ps:vyrustal jsem na kejvackach a pinckach a pak jsem sel na moto az po 20 letech..tzn tam se predni nepouzivala..
bramboroking píše: Vendous>
docela chapu ze nedovedes pochopit o co ve skutecnosti jde..pred 30 lety kotocovky nebyly..jen bubny..predni bubnovka mela stejnej nebo spise mensi zaber nez zadni bubnovka..kdyz si teda clovek zvykne brzdit zadni,pak 30 let nejezdi..tak pak nez si zvykne brzdit predni kotoucovkou..tak to neni jednoduche..proto to vlakno,proto jsem chtel vedet kolik prstu na brzde atd.....chapu ze pro mlicnaky jako jses ty a tobe podobni..tak pro ne to bude nepochopitelne a budou plkat neco o jizdnim kole...ale takovej uz je svet
Taky mam bubny a brzdim obema naplno pri kazdy situaci, pac jinak to ani nema smysl
Zadni brzdi lip z dvojiho duvodu:
1) Nohou tlacim mnohem vetsi silou nez stiskem ruky
2) Hodne sily z predni packy se ztrati v napinani lanka, zatimco zadni brzda ma kovove tahlo, ktere se silou nedeformuje.
Samozrejme na moderni motorce prakticky jen predni dvema prstama.
Jsi me pobavil, jsem 40ti lety mlicnak
Ted vazne. To nebylo mysleno jen na tebe, ale spis obecne. Motorka ma dve brzdy, tudiz je pitomost pouzivat jen jednu.
Osobne brzdim, podle potreby a situace. Nekdy predni, nekdy zadni ale v drtive vetsine obouma.
A taky jsem vyrustal na Jawach a CZtach a pokud jsem mel obe brzdy funkcni, tak jsem jimi i brzdil.
1 reakcí na tento příspěvek predni brzda a plyn
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) predni brzda a plyn
Třeba pro mě je nepředstavitelný brzdit dvěma prstama, nevím jestli mám divnou ruku ale když nechám 2 prsty na gripu a 2 na páčce tak ty 2 zvednutý prsty mám tak nějak "v křeči" a nemám v nich žádnej cit.
normálně se brzdí přední a zadní jen vypomáhá. nemusíš mít prsty na brzdě neustále, ale když jedeš nepřehlednym úsekem, nebo rušou částí města, hustym provozem, tak je dobrý si na brzdy položit 2 prsty pro rychlé reakce.
1 reakcí na tento příspěvek predni brzda a plyn
Mimochodm v mojom prispevku co si citoval som nikde nepisal ani nenaznacoval ze abs skracuje brzdnu drahu. Len ze v pripade abs ma zmysel aj zadna brzda popri prednej. A to 2%ny zmysel. Tym ktori tie 2% neveria, lebo ich motoskolaci masiruju o 10, 20, 30 alebo 50% skuste pogooglit o teste brzd na nete. Testovali tam 3 litrove SS od hondy, bmw a kawasaki. Vysledky hovoria o 2% prinose zadnej brzdy v pripade abs. V pripade bez abs je prinos zadnej brzdy nulovy, ale len ak je pouzita predna brzda tak ako pise mozno zo srandy Otrok, cize zadne ide do vzduchu aj ked len mozno cm nad asfalt.
Co sa tyka vyvoja konstrukcie brzd. Tak volakedy boli skutocne predne brzdy rovnako ucinne alebo mozno aj menej ako zadne. To vsak nema s fyzikalnym zodovodnenim nic spolocne. Je to o tom, ze pred 50timi a viac rokmi bola povazovana predna brzda za zlo a nebezpecna a bola odporucana vyhradne zadna. Tomuto uceniu sa podriadovala aj konstrukcia brzd na motocykloch. Ked prisli na to ze je to nezmysel a zacali zistovat ako to skutocne je, tak zacali dimenzovat brzdy podla toho aky maju pri brzdeni skutocne zmysel. Takze asfaltove motorky maju dnes predne kotuce vacsieho priemeru nez zadne a navyse dvakrat. Az na lacnejsie stroje s mensim vykonom, tam je len jeden kotuc ale zato podstatne vacsi ako ten vzadu.
Ale so znizujucou sa trakciou (piesok, strk, bahno, hlina = mimo asfalt = offroad) zacina stupat vyznam zadnej brzdy, pretoze jednak predne koleso uz nedokaze vzdy dvihnut pri brzdeni zadne do vzduchu a zaroven stupa vyznam nahrnuteho materialu pred zadnym kolesom. A tak motorky urcene mimo spevnene cesty mavaju kotuce prednej a zadnej brzdy dimenzovane v inom pomere niektore dokonca rovnako.
Hehe, uz som sa predtym chcel spytat ale odpustil som si to ;). Tak ma napada ked jazdite v istych situaciach s dvoma prstami pre istotu na packach, co robite so zvysnymi dvoma prstami? Alebo patrite medzi obsluhu cirkularu?
Citam napriklad prispevok Sergeho, kde pise: "jednak drzim pevne riditka". Viete o tom ze to je jedna z jazdeckych chyb? Drzat pevne riditka je sanca dostat wobblinga (po slovensky rozhojdanie motorky, cize prednych riaditok) a pri aj drobnom smyku skoncit na zemi. Ked motorke do toho nekecate, cize riaditka v podstate nedrzite, len mate na nich pripravene ruky na korekciu smeru jazdy, motorka sama zvladne vacsinu smykov. A ked jej do toho chcete kecat tak ten smyk sama nevyberie a vy sa pekne vyvalate. A tie ktore nezvladne sama jazdec urcite nezachrani.
Ja ked idem v hustej premavke a je moznost ze budem musiet vyraznejsie brzdit, mam na packach vsetky 4. Palec s dlanou mi uplne staci na ovladanie plynu. Ale mozno je to tym ze mam oxfordy vyhrievane rukovate a tie maju vacsi priemer. Navyse v pripade krizovky mam vacsiu silu na to "bezrozmyslove" zahamstnutie brzdy. Pretoze cim skor ju zahamstnem tym mam kratsiu brzdnu drahu. Samozrejme mam abs. Nepotrebujem machrovat ze ja to ubrzdim bez abs a lepsie nez s abs. Ten kto take potrebuje pre toho je jasna volba motorka bez abs. A ten kto take potrebuje a vie aj aspon trochu mysliet ten si ho vie odpojit sam :).
stráťa píše: Barney> Vtipný, 2 videa a každý tvrdí něco jinýho. Jeden říká že auto brzdí líp a druhej že motorka brzdí líp. Jeden z důvodů proč se na podobný rady z vysoka vysrat a prostě si to zkusit.
Třeba pro mě je nepředstavitelný brzdit dvěma prstama, nevím jestli mám divnou ruku ale když nechám 2 prsty na gripu a 2 na páčce tak ty 2 zvednutý prsty mám tak nějak "v křeči" a nemám v nich žádnej cit.
S tím jestli brzdí líp auto, nebo motorka to je asi o jezdci.
Já teda mačkám brzdu dvěma prsty a supr. Prsty na páčce normálně nevozím, jen po městě před křižovatkou je třeba na páčku dám. Nikdy nevíš který vůl ti nedá přednost.
Každopádně jezděte každej jak uznáte za vhodné
ps:akorat se divim ze v 21 stoleti nikdo nevymyslel nejakej cervenej cudlik,kterej kdyz se zapne tak senzor rozpozna v me hlave ze chci brzdit,tak to zacne brzdit a kdyz se me sevre sverac tak zacne brzdit i zadni
Naposledy editováno 20.04.2014 21:08:07
1 reakcí na tento příspěvek predni brzda a plyn
1 reakcí na tento příspěvek predni brzda a plyn
Naposledy editováno 20.04.2014 23:30:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) predni brzda a plyn
Laz5 píše: Ja se poseru,to jsou bickeri.
Co znamená "bickeři"? Nerozumím řeči tvého kmene
1 reakcí na tento příspěvek predni brzda a plyn
Poslední dobou sem začal používat zadní brzdu víc a víc... jen lehce..
mám pocit že motorka je trošku stabilnější, třeba když dobržduju do zatáčky...
a hlavně ji používám, když přepálím zatáčku, a už potřebuji začít sklápět, tak pustím přední brzdu, a na zadní si ještě trochu tukám a koriguju rychlost... jak mile už jsem v zatáčce tak zase přidám, zatím mě to vždy pomohlo...
taky to tak někdo děláte?
Naposledy editováno 21.04.2014 11:52:44
1 reakcí na tento příspěvek predni brzda a plyn
Ked ako pises prepalis zakrutu ale este si nesklopil motorku tak si vlastne este zakrutu neprepalil a kludne mozes pokracovat v brzdeni prednou pretoze je ucinnejsia. Ale ako som pisal mas pocit nestability pretoze zacinaju hrat ulohu sebazachovne reakcie a zvieranie riaditok spolu s brzdovou packou. Ak uz mas motorku sklopenu tak pouzivat akukolvek brzdu na stabilizovanie motorky je nezmysel. Brzdou len znizujes trakciu na zadne koleso a to ktoroukolvek brzdou. Brzdenie v zakrute vsak ma zmysel ak sa napriklad zakruta utahuje alebo je v zakrute prekazka. Ak je rychlost a teda aj sklopenie motorky prilis velke tak spolu s brzdenim musi prist aj zamerne adekvatne vzpriamenie motorky. A preto sa do neprehladnych zakrut nikdy nevrham tak aby som nemohol v zakrute brzdit alebo korigovat smer. Proste opatrnost uz z auta.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) predni brzda a plyn
MartasUS píše: ......... Ja jednou v plne rychlosti na dalnici jel mezi autama a debilek bez blinkru to tam predemnou strelil. Plna zadni a plna predni na krev, hele masina stala na fleku ale jen diky ABS, ale bez ABS se za ni da vzit ostre, ale nesmis byt trotl a drzet ji kdyz vydis ze bys lehnul, ale zase jsou situace ze radsi polozit masinu a dodrbat bok nez to nekam jebnout naprimo, ale je to jen o dane situaci.
Tyjo, v plný rychlosti? To jako 160kmh-1 a víc? A s ABS na fleku? Nikdo tě nesmet, když jsi teda stál na tý dálnici? Takový štígro. RESPEKT
Taky skáču dobře, skáču rád...
Naposledy editováno 21.04.2014 19:38:01