Mezi lety 1987 - 1991 byl vyvíjen motocykl ČZ 400. Jednalo se o cestovní kapotovaný silniční motocykl, který měl v té době uspokojit i náročného jezdce (myšleno ve srovnání se stávajícími českými motocykly). Nakonec se vyrobil pouze motocykl jeden, který stojí v ČZ Strakonice v síni tradic. Pro potřeby vývoje a testování bylo vyrobeno několik motorů ČZ 400 OHC typ 863 a k němu i menší bratři ČZ 250 OHC typ 862.
Podařilo se mi získat před rokem výše zmíněný motor a dokompletovat chybějící součásti. Výsledkem je, že se motor podařilo v letošním roce nastartovat. Tedy zhruba po 23 letech od jeho výroby. Motor je osazen v rámu JAWA "Hrbáč", který pro ČZ Strakonice dodala JAWA Týnec.
Na snímku je ještě rozpracovanost, kdy motor je osazen pouze svody bez tlumiče.