otec teď byl kupovat olej do křoviňáku a prodavač mu tam tvrdil, že prý když ten olej v tom naturalu stojí delší dobu (14 dní), tak potom dost často řeší zadření motorů. Prý za to může biosložka v naturalu, která degraduje ten olej a prý by se tam měl přidávat ještě nějaký stabilizátor...
No nevím, přijde mi to jako dobrý reklamní trik, co na to říkáte? Že by se mi Zetka přidírala kvůli tomu, že tam mám benzín delší dobu a degraduje mi v tom ten olej?
1 reakcí na tento příspěvek Rozklad oleje v benzínu
Kupříkladu,přibližně před měsícem jsem tu měl na opravu CR125.Vyjela na jaře s podzimní nádrží.Dojela akorát k ceduli mé vesnice.Klika a píst v háji...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozklad oleje v benzínu
Anti píše: no,směs benzínu s olejem jde kvalitativně do kopru.Není to žádný reklamní trik ale dobrá rada.V práci se to párkrát stalo,že pokud se na jaře použil benzín z podzimní odstávky,dělala se go motoru...
Kupříkladu,přibližně před měsícem jsem tu měl na opravu CR125.Vyjela na jaře s podzimní nádrží.Dojela akorát k ceduli mé vesnice.Klika a píst v háji...
To není benzinem, ale tím, že pokud v tom byl už olej přidanej, tak ten ti sedl na dno a bylo vymalováno.
1 reakcí na tento příspěvek Rozklad oleje v benzínu
1 reakcí na tento příspěvek Rozklad oleje v benzínu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozklad oleje v benzínu
1 reakcí na tento příspěvek Rozklad oleje v benzínu
Anti píše: Vladimir> Vy tomu fakt věříte?Že ten olej sedá?Na motokrosové motorce,křovinořezu,motorové pile?Vždyť by se s tou nádrží nemohlo pohnout aby se to zase nepromíchalo...
Aspoň med v čaji, když ho rozmícháš a necháš chvíli stát tak ti sedne na dno to mám sto procentně ověřený, ale jak to je s olejem v benzinu to fakt nevim asi budu muset udělat pokus a buď potvrdit má slova nebo vyvrátit
Samý specialista. Kentus z řepky -meřo -metylester řepkového oleje-se používá do nafty. V naturalu je líh... A degradace olejů při použití biosložky v palivu je celkem frekventovaná věc -zkuste se podívat do některého fora ke křoviňákům, pilám...prostě vysokootáčkovým 2T. Jednoznačně míchat to, co spotřebuješ. Ale na 175 ČZ, nebo fichtlovi to je asi trochu jinak, ten motor točí něco jiného, konstrukčně vznikal v době, kdy oleje byly kvalitativně jinde.
Na Jawě jezdím na asi 2roky starou směsku, kuří to, jede to, ale mistr TANK má pravdu, ty motory byly konstruovány jinak...
U sekaček a pily vyjíždím karbec do sucha před odstávkou a dycky před zimou všechno projedu 100oktanovkou...
kua, že se s tím tak seru....
Podotýkám ale, že v manuálech k těm mašinám je varování, že směs "stárne" = smíchat jen množství potřebné na několik měsíců. I když to klidně může být do jisté míry "sichrování" výrobce.
Ale souhlasím s tím, co psal Anti o té zadřené CR125 - tam je buď možnost, že olej byl sedlý pod úrovní trubičky rezervy, nebo prostě za tu dobu jízdy se olej vyjel, pak začala téct moc "suchá" směs a bylo po ptákách. Nedávno tady někdo řešil zřejmě přesně z toho důvodu zadřeného fichtla, na kterého 10 let v šopě sraly slepice a on jej pak našlápl a honil po poli.
1 reakcí na tento příspěvek Rozklad oleje v benzínu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozklad oleje v benzínu
kolecko10 píše: U kejvačky bych to neřešil. Neznam nikoho, kdo by benzín po 14 dnech stání vyléval z nádrže a nikomu se to nepřidírá. Kolikrát jedu i na několik let starou směs a nic se neděje.
kolik točí jawa..5500 6500 ot a pila 11000 13000 ot??
Naproti tomu motorová pila mazaná "supermoderním, ekologickým, výkonným" atd. olejem husqarna byla zadřená na klice po použití několik měsíců staré směsi.
Takže problém je asi v těch "ekologických" olejích, co prostě odejdou do kytek samy od sebe. Je to moje zkušenost, potvrzená opravářem/lesním dělníkem, který se živí servisem motorových pil.
1 reakcí na tento příspěvek Rozklad oleje v benzínu
Jiná situace je ale u křoviňáků a pil. Takže ikdyž dávám 100 oktanový benzín, tak se mám bát zadření při provozu na starší směs?
čzťák píše: Měl jsem problém s přidíráním, kdy jsem to při prvních 200 km 2x lehce líznul. ......... Mám najeto 500 km a už se mi to nepodařilo líznout ani jednou, ikdyž jsem to nešetřil... Takže u veteránů to asi fakt bude jedno...
Takže ikdyž dávám 100 oktanový benzín, tak se mám bát zadření při provozu na starší směs?
Aby jsi Jawu, nebo Čízu při zajíždění trochu nepřidřel, to by musel být zázrak. Tím, že jsi to nešetřil jsi tomu naopak pomohl. Nejvíc se to při zajíždění přidírá, když se to šetří v nízkých otáčkách na kousek plynu. Při zajíždění se motor musí točit, ale s lehkou zátěží. Pak se dobře maže i chladí směsí. Na oktany se vyprdni a rozklad olejů při ředění 1:33 neřeš. Degradované TSF je v porovnání s M2T pro motor pořád kaviár.
... to že jsem byl za debila, když mi to třikrát v pražský špičce dechlo na semaforech a domů jsem doskákal tak tak asi netřeba zmiňovat.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Mototobrašny samodomo ČZ 175/450, Royal Enfield Bullet 500 Jawa ČZ | Hery22 | 14 | 21.4.2024 v 11:54 krokoš |
Nevysvetlitelny klepot ČZ 175/450 | yagi | 14 | 5.3.2024 v 16:52 Deadman |
ČZ 175/450 dobijení A vynechávání ČZ 175/450 | Jezdíííík | 5 | 24.12.2023 v 04:19 Hybrš |
ČZ 175 450 ČZ 175/450 | Matejj12 | 3 | 15.9.2023 v 19:24 Benda1 |
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |