Jste moje záchrana před směrem do servisu
Závada: Řekl jsem si, pojedu na výlet. Příjdu k moto pokouším se nastartovat a startér neměl sílu se roztočit(chtěl, ale nebyla štáva). Tak já dutá hlava chci tomu trošku pomoci. Napojím na nabíječku abych pomohl baterce při startu a crrrrrk.....crrrrrk.. nic jiného teď při zmáčknutí startovacího tlačítka neslyším :-/
Nevíte co jsem mohl odkrouhnout?
Dík za rady
nutno podotknou ze ta baterka za sebou mela xxx sezon a zabilo ji i pusteni svetel na klicek
1 reakcí na tento příspěvek pří nabijení jsem se pokusil o nastartování
Pokud jde o nabíječku, tak pokud o byla nějaká klasika, tak u té mohla maximálně shořet pojistka, v horším případě by se zničily diody (ale to se prakticky vůbec nestává). Moderní elektronické nabíječky by měly mít ochranu proti zkratu na výstupu (starter svým příkonem de facto pro nabiječku zkrat udělá), takže těm by se nic stát nemělo.
Nech baterku naplno nabít, jak už zde zaznělo (AGM, nebo gelovou max. na 14.2V, kapalinovou klasiku se zátkami na max. 16.2V - pozor, nemusí být schopná takového napětí dosáhnout, stačí sledovat, kdy už se napětí znatelně nezvyšuje - třeba o 0.5V za 1/2 hodiny) a uvidíš. Jestli ani pak starter neutáhne, má zvýšený vnitřní odpor a je na vyhození.
Ještě může nastat zrádná situace, kdy po zapnutí starteru klesne napětí jen o tolik, že starter ještě "nápadně nezpomalí" (točí zdánlivě dobře), ale na pořádnou jiskru na svíčkách už to nestačí. Když po připojení pomocné baterky (plně nabité, na 100% dobré a kvalitními kabely) motor bez problémů chytne, jedná se přesně o tento případ a baterka je též na vyhození - ne sice úplně, ještě půjde použít třeba k napájení nějakých záložních zdrojů, autolednic apod., ale na startování už stačit nebude.
1 reakcí na tento příspěvek pří nabijení jsem se pokusil o nastartování
1 reakcí na tento příspěvek pří nabijení jsem se pokusil o nastartování
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pří nabijení jsem se pokusil o nastartování
Jinak ještě perlička ze života: Bacha na startování bezprostředně po nabíjení baterie! Už se mi jednou baterie roztrhla - byla dost vymlácená, takže se nechala nabíjet a po startu rána a kyselina všude kolem. Zřejmě plynovala a při startu to někde zajiskřilo. Takže po delším nabíjení už nechám baterii třeba půl hodinky oddechnout, případně u dolévací klasiky odšroubuju zátky a nechám odvětrat. Nabít do plynování, odpojit káble a hned nastartovat může být o hubu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pří nabijení jsem se pokusil o nastartování
charlie.vtx1800 píše: J.M.K.> Je nabíječka a nabíječka. Mám nabíječku, která dává až 40 A (jde přepnout i jako startovací zdroj na 5 s cca 150 A) a i v režimu nabíjení je schopná pomoct baterii která není 100% v nastartování. I těch 40-50 A co dodá při startu je sakra znát, navíc udrží i napětí při startu. Ale je fakt, že běžná nabíječka s 5-10 A nezmůže nic.
Jinak ještě perlička ze života: Bacha na startování bezprostředně po nabíjení baterie! Už se mi jednou baterie roztrhla - byla dost vymlácená, takže se nechala nabíjet a po startu rána a kyselina všude kolem. Zřejmě plynovala a při startu to někde zajiskřilo. Takže po delším nabíjení už nechám baterii třeba půl hodinky oddechnout, případně u dolévací klasiky odšroubuju zátky a nechám odvětrat. Nabít do plynování, odpojit káble a hned nastartovat může být o hubu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pří nabijení jsem se pokusil o nastartování
charlie.vtx1800 píše: J.M.K.> Je nabíječka a nabíječka. Mám nabíječku, která dává až 40 A (jde přepnout i jako startovací zdroj na 5 s cca 150 A) a i v režimu nabíjení je schopná pomoct baterii která není 100% v nastartování. I těch 40-50 A co dodá při startu je sakra znát, navíc udrží i napětí při startu. Ale je fakt, že běžná nabíječka s 5-10 A nezmůže nic.
Jinak ještě perlička ze života: Bacha na startování bezprostředně po nabíjení baterie! Už se mi jednou baterie roztrhla - byla dost vymlácená, takže se nechala nabíjet a po startu rána a kyselina všude kolem. Zřejmě plynovala a při startu to někde zajiskřilo. Takže po delším nabíjení už nechám baterii třeba půl hodinky oddechnout, případně u dolévací klasiky odšroubuju zátky a nechám odvětrat. Nabít do plynování, odpojit káble a hned nastartovat může být o hubu.
Nabit do plynovani....hmmmm zajimavy,takze az si prdne,tak ji odpoj....To ze se uvolnuje nepatrne mnozstvi vodiku a kysliku nas ucili uz na zakladce...Takze nejen tesne po nabijeni,ale i pri nabijeni ti muze explodovat,kdyz si u ni budes hrat s nejakym "jiskridlem",nebo ohnem...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pří nabijení jsem se pokusil o nastartování
Medved píše: No, tak hlavne u tekuteho elektrolytu je kravina to nabijet se zasroubovanejma spuntama ...
Sme si nerozuměli. Samo, že ji nabíjim s povolenejma zátkama, nejsem zas úplně blbéééj. Ale měl sem na mysli, že po nabití ty zátky naplno na chvíli odklopim. Mít je odklopený při nabíjení je taky na nic, pak ti zas kyselina prská okolo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pří nabijení jsem se pokusil o nastartování
miguel323 píše: Nabit do plynovani....hmmmm zajimavy,takze az si prdne,tak ji odpoj....To ze se uvolnuje nepatrne mnozstvi vodiku a kysliku nas ucili uz na zakladce...Takze nejen tesne po nabijeni,ale i pri nabijeni ti muze explodovat,kdyz si u ni budes hrat s nejakym "jiskridlem",nebo ohnem...
No tak u běžný baterky s tekutým elektrolitem je známkou nabití (při správným napětí nabíječky a pokud se jedná o obyčejnou nabíječku ) že začne plynovat. A pokud začne plynovat před úplným nabitím, tak je v háji baterka - což taky běžně může někdo přehlídnout. Že je o hubu si hrát u nabíjený baterky s jiskrama (např. odpojit kleště nabíječky od pólů baterky dřív než vypnu nabíječku) je jasný, jen sem chtěl upozornit, že to hrozí i u čerstvě nabitý baterky která nebyla vyjmutá z vozidla - když třeba někdo nabíjí přes nějakou zásuvku atd. Prostě ta směs vodík a kyslík může být někde okolo baterky, nebo přímo v baterce nad elektrolitem a pokud třeba u starší baterky někde přeskočí jiskřička při startování, kdy teče velkej proud a může se někde projevit přechodovej odpor na nějaký oxidaci tak je vymalováno. Toť vše.
charlie.vtx1800 píše: No tak u běžný baterky s tekutým elektrolitem je známkou nabití (při správným napětí nabíječky a pokud se jedná o obyčejnou nabíječku ) že začne plynovat. A pokud začne plynovat před úplným nabitím, tak je v háji baterka - což taky běžně může někdo přehlídnout. Že je o hubu si hrát u nabíjený baterky s jiskrama (např. odpojit kleště nabíječky od pólů baterky dřív než vypnu nabíječku) je jasný, jen sem chtěl upozornit, že to hrozí i u čerstvě nabitý baterky která nebyla vyjmutá z vozidla - když třeba někdo nabíjí přes nějakou zásuvku atd. Prostě ta směs vodík a kyslík může být někde okolo baterky, nebo přímo v baterce nad elektrolitem a pokud třeba u starší baterky někde přeskočí jiskřička při startování, kdy teče velkej proud a může se někde projevit přechodovej odpor na nějaký oxidaci tak je vymalováno. Toť vše.
Hele, to se mýlíš, plynování není známkou nabití, to je pouze známkou překročení plynovacího napětí, což je cca 14,40V - záleží na více faktorech(teplota, kondice, chemická čistota)- ...známkou nabití je nabíjecí proud v řádu jednotek až desítek miliampér při dosažení tohoto napětí.....to že baterka "vaří" neznamená že je nabitá...
charlie.vtx1800 píše: Sme si nerozuměli. Samo, že ji nabíjim s povolenejma zátkama, nejsem zas úplně blbéééj. Ale měl sem na mysli, že po nabití ty zátky naplno na chvíli odklopim. Mít je odklopený při nabíjení je taky na nic, pak ti zas kyselina prská okolo.
tak to jo .1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pří nabijení jsem se pokusil o nastartování
Medved píše: No, tak hlavne u tekuteho elektrolytu je kravina to nabijet se zasroubovanejma spuntama ...
Ano u asi tak 50rocnej baterky. U dnesnych je kravina povolovat zatky z ineho dovodu nez dolievanie elektrolytu. Nastastie kvoli tymto ludovym poveram z dalekej minulosti ma uz mnozstvo olovenych akumulatorov zatky ukryte alebo aspon prelepene nalepkou aby sa k nim "kutilovia" tak lahko nedostali. agm uz maju v 100% pripadoch zatky ukryte (aj ked da sa k nim dostat) a nemaju sa vobec odstuplovavat ani dolievat (iba ak by ich niekto nedopatrenim nechal "vyvriet"). 99% olovenych akumulatorov ma uz niekolko desatroci odvetravaci labyrint a agm dokonca s pretlakovymi zatkami. A na moto sa ina nez agm baterka ani neoplati kupovat kvoli vyssim vibraciam nez su v aute. Original ani ine nemontuju. Gelove sa velmi kupovat neoplati, pretoze maju nizsi startovaci prud vzhladom na rozmery nez agm, uz len kvoli fyzikalnym vlastnostiam elektrolytu. Ci maju vyssiu zivotnost je otazne.
E: Řeč jest o této baterce - je tam popsaný i stav. Momentálně mám v autě stejnou, jen jiná barva a jiný výrobce a nemá už na odfuku nasazený nátrubek, jen otevřenou díru. Po zkušenosti s tou předchozí při nabíjení této raději špunty povolím.
Naposledy editováno 23.08.2014 22:55:48
1 reakcí na tento příspěvek pří nabijení jsem se pokusil o nastartování
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zápis změny rozměrů pneu [1, 2] Suzuki SV 650 | macumba | 32 | 15.9.2024 v 21:27 Kohlstein |
Jak se prodávají starší motorky [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Suzuki SV 650, Kawasa... | jkprg | 56 | 6.8.2024 v 15:18 TurboLover |
SV 650 K1 otáčkoměr ukazuje pouze 5... Suzuki SV 650 | Fantik23 | 6 | 20.6.2024 v 06:37 Roman987 |
změna zadního kola ze 160 na 180 Suzuki SV 650 | Mikeš87 | 17 | 5.6.2024 v 20:23 pepe100 |
Budiky Suzuki SV 650 | Treable | 6 | 4.5.2024 v 14:43 Mňojo |