už nějakou dobu pracuju na stavbě "tříkoláku". Samozřejmě, že v průběhu stavby procházím různými problémy spojenými se stavbou. Kromě času, kterého není nejvíc (normálně u toho pracuju) a ne zrovna dostatku financí si stále lámu hlavu zda by o něj vůbec byl zájem u veřejnosti. Předpokladem výsledku je to dostat legálně na silnice, což jak všeobecně známo není u nás vůbec sranda, ale lze to udělat pomocí zahraničí.
Uvítám jakékoliv návrhy a tipy jak na prováděné práce tak v souvislosti s registrací do provozu, stejně tak jako bych uvítal možnost někoho dalšího se na tom společně podílet.
V případě, že se objeví zájem, tak uvedu další podrobnosti o stavbě, konstrukci atd.
Prosím, držte se uvedeného tématu ve svých reakcích, díky.
1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku
Ja osobne bych si takhle maloseriovej stroj z laminatu nekoupil. Tady je pro me jedina schudna cesta ram z ocel trubek...
Moc nevidim v tomhle projektu prodej i potencial... Jedno auto pro radost jo, ale nejaka mensi serie tezko...
Jen tak pro info mas konstrukci hotovou ? Jakoze model v PC? Vyrobni zarizeni mas jaky ? Par kusu na zakazku stoji balik, zvlast u nas - jsme snad srazsi ney kdekoliv na svete - takze pokud si nedokazes vse udelat sam a tak nejak z fandovstvi, vyjde to auto na stejnou cenu jako ruzne morgany atd...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
bafse píše: J.M.K.> Takže asi tu střechu fakt budu muset vymyslet. O provozu v zimě jsem zatím nepřemýšlel, ale proč ne
To je také pravda, že s tímto by asi jen tak někdo v zimě nejezdil, bude to spíš sezonní koníček, jako motocykl. A když někdo nebude mít garáž, nebo kryté stání, tak to prostě dá pod plachtu. Jenže ale to nic neřeší ohledně toho, že jezdce může cestou zastihnout slejvák, pak bude rychle nasaditelná, nebo rychle "zaklopitelná" střecha sakra potřebná. Vzpomínám, jak mě jednou chytla na motorce průtrž, kde byla furt suchá vozovka, pak najednou pár kapek a pak na dvaceti metrech "start průtrže z 0 na 100%" - sice jsem nepromokl, kožený mundůr PGI byl kvalitní, dokonce ani kolem šátku to neprosáklo, ale ani náhodou nebyl čas zastavit a vytáhnout nohavice z bot a přetáhnout je, takže nechtěj vidět ten Atlantik, co jsem pak vylil z bot a ještě týden jsem do nich cpal noviny, než vyschly. Toť jen jako ilustrační příklad z praxe, jak náhle může někdy slejvák začít a jak tedy "operativnost" (=rychlost rozložení a složení střechy, hlavně ale rozložení) může být důležitá.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
coffman píše: ....nějak řešit zpátečku(jednoduše jako na Velorexu to asi nepůjde )...
Když vybere správně zapalování a naučí startér roztočit se pozadu (neznám konstrukci startérů v autě, kolik práce by to obnášelo), tak není problém. Třeba IMFsoft dělá zapalování pro Velorexy, co se může točit na obě strany.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
bafse píše: assassin> Používám pryskyřici s leteckou certifikací.Ta fyrma mimochodem vyrobila i lepidlo na slepení družice, která už je ve vesmíru. Z laminátu je tisíce letadel po celém světě od dopravních až po sportovní s životností v řádu desítek let.Kdybych neměl model v PC, tak se nemůžeš podívat na obrázek v mém fóru. Jako výrobní zařízení mám svoje ruce a hlavu, zbytek dávám dohromady. Než jsem se rozhodl pro tuto technologii, tak jsem se byl podívat třeba v Sopotnici na výrobu celokompozitových větroňů.A měl jsem docela dost času na přemýšlení než jsem se definitivně rozhodl.
Studoval jsem konstrukci letadel na cvutu, takze trosku predstavu mam - dokonce mame doma samodomo laminatovej ultralight... I tak bych maloseriove vozitko takhle nedelal, ale samo ti to nevymlouvam.
Obrazek v uvodu mi ale prijde spis designovej navrh - tzn render vnejsku, ale moc konstrukcnich prvku z toho rozpoznat neni ... Zaveseni kol, brzdy atd mi z toho prijdou ze tam vyresene nejsou...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
bafse píše: DreitTheDragon> Díky za typ. Zatím jsem spíš přemýšlel o přídavné elektromotoru,ale v tomhle ještě nemám jasno. Např. některé těžké motocykly BMW používají pro pohon zpátečky startér a aby couvání nevytlouklo baterii, tak se samočině zvednou volnoběžné otáčky. Naproti tomu vůz Rocket od Gordona Murraye poháněný motorem z R1 používá mechanický systém a kolik tam je rychlostí dopředu, tak tolik jich je i dozadu stejně jako u Velorexu. Takže to může být pěkný fofr
To o BMW slyším prvně a zní to hodně zajímavě. Pěkně to vymysleli, kluci šikovní.
Už nějakou dobu mám takovou vizi pohonu, kombinace spalovacího motoru a elektra, ale to by se do tohohle vozítka asi nehodilo. Něco jako Tesla Roadster bez baterek s nádrží.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
bafse píše: assassin> Docela by mne zajímají Tvé zkušenosti s Vaším ultralightem. Praxe je praxe a zkušenosti ze života jsou k nezaplacení. Dále by mne zajímalo, jak by jsi tedy konstruoval malosériové vozidlo Ty Na renderu skutečně vidět detaily nejsou.Musím si také nechat něco pro sebe Když jsi studoval konstrukci na ČVUT, živíš se tím?
Letadlo jsem nedelal ja ale znamy, my jsme od nej ted koupili a planujem jeho dokonceni...
Konstrukci se zivim, ale ne letadla - jo a taky sem to nedostudová, skoncil jsem ve ctvrtakux