už nějakou dobu pracuju na stavbě "tříkoláku". Samozřejmě, že v průběhu stavby procházím různými problémy spojenými se stavbou. Kromě času, kterého není nejvíc (normálně u toho pracuju) a ne zrovna dostatku financí si stále lámu hlavu zda by o něj vůbec byl zájem u veřejnosti. Předpokladem výsledku je to dostat legálně na silnice, což jak všeobecně známo není u nás vůbec sranda, ale lze to udělat pomocí zahraničí.
Uvítám jakékoliv návrhy a tipy jak na prováděné práce tak v souvislosti s registrací do provozu, stejně tak jako bych uvítal možnost někoho dalšího se na tom společně podílet.
V případě, že se objeví zájem, tak uvedu další podrobnosti o stavbě, konstrukci atd.
Prosím, držte se uvedeného tématu ve svých reakcích, díky.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
J.M.K. píše: ... Jak už jsem zmínil někde na začátku, osobně bych vždy vzal ze zvoleného motocyklu celou zadní polovinu rámu (od motoru po kolo) a tu vestavěl do kastle jako pomocný rám, nesoucí celý agregát. Navíc by tak kastle nebyla namáhána na tahy, ohyby a kruty na přenosu mezi motorem a kolem.
Při tomto řešení bude muset být zadní část výrazně delší, než s jakou je počítáno v současném designu tříkoláku, viz obrázek postavené tříkolky a podobný projekt níže. Projeví se to pak zřejmě i v jízdních vlastnostech, díky více vzadu položenému těžišti.
Projekt Talon RT - Více tady:
Tady je k tomu projektu ještě něco
Naposledy editováno 19.09.2014 18:07:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
bafse> Vyrábět pro každý motor celý podvozek je pochopitelně nesmysl. Ideální by bylo, kdyby se podařilo udělat na kastli nějaké "univerzální úchyty" a pak montážní sady (adaptéry) pro každý motor, umožňující jeho snadnou vestavbu a případně i výměnu. Problém ale bude v tom, že těžko se najdou dva motory, pro které by šlo udělat uchycení tak, aby se výrazně neměnil celkový rozvor. Ber to jen jako "návrh do placu".
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
rancher píše: DMRS> Když už to někdo vymyslel, tak proč to nekopírovat?
Protože nejsme Číňani. Naši prapradědové zpustili průmyslovou revoluci,tak bychom se mohli chovat tak,aby se za nás nemuseli stydět.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
bafse píše: Protože nejsme Číňani. Naši prapradědové zpustili průmyslovou revoluci,tak bychom se mohli chovat tak,aby se za nás nemuseli stydět.
Vymýšlet vymyšlené je blbost, to si rovnou můžeš zapalovat plynový sporák pazourkem...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
Protože nejsme Číňani. Naši prapradědové zpustili průmyslovou revoluci,tak bychom se mohli chovat tak,aby se za nás nemuseli stydět.
Za 1)je to hrozný,za 2) bys měl trošku problém se dostat do 300 kg(jak už sem psal)1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
,že do práce nejezdíš Tatrou Prezident,takže si asi vývojem nepohrd. Tříkoláka jsem zatím neviděl,tak si ho vyvíjí. Viděl jsem hezké tříkolky,ale za peníze které nemám a nejsem ani ochoten dát.O tom,že by někdo na ně prodal licenci,to nevím a pochybují,že by to bylo za normální peníze. Když to okopíruješ bez povolení autora, tak si zloděj a když se jen inspiruješ,tak už vyvíjíš.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
coffman píše: bafse> Za 1)je to hrozný,za 2) bys měl trošku problém se dostat do 300 kg(jak už sem psal)
S tím bodem č.1 máš pravdu a s tím druhým nejspíše také.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
Přidám originál:
A L. Vodička to též nazpíval v origo anglické verzi:
1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku
1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku
1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
kennysak> Motor z ficky teda nevím, nevím... nudný čtyřválec. Tyto tříkolky bly původně stavěné pro veterány z Vietnamu, aby i imobilní mohli začít "motocykl" a agregát VW Brouk byl ideální - motor vzadu za nápravou, zadní náhon - a z plochého, vzduchem chlazeného čtyřválce jde dostat i obstojný zvuk. Samozřejmě by šel použít i agregát ze škodovky, s motorem Felicia. Je to ale o individuálním názoru a vkusu. A každá snaha se samozřejmě cení, jen ta česká legislativa je skutečně na "přesdržku". Ale v tom bude mít prsty i "lobby" automobilek, co si budeme povídat.
Kdo chcete fotky ze stavby pošlete mail
Motor z felicie si myslím, že není vůbec nudný, přinejmenším je to solidní základ. Dneska jsem včichni zblblý počtem ventilů na válec, všechno musí mít rozvod DOHC a měnitelné časování pokud možno všeho. Motor z felicie je poctivý kus poctivé inženýrské práce odlitý z hliníku. Němci se museli hodně snažit, aby dokázali, že jejich motory jsou lepší a motor se už přestal vyrábět. To srdíčko bylo půl století vyvýené a po úpravách se dokázalo servat o slušné umístění na ralye Monte Carlo. Nechci ani domýšlet co by bylo, kdyby tady nebyl bolševi ka tenhle základ měli k dispozici např. pánové Costin a Duckworth z Cosworthu.
Motor z Brouka se také používal z důvodu, že byl laciný a všude. A v tom je filozofie použití Felicie v našich podmínkách stejná jako použití Brouka ve světě.
Jinak legislativa je u nás určitě na přes držku. Sportovní letadlo si postavíš relativně bez problémů. Nadšenci se sešli, otravovali na úřadech a založili LAA, ta ti s legalizací letadla pomůže. Tak co si založit Amatérskou Automobilovou Asociaci na schvalování aut a nebrečet?
1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku
I kdyz tohle nevypada nejhur rad bych se podivam na tve fotky s projektu email rmichi@seznam.cz Diky