1 reakcí na tento příspěvek Pomoc s rozjezdem motorky a popř. rady
Pak je dalsi režim a to je kdyz je packa pustena, motor je pevně spojen s převodovkou (se zadním kolem).
A třetí a pro tebe nejdůležitější je režim kdy "zabírá".
Dochází k tomu, ze se zacina plynule přenášet točivy pohyb z motoru na zadní kolo.
Musíš vychytat ten bod kdy to začne.
Nastav si plynem otáčky na 2tis., pouštěj pomalu a v klidu spojku a kdyz začne zabírat - motor změní zvuk, otáčky jdou dolu, motorka se rozjizdi - tak přestan pouštět (přesněji pomaličku poustej dal, ale citlivě a opravdu pomalu.
Motorka se pohne z místa, přidáváš trosku plyn a pouštíš spojku.
Opět plynule, ale rychleji.
Jestli se vzdy leknes a pustís, tak to chcípne.
Ale tohle by te mel byt schopen naučit instruktor.
Pokud se ti 45minut věnoval a nerozjedes se, doporučuji změnit autoškolu.
Bud to pomůže nebo zjistís ze jsi střevo.
Na čem jezdis?
Je také otázka v jaké kondici je konkrétní motorka, ale rozjet se da na všem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc s rozjezdem motorky a popř. rady
Naposledy editováno 25.07.2014 17:18:55
Dej tomu ještě jednu dvě jízdy a ono to přijde. A buď rád, že jezdíš na čem jezdíš. Já jsem blbec dělal hned na velkou a tak jsem měl hlavu málem omlácenou o řidítka - 750 dvouválec zastaví opravdu svižně, když ho chcípneš předčasným puštěním spojky
Nevěš hlavu, to bude dobrý - jezdit, jezdit, jezdit.
pamatam si že som prišiel pre pionier 10minut som sa učil na tom vozit a potom som išiel 2km domu
E.mala rada skus počuvat motor alebo sledovat otačkomer teda sa snaž aby mal motor rovnake otačky ked sa rozbiehaš... treba skušat skušat skušat
Naposledy editováno 25.07.2014 17:56:57
1 reakcí na tento příspěvek Pomoc s rozjezdem motorky a popř. rady
1) klidně trochu víc plynu, s 3500 otáček nic nezkazíš
2) ta poloha spojky, kdy je vypnutá – nezabírá je na chodu spojkové páčky docela dlouhá, 1/2, možná 2/3 chodu páčky. Takže klasický začátečnický postup je, že pomaličku od řídítek pouští spojku, nic, pořád pomaličku pokračuje, pořád nic, … a pořád nic a už je to dlouho, to snad je rozbitý – a pustí to a škyt
A do toho nervozita. Na to je ideální zkoušet někde o samotě s kámošem, jak už ti psali kluci výše. Každopádně: Sednout na motorku, v klidu, nikam nespěcháš. Máš nastartováno, ruce si položíš na řídítka, nohy pořád na zemi. Vyzkoušíš si jen tak naprázdno promáčknout spojku. Zavrčíš si párkrát plynem. Všecko v klidu. Zhluboka dýchat. A pak teprve začneš nacvičovat rozjezd.
wedness píše: Takže klasický začátečnický postup je, že pomaličku od řídítek pouští spojku, nic, pořád pomaličku pokračuje, pořád nic, … a pořád nic a už je to dlouho, to snad je rozbitý – a pustí to a škyt
A do toho nervozita.
tak tak presne si to vystihol
Mě vzali taky hned do ostryho provozu a uměl sem jezdit jen na skůtru, takže jsem byl takovej vyjevenej. Navíc jsem dělal papiry na GSu 500, který mělo navíc totálně dojebnutou spojku, že zabírala ten poslední micromilimetr před úplným puštěním. Ale čím víc se jezdilo tím líp jsem na to byl a pak jsem to taky zdárně udělal! A určitě se to povede i tobě
Trochu si věř a uvidíš , že to půjde. kdyby to bylo složitý,nejezdilo by tolik lidí
Pokud nerozumíš konstrukci motoru,zkus si něco nastudovat o tom,jak to tam funguje - k čemu ta spojka je,proč ji vlastně mačkáš a jak to tam funguje. Porozumíš tak líp tomu , co děláš a hlavně , proč to děláš.
good luck
Co se týká rozjezdů, tak mě osobně tedy víc vyhovovalo nejdřív si najít bod záběru spojky, v té poloze páčku podržet a pak až nastavit otáčky - jako výchozí stav pro rozjezd. A pak už klasicky pomalu uvolňovat spojku. Vyhnul jsem se tím půlminutovému tůrování motoru při stání na místě a "obdivným" pohledům kolemjdoucích
A ještě jedna věc: Nehypnotizovat páčku pohledem, dívat se před sebe
Naposledy editováno 25.07.2014 22:21:41
Pokud ti instruktor po první jízdě řekne, že si budeš muset zaplatit další, tak je to hovado. Nenech se rozhodit a nech si na rozjezd čas, oni si na tý silnici počkají a budou radši, než když tam díky nervům budeš startovat xkrát.
Zkus instruktorovi navrhnout to, co mě učil můj - trénink START STOP (rozjedeš se na jedničku a pomalu až skoro zastavíš - v tu chvíli znova spojka, plyn a rozjezd a takhle furt dokolečka) - trénovali jsme nejdříve rovinu a pak i kopec tímhle stylem a hrozně moc mi to pomohlo - jednak získat rovnováhu i při hodně nízkých rychlostech a věčně nesundavat nohy ze stupaček, ale hlavně jsem se naučila mít cit pro spojku a vychytat plyn pro rozjezd
Omlouvám se za sloh, ale jelikož mám v živý paměti, jak se mi po první jízdě chtělo brečet, tak tě naprosto chápu
Jinak nehazej kalasnikov do zita, proste zkousej dal a dal, jak na to jednou prijdes, uz to budes jen pilovat.
1 reakcí na tento příspěvek Pomoc s rozjezdem motorky a popř. rady
SLEEPER: Brandejs dokonce dělá komisaře
Naposledy editováno 25.07.2014 23:40:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc s rozjezdem motorky a popř. rady
Sepacek píše:
SLEEPER: Brandejs dokonce dělá komisaře
"Kdysi" jsem tam chodil na prumku a pri skole delal ridicak. Brandejs tenkrat jezdil na VFR750 a i dokonce recenzoval (myslim, ze do Sveta motoru) prvni Busu. Drive to byl dobrej typek, dnes nevim... Kazdopadne jsem tam drzel (pravdepodobne jeste drzim) rychlostni rekord na trase Dka - Opocno 115Km/h (vyfasoval jsem prezdivku Fitipaldi).
Jinak pokud se nekdo za hodku, a to pod odbornym dohledem, nenauci rozjizdet, tak je fakt neco spatne. Nejak si nedokazu predstavit, co by se delo, kdyby se ucil zatacet na sportovni motorce (riditka dolu).