Naměřený hodnoty:
ve stavu kdy nebyla schopná nastartovat:
12,5V naprázdno
11,5V při připojení 21W, napětí pořád mírně klesalo
Po připojení na Lidlnabíječku, za hodinu nabito:
12,8V naprázdno
12,4V při zatížení 21W
Nechal jsem baterku být a dnes jsem opakoval měření:
12,6V naprázdno
11,6V při zatížení 21W
teď už mám na baterce žárovku připojenou půl hodiny a napětí se prakticky ustálilo na 10,03V, rspektive už to klesá velmi pomalu, než jsem dopsal dotaz už je tam 10,02V, předtím to padalo zhruva o 0,01V za sekundu.
Vše je měřeno sice digitálním, ale kvalitním multimetrem.
Zkoušel jsem měřit i dobíjení se svou půl roku starou baterkou a hodnoty byly následující:
na volnoběh cca 14,5V
při přidání plynu to spadlo na 13,8V a na těch se to drželo až do vysokých otáček.
Dobíjení měřeno se zaplýma světlama (vypnout tam ani nejdou)
Ten pokles napětí mě příjde trochu zvláštní, ale pořád mě přijde že by to mělo dobíjet dostatečně.
Před třemi dny baterku čerstvě nabil, na druhej den ráno motorka v pohodě nastartovala, ujel cca 50km. V ten den večer už nenastartoval.
Na 99% to tipuju na špatnou baterku, ale radši si to nechám potvrdit od víc lidí. To dobíjení mi přijde taky trochu slabší, nebo je to normální stav?
žárovku na ní mám pořád připojenou a už je na ní 7,75V
Teď jsem žárovku odpojil, a napětí vylezlo na 8,5V a pomalu stoupá.
Vím, že takový měření je docela na o ničem, ale stejně bych řekl, že by po hodině svícení němělo napětí na plně nabité baterce klesnout o 5 voltů
1 reakcí na tento příspěvek mrtvá baterka
Zx-10RCarlos píše: Startuje motorka po tydnu kdyz ji nabijes nabijeckou? Nastartuje motorka kdyz se vratis z projizkdy po tydnu kdy nejezdila?
Je to kamarádova motorka, já ten problém řeším.
Co mi říkal, tak ráno nastartoval v pohodě (i když těžko říct, nevím jestli si všimne, že startér s tím točí hůř), poté ujel cca 300m, a cca za hodinu už nenastartoval. Dovezl jsem mu nabíječku, on baterku nabil, v pohodě nastartoval, a jel domů. Na druhej den projížďka 50km, ráno start v pohodě, v ten den večer už zase nenastartoval. Aspoň tak mi to říkal...
Momentálně je baterka bez zátěže a napětí na ní 9,97 a velmi pomalu leze nahoru. Ale ta žárovka na ní byla napojená cca hodinu. Pokud by baterka byla zdravá, tak by jí přece neměla 21W žárovky vyžvíkat za hodinu, ne?
1 reakcí na tento příspěvek mrtvá baterka
Filipvele píše: Myslím, že se to dá poznat také podle toho, jak rychle jde napětí na baterce nahoru, pochopitelně na nabíječce. Když jsem zkoušel letos oživit baterku v autě, tak během pár minut vyletělo napětí někam k 15V. Jasně že byla v pytli. Tvoje baterka má 8,6Ah, to znamená, že by měla dát 1A po dobu 8,6h nebo obráceně, žárovka má odběr ca 1,75A. Ca 5 hodin by měla na baterku svítit. Podle mě je v pytli a lepší vyměnit, baterka stojí pár šupů. Na druhou stranu mi vydržela Yuasa v CB 500 asi 9 let...
Jojo, taky jsem to tak nějak počítal.
No právěže CBF má takovej blbej kastlík na baterku, tam musím být nižší baterka než klasická. Takže YUASA do CBF stojí asi kolem 2500,- , takže proto mu tenkrát doporučili tady to JMT, který bylo levnější. Ve výsledku, kdyby koupil tu YUASU, asi by teď nemusel řešit novou baterku...
a) jasně, napětí že mírně poklesne při přidání plynu je normální, zapalování něco žere, pořád ale 13.8 je v pohodě - čili dobíjení evidentně funguje
b) "žárovku na ní mám pořád připojenou a už je na ní 7,75V" - neděláš dobře Jaromíre s těmi sirkami. Pod 10V ji na zátěži už nikdy nenechávej! Pak to klesá strmě dolů AKU tím spolehlivě odrovnáš
c) 21W / 12V jsou od oka necelé 2A ať nežeru, tzn. za půl hodiny provozu ta baterie nemá ani 1 Ah - tzn. nemá žádnou kapacitu, je po smrti
d) i pokud je neobvykle rychle nabito ze stavu hlubokého vybití tak to znamená, že je něco špatně
e) změř si napětí nabité při startování. Pokud s ní mašina nastartuje a napětí neklesne moc pod 10V tak sice nemá kapacitu, ale také žádný vnitřní odpor a teoreticky se s tím dá jezdit, pokud to na nastartování stačí. Čemuž ale moc nevěřím.
Jinak je to laborování o ničem, baterka je holt v háji jestli má elektrolytu dost a není uplně vylitá tak vyhodit a koupit novou. Holt v moto to dlouho nevydrží, vibrace, otřesy a sem tam položení udělá své.
Dva roky stáří ještě není tak moc. Nevím, jestli je to pro Tebe dostupné, ale doporučil bych Ti Akuservis Vávra - Břeclav Poštorná.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Koukám po lacinější motorce do 50 0... Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Kawasaki ER 5 | jira123 | 8 | 12.10.2022 v 16:02 jira123 |
"Brousící" zvuk při zavřeném plynu ... Honda CBF 500 | Wolfikkt | 7 | 24.6.2022 v 14:12 Slávek-TDM |
Honda CBF 500 Nestartuje Honda CBF 500 | SemiBiker | 17 | 19.6.2022 v 17:23 ja1 |
Paralelní dvouválec [1, 2] Honda CBF 500 | Mike70 | 31 | 27.5.2022 v 13:18 TomasNBK |
Zvláštně sjetá pneumatika Honda CBF 500 | Zdencek1 | 17 | 27.4.2022 v 13:50 jandam |