globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Seřízení ventilu
Ahoj, chtěl bych se zeptat jak seřídím ventily u Suzuki GS500E, něaky polopaticky vysvětlení nebo kdyby bylo i možné video. Manuálně zručný jsem, jen potřebuji vědět jak na to. předem děkuji za odpovědi.
Předchozí
1 2
Následující

Seřízení ventilu

23.12.2013 v 18:42 | Nahoru | #1
Pokud má GS ventily ovládané vahadlama tak se po změření vent.vůlí šteluje stavěcíma šroubkama.Pokud tam máš hrníčkový zdvihátka s podložkou tak bud vyměnit nebo zbrousit.Ale raději bych to nechal zkušenějším ušetříš si tim spousty problémů

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení ventilu

23.12.2013 v 18:48 | Nahoru | #2
To chce klid . Musíš mít hlavně měrky a vědět podle manuálu kolik je vůle na sacím a na výfukovém . Sací je blíže ke karburatoru a výfukový blíže k výfuku . Sundáš ty dekla z vrchu , potom ty boční víčka , kde je hlavní šroub rotoru. Vemeš klíč a pootočíš rotorem a koukej na ventily jak se otvíraj a zaviraj . Měly by tam být rysky pod tim malým víčkem,že to rovnou nastavíš a když ne tak pamatuj,je to 4T takže má dva krát horní uvrat , nejlepe vymontuj svíčky,vem šroubovak ,nahmatej píst, otáčej tím rotorem a to ucítíš jak jde jednou nahoru a pak po DRUHÉ NA HORU a mezi po druhé nahoru a zase opět dolu je mrtvý bod , poznáš to tak ,že s oběma ventilama jde volně pohybovat, v tem moment tam strč tu rysku a zkontroluj ,popřípadě povol matku a dotáhi tak at to nejde ani těžko ani lechko to samé pak nahmatáš i na druhém ventilu , no a jak to vše máš ,pak pořádně několikrát tím rotorem pootoč at se přesvědšíš jestly je to ok , v opačném případě to zjistíš hned,že to nepujde ,nebot je vule přiliž malá a při startu by to napálilo , jinak se bát nemusíš ,čím víc se to zahřeje , tím se vůle zvětší a to je v poho ,ale pokud jsi to ještě nedělal ,tak to co píšu raději zahot a prvně to udělej s někým kdo tomu rozumí a dobře ti to vysvětlí

Naposledy editováno 23.12.2013 18:51:43

Seřízení ventilu

23.12.2013 v 18:51 | Nahoru | #3
GS500 vahadla nemá. Motor je DOHC a ventily jsou hned pod vačkami, s hrncovými zdvihátky, vůle se šteluije podložkami. Je třeba sundat víko hlavy a zrovna výborný přístup kolem vršku motoru není, takže ani pouhé změření vůlí není procházka třešňovou alejí.
Nicméně pokud motor neklepe, jako když králík sere na buben, tak není třeba ventily řešit.

Seřízení ventilu

23.12.2013 v 18:54 | Nahoru | #4
Mě to přišlo ,že je to dvouvalec řadový tak jak třeba na hodně rebel ale asi jsem se mýlil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení ventilu

Skvělá odpověď, děkuji! 23.12.2013 v 18:55 | Nahoru | #5
Saxn> Hezký elaborát, ovšem terminologie podivná, u GS500 se žádné matky nepovolují a šrouby neštelují a především Tě poopravím, že vůle se zahřátím motoru nezvětšuje, alébržto zmenšuje. Proto ostatně vůle na ventilech jsou.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení ventilu

23.12.2013 v 19:02 | Nahoru | #6
J.M.K.> a přoč,když je motor zahřátý ,tak je je hlučnější ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení ventilu

Skvělá odpověď, děkuji! 23.12.2013 v 19:06 | Nahoru | #7
Saxn> Jak píšě J.M.K. vůle se po zahřátí zmenšuje (teplotní roztažnost) proto sou některé motory po zahřátí méně hlučné vlivem zmenšení vůlí.Jde to dost poznat u starých vzduchem chlazených motorů.

(reakce na) Seřízení ventilu

Skvělá odpověď, děkuji! 23.12.2013 v 19:07 | Nahoru | #8
Packyn> aha dík ,alespon jsem zase o něco chytřejší

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení ventilu

23.12.2013 v 19:23 | Nahoru | #9
Tak podle toho všeho bych to měl zvládnout :) podívám se na to, nebudu na tom něak experimentovat, když usoudím že to nezvládnu tak to dám někomu na seřízeni. Četl jsem tady na forum že je lepší seřídit ventily na 0,12,oboje.

(reakce na) Seřízení ventilu

23.12.2013 v 19:38 | Nahoru | #10
Kriscz> Radeji bych to nechal někomu kdo tomu rozumí.Ventily ti nikdo neseřídí pouze vymění podložky(dají se i zbrousit na magnetce)nebo někdy se dají prohodit mezi sebou.Zas tak drahá záležitost to neni kor u dvouválcovýho motoru

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení ventilu

23.12.2013 v 20:36 | Nahoru | #11
Ahoj jsou tam seřizovací podložky,a mění se pokud je vůle větší a přebrousí se pokud je vůle menší.Vůle je u všech stejná v rozmezí 0,03-0,08 mm a jsou tam opravdu takto malé vůle tak nebuď vyděšen L.

Seřízení ventilu

23.12.2013 v 20:36 | Nahoru | #12
Zkus pohledat někde jsem viděl super video jak to borec dělal. Podle videa to nebylo nějak moc složitý.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení ventilu

23.12.2013 v 21:06 | Nahoru | #13

Saxn píše: J.M.K.> a přoč,když je motor zahřátý ,tak je je hlučnější ?



Přesně naopak... zahřátím se vlivem teplotních roztažností vůle zmenší a proto je nutné nějakou vůli nastavit. Jinak by po zahřátí (a prodloužení dříků) ventily nedovíraly, netěsnily a mohly by se "podpálit", nebo v horším případě by motor nešel vůbec (ztráta komprese).
Proto je studený motor vždy hlučnější, pokud tedy nemá hydroštely. Přesně, jak psal Packyn, nejvíce je to znatelné u vzduchem chlazených motorů (a kor starších typů), kde provozní teploty a především jejich rozložení jsou vždy ve větších roztečích, než u vodou chlazeného motoru, a proto i vůle musejí být větší (uvažuj, že u motoru chlazeného pouze náporem (což je i GS500) může být rozdíl teplot na návětrné a na závětrné straně válce i 60°C!).

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení ventilu

23.12.2013 v 21:20 | Nahoru | #14
Ja jen poopravim par nepresnosti... Vule se vymezuje jak bylo receno podlozkama (daji se vymenit bez demontaze vacky). Pristup je na GS je luxusni, nechapu jak muze nedo napsat opak. Vule jsou male 3-8 setin proto se maji take kontrolovat kazdych tusim 5 nebo 6 tisic km.

A jen pro poradek vule se za tepla ZVETSUJI !!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení ventilu

23.12.2013 v 21:23 | Nahoru | #15

J.M.K. píše: Přesně naopak... zahřátím se vlivem teplotních roztažností vůle zmenší a proto je nutné nějakou vůli nastavit. Jinak by po zahřátí (a prodloužení dříků) ventily nedovíraly, netěsnily a mohly by se "podpálit", nebo v horším případě by motor nešel vůbec (ztráta komprese).
Proto je studený motor vždy hlučnější, pokud tedy nemá hydroštely. Přesně, jak psal Packyn, nejvíce je to znatelné u vzduchem chlazených motorů (a kor starších typů), kde provozní teploty a především jejich rozložení jsou vždy ve větších roztečích, než u vodou chlazeného motoru, a proto i vůle musejí být větší (uvažuj, že u motoru chlazeného pouze náporem (což je i GS500) může být rozdíl teplot na návětrné a na závětrné straně válce i 60°C!).



Promin ale tohle je blabol... Premyslej logicky" drik ventilu se natahne a hlinikova hlava (mimochodem hlinik ma vyrazne vetsi tepelnou roztaznost) ne?

Seřízení ventilu

23.12.2013 v 21:46 | Nahoru | #16
asi takto jo?

(reakce na) Seřízení ventilu

23.12.2013 v 21:56 | Nahoru | #17
Black> Což to je pravda, nad takovými detaily jsem v rychlosti nepřemýšlel. Nic to ale nemění na tom, že předepsaná vůle tam být musí. Roztažnosti nemám čas vůbec počítat, ale co to, že ventil (kor výfukový) se dovede ohřát znatelně víc, jak hlava? Ostatně některé staré motory (možná Lagonda, už si to nepamatuju jistě) měly výfukové ventily s dutým dříkem (a částí misky), naplněné sodíkem - za provozu byl kapalný a cirkulací tak zlepšoval chlazení ventilu.

(reakce na) Seřízení ventilu

23.12.2013 v 22:03 | Nahoru | #18

Black píše: Ja jen poopravim par nepresnosti... Vule se vymezuje jak bylo receno podlozkama (daji se vymenit bez demontaze vacky). Pristup je na GS je luxusni, nechapu jak muze nedo napsat opak. Vule jsou male 3-8 setin proto se maji take kontrolovat kazdych tusim 5 nebo 6 tisic km.

A jen pro poradek vule se za tepla ZVETSUJI !!!



Fakt , rekl bych ze jsi se svym nazorem dost osamocen.
Toto si treba mysli na soudnim inzenyrstvi.
"Vůle ventilů je u studeného motoru zpravidla větší než u teplého
motoru. Vůle výfukových ventilů je obvykle větší než u sacích
ventilů. Nastavení správné vůle ventilů se liší podle druhu motoru
a konkrétního motoru. Může být předepsána pro studený nebo teplý
motor, pro stojící nebo pomalu běžící motor.

viz zde

(reakce na) Seřízení ventilu

23.12.2013 v 22:06 | Nahoru | #19

Stehlajslada píše: Ahoj jsou tam seřizovací podložky,a mění se pokud je vůle větší a přebrousí se pokud je vůle menší.Vůle je u všech stejná v rozmezí 0,03-0,08 mm a jsou tam opravdu takto malé vůle tak nebuď vyděšen L.



Mám takový dojem, že vůle se vždy zmenšují.

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení ventilu

23.12.2013 v 22:31 | Nahoru | #20
Panove kdo z vas teoretiku si ty vule opravdu za studena a za tepla meril?
Pokud se bavime o rozvodu bez vahadel je vule zatepla vzdy vetsi. Ten text z casopisu Soudni inzenyrstvi je napsan lehce zavadejicim zpusobem a navic je to jen casopis do kteryho si s lehkou nadsazkou muze napsat kdo chce co chce (pokud ma dost titulu pred a za jmenem )

Dal jsem si tu praci a nasel manual sice od automobilovyho motoru ale s naprosto totoznym rozvodem.


Tak a ted at mi to Prof. Ing. František Vlk, DrSc vysvetli

Naposledy editováno 23.12.2013 22:33:12

Seřízení ventilu

23.12.2013 v 22:34 | Nahoru | #21
Proto se taky nastavují za studena

Naposledy editováno 24.12.2013 15:18:42

(reakce na) Seřízení ventilu

24.12.2013 v 08:53 | Nahoru | #22
Black> jak zde bylo řečeno za tepla je vůle MENŠÍ a to z důvodu tepelné roztažnosti dříku ventilu to znamená že celí ventil se prodluží a vymezí vůli

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení ventilu

24.12.2013 v 15:38 | Nahoru | #23
J.M.K.> Mě to nejde jaksi do hlavy , teplem se přeci vše zvětšuje a roztahuje to vím ze svařeckého kurzu a když za studena nastavím ventily na 0.08 a ujedu s motorkou třeba 100 kiláků a pak bych to změřil ,tak si myslím,že ukáže třeba 0.09 nebo 0.10 a víc ,možná se pletu , jinak tu hoďte nějakou literaturu ,kde se piše opak

Naposledy editováno 24.12.2013 15:39:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení ventilu

24.12.2013 v 16:10 | Nahoru | #24
Saxn> Vůle se zmenší proto tam ty vůle jsou.Když bude vůle 0.08 a ujedeš 100 kiláků tak pak bude třeba 0.07 nebo 0.06 tim že se materiály roztáhnou.Pletu se?

(reakce na) Seřízení ventilu

24.12.2013 v 17:30 | Nahoru | #25
Packyn> Ja už nevím, se kouknu někde do literatury,jestli tohle někde najdu

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení ventilu

24.12.2013 v 17:48 | Nahoru | #26
Koukni třeba co píšou tady : http://skoda100.unas.cz/ventily.html

(reakce na) Seřízení ventilu

24.12.2013 v 18:27 | Nahoru | #27
Saxn> Čoveče nevim tohle mi nějak neštimuje.Já mam za to že vůle má být v určitém rozmezí,protože vlivem vysokých teplot se materiály zvětší/roztahují čimž se vůle v těchto pracovních teplotách o něco zmenší.Řeknu jen zjednodušenej příklad.Proto když už sou ventily mimo toleranci hrozí jejich podpálení např.Předespaná tolerance výfuk.ventilů 0.25-0.30 při překročení limitu třeba na 0.15 by vlivem teplot se vůle mohla zmenšit na 0.10 a to už by vetil nemusel dosednout a hrozilo by podpálení.Takle to vidím já chytřejší opravte mě

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení ventilu

24.12.2013 v 19:46 | Nahoru | #28
Tak tohle je opravdu záhada absolutně nevím co je pravda , na tom něco taky bude co píšeš kde je někdo kdo to zakončí ?

(reakce na) Seřízení ventilu

24.12.2013 v 19:52 | Nahoru | #29
Saxn> Někdo to musí rozseknout

Seřízení ventilu

25.12.2013 v 19:13 | Nahoru | #30
Berte v potaz,že ventily a hlava jsou z rozdílných materiálu,a i když se teplem kovy roztahují tak nestejně a tudíš se vůle zmenšuje.A teď se perte fešáci
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E ViraxRider 7 Dnes v 15:21 ViraxRider
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E Phabbyg 1 15.5.2024 v 11:00 combust
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 25 13.5.2024 v 21:08 Deadman
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf


TOPlist