paolo_novy Přidat reklamu

Téma: rozebrání a následná oprava přední vidlice
Dobrý den chtěl bych se zeptat jak postupovat při opravě předníh tlumičů u JAWY 250 kývačky. Sem začátečník ale chci o tom něco vědět než začnu. Stáhnul jsem si několik příruček k JAWĚ 250 ale tam je to buď k nepřečtení nebo jsem to z toho nepochopil. Předem děkuji za odpověď.

rozebrání a následná oprava přední vidlice

Skvělá odpověď, děkuji! 23.3.2014 v 16:46 | Nahoru | #1
No základní otázkou zůstává, co máš za vidlici. Existují 3 provedení a každá se liší. Také by bylo dobré napsat, co přesně chceš na vidlici opravit.

rozebrání a následná oprava přední vidlice

Skvělá odpověď, děkuji! 24.3.2014 v 10:52 | Nahoru | #2
Otázka je cos nepochopil. Vyndání celé šavle je u všch typů víceméně stejné a děje se po odstrojení celé horní poloviny masky (odpojení tacho, spínačky-dle typu,...a pod), vyšroubování hlavní horní matice na tlumiči. U starého provedení s vnitřním vedením ještě předtím povolení matice 10klíč vevnitř v té velké matce (někdy je ale i zespoda jako kontramatka).
Potom celou šavli vytáhneš směrem dolů - je dobré třebas šroubovákem roztáhnout třmen ve spodních brýlích, kde to mnohdy dost drží. A dobré je to předtím celé postříkat olejem....

Pokud máš starý typ vidlí tak se po sundání celé šavle musí srazit plechové nohavice a to SMĚREM DOLE! Při opětovné montáži doporučuji to celé projet pilníkem aby to šlo nasadit volně rukou ale ne zase až nějak extra moc. Stejně to drží plechové uši u spodních brýlí.
U nového typu se sami po vyndání šavle rozpadnou a jsou vidělat směrem nahoru, i venkovní pružina.

rozebrání a následná oprava přední vidlice

25.3.2014 v 19:01 | Nahoru | #3
já jsem právě nenašel ten vypouštěci ventil, není nikde po straně tlumiče.
teda našel ale nejsem si jistý jestli je to on viz foto

Já chci celý ty vidle rozebrat vyčistit dát novou pružinu a novej olej a jelikož jsou dole maličko rezavý tak je natřít a dát na ně tu manžetu nebo jak se tomu říká

Děkuju všem za radu.

rozebrání a následná oprava přední vidlice

25.3.2014 v 19:03 | Nahoru | #4
tady je vidět ten šroub o kterém si myslím že by to mohl být




ub on



1 reakcí na tento příspěvek rozebrání a následná oprava přední vidlice

Skvělá odpověď, děkuji! 25.3.2014 v 20:27 | Nahoru | #5
co máš za kývačku za rok výroby? Je to po roce 58?

rozebrání a následná oprava přední vidlice

Skvělá odpověď, děkuji! 25.3.2014 v 22:38 | Nahoru | #6
Jo šroub cos vyfotil klidně vyšroubuj,.jen Ti vyteče starý olej. Dál se na to musí shora. Rozebrat masku a tlumiše od horní matky. Bude to chtít klíč tuším 36 či 41? To si z hlavy nepamatuju.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozebrání a následná oprava přední vidlice

26.3.2014 v 20:11 | Nahoru | #7
jawarmaniak> jo 58 rok

rozebrání a následná oprava přední vidlice

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2014 v 20:24 | Nahoru | #8
Stáhni si Dočkala zde:
http://www.jawamania.info/technika/detail.aspx?techid=172
má to 110MB a na straně 207 si všechno přečti a postupuj podle návodu. Taky jsem začátečník a knížka mi se vším pomohla. Až to budeš číst po desáté, pochopíš to. Nakonec je to jednoduché.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozebrání a následná oprava přední vidlice

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2014 v 21:05 | Nahoru | #9
jindrazahor1997> Zespoda vyšroubuj ty šrouby, cos nafotil a vyteče olej. Několikrát propéruj vidlici, aby se všechno vypumpovalo. Sundej blatník a kolo. Pak rozeber masku světla, aby ses dostal k maticím na horních koncích teleskopů. Ty vyšroubuj. V maticích je natočené táhlo pístku. To musíš chytnout plochým klíčem a matice z nich vyšroubovat. Pak se povolí svěrné šrouby M8 v brejlích a teleskopy jde vysunout směrem dolů. Tady bacha. Horní konce teleskopů jsou do kužele, takže v brejlích asi budou sedět a nebude se jim chtít povolit. Pomůže našroubovat zpátky matice a nedotahovat. Klepneš na ně palicí a teleskopy se z brejlí utrhnou. Jakmile se kluzáky vysunou, tak jde sundat pružina a lakované kryty. V ruce ti zůstane nosná trubka s chromovaným krytem. Ten drží převlečná matice, kterou chytneš buď sikovkama, nebo speciálním klíčem a povolíš. Chrom kryty sundáš. Pod kryty jsou kluzná pouzdra a pojistný kroužek. Ten musíš sundat. Pouzdra nahřeješ a rukou je stáhneš dolů. Já na to beru benzínovou letlampu a jde to dobře. Jakmile jsou dole pouzdra, tak jde stáhnout převlečná matice. Ta jde rozebrat. Je v ní gufero - vyměnit za nové. Pokud měly teleskopy vůle, tzv. "vakl", tak kup nová kluzná pouzdra, jinak se mohou vrátit původní. Složíš to opačným postupem.

(reakce na) rozebrání a následná oprava přední vidlice

28.3.2014 v 17:16 | Nahoru | #10
jawarmaniak> ale ona právě nejde propérovat

1 reakcí na tento příspěvek rozebrání a následná oprava přední vidlice

Skvělá odpověď, děkuji! 28.3.2014 v 17:37 | Nahoru | #11
Tak to se ti buď kluzáky kříží, je v nich moc oleje nebo máš ohnuté nosné trubky.

(reakce na) rozebrání a následná oprava přední vidlice

29.3.2014 v 10:08 | Nahoru | #12
jawarmaniak> on na ní děda jezdil do lesa ale pak na to přestal mít tak stála ve stodole dobrejch dvacet let :(

rozebrání a následná oprava přední vidlice

6.6.2016 v 10:44 | Nahoru | #13
Ahoj všichni :)
rád bych se podělil o svůj problém s přední vidlí s odborníky. Problém se projevuje při brzdění přední brzdou rozklepáním celé vidle dopředu a dozadu v ose motorky.
Pokusil jsem se to vyřešit přetažením matky na krku, tím se nic nezměnilo. Napadá mě už jen asymetrický buben, obložení nebo vychozená pouzdra v kluzácích.
Nesetkal jste se s tím někdo?

rozebrání a následná oprava přední vidlice

6.6.2016 v 13:21 | Nahoru | #14
Tak to bude šišatý buben. Vyndáš kolo a tak jak je ho necháš na soustruhu stočit. Potřebuješ ale sehnat někoho s velkým soustruhem, protože do klasického univerzálního se to nevejde.
Je to zvláštní, ale u těchto motorek se nejvíce projevuje vůle zadní kyvky a netuhost rámu. Dokáže to jezdit se značnou vůlí v krku řízení a v pouzdrech přední vidle a nic moc to nedělá.

rozebrání a následná oprava přední vidlice

12.6.2016 v 09:34 | Nahoru | #15
může to být šišatý buben, nebo nadměrně opotřebená kluzná pozdra

rozebrání a následná oprava přední vidlice

13.6.2016 v 05:57 | Nahoru | #16
Tak jsem to nechal stočit a je po problému. Ani se to nehne

1 reakcí na tento příspěvek rozebrání a následná oprava přední vidlice

13.6.2016 v 20:31 | Nahoru | #17
A to logo na nádrži bude vybarvovat kdo?

rozebrání a následná oprava přední vidlice

14.6.2016 v 05:57 | Nahoru | #18
Už je je to stará fotografie.

(reakce na) rozebrání a následná oprava přední vidlice

27.6.2016 v 13:18 | Nahoru | #19

Kynklačka píše: A to logo na nádrži bude vybarvovat kdo?


A malý předstih a nebo chudá směs už poštelovaná?
Koukám na fotce, že se ti díky tomu dobarvily kolena taky pěkně. ;)

Ale řekl bych, že starý chrom vydržel víc.
Pasta na odbarvení stojí celkem kotel .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3909, 3910] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 117291 Včera v 20:20 Kafi
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist