Se divím, že to vůbec jede...
No a když se tam dá podobný výrobek, ale z míň tuhé pryže, může vlivem interference kmitů vzniknůt situace, jaků popisuješ.
Otázka: jede ten pincek bez šlaušku na karbecu, ha?
1 reakcí na tento příspěvek Dušení
To koleno k filtru by mělo byt z tvrdého materiálu, kerý pulzace v sání nerozkmitajů a taky by tam měl byt určitý přechod mezi průřezama, aby při vstupu do hrdla karburátoru vzduch nevířil a nesnižoval účinný průřez karbecu.
Ano, dá se použít "přímý filtr", ale ten je vystaven náporu nečistot od předního kola...
My sme tam mastili všelijaké kolénka z novoduru a tak...
Nouzově se dá použít to plastové kolénko z filtra s origo filtrem, bez teho obalu.
1 reakcí na tento příspěvek Dušení
Bez hadice do filtrboxu jede jako protrženej. Dám filtr, nebo byť jen silonku na hadici, tak se při rychlejším přidání plynu dusí, při pomalém postupném přidávání, se jakž takž rozjede...
Zkoušel jsem asi 3 zapalování, nové fajfky, svíčky, karburátory vyměnil jsem i silentblok za zapalováním, ale stejně nejel.
Prozatím jsem to "vyřešil" silonkou přímo na karburátoru.
Takže pokud někdo přijde na způsob, jak to zprovoznit v origo konfiguraci...
Tož znova.
Pokud je hadica sání příliš měkká, vlivem pulzací na straně sání može nastat situace, že ony kmity šlaušku sů v příkrém rozporu s potřebů nasát luft...a taky to víření okolo - lépe řečeno přes vlny hadice - no to je tak na potlamě, to při potřebě více vzduchu nemože jet.
Kór když je válec upravený. A větší karbec.
Proto sem tam dal ten historický snímek.
Kemu néni rady, temu néni pomoci.
Na karbece se u motorek dávaly nátrubky, aby vstup do hrdla karbecu byl hladký, bez nebezpečí vzniku turbulencí a tým aj ke snížení množství nasávaného vzduchu.
V každé trochu odbornější literatuře (ing. Husák) to je zdůrazněné a aj namalované.
Chce to trošku studia - a selského rozumu.
Proto se při nevhodné konstrukci motor uchlastá.
To, co tam v Považské dali, za to by je ve středověku upálili.
Zkoušel jsem pro jistotou i tu starou omotat, kdyby byla někde spuchřelá, nic. Zkoušel jsem i plastovej "husí krk" kterej se nedá pomalu ani ohnout, zase nic.
Ficht normálně minulé léto a podzim jezdil, letos to mladej vytáhnul, že by chtěl jezdit a nic.
Ještě jsem teď zkoušel dát hodně velkej předstih (cca 3,5mm) tak je to o maličko lepší, ale žádná hitparáda. Odtrh, všechno v pohodě ( zkoušeno větší, menší...)
1 reakcí na tento příspěvek Dušení
Jehla je tam, kde má být, zkoušel jsem zkontrolovat hladinu, měnil jsem dva karburátory, které na jiných pinckách jezdí...
Fakt mě došly nápady, poslední akcí z nouze byla výměna simeringu, ale to taky nepomohlo.
Samozřejmě při aktuálním stavu je svíčka černá, ale nechápu, kde je závada.
Ještě zkusím, až přijdu z práce napojit fitrbox napřímo jako u 21, jak jsi psal, ale pak nevím, kam bych ho tam přidělal...
Pak už snad zbývá jen shodit hlavu, jestli není vůle ve válci nebo klice nějaká enormní, že by se rozhazoval předstih...Ale žádné zvuky naznačující opotřebení čepu apod. se z motoru nelinou.
1 reakcí na tento příspěvek Dušení
zdenek86 píše: Taky bych rád věděl, kde je zádrhel
Jehla je tam, kde má být, zkoušel jsem zkontrolovat hladinu, měnil jsem dva karburátory, které na jiných pinckách jezdí...
Fakt mě došly nápady, poslední akcí z nouze byla výměna simeringu, ale to taky nepomohlo.
Samozřejmě při aktuálním stavu je svíčka černá, ale nechápu, kde je závada.
Ještě zkusím, až přijdu z práce napojit fitrbox napřímo jako u 21, jak jsi psal, ale pak nevím, kam bych ho tam přidělal...
Pak už snad zbývá jen shodit hlavu, jestli není vůle ve válci nebo klice nějaká enormní, že by se rozhazoval předstih...Ale žádné zvuky naznačující opotřebení čepu apod. se z motoru nelinou.
Naposledy editováno 15.07.2014 17:13:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dušení
V Prčicích už si, tak to može byt enom lepší.
Oba mustafové majů némlich stejné příznaky.
S holým karbecem to jede normálně.
Když na vstup do karbecu se neco dá, nejede to.
Protože tam vzniknů turbulence, zvýší se odpor v sání a motor se uchlastá - nevytočí se.
Musí se tam dat neco, co turbulence nezpůsobí.
Nejsnažší cesta je origo šedé kolínko, páč to se mírně (=akorát) rozšiřuje.
Obrázek z publikace "Upravujeme motocykl pro závod, ing. Pavel Husák, SNTL Praha 1974, druhé, doplněné vydání".
Tato knížečka by měla byt v každé knihovničce motocyklisty, kerý chce do svého stroje trochu rýpat:
Naposledy editováno 15.07.2014 17:46:46
1 reakcí na tento příspěvek Dušení
Když to jelo předtím s origo konfigurací, tak to musí jet i teď
Ještě zkusím zalaborovat s tím origo přívodem do filtrboxu, až na to bude chvilku čas, jak radil ->Zdenalbenal
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaké řetězové kolečko na pionýra Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/23 Mustang, J... | HonzaH08 | 9 | 3.5.2024 v 13:33 FJRPEPA |
Fichtl nejede Jawa 50/23 Mustang | Hanz647 | 4 | 29.4.2024 v 07:17 Bugs |
Jawa 23 mustang vypadává trojka za ... Jawa 50/23 Mustang | Chlebnik1 | 8 | 28.4.2024 v 20:02 Frantas |
Jawa 23 Mustang vynechává na trojku Jawa 50/23 Mustang | jirkaven | 13 | 12.4.2024 v 08:48 jirkaven |
JAWA 21 problém s předstihem Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... | moje-moto | 13 | 25.3.2024 v 11:50 papiboy |