globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Oprava praskliny karteru
5.10.2014 v 22:35
Zdravím. Chci se zeptat, po prasknutí řetězu sem sice neprorazil blok motoru ale vznikla mi tam menší prasklina (cca 3 cm dlouhá) ze které teče olej. Existuje nějaká možnost jak to buď nechat zavařit aniž bych musel půlit motor nebo mi postačí dobré odmaštění a pak nějaký tekutý kov- lepidlo. Nejlépebych to chtěl nechat pak přes zimu zavařit (vyndání motoru ale né půlení), tak mě taky zajímá jestli tohle pujde nějak svařit aniž bych to půlil. Díky za jakékoliv (vhodné :D) nápady a tipy.

1 reakcí na tento příspěvek Oprava praskliny karteru

10.10.2014 v 18:10 | Nahoru | #1
Zajd4 ti to napsal, brousíš hrubě a bordel je i z toho. Jinak další důvod proč to černá je prostě vzdálenost škrtnutí a nečistota elektrody pokud tam jsou nějaké nečistoty musíš je vyplavit... Změnit balance starý materiál nečistíš jako nový. Ovšem to co jsi sem dal není špatná oprava od té fotky co jsi dal předtím, kde byl bubák jako prase to je o sto procent lepší tohle je oprava v pohodě...Tady nemusíš zatloukat žádný póry:)))... tak to neřeš...

Novej - to neřeš tvůj příspěvek je o ničem.

IvanK- co ti na to mám říct nerozumíš tomu... pokud by jsi mluvil o MIG-pájení(což není tento případ pak ano)
Zjisti si něco o sváření... nejlépe zjistíš jaká technologie je citlivá u výpočtu vneseného tepla... Jaký koeficient má TIG jaký MIG. Takže pokud to svaříš a neuděláš studený spoj tak prostě TIG je šetrnější... Proto to je technologie pro opravy a MIG pro sériovou výrobu... Navíc kvalitní MIG svářečka je trochu nedostupná... Ale mysli si co chceš... Jen neraď ostatním pak se může stát, že budou nešťastní.

(reakce na) Oprava praskliny karteru

10.10.2014 v 20:15 | Nahoru | #2
JinT> Dám ti taký príklad ako by si zváral hliníkový disk auta, ktorý treba po celom obvode oboch dosadacích ploch pre pneu obvariť ?
Pre upresnenie je to priemer 16", vypočítaj si ten obvod a k tomu 2x. Skrátka nejaký blb pri vyzúvaní poškodil dosadaciu plochu pneumatiky a vyriešil to tak že pomocou flexy a šmirglového kotúča to "zaleštil", čím zmenšil priemer a unikal tlak. A dalšia neschopná banda v pneuservise nevedela odhaliť dôvod úniku tlaku ani po 4-5 návštevách.
Vieš kolko by to človek zváral TIG-om ? Nevraviac že by k tomu bolo treba riadne nadimenzovanú zváračku.
Ja mám v práci len obyčajný Esseti TIG 200 AC/DC (nie je to vodník), teda max 200A a k tomu horák Abitig 26, ktorý by človek mal teoreticky zaťažiť smiešnými 130A v prípade AC/DC a to iba na 35%, ten disk by som obváral snád 8 hodín. Nie jeden krát som zváral prúdom 160A či viac a to tak že ten horák je žeravý že to cítim cez rukavicu...
Takže po celom obvode bolo treba navariť húsenku širokú tak 15mm a hrúbky +-3mm. Asi po 30min zvárania som mal navarených asi 10cm zvaru, tak že TIG som odložil...

Zobral som AL cievku, šupol do obyčajného ForMIG 249 a celý disk som obvaril snád za 15min, doma na to používam ešte socialistický ETP Compact 325 z roku 1992 za ktorý som dal 500€. Ja si tým nezarábam tak že dať za poriadnu TIG zváračku AC/DC 5000€, ktorá je schopná dodať aspon 250A je trochu mimo realitu, v práci som vdačný aj za ten "čajový" Esseti

To že MIG-om máš na začiatku nekvalitný zvar sa dá vyriešiť jednoducho, bud začneš ťahať mimo , alebo jednoducho navarím 1cm, obrúsím a zváram znovu, na určité veci to s prehladom stačí.

Naposledy editováno 10.10.2014 20:37:46
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prasklý první válec -Yamaha R6 1999 Yamaha YZF-R6 hanssik19 9 30.5.2024 v 12:06 Filipuč
KDE přídělat klíč NA yamaha R6 V Č.... Yamaha YZF-R6 ki 7 29.5.2024 v 16:44 zetor
Záhada s baterií Yamaha YZF-R6 Hašlik 11 16.5.2024 v 15:27 pavelgl1
Volnobeh Yamaha YZF-R6 sete111 1 27.4.2024 v 09:38 kokoška.
Označení ložisek v kyvné vidlici Yamaha YZF-R6 Hašlik 4 25.4.2024 v 10:03 Slow


TOPlist