globalmoto_kveten





Téma: Přechod na Chopper/Cruiser = více bezpečí???
 
25.8.2014 v 08:57
Zdravím všechny.Nedávno,na jednom odpočívadle,jsem zaslechl debatu tak nějak o tom,že chlapík přešel na "čopra" kvůli bezpečnosti a než riskovat na cestovní motorce,tak že radši "čopra" a na pohodu.Do rozhovoru jsem se nijak nezapojoval.Protože choppery a oblečení na ně,dá se říci,mě nijak zvlášť nechytly za srdce.No,možná snad některé stroje z kategorie Cruiser. A jelikož už i na tomto fóru občas tato myšlenka v debatě,častěji však v inzerci zazněla.Tak bych rád znal i vaše názory.
Jsou tedy nějaké oprávněné rozumné důvody přejít na tuto kategorii moto z důvodu "větší" bezpečnosti.Aby si člověk pořízení nové motorky a vůbec motorky,tak nějak ospravedlnil?
Nebo to přichází s věkem? A je to spíše kvůli pohodlí?
Jasně co se má stát se stane a je to v hlavě a rukách,ale......
Za názory k tomuto děkuji.Mějte se fajn.
Předchozí
1 2
Následující

Přechod na Chopper/Cruiser = více bezpečí???

25.8.2014 v 09:01 | Nahoru | #1
Nemám k dispozici žádný statistiky, ale podle mě se bourá na všem. Pro pocit bezpečí je dobrý sedět doma na prdeli.

Přechod na Chopper/Cruiser = více bezpečí???

25.8.2014 v 09:07 | Nahoru | #2
tak je pravda ze kdyz jsem nalozil plne svou VTX tak i se mnou to bylo skoro pul tuny... a to je vetsi rozdil, nez kdyz jsem jezdil se spacakem na ninji takze kdyz to narves do fiatka 500 nebo nejakyho seicenta, tak s nim muzes taky pekne zamavat ale jinak je to asi jedno..

Naposledy editováno 25.08.2014 09:08:21

Přechod na Chopper/Cruiser = více bezpečí???

25.8.2014 v 09:37 | Nahoru | #3
Řekl bych, že tak soudí (obecně lidé) podle změny jízdního stylu, na chopperu se 200 a na kolínko nejezdí, pověstné je bublání krajinou.

1 reakcí na tento příspěvek Přechod na Chopper/Cruiser = více bezpečí???

25.8.2014 v 09:40 | Nahoru | #4
ono je jedno, jestli jedeš na cestovní moto nebo cruisru, pokud ti auto vjede auto, ale pokud se jedná o styl jízdy, tak pak by mohlo být bezpečnejší, pokud budeš jezdit styl kadla kadla po cestě

Přechod na Chopper/Cruiser = více bezpečí???

25.8.2014 v 09:51 | Nahoru | #5
tak je jasný, že nízkootáčkový motor neláká k rychlé jízdě a vzpřímený posaz je lepší při nárazu do auta. Je šance ho přeskočit, narozdíl od supersportu. Časté padací rámy u třásní chrání nohy při bočním sražení.
Ale všechny motky jsou celkem rizikový sport, takže rozdíl v kategoriích nebude zas tak podstatný. Vyhoví i vybavená honda nc

Přechod na Chopper/Cruiser = více bezpečí???

25.8.2014 v 09:55 | Nahoru | #6
Má to opodstatnění jen v případě, že se člověk špatně kontroluje na plynovym heftu a už má tak velký ego, že mu to nedovolí jít na nižší kubatůru. S chopperem klesá riziko nehody vlastní vinou, protože jezdit na něm rychle není zrovna nejpohodlnější.

Přechod na Chopper/Cruiser = více bezpečí???

25.8.2014 v 10:00 | Nahoru | #7
co je nějaký smrťák, tak je to v drtivé většině "kapota", pak naháči...tak nějak to plyne z jízdního stylu, když tady člověk pořád čte, že se na těhle strojích 50/90/130 prostě jezdit nedá.
Bourají samozřejmě všichni, ale řekl bych, že tyhle dvě kategorie mají nejvíc v kolonce "smrtelná nehoda" a je jedno kdo nehodu způsobil.

Naposledy editováno 25.08.2014 10:01:02

Přechod na Chopper/Cruiser = více bezpečí???

25.8.2014 v 10:07 | Nahoru | #8
Jediny poradny crash, ktery stal za rec jsem mel na VS1400 ... takze o vyssi bezpecnosti to (v mem pripade) nebude.
Statistiky jsou zkreslene tim, ze maloktery mlady rozdivocely motorkar-zacatecnik si koupi neco ve 125 ve stylu chopper/cruiser. Kazdy si koupi plastaka nebo motarda, ktereho rozvesi o prvni strom. Choppera si ve vetsine pripadu kupuji 40 leti zacinajici motorkari .

1 reakcí na tento příspěvek Přechod na Chopper/Cruiser = více bezpečí???

25.8.2014 v 10:35 | Nahoru | #9
choppera si může koupit jako další motku i maník, co už nepřehodí hnátu přes svojí současnou motorku a při oblíkání komby má infarkt....znám takovej případ....stárneš=hledej lešení

Přechod na Chopper/Cruiser = více bezpečí???

25.8.2014 v 10:41 | Nahoru | #10
No nevim jestli motorky co nebrzdej a nezatacej jsou bezpecnejsi, spis jde o to jak na tom clovek jede

Přechod na Chopper/Cruiser = více bezpečí???

25.8.2014 v 10:49 | Nahoru | #11
Asi tak kamarád se málem zabil a skoro přišel o nohu na chopperu když ho v zatáčce přimáčknul špatně odbočující autobus a nakonec po tom co se dal dohromady tragicky zahynul v autě včetně lidí se kterýma se srazil...bezpečnější motorka bych tomu neříkal..Pokud to má přijít tak to asi přijde a můžeš jet třeba jen na kole.

(reakce na) Přechod na Chopper/Cruiser = více bezpečí???

25.8.2014 v 12:00 | Nahoru | #12

JardelT píše: ono je jedno, jestli jedeš na cestovní moto nebo cruisru, pokud ti auto vjede auto, ale pokud se jedná o styl jízdy, tak pak by mohlo být bezpečnejší, pokud budeš jezdit styl kadla kadla po cestě



zastavam stejny nazor. To je jako se zbranema. Nejsou nebezpecny, ale zalezi kdo ji ma v ruce.

1 reakcí na tento příspěvek Přechod na Chopper/Cruiser = více bezpečí???

25.8.2014 v 12:02 | Nahoru | #13
Je to naprostá blbost. Ta motorka je méně agilní, takže bezpečnost je spíše nižší, kvůli tomu, že máš nižší možnost nehodě zabránit. Pasivní bezpečnost je pak stejná.
Samozřejmě, pokud je někdo pitomec a nedokáže se na plynu kontrolovat, tak je to trochu jiná situace, ale stejně tak si můžeš tu cestovní motorku nechat omezit a získáš tím motorku, která stejně jako chopper nepoletí, ale je pohodlnější, lépe se vyhýbá a lépe brzdí.
Já osobně už jsem slyšel i názor, že je chopper bezpečnější,p protože potom do čelního střetu letíš nohama napřed , lidé se občas snaží najít všelijaké nesmyslné výmluvy, raději než si přiznat skutečnost. Pokud se někomu chopper a ten styl líbí, tak proč do toho nejít, pokud ne, tak pro všechny představitelné účely existuje něco lepšího.

Přechod na Chopper/Cruiser = více bezpečí???

25.8.2014 v 12:49 | Nahoru | #14
Pokud srovnám Maraudra a FZ1, tak Marauder byl těžkej, neohrabanej a předjíždění v rychlostech nad stovku nebylo moc akční a chtělo to více času..., takže člověk jel pomaleji, protože jízdní vlastnosti stroje to moc rychleji nedovolovaly. FZ1 - ovladatelná, rychlá, akční, člověk předjel kdy si vzpomněl, lepší brzdy, ale ze začátku jsem měl občas co dělat, protože jsem někam vletěl rychleji, než jsem z původního mota byl zvyklej...
Osobně mi čopr, který jede víc na hraně (motorově i co se týče jízdních vlastností), nepřijde o moc bezpečnější než silnice (naháč), který má rezervy i když člověk trochu prasí.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod na Chopper/Cruiser = více bezpečí???

25.8.2014 v 12:57 | Nahoru | #15

Mr.Dreamer píše: Je to naprostá blbost. Ta motorka je méně agilní, takže bezpečnost je spíše nižší, kvůli tomu, že máš nižší možnost nehodě zabránit. Pasivní bezpečnost je pak stejná.
Samozřejmě, pokud je někdo pitomec a nedokáže se na plynu kontrolovat, tak je to trochu jiná situace, ale stejně tak si můžeš tu cestovní motorku nechat omezit a získáš tím motorku, která stejně jako chopper nepoletí, ale je pohodlnější, lépe se vyhýbá a lépe brzdí.
Já osobně už jsem slyšel i názor, že je chopper bezpečnější,p protože potom do čelního střetu letíš nohama napřed , lidé se občas snaží najít všelijaké nesmyslné výmluvy, raději než si přiznat skutečnost. Pokud se někomu chopper a ten styl líbí, tak proč do toho nejít, pokud ne, tak pro všechny představitelné účely existuje něco lepšího.



no hlavně že je tu milion vláken o poserproužcích na gumách, a taky je se zdokonalit v jízdě, čili jezdit rychleji s jistotou - i vaše Mýto je o tom. To je lidem na čopru jedno. Pomalejší jízda je bezpečnější, to se prostě nedá rozporovat.

1 reakcí na tento příspěvek Přechod na Chopper/Cruiser = více bezpečí???

25.8.2014 v 13:05 | Nahoru | #16
tenhle prechod je spis pro lidi co na silnici nemaji a kopili si neco k cemu nemaji vztah takovej za chvili nebude jezdit ani na copru,nemluvim o lidech co to udelaji kvuli zdravotnim duvodum

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod na Chopper/Cruiser = více bezpečí???

25.8.2014 v 13:54 | Nahoru | #17

Stev píše: no hlavně že je tu milion vláken o poserproužcích na gumách, a taky je se zdokonalit v jízdě, čili jezdit rychleji s jistotou - i vaše Mýto je o tom. To je lidem na čopru jedno. Pomalejší jízda je bezpečnější, to se prostě nedá rozporovat.



Tak tohle je snad vtip . Za nevyužití pneumatiky se člověk může stydět na jakékoli motorce a na všech to bude nesmysl. To, že hodně lidí, a u jezdců na chopperech to pozoruji extra často, neumí pořádně jezdit, neví, co dělat a nedělat v zatáčce, neví co dělat a nedělat při krizovkách je zcela jiná kapitola a s ojetím gumy.
Zdokonalení v jízdě stejně tak nemá nic společného se zrychlováním. A to, že si bereš naši akci v Mýtě do huby, to už je vrchol. Pořádám to tam právě pro lidi, co si rychle raději zajezdí mimo silnice na místě, kde je neohrožují lidé, kteří netuší, co je držení stopy, plynulá předvídatelná jízda, správný průjezd zatáčkou. Tvůj úsudek, co je lidem na čopru jedno je také krása, těm je to tak jedno, že si na motrku dávají třásně, aby vypadala drsněji, výfuky, aby byla slyšet ve vedlejším městě, snaží se vyletět od semaforů rychleji než sport, protože si asi nepamatují, že délka jejich jedničky je vtip. Zato někdo vyježděný z okruhu ví co umí a nemá potřebu se už na silnici předvádět. To jsem ti ten tvůj nesmyslný argument hezky převrátil, co? V reálu to je samozřejmě záleží na tom jezdci. Pouze ty zmiňované cestovní stroje mají oproti chopperům kratší brzdnou dráhu, vyšší agilitu a výše položeného jezdce, což je výhoda a jsou proto bezpečnější.
A to tvé "to se nedá rozporovat", také dobrý vtip. Pokud pojedu na státovce 70, protože se kochám krajinou, moc bezpečné to nebude. Bezpečná je plynulá a předvídatelná jízda, která bere v potaz okolní podmínky, jako například stav silnice, ovzduší, rozhled etc.

(reakce na) Přechod na Chopper/Cruiser = více bezpečí???

25.8.2014 v 14:00 | Nahoru | #18
Mr.Dreamer> tušil jsem že se pobavím, díky

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod na Chopper/Cruiser = více bezpečí???

25.8.2014 v 15:40 | Nahoru | #19
Stev> Mýto je o tom najít si v relativním bezpečí hranice a vylepšit si ovládání motorky tak, abych měl v běžném provozu dostatečnou rezervu. V Mýtě si dám koleno a zkouším ideální stopu a na silnici to pak už nemám zapotřebí. A že nás to baví je už jen taková třešnička.
Klidně se můžeš pobavit tím, že si ježděním v Mýtě vypláchneš hubu, mě zase baví kategorické soudy lidí, co o tom ví kulový.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod na Chopper/Cruiser = více bezpečí???

25.8.2014 v 15:59 | Nahoru | #20
vybouřená_mrkev> já jsem ale proti ježdění v mýtě nenapsal ani čárku, vždyť sám jezdím do sosnový když to jde. Takže nechápu řeči o braní si do huby. Trochu soudnosti by to chtělo. Jestli berete jako braní do huby to že napíšu že tam jezdíte abyste se zdokonalili ...

O další produkci mistra dreamera ať si každej udělá obrázek sám, mně to za vážnou reakci nestálo.

(reakce na) Přechod na Chopper/Cruiser = více bezpečí???

25.8.2014 v 16:03 | Nahoru | #21

vybouřená_mrkev píše: Stev> Mýto je o tom najít si v relativním bezpečí hranice a vylepšit si ovládání motorky tak, abych měl v běžném provozu dostatečnou rezervu. V Mýtě si dám koleno a zkouším ideální stopu a na silnici to pak už nemám zapotřebí. A že nás to baví je už jen taková třešnička.
Klidně se můžeš pobavit tím, že si ježděním v Mýtě vypláchneš hubu, mě zase baví kategorické soudy lidí, co o tom ví kulový.



(reakce na) Přechod na Chopper/Cruiser = více bezpečí???

25.8.2014 v 16:06 | Nahoru | #22

Stev píše: vybouřená_mrkev> já jsem ale proti ježdění v mýtě nenapsal ani čárku, vždyť sám jezdím do sosnový když to jde. Takže nechápu řeči o braní si do huby. Trochu soudnosti by to chtělo. Jestli berete jako braní do huby to že napíšu že tam jezdíte abyste se zdokonalili ...

O další produkci mistra dreamera ať si každej udělá obrázek sám, mně to za vážnou reakci nestálo.



Když nejsou argumenty, tak raději nadávám. Neznám tě ani z fóra ani z reálu, tak o tvé produkci nemohu soudit, ale za těch pár příspěvků, které jsi tu předvedl jsi se rozhodně moc nevytáhnul .
Ano, pokud o lidech, které neznáš, něco tvrdíš, tak si je tím bereš do huby.

Přechod na Chopper/Cruiser = více bezpečí???

25.8.2014 v 18:48 | Nahoru | #23
Možná ano ve smyslu,že ta motorka tolik nesvádí k tahání za plyn, jinak asi ne, většina choperů stejně ke 180km/h jede takže je to na pilotovi. Tímhle argumentem si to spíš někdo chce zdůvodni nebo obhájit..třeba před kámošema na sportech

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod na Chopper/Cruiser = více bezpečí???

25.8.2014 v 20:02 | Nahoru | #24

CBRMilan píše: tenhle prechod je spis pro lidi co na silnici nemaji a kopili si neco k cemu nemaji vztah takovej za chvili nebude jezdit ani na copru,nemluvim o lidech co to udelaji kvuli zdravotnim duvodum


Jsi dělal průzkum ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod na Chopper/Cruiser = více bezpečí???

25.8.2014 v 20:20 | Nahoru | #25

cortes píše: Jsi dělal průzkum ?



Tak schválně, proč jsi si kupoval chopper? Předem říkám, že mě to zaprvé vážně zajímá a za druhé zastávám názor, že pokud se někomu motorka líbí, tak proč by si jí nekoupil .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod na Chopper/Cruiser = více bezpečí???

25.8.2014 v 20:36 | Nahoru | #26
Mr.Dreamer> Chopper a cruiser nebo i cesťák jsem prosím vždycky chtěl.
Já bych se na něčem co udělá stovku za xx zabil,takže mě žádné žihadlo do pracek nepatří.
Takže ano,mám mám větší pocit bezpečí a jistoty.
Jinak je mě vcelku šumák na čem kdo jezdí,hlavně že je pohoda.
Tak kolama dolů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod na Chopper/Cruiser = více bezpečí???

25.8.2014 v 20:45 | Nahoru | #27

cortes píše: Mr.Dreamer> Chopper a cruiser nebo i cesťák jsem prosím vždycky chtěl.
Já bych se na něčem co udělá stovku za xx zabil,takže mě žádné žihadlo do pracek nepatří.
Takže ano,mám mám větší pocit bezpečí a jistoty.
Jinak je mě vcelku šumák na čem kdo jezdí,hlavně že je pohoda.
Tak kolama dolů.



Jo, to by mě právě zajímalo, proč chopper a ne ten cesťák? Třeba taková NC 700/750 mi připadá, že splňuje všechno dokonale. Dole jede dost, ale nahoře už ne, takže není slabá, ale není to rozhodně stroj na divočení a závodění. Je velmi pohodlná, dost agilní, docela dobře to brzdí a má obrovský úložný prostor, super pohodový stroj...
EDIT: Zapomněl jsem, ohodně levnější a lehčí.

Naposledy editováno 25.08.2014 20:46:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod na Chopper/Cruiser = více bezpečí???

25.8.2014 v 21:02 | Nahoru | #28
Mr.Dreamer> Člověk si musí nejprve projít peklem na těžké,neohrabané,nebrzdící,nezatáčející motorce bez úložného prostoru(ani na nářadí nemá)
Byl jsem dvakrát půl roku za velkou louží a prostě mě to tak vzalo,že jsem si to musel zkusit.
Aby jsem se ,,možná,, časem dopracoval k něčemu jinému.
Ale zrovna to co popisuješ to není.
Koketoval jsem před časem nad BMW F 800 GS,ale jedině žlutou edici
Ne neseděl jsem na ní,ale mám velkého tušáka,že bych nedosáhl na zem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod na Chopper/Cruiser = více bezpečí???

25.8.2014 v 21:13 | Nahoru | #29

cortes píše: Mr.Dreamer> Člověk si musí nejprve projít peklem na těžké,neohrabané,nebrzdící,nezatáčející motorce bez úložného prostoru(ani na nářadí nemá)
Byl jsem dvakrát půl roku za velkou louží a prostě mě to tak vzalo,že jsem si to musel zkusit.
Aby jsem se ,,možná,, časem dopracoval k něčemu jinému.
Ale zrovna to co popisuješ to není.
Koketoval jsem před časem nad BMW F 800 GS,ale jedině žlutou edici
Ne neseděl jsem na ní,ale mám velkého tušáka,že bych nedosáhl na zem.



Takže je to prostě motorka, ke které tě to táhne a která ti sedne, dobrý důvod, dík .

(reakce na) Přechod na Chopper/Cruiser = více bezpečí???

25.8.2014 v 21:18 | Nahoru | #30
Mr.Dreamer> Asi tak jak píšeš.
A zatím si pořád ještě sedáme.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist