Sundal jsem sání od karburátoru abych mohl přitáhnout kontrolní šroubek(zřejmě kontrolní šroubek pro štelování rozvoďáku či čeho) na vrchní části válce kterým mi uchcával olej.Šroubek jsem dotáhl a nakoukl jsem nechtě na ventily.Na každém válci jsou dva sací a dva výfukové.Zjistil jsem že spodní je čistý a horní je zasraný dehtem.Nejvíc konec ventilu co dosedá do uložení v hlavě a měl by těsnit.Koukl jsem na druhou stranu a tam sakra totéž.Podivné mi to přijde prapodivné co se v té mojí nové máňi děje.Přijde mi to jako by netěsnil ventil a při explozi pal. směsi jakoby unikala část spalin pod sacím ventilem.Čím to že se to objevilo na obou stranách.Jaká může být příčina?Sundal jsem víko a změřil vůle-sací 0,25 na obou sacích a 0,45 na obou výfukových.Přitom to má být zánovní mašina 2012 s najetýma 6000 km.Mi to hlava nebere.Nejspíš budu muset sundat hlavu nechat zabrousit ventily a seřídit vůle.Nevím ale co mohlo být příčinou zadehtování obou horních ventilů současně-náhoda nebo je to slabé místo této motorky?Druhá výměna oleje by měla přijít až v desetitisících a ladění ventilů prý až v 30tis tak co sakra mohlo být příčinou?Třeba se s tím už někdo z vás setkal.Díky za postřehy borci.
1 reakcí na tento příspěvek zadehtované sací ventily-pouze oba horní
1 reakcí na tento příspěvek zadehtované sací ventily-pouze oba horní
máš na to 2 roky záruku, pokuď to máš nový, né? tak co se strachuješ
1 reakcí na tento příspěvek zadehtované sací ventily-pouze oba horní
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadehtované sací ventily-pouze oba horní
Předevčírem jsem to koupil a včera jsem zjistil že mi olej utíkal tím šroubkem jak jsem psal.Dneska jsem přišel na ty ventily.Projet to nemůžu bo ještě nemám vyřízené papíry takže nejdřív až napadne a roztaje bílý déšť což bude až na jaře.Na těch ventilech je tak 1mm dehtu.Brutus humus.Prodejce mi i do smlouvy napsal garance najetých kilometrů což může být reálné ale taky nemusí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadehtované sací ventily-pouze oba horní
Jak jsem sundával víko tak faja byla doškrábaná čili nebyl jsem první kdo se v tom vrtal a to poznají i v servisu-bohužel.Doufám že to nebude problém, když tak bych musel sehnat novou faju ale to bude darda.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadehtované sací ventily-pouze oba horní
Na těch ventilech je fakt tak cca 1mm dehtu.Nešla by na to koupit nějaká sračka na rozpuštění že bych to očistil (samozřejmě při zavřeném ventilu) a odsál.Taky mě napadlo že by to mohlo být přirozené ale při 6000km milimetrech milimetr dehtu, kdoví třeba že jó.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadehtované sací ventily-pouze oba horní
Páprda píše: mára929r>
Jak jsem sundával víko tak faja byla doškrábaná čili nebyl jsem první kdo se v tom vrtal a to poznají i v servisu-bohužel.Doufám že to nebude problém, když tak bych musel sehnat novou faju ale to bude darda.
nechci ti do toho kecat, ale pokuď to má najeto 6 tkm a někdo se v tom už vrtal, asi bych dal od toho hodně rychle ruce pryč!
servis to asi nebyl a pokuď tituto skutečnost prodávající zamlčel (a ani neni uvedená třeba v kupní smlouvě) tak bych od smlouvy odstoupil
mára929r píše: nechci ti do toho kecat, ale pokuď to má najeto 6 tkm a někdo se v tom už vrtal, asi bych dal od toho hodně rychle ruce pryč!
servis to asi nebyl a pokuď tituto skutečnost prodávající zamlčel (a ani neni uvedená třeba v kupní smlouvě) tak bych od smlouvy odstoupil
to mi je taky divný
1 reakcí na tento příspěvek zadehtované sací ventily-pouze oba horní
To by mohla mít nějakou servisní historii, tak poptat v servisu kolik měla natočeno a nechat seřídit.
Dělal se první servis při tisíci kilometrech a tu faju mohl teoreticky poškrábat servisák.Zkusím sehnat faju a dojdu do servisu.Jinak mi přestalo fungovat vyhřívání pravého heftu hned na druhý den.
Tak díky moc všem za postřehy a doufám že to bude v pohodě.
Ještě kdyby jste někdo věděli jestli je nějaká sračka na čištění těch ventilů tak budu rád za tip.Není to ztvrdlý karbon ale měký dehet čili nějakým štětečkem by to mohlo jít dole-zkusím to benzínem pokud mě s tím v servisu vykopnou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadehtované sací ventily-pouze oba horní
Páprda píše: wáca>
Sundal jsem sání od karburátoru...
Ahoj,
neber to prosím Tě ve zlém, ale skutečně jen jako faktickou poznámku:
Tyto velký Báwa (všechny typy boxerů řady R850, R1100, R1150 a R1200) už zhruba dvě desítky let (od vzniku čtyřventilů tuším v roce 1993) nemají karbece, ale vstřiky.
Páprda píše: Dolph-cz>
Na těch ventilech je fakt tak cca 1mm dehtu.Nešla by na to koupit nějaká sračka na rozpuštění že bych to očistil (samozřejmě při zavřeném ventilu) a odsál.Taky mě napadlo že by to mohlo být přirozené ale při 6000km milimetrech milimetr dehtu, kdoví třeba že jó.
ten dehet tam sám o sobě nijak zvlášť nevadí a do nekonečna taky přibývat nebude-začne ho strhávat víření plynů co kolem prochází.
rozhodně nedoporučuju to nějak čistit,tím více posereš,neš opravíš.
jediná otázka je proč to tam je,pokud to má jen 6 tisíc,tak to může být i tím,že předchozí majitel na tom jezdil jak posraný,až tomu dáš napít,tak se to možná vyčistí...
bmw je celkem unikát,navíc válce naležato budou mít taky své specifické projevy...sám mám BMW,takže o tom něco vím...
osobně bych nejdříve hlídal spotřebu oleje a až po té něco řešil.vůle jsou OK,tak to zavři a do žádného servisu to nevez.
Já jsem tedy ofic. první majitel v ČR.Doufám že si to ten první potencionální kupec nerozmyslel kvůli nějaké závadě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadehtované sací ventily-pouze oba horní
Jó to bych asi měl vědět.No ale někde se to míchá se vzduchem ne?Asi budu muset trochu prostudovat princip vstřikování.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadehtované sací ventily-pouze oba horní
Páprda píše: Dovi>
Jó to bych asi měl vědět.No ale někde se to míchá se vzduchem ne?
Jasně, u boxera v každé větvi (u každého válce) máš samostatné vstřiky, a najdeš je u klapek regulujících množství nasávaného vzduchu. Vzduch nasávaný do motoru sacíma ventilama s sebou unáší vstřikované kapičky paliva a vytváří tak směs paliva se vzduchem - tedy s obdobným výsledkem jako se to děje v karburátoru (dříve hezky česky ve zplynovači).
Jinak jestli máš r.v. 2012, tak už je to ta nejnovější a nejvýkonnější "DOHC verze" (počínaje r.v. 2010 včetně), ale zřejmě stále ještě stále vzduchem chlazená (předpokládám vzhledem k té koupi z druhé ruky). Po ní už přišel 1200GS s vodou chlazenýma hlavama.
Nebo už snad máš toho novýho vodníka, kterého někdo po najetých 6 tisících km dal pryč?
V každém případě v hlavě každého válce máš teď už dvě vačkové hřídele, a ventilové vůle se vymezují podložkama. Do r.v. 2009 včetně se ventlové vůle vymezovaly šroubkama na vahadlech, čili byla to záležitost bez dalších materálních nákladů. Naopak to řešení s podložkama je sice dražší, ale časově stabilnější - ventilové vůle nemusíš kontrolovat a seřizovat tak často jako u "povolujících se" šroubků s kontramatičkama, a spolu s kmitajícíma ventilama jsou u podložek taky i menší setrvačné hmoty.
Vodník to není i když sem se v první chvíli zarazil protože jsem objevil skoro na spodku hlavy hadici která je tam bůhví k čemu.Jinak ty ventilové vůle jsem už sondoval a fakt jsou tam podložky.
Celkově mám dilema jestli s tím zajet přes zimu do bmw na nějakou kontrolu či posouzení stavu nebo počkat o jara a pak už ale bude propadlá záruka.Náplně si vyměním po záruce sám to snad zvládnu.Šlo mi hlavně o to jestli tam nebude nějaká závada když se to napíchne na comp.Podle ventilů se mi zdálo že to není 100% ale jsem laik.Pokud by tam bylo něco v nepohodě tak by mi to ještě grátis spravili.Nemůžu jim ale říct že jsem měl sundané sání a čuměl na ventily to by mě asi poslali do zádele.
Musím to říct asi takto:Měl jsem v noci sen že horní sací ventily jsou zadehtované a proto jsem radši pro jistotu přijel na kontrolu
a při výměně oleje (měnim po 5 tkm) toto - http://www.motorete...lean-moto-200ml.html
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rumunsko BMW R 1200 GS | Tom73x | 1 | 28.5.2024 v 20:09 DolphinXXL |
Potreboval bych radu jestli si nekd... BMW R 1200 GS | fajgara | 7 | 25.4.2024 v 19:21 ja1 |
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... | karosa | 44 | 16.4.2024 v 07:49 Koudy01 |
Zkušenost s firmou Mxtech BMW R 1200 GS | RobocopCAP | 20 | 5.4.2024 v 19:42 Anetoska |
BMW R1200GS 2018 nebo R1250GS 2019 BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1300 GS | Kohlstein | 12 | 19.3.2024 v 10:03 Pedl |