globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pomoc s rozjezdem motorky a popř. rady
 
25.7.2014 v 16:27
Zdravím, nedávno jsem se přihlásil do autoškoly a už mám jízdy. Na motorce jsem nikdy neseděl, dnes to bylo po druhé v autoškole. Měl jsem to připočítané jako první hodinu ze třinácti. Naštěstí to nebylo nikde v provozu, ale v areálu autoškoly. Ale už jsem tam měl problém, který je podle mě moc velký. Nedaří se mi správně rozjet motorku.. Vždycky pustím špatně spojku a motorka chcípne. Je mi to opravdu líto a rád bych to rozjel pořádně, ale prostě mi to nejde. Jenže za 45 minut se to těžko naučím, když jsem na tom ještě takový vyplašený a instruktor mě to taky pořádně naučit nedokáže. Asi jsem ztracený, co ? Každopádně se tu zeptám, jestli měl někdo podobné problémy a jak to vyřešil. A taky, jestli je nějaká knížka nebo video, ve kterém to pořádně vysvětlují. Jestli se vám bude chtít, tak ještě i nějaké ty začátečnické rady.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc s rozjezdem motorky a popř. rady

26.7.2014 v 12:20 | Nahoru | #1

Sepacek píše:
SLEEPER: Brandejs dokonce dělá komisaře



"Kdysi" jsem tam chodil na prumku a pri skole delal ridicak. Brandejs tenkrat jezdil na VFR750 a i dokonce recenzoval (myslim, ze do Sveta motoru) prvni Busu. Drive to byl dobrej typek, dnes nevim... Kazdopadne jsem tam drzel (pravdepodobne jeste drzim) rychlostni rekord na trase Dka - Opocno 115Km/h (vyfasoval jsem prezdivku Fitipaldi).

Jinak pokud se nekdo za hodku, a to pod odbornym dohledem, nenauci rozjizdet, tak je fakt neco spatne. Nejak si nedokazu predstavit, co by se delo, kdyby se ucil zatacet na sportovni motorce (riditka dolu).

(reakce na) Pomoc s rozjezdem motorky a popř. rady

26.7.2014 v 16:36 | Nahoru | #2

SLEEPER píše: Jinak pokud se nekdo za hodku, a to pod odbornym dohledem, nenauci rozjizdet, tak je fakt neco spatne. Nejak si nedokazu predstavit, co by se delo, kdyby se ucil zatacet na sportovni motorce (riditka dolu).


Ano, něco tam bude určitě špatně. Ale rozhodně to nebude jen na straně žáka.

V procesu učení jsou vždy minimálně dva: učitel a žák(žáci).

Učitel, jakožto zdroj informací a dovedností musí:
1. žáka uklidnit a uvést ho do pohody
2. stanovit mu jednoduše dosažitelné cíle
3. striktně dodržovat pravidlo poměru jedné kritiky vůči pěti pochvalám

Spoustu problémů s rozjezdem začíná u strachu, že motorka spadne, když něco udělám špatně.
Tady je potřeba ukázat, jak snadno lze motorku udržet v rovnováze a co dělat, když se začíná naklánět moc (resp. ukázat, že to zase není takový problém, udržet to kolama dolů).

Kamarádku jsem učil tak, že nejdřív s jedničkou pouštěla spojku a jakmile začaly padat otáčka, tak ji zase vypla. Jenom aby si našla ten bod, kde začíná zabírat. Ale učil jsem ji hledat ten bod ušima a zadkem a ne očima.
Pak už to byla sranda.

Naposledy editováno 26.07.2014 16:36:20
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist