1 reakcí na tento příspěvek Honda CB500 vs Kavasaki GPZ500
2 reakcí na tento příspěvek Honda CB500 vs Kavasaki GPZ500
Ono je tam spousta takovejch menších rozdílů - gpz má vepředu dva kotouče, cb jeden, pak ty tlumiče vzadu, gpz je vodník a cb vzducháč, gpz má dole klín (každá) kdežto cb i ve verzi S má jen tu horní kapotáž, atd atd.... Jsou to jen drobnosti a spíš záleží co se ti víc líbí - v těch mašinách zas takovej rozdíl neni, ale když se sečtou, tak z toho GPZ vychází spíš sportovně, kdežto cb spíš cestovně.
Na druhou stranu - dva kotouče vpředu u GPZ znamená 2 x výdaje za případnou výměnu oproti cb. GPZ má dva výfuky, takže když s tim švihneš a jeden rozsekáš, tak stejně budeš muset nejspíš měnit oba - protože origo novej je drahej (jako každej), použitej nejspíš neseženeš (alespoň já jsem na nějakej použitelnej nenarazil), tak ti zbyde dát tam laďáky - takže musíš koupit rovnou dva (kit 2 do 1 dělá akorát laser a ten kit je drahej a bastlit to doma je nesmysl).
Vono oboje má prostě svoje pro a proti. Co se kvality, spolehlivosti, spotřeby a dostupnosti nových dílů týče, myslím, že jsou obě v podstatě stejný. Stejně se nespíš rozhodneš pro to co se ti víc líbí a hotovo. Já jsem se rozhod pro GPZ a nelituju
1 reakcí na tento příspěvek Honda CB500 vs Kavasaki GPZ500
- i tak bych ale osobně bral CB, ale jen kvůli tomu, že je mně Honda tak nějak bližší
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB500 vs Kavasaki GPZ500
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB500 vs Kavasaki GPZ500
Jon5>_martin_> CB neni vzducháč Aspoň v tomhle nemá GPZ opět výhodu
Oouu, sorry, máš recht! Dík za opravu. Já si nebyl jistej, ještě jsem koukal na fotky na webu a zmátly mě ty žebra na motoru, jsou nějaký velký a ten chladič tam je ňákej schovanej.
Jinak, jasný, že každej pěje ódy na to, co má v garáži. Ale myslím, že výkonem, dílama, spolehlivostí a spotřebou budou obě v podstatě stejný. A jelikož nebudeš kupovat novou, tak je to samozřejmě o kusu, na kterej narazíš. Mě se víc líbí GPZ, ale zas má takový ty praktický nevýhody v tom, že má víc plastů a některý věci dvakrát, což zdražuje údržbu, či případné opravy.
Jo a v případě mé zkušenosti s GPZ mluvím o modelu od roku 96 a novější.
Jo a ještě k motoru GPZ x ER5: on základ bude stejnej, ale ta er5 je tuším ňák "poladěná" na nižší výkon, není? Protože otevřená GPZ má 44kW, ale na netu jsem nenašel er-5, která by měla víc než 37kW.
1 reakcí na tento příspěvek Honda CB500 vs Kavasaki GPZ500
Dle mě je gpz motorka starší koncepce a zrovna o hospodárnosti s eu gpz moc mluvit nedá
Lazyfucker>.....
Dle mě je gpz motorka starší koncepce a zrovna o hospodárnosti s eu gpz moc mluvit nedá
...a pan je znalec! Proto ten motor asi davali do 4 typu bezproblemovych motorek, ze?
GPZ je opravdu vznikem starsi nez CB 500, ale 2 kotouce, lepsi podvozek, vetsi vykon, lepsi tumice hovori ve prospech GPZ. Motor je neznicitelny u obou (pri spravne udrzbe a chovani) takze nehled na reci o spolehlivosti a vyber si co se ti libi nebo jaky styl je ti blizsi. CB je nahac a GPZ je vic sportka. Maximalka pres 200km. U GPZ bych sel do novejsiho modelu s 2 kotoucema ve predu a 17 kolama u CB je to asi jedno, pokud se nepletu tak tam vyrazna zmena nebyla. Hlavne si zkontroluj stav.
spotreba od 5litru do 7litru a dily sezenes vsude a za celkem slusnej peni rekl bych ze kawa je drasi podle to ho co jsem slysel ale jak je to ve skutecnosti to nevim
Naposledy editováno 06.02.2009 14:53:57
1 reakcí na tento příspěvek Honda CB500 vs Kavasaki GPZ500
Díky
Teze, že CB je větší držák, protože je to honda, je uplně mimo mísu. Osobně neznám nikoho, kdo by měl s GPZ technické problémy mimo ty, které si sám zavinil (jinými slovy špatná údržba nebo havárka). Proti CB má GPZ sportovnější posez (ovšem sportovnější v uvozovkách, protože vychází z r. 1989), jinými slovy na CB sedíš jak na míse. Plus i minus obou motorek zároveň je, že maj nízký podvozek, takže při cestě ve dvou není problém na kruháči obrousit stupačku nebo centrál.
Údržba GPZ se dá zmáknout s minimálním vercajkem a náklady, jelikož přístupnost všeho je myslím ve srovnání s novými motocykly nadstandartní, použité součástky za babku (tedy pokud nekupuješ origo). A kdbyby něco, náhradních dílů je po bazarech taky dost (např. zmiňovaný výfuk není problém sehnat za cenu kol. 2tis., stejně tak kapoty).
Co se týká podvozku u GPZ, přední tlumiče bývaj často měkké (zejm. proto, že v nich málo kdo mění olej, pružiny se mají měnit co 60 tis.km), pokud jsou v pořádku, fungují velmi dobře (samozřejmě není to R1), zadní tlumič chce obyčejně trochu přitáhnout na předpjetí (záleží ovšem na váze jezdce), zejm. pokud se jede v 2.
Podle mě je výrazným plusem GPZ 44 kw, ale tady taky záleží, kdo má jaký řidičák.
Spotřeba u GPZ 4,5-5,5 podle stylu jízdy, pokud chceš jezdit svižně, tak je třeba motor trošku točit (6-8tis. ot.). Při 120km/h točí motor 6 tis. ot., maximum je myslím 13500 ot.
Olej nežere, pokud je motor ok.
Mě přišla GPZ zábavnější, proto jsem si ji taky pořídil, ale je to věc vkusu a stylu jízdy. Jednoznačně oceníš kapotu, až bude počasí jak dnes (na druhou stranu ji prokleješ v momentě, kdy sebou sekneš :) )
Podle mě to jsou obě ideální motorky pro dojíždění, do města a na okresky. Dá se i cestovat, ovšem na dálnici jet víc jak 130 znamená trápit motor (podle mě).
Jinak kdyby někdo chtěl, tak mu tu svou rád prodám (ač nerad), neb 2 stroje neuživím a pro cestování ve třech je lepší Ural :) Doložím pravidelný servis, více info PM a motodeník v profilu.
Naposledy editováno 24.02.2014 17:19:42
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... | sasasasa | 29 | 25.3.2024 v 17:59 mRKEF |
Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Š... Kawasaki GPZ 500 | blingdoogie | 23 | 9.11.2023 v 09:07 Krautkopf |
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
Kawasaki gpz 500s Kawasaki GPZ 500 | Novajs45 | 3 | 28.5.2023 v 14:22 Novajs45 |
startovaci rele pali se pojistka Kawasaki GPZ 500 | dolezel | 9 | 17.8.2022 v 06:26 dolezel |