Téma: Vyhřívaný volant
 
13.1.2014 v 23:17
Ahoj všem

Mám dotaz asi to sem úplně nepatří ale přesto se musím zeptat .

Mám chrochtáka ( turbo diesel )
A do práce to mám relativně kousek cca 7 km .
Ale je mi hrozná zima na pazoury.
Existuje něco jako návlek na volant?
Aby mi to přes zimu topilo?


Díky všem

Ps na motorce mám vyhřívaný hefty :)

1 reakcí na tento příspěvek Vyhřívaný volant

14.1.2014 v 12:11 | Nahoru | #31
Když už je řeč o webastu, tak kdo má možnost parkovat v dosahu zásuvky, pro toho bude jednoznačně lepší elektrický předehřívák . Sám jsem jej v jednom autě měl a naprostá spokojenost.



Jen s tím rozdílem, že byl na hadice zapojen obráceně a vodu tak táhl stejným směrem, jako pumpa za provozu. Klidně tak mohl běžet i chvíli po startu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívaný volant

14.1.2014 v 14:08 | Nahoru | #32

valibuk píše: toho bych moc chtěl



Stačí hledat - odkaz

(reakce na) Vyhřívaný volant

14.1.2014 v 15:27 | Nahoru | #33

panTerek píše: Stačí hledat - odkaz

to není on,tohle je nějakej čínskej bastard

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívaný volant

14.1.2014 v 15:31 | Nahoru | #34

J.M.K. píše: Když už je řeč o webastu, tak kdo má možnost parkovat v dosahu zásuvky, pro toho bude jednoznačně lepší elektrický předehřívák . Sám jsem jej v jednom autě měl a naprostá spokojenost.



Jen s tím rozdílem, že byl na hadice zapojen obráceně a vodu tak táhl stejným směrem, jako pumpa za provozu. Klidně tak mohl běžet i chvíli po startu.

není nad to,po ránu si cvičně balit prodlužovák to už můžu rovnou oškrábat okno. start asi u normálního auta nebude problém i bez toho.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívaný volant

14.1.2014 v 15:34 | Nahoru | #35

sqwer píše: Osobne a velmi dobre se znam s nejvyssim Webastakem v CZ:)...
Musim to spise osefovat na firme:)...

jmenuje se láďa?

Naposledy editováno 14.01.2014 15:35:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívaný volant

14.1.2014 v 15:41 | Nahoru | #36
valibuk> Tak já žádný dlouhý kabel motat nemusel. Byl natažen až k autu a jen přehozen přes rám bývalé houpačky. Jen ten metrový kus se štekrem stačilo odpojit, mrsknout na sedačku a po ptákách. Vždycky jsem nastartoval, zaklapnul zavíračku, fofrák naplno, došel jsem otevřít vrata, rozpojil kabel a za těch pár minut bylo uvnitř natemperováno... a po půlkiláku už auto hicovalo jako po 10km jízdy.
Ale samozřejmě, že dávat elektriku tam, kde by to znamenalo pokaždé natahovat a smotávat 50m káblu, je blbost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívaný volant

14.1.2014 v 15:44 | Nahoru | #37
J.M.K.> já neparkuju jen doma a centrála by zabíraly půl kufru nepustí to ani ventilátor,ani ořev zrcátek,je to asi lepší než nic ale né o mnoho.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívaný volant

14.1.2014 v 15:59 | Nahoru | #38
valibuk> To holt záleží na situaci každého sódruha. Co vím, tak nynější majitel mého bývalého vozu je na tom dobře, jelikož doma má zásuvku hned vedle auta a i v práci si vydyndal místo blízko zásuvky, dal si časovač i tam, takže je na tom lépe, jak já - může si auto ohřát i před návratem z rachoty, ne jen ráno před cestou na šichtu.
Že to nepustí větrák, to ano, ale i to se dá pořešit malým zdrojem-nabíječkou, umístěnou vedle baterky a k ní dodělat pomocný obvod s relátkem, které sepne větrák (mimochodem, DEFA přímo takovou dobíječku vyrábí , ale stojí ranec). Navíc zároveň s ohřátím motoru i oživí baterku - kdežto webasto naopak baterku užere (pokud nemá vlastní).
Nebo namontovat po straně středního panelu větrák na 220V , ale podle mě je lepší udělat to propojení s větrákem v autě, než bastlit do kabiny další bazmek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívaný volant

14.1.2014 v 16:09 | Nahoru | #39
J.M.K.> podle mě je nejlepší nevymýšlet blbosti a dát tam to webasto. i když za polárním kruhem například jsou zásuvky uplně všude a každý auto má zásuvku v nárazníku. tam to má asi cenu,když je půl roku padesát pod nulou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívaný volant

14.1.2014 v 16:10 | Nahoru | #40

J.M.K. píše: valibuk> To holt záleží na situaci každého sódruha. Co vím, tak nynější majitel mého bývalého vozu je na tom dobře, jelikož doma má zásuvku hned vedle auta a i v práci si vydyndal místo blízko zásuvky, dal si časovač i tam, takže je na tom lépe, jak já - může si auto ohřát i před návratem z rachoty, ne jen ráno před cestou na šichtu.
Že to nepustí větrák, to ano, ale i to se dá pořešit malým zdrojem-nabíječkou, umístěnou vedle baterky a k ní dodělat pomocný obvod s relátkem, které sepne větrák (mimochodem, DEFA přímo takovou dobíječku vyrábí , ale stojí ranec). Navíc zároveň s ohřátím motoru i oživí baterku - kdežto webasto naopak baterku užere (pokud nemá vlastní).
Nebo namontovat po straně středního panelu větrák na 220V , ale podle mě je lepší udělat to propojení s větrákem v autě, než bastlit do kabiny další bazmek.



A není lepší svěřit to profesionálům, kteří tam nebudou nic bastlit a člověk nemusí řešit parkování u zásuvky?

Vyhřívaný volant

14.1.2014 v 16:10 | Nahoru | #41
a vyhřívaný volanty se normálně vyráběj

(reakce na) Vyhřívaný volant

14.1.2014 v 16:11 | Nahoru | #42

cort píše: A není lepší svěřit to profesionálům, kteří tam nebudou nic bastlit a člověk nemusí řešit parkování u zásuvky?

tak to řeší normální evropskej běloch

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívaný volant

14.1.2014 v 16:20 | Nahoru | #43
valibuk> Však jsem také nad Webastem uvažoval už před lety do Accentu. Jenže holt u něj není kolem motoru tolik místa, jako u šáde. Sice by snad někam napasovat šlo, ale co jsem to řešil přímo s dealerem vozu, tak dle něj to měli přede mnou v plánu už další 3 majitelé a všichni si to nakonec rozmysleli. Už jen to, že ve finále je cena za vestavbu víc, jak dvojnásobkem ceny samotného bufíku.

cort> Jenže profíci by v tomto případě udělali to samé - montáž ohříváku, nabíječky a větráku do kabiny, nebo udělat spínání hlavního větráku... řeč je o el. ohřevu. Krom toho ohříváky Perkins a Defa nemají čerpadlo, takže je tam další komplikace s řešením umístění, aby fungoval termosifon.
Proti Webastu nic nemám, jen poukazuju na to, že kdo parkuje převážně v garáži, pro toho je elektrika rozhodně lepší.

(reakce na) Vyhřívaný volant

14.1.2014 v 16:25 | Nahoru | #44

J.M.K. píše: valibuk> Však jsem také nad Webastem uvažoval už před lety do Accentu. Jenže holt u něj není kolem motoru tolik místa, jako u šáde. Sice by snad někam napasovat šlo, ale co jsem to řešil přímo s dealerem vozu, tak dle něj to měli přede mnou v plánu už další 3 majitelé a všichni si to nakonec rozmysleli. Už jen to, že ve finále je cena za vestavbu víc, jak dvojnásobkem ceny samotného bufíku.

cort> Jenže profíci by v tomto případě udělali to samé - montáž ohříváku, nabíječky a větráku do kabiny, nebo udělat spínání hlavního větráku... řeč je o el. ohřevu. Krom toho ohříváky Perkins a Defa nemají čerpadlo, takže je tam další komplikace s řešením umístění, aby fungoval termosifon.
Proti Webastu nic nemám, jen poukazuju na to, že kdo parkuje převážně v garáži, pro toho je elektrika rozhodně lepší.

kdo parkuje v garáži,tomu je to na hovno všechno a máš pravdu,montážní sada s ovládáním stojí 50% ceny. mě to montovali rovnou ve výrobě,tak jsem ušetřil. dodatečná montáž je samozřejmě dražší ale škrábání okna a mrznutí je horší než utracený prachy.

(reakce na) Vyhřívaný volant

14.1.2014 v 16:57 | Nahoru | #45
J.M.K.> Jako je mi to jasný a bude (ten el. předehřev) stát i víc. Ale nebudou objevovat Ameriku metodou pokus - omyl. Za mě stejně to Webasto vede. Jak psal Valibuk, nejezdíš pořád to samé, kde to jde píchnout na elektriku.

Nejlepší patent měl můj soused, ráno o půl čtvrté vytáhl agregát, kterej jeho dědek šlohnul po skopčácíh, kteří ho měli na nahazování mezků. To napojil na svý dehtový Uno, dal mu napít Lybaru a kdy trochu chytlo, nechal ho ohřívat a šel si dělat svačinu. To trvalo asi hodinu, co patnáct minut se přidával jeden válec, ve finále i turbo. Pokoj dal, až když to přehnal s Lybarem a ten kepl shořel na prach. U něj bych samodomo elektrickej ohřev uvítal, ale on je nezaměstnanej, páč mu ve skladu přišli na to, že krade Lybar a na jiný auto díkybohu nemá peníze.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívaný volant

14.1.2014 v 16:59 | Nahoru | #46
J.M.K.> Jako je mi to jasný a bude (ten el. předehřev) stát i víc. Ale nebudou objevovat Ameriku metodou pokus - omyl. Za mě stejně to Webasto vede. Jak psal Valibuk, nejezdíš pořád to samé, kde to jde píchnout na elektriku.

Nejlepší patent měl můj soused, ráno o půl čtvrté vytáhl agregát, kterej jeho dědek šlohnul po skopčácíh, kteří ho měli na nahazování mezků. To napojil na svý dehtový Uno, dal mu napít Lybaru a kdy trochu chytlo, nechal ho ohřívat a šel si dělat svačinu. To trvalo asi hodinu, co patnáct minut se přidával jeden válec, ve finále i turbo. Pokoj dal, až když to přehnal s Lybarem a ten kepl shořel na prach. U něj bych samodomo elektrickej ohřev uvítal, ale on je nezaměstnanej, páč mu ve skladu přišli na to, že krade Lybar a na jiný auto díkybohu nemá peníze.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívaný volant

14.1.2014 v 17:37 | Nahoru | #47
cort> Tak webasto je dobrá věc, kor když máš ještě kam dát druhou baterku, která webasto napájí a při běžícím motoru se relátkem připojí k hlavní baterce, aby se dobila. Pak neriskuješ, že webasto vyžahne baterku a už pak nenatočíš. Jenže hlavní problém u dnešních aut (těch nejčastěji provozovaných) je právě volné místo na napasování toho všeho.
Ještě bývalý spolužák, když loni u mě viděl ten el. předehřívák v Puntu, tak tvrdil, že to má v ochcávce udělané tak, že má namontovaný "kapacitátor" (což jsem tehdy netušil, co jest zač, až nedávno jsem o tom něco našel - baterka vysokokapacitních kondenzátorů, schopná i nahradit běžnou Pb startovací baterku), z kterého napájí tu pomocnou el. topnou mřížku před větrákem a větrák, ovládání tvoří pár součástek a má to dálkové ovládané. Zmáčkne ovladač a za 20 minut má v autě teplo. Jenže tím vyhřívá jen vnitřek, motor neohřeje.

Jinak zajímavá příhoda se sousedem... jestli to musel natáčet 12V centrálou, tak to až nutí k zamyšlení, že neupekl starter. Cákat do sání Lybar by mě teda nenapadlo. Z hlavy teď nevím, jaký ropelec se do Una dával, ale ten 1698ccm, co se montoval do Punta, se moc nepovedl. Za to ten 2.5D, ten nemá konkurenci.
Ještě to s tím Lybarem mně připomíná zimní natáčení Liány, na to jsme museli být dva. Odklopit lavici, já sednul za lívanec, kolega venku cáknul několikavteřinovou dávku startspreje do sání, rychle skočil dovnitř, popadnul přidavač, já plyn na podlahu, starter... a tak po deseti vteřinách pomalého převalování se ta potvora rozeřvala. Ale ne, že by se chytal jeden válec za druhým, motor čapnul hned na všechny a běžel jako víno.

Vyhřívaný volant

14.1.2014 v 18:00 | Nahoru | #48
J.M.K.> Co pamatuju, tak snad 1.5 , ale totálně zhuntovaná. Na servis to koukalo naposledy z kopřiv na italském vrakáči, než to jako leštěnku dovezl překupník sem.

Naposledy editováno 14.01.2014 18:03:10

(reakce na) Vyhřívaný volant

14.1.2014 v 18:11 | Nahoru | #49
J.M.K.> webasto nevybije baterku,protože se vypne,pokud je baterka na hraně a hrozilo by,že nenastartuješ. pokud v tokm nespíš,tak je to z fabriky nastavený na 2 hodiny a to baterce neuškodí. taky mi to připomíná veselou příhodu mojí tety,která měla kámošku s lívancema

Naposledy editováno 14.01.2014 18:11:43

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívaný volant

14.1.2014 v 18:32 | Nahoru | #50

b0b4n píše: Zlatej Trabant s bufíkem... Člověk to z okna nahodil a pak přišel do vytopeného auta a chápavě pozoroval škrabače předních skel...

Ale ať jsem k tématu..
Přidělej si na volant vyhřívané hefty a máš to.



Můžeš mi prosím definovat bufíka u Trabanta? Protože já si pamatuju jen bufík v T613

(reakce na) Vyhřívaný volant

14.1.2014 v 18:39 | Nahoru | #51

Save77 píše: Můžeš mi prosím definovat bufíka u Trabanta? Protože já si pamatuju jen bufík v T613

v podstatě ten samej,jen míň žral a byl spolehlivější vytápěl jsem s tím karavan

Vyhřívaný volant

14.1.2014 v 18:43 | Nahoru | #52

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívaný volant

14.1.2014 v 18:50 | Nahoru | #53
Save77> jo jo,je tam mělo to tu výhodu,že to namontoval každej a tu nevýhodu,že to nebylo uplně bezpečný

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívaný volant

14.1.2014 v 18:54 | Nahoru | #54
Save77> Nezávislé topení Trabant . Dobrá věc na rychlé vyhřátí, motor ohřívání nepotřeboval, akorát, jak psal b0b4n o tom dálkovém ovládání, tak to určitě originál nebylo.

valibuk> Příhoda s lívanci? Sem s ní, ať se také zasměju. Jinak pravda, na tu ochranu baterky jsem zapomněl, beru zpět. Ale v některém starším vlákně, kde se bufíky řešily, to někdo zmiňoval, že měl dvě baterky a snad origo od výrobce.

cort> Trefné přirovnání s těmi kopřivami. Podobně se u článků o postupu prací na Costě Concordii stále objevují v diskusích příspěvky, proč loď hned rozebírat? AAA auto ji prý rádi odkoupí, opláchnou, nastříknou a následně začnou nabízet jako "nehavarovanou, málo používanou, jen pár kosmetických vad".

1 reakcí na tento příspěvek Vyhřívaný volant

14.1.2014 v 18:56 | Nahoru | #55
není až takový problém vyhřát ten volant,problém je dotáhnout do toho elektriku.

z jedné strany rejdu na druhou je to cca 3 otáčky volantu...což je v podstatě nereálné tam něco namotat.takže nic.

musí to být už udělané v tom pásku,co vede k begu,multifunkci a pod...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívaný volant

14.1.2014 v 18:59 | Nahoru | #56
J.M.K.> multivan měl pod sedačkou baterku,která nebyla startovací ale taková,jako je pro karavany nebo pro lodní motůrky. originál z fabriky. pokud byl vytaženej klíček,šlo všechno na ní. lednice,klimoška,topení,měnič,prostě všechno. po nastartování se dobíjela normálně alternátorem jako ta startovací. multivan se ale dal použít i na spaní,tak je potřeba topit třeba deset hodin v kuse. na vytopení před jízdou je druhá baterka blbost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívaný volant

14.1.2014 v 19:01 | Nahoru | #57
Dolph-cz> vyhřívaný volant má hromada aut ve výbavě,takže to nějak jde.

(reakce na) Vyhřívaný volant

14.1.2014 v 19:09 | Nahoru | #58

valibuk píše: jmenuje se láďa?



Vláďa H.;)...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívaný volant

14.1.2014 v 19:10 | Nahoru | #59

valibuk píše: Dolph-cz> vyhřívaný volant má hromada aut ve výbavě,takže to nějak jde.


jsem psal,že to musí být v tom pásku,přečti si to ještě jednou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívaný volant

14.1.2014 v 19:11 | Nahoru | #60

valibuk píše: Save77> jo jo,je tam mělo to tu výhodu,že to namontoval každej a tu nevýhodu,že to nebylo uplně bezpečný

No právě! To zas bude prča, až začne mrznout a šikulové začnou pod diesely strkat teplomety
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist