinT> Hezká práce nicméně s tim s čim dělam AlMg4,5Mn vysmahnu taky slušný svar,ale když mi někdo přinese právě nějakou slitinu neznámého původu,což v 80% je tak se pory dělají.



Naposledy editováno 09.10.2014 08:09:54

1 reakcí na tento příspěvek Oprava praskliny karteru

9.10.2014 v 08:35 | Nahoru | #99
Dnes rano opet vareni pomocneho drzaku motoru nieznamo slitina :D Ale proste i po prebrouseni to cernalo.Nejsem technolog ani zadnej specialista,ale tohle pozoruju pri vareni temer kazde slitiny podobneho slozeni.
















Naposledy editováno 09.10.2014 10:37:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava praskliny karteru

9.10.2014 v 16:52 | Nahoru | #100

JinT píše: Neposlouchej žádný 1) korgony a svářeče CO Blbosti 2) ani ty co sváří MIGem opravy s tím že vnesou méně tepla... Blbost ať jdou do školy a neradí

Tu si dovolím nesúhlasiť, niekedy sa používa tá metodá ktorá je z hladiska práce výhodnejšia.
To že metodou MIG sa prenesie menej tepla platí rovnako. Aj som to zdôvodnil.
Ked to budem zvárať TIG-om tak to gufero sa začne topiť a ešte nebudem ani v polovici dlžky zvaru, ak to zvarím MIG-om tak zvar potiahnem celý a gufero sa poškodiť nemusí.
Platilo to samozrejme pre prípad, kedy by sa motor neotváral, vždy lepšie riešenie MIG ako "lepidlo", ked niekto donesie samotný karter tak sa môžem kludne piplať s TIG-om

Naposledy editováno 09.10.2014 21:42:36

(reakce na) Oprava praskliny karteru

9.10.2014 v 16:56 | Nahoru | #101
Ivan-K> S timhle taky souhlasim

Oprava praskliny karteru

9.10.2014 v 21:38 | Nahoru | #102

Dnes rano opet vareni pomocneho drzaku motoru nieznamo slitina :D Ale proste i po prebrouseni to cernalo.Nejsem technolog ani zadnej specialista,ale tohle pozoruju pri vareni temer kazde slitiny podobneho slozeni.

toto ti udělá i bordel z koutoučku když jsi obrušoval ten humus z vrchu

(reakce na) Oprava praskliny karteru

9.10.2014 v 22:39 | Nahoru | #103

Packyn píše: Dnes rano opet vareni pomocneho drzaku motoru nieznamo slitina :D Ale proste i po prebrouseni to cernalo.Nejsem technolog ani zadnej specialista,ale tohle pozoruju pri vareni temer kazde slitiny podobneho slozeni.


Z toho si nic nedělej, já dělám v automobilce a když se dívám na sváry na hliníkových dílech, tak je to všude zčernalé a sou to fungl nové díly Klidně bych sem hodil fotku, ale riskovat že mě vyhodí se mě fakt nechce

Oprava praskliny karteru

10.10.2014 v 00:37 | Nahoru | #104
Motor sem dal dnes svařit, tak až to bude hotový, tak sem hodim fotky a uvidíme jestli to bude zčernalý nebo ne apod. Jinak díky za rady.

1 reakcí na tento příspěvek Oprava praskliny karteru

10.10.2014 v 18:10 | Nahoru | #105
Zajd4 ti to napsal, brousíš hrubě a bordel je i z toho. Jinak další důvod proč to černá je prostě vzdálenost škrtnutí a nečistota elektrody pokud tam jsou nějaké nečistoty musíš je vyplavit... Změnit balance starý materiál nečistíš jako nový. Ovšem to co jsi sem dal není špatná oprava od té fotky co jsi dal předtím, kde byl bubák jako prase to je o sto procent lepší tohle je oprava v pohodě...Tady nemusíš zatloukat žádný póry:)))... tak to neřeš...

Novej - to neřeš tvůj příspěvek je o ničem.

IvanK- co ti na to mám říct nerozumíš tomu... pokud by jsi mluvil o MIG-pájení(což není tento případ pak ano)
Zjisti si něco o sváření... nejlépe zjistíš jaká technologie je citlivá u výpočtu vneseného tepla... Jaký koeficient má TIG jaký MIG. Takže pokud to svaříš a neuděláš studený spoj tak prostě TIG je šetrnější... Proto to je technologie pro opravy a MIG pro sériovou výrobu... Navíc kvalitní MIG svářečka je trochu nedostupná... Ale mysli si co chceš... Jen neraď ostatním pak se může stát, že budou nešťastní.

Oprava praskliny karteru

10.10.2014 v 18:59 | Nahoru | #106
Přátelé to s tím broušením mě nenapadlo

Oprava praskliny karteru

10.10.2014 v 19:23 | Nahoru | #107
JinT - vnesené teplo je důležité u svařování austenitu, nicméně u většiny těchto oprav je rozdíl mezi MIG a TIG nepodstatný, tam kde by podstatný byl, je většinou oprava diskutabilní.
Svařování MIG hliníku v sériové výrobě - to jsem ještě snad kromě speciálních aplikací neviděl, na veletrhu mi specializovaná firma naopak zdůvodňovala přednosti TIGu.
Oprava hliníkových slitin se dá udělat i tvrdým pájením za použití PB hořáku, je to funkční, nicméně je třeba i tady vydrážkovat a odmastit, zkoušel jsem to, přídavný materiál je na bázi Zn, cínu, Mn - je jich víc druhů, ale není levný. Podle mě pro těsnící spoje a méně namáhané spoje je to alternativa pro drobné opravy.

Oprava praskliny karteru

10.10.2014 v 19:44 | Nahoru | #108
BobGS Nechci opravdu ucpávat vlákno, ale když já se vždycky nechám....
Je vidět, že o oboru víš hodně. Přesto prosím ber to tak já už nevím jak vysvětlit rozdíl mezi těmito metodami... Pokud si přečteš znovu můj příspěvek nebavím se o vlivu vneseného tepla... Přesto tento vliv je i Al slitin nebudu vysvětlovat proč. Chtěl jsem jen vysvětlit, že MIG pokud má vytvořit svár provařený musí na začátku vnést velkou energii jinak máš studeňák jako vyšitej proto je TIG citlivější. A pokud víš co MIG je z předchozího příspěvku to tak vypadalo... Tak přeci víš čím se sváří lodě, návěsy, nádrže a prostě všechny Al věci v sériové výrobě. Už jen proto se u MIG u většinou používá třeba drát 1.6mm. MIG pájení je trochu jiná věc než popisuješ. Ale tím jsem nechtěl říct že MIG nelze použít pokud budu mít delší rovný svár s větší sílou materiálu a svářeče co sváří Al slitiny tak proč ne... Jinak zajímavé kritérium při volbě opraváře Al slitin. Zeptejte se zda si udržuje zkoušky podle ČSN EN 9606-2. To je dobré hodnotící kritérium.

Jinak prosím TIG věřte mi.... jsem v oboru 20let nejdřív jako dítě, které se pletlo na dílně a v podstatě dalších 10let nedělám nic jiného než Al slitiny, nerezové oceli a titan metodou TIG.

(reakce na) Oprava praskliny karteru

10.10.2014 v 20:15 | Nahoru | #109
JinT> Dám ti taký príklad ako by si zváral hliníkový disk auta, ktorý treba po celom obvode oboch dosadacích ploch pre pneu obvariť ?
Pre upresnenie je to priemer 16", vypočítaj si ten obvod a k tomu 2x. Skrátka nejaký blb pri vyzúvaní poškodil dosadaciu plochu pneumatiky a vyriešil to tak že pomocou flexy a šmirglového kotúča to "zaleštil", čím zmenšil priemer a unikal tlak. A dalšia neschopná banda v pneuservise nevedela odhaliť dôvod úniku tlaku ani po 4-5 návštevách.
Vieš kolko by to človek zváral TIG-om ? Nevraviac že by k tomu bolo treba riadne nadimenzovanú zváračku.
Ja mám v práci len obyčajný Esseti TIG 200 AC/DC (nie je to vodník), teda max 200A a k tomu horák Abitig 26, ktorý by človek mal teoreticky zaťažiť smiešnými 130A v prípade AC/DC a to iba na 35%, ten disk by som obváral snád 8 hodín. Nie jeden krát som zváral prúdom 160A či viac a to tak že ten horák je žeravý že to cítim cez rukavicu...
Takže po celom obvode bolo treba navariť húsenku širokú tak 15mm a hrúbky +-3mm. Asi po 30min zvárania som mal navarených asi 10cm zvaru, tak že TIG som odložil...

Zobral som AL cievku, šupol do obyčajného ForMIG 249 a celý disk som obvaril snád za 15min, doma na to používam ešte socialistický ETP Compact 325 z roku 1992 za ktorý som dal 500€. Ja si tým nezarábam tak že dať za poriadnu TIG zváračku AC/DC 5000€, ktorá je schopná dodať aspon 250A je trochu mimo realitu, v práci som vdačný aj za ten "čajový" Esseti

To že MIG-om máš na začiatku nekvalitný zvar sa dá vyriešiť jednoducho, bud začneš ťahať mimo , alebo jednoducho navarím 1cm, obrúsím a zváram znovu, na určité veci to s prehladom stačí.

Naposledy editováno 10.10.2014 20:37:46

Oprava praskliny karteru

10.10.2014 v 20:43 | Nahoru | #110
IvanK... co si mi tím chtěl říct to jsi mě pobavil vždyť si napsal co říkám TIG je na opravy a pokud mám metrový svár silnější materiál tak to svařím MIG-em... To samé platí pro sériovou výrobu. Ovšem nebavme se o tom, že máš mizernou svářečku, pokud by jsi si vzal TIG 300A hlavně chlazený hořák a polohovadlo tak to taky zavaříš a výsledek bude vypadat určitě lépe a nemusíš přebrušovat... Pokud přebrušuješ třeba brusným kotoučem nacpeš si tam brus a pak třeba na rentgenu se všechno ukáže. Ten svár opravdu není nic moc, ale pokud jsi spokojený... Já bych to opravdu neopravoval jednak se ti taky mohl pěkně zkroutit a navíc jsi ten disk supr odpevnil takto velký svár dělat na disku není šťastné... takže je teď docela k ničemu(nejezdi moc po dírách).

Oprava praskliny karteru

10.10.2014 v 21:27 | Nahoru | #111
No ten disk je logicky najskôr vyrovnaný na rovnačke a následne presústružený - takže obvodová hádzavosť je nulová, po nahodení pneu to pýtalo minimum závažia, pevnosti sa ani trochu neobávam.
Keby to bolo na koncernovú plečku tak sa s tým logicky nebabrem a hodím ho do zberu a kúpim druhý, ale v tomto prípade velmi inej cesty nebolo - je to zo Subaru a k tomu ešte US verzia.

Ano keby som mal v práci k dispozícii TIG, čo dá aspon 250A pri 60% tak to kludne zavarím pomocou neho, ale ja v práci využívam TIG málo (lebo niet na čo) a aj to nie vždy na hliník, ten zváram doslova výnimočne, viac sú to fušky ako niečo oficialne pre firmu, tak že mi ani nehrozí že by mi niekto kúpil zváračku za 5000€ aj keby som ju ako chcel

Naposledy editováno 10.10.2014 21:28:38
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Záhada s baterií Yamaha YZF-R6 Hašlik 11 16.5.2024 v 15:27 pavelgl1
Volnobeh Yamaha YZF-R6 sete111 1 27.4.2024 v 09:38 kokoška.
Označení ložisek v kyvné vidlici Yamaha YZF-R6 Hašlik 4 25.4.2024 v 10:03 Slow
yamaha yzf r6 RJ09 Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R6R Yamahatorr 2 15.3.2024 v 18:23 Yamahatorr
Vymena lozisek v krku rizeni [1, 2] Yamaha YZF-R6 harwey10 35 5.2.2024 v 13:58 Gahan37


TOPlist