Řešim takovej problém. Dneska sem byl s kamarádem v autobazaru, koupit jeho první auto. Zpátky sem to nově koupený řídil já. Po 8mi kilometrech sem zjistil, že mu nefungujou brzdy. Lépe řečeno to z jedný trubičky stříkalo ven do vzdálenosti skoro dvou metrů.
Prodejce o tom musel určitě vědět, ale žádnou vadu nám nezmínil. Normálně nás nechal v tom autě odjet. Smluvně se nemáme o co opřít, protože ve smlouvě je uvedeno, že je auto určeno na náhradní díly a ve všech kolonkách popisujících stav auta (motor, převodovka, řízení, brzdy, elektroinstalace) je uvedeno nefunkční. Navíc je ve smlouvě jako kupní cena uvedeno 1000kč. Auto ale stálo 6...
Potřeboval bych poradit, jak se domoci buďto vrácení peněz, nebo proplacení opravy brzd. Zatím nás napadlo tam přijít a pohrozit, že pokud nám nevrátí prachy nebo nezaplatí opravu, udáme ho na finančním úřadě. U podpisu smlouvy sem byl já, kupující a další kamarád.
Má to podle vás šanci na úspěch? Když sem tam kupoval auto já tak sem za něj taky zaplatil o 7k víc, než bylo uvedeno ve smlouvě.
Díky za každou radu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyzrát na šmejda z autobazaru? Brzdy KO!
Čau, Tom
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyzrát na šmejda z autobazaru? Brzdy KO!
kubacech píše: Záleží na vybavení. Ale třeba i blbá výměna FAPu Vždyť dnes musíš i kvůli blbé výměny oleje na diagnostiku vymazat počítadlo.
FAP se nemění, ale pouze dolévá, jestli se nepletu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyzrát na šmejda z autobazaru? Brzdy KO!
TomElefant750 píše: Creck> "Zadne STK nebylo, jsi mohl jezdit bez zadnich brzd klidne dvacet let" - obvykle na tebe nereaguju, ale tuším v roce 1988 jsem se stovkou na STK byl a brzdy se měřily, klasicky na válcích jako teď.
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyzrát na šmejda z autobazaru? Brzdy KO!
Čau, Tom
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyzrát na šmejda z autobazaru? Brzdy KO!
TomElefant750: ...tuším v roce 1988 jsem se stovkou na STK byl a brzdy se měřily, klasicky na válcích jako teď.
Jo, STKáčka začala vznikat někdy v půlce 80. let. Ale i předtím představoval každý policajt samostatnou mobilní STK Mohl o své vůli zabavit techničák a vystavit papír na dojetí a pak se muselo na dopravku, kde opravu uvedené závady kontroloval policejní technik.
Když jsme jezdili na fichtlech, byli jsme tam jak doma, nejčastěji kvůli zvednutým výfukům a přidaným brzdovým světlům
TomElefant750 píše: valibuk> Přišel zas můj obvyklej čas jednou za půl roku zareagovat na nějakej nesmysl, teď zas na pár měsíců na Crecka reagovat nebudu, pokud vydržím ty nesmysly číst.
Čau, Tom
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyzrát na šmejda z autobazaru? Brzdy KO!
1100Virago píše: Jo, STKáčka začala vznikat někdy v půlce 80. let. Ale i předtím představoval každý policajt samostatnou mobilní STK Mohl o své vůli zabavit techničák a vystavit papír na dojetí a pak se muselo na dopravku, kde opravu uvedené závady kontroloval policejní technik.
Když jsme jezdili na fichtlech, byli jsme tam jak doma, nejčastěji kvůli zvednutým výfukům a přidaným brzdovým světlům
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyzrát na šmejda z autobazaru? Brzdy KO!
PetrXX píše: FAP se nemění, ale pouze dolévá, jestli se nepletu?
Kdyz se ucpe, tak se meni - vetsinou za repasovany (vycisteny). Je to prace na 15 minut a zvladne ji kazdy, kdo dokaze vysroubovat osm sroubu a odpojit jeden (nebo dva) konektor( y ). Uz existuji i firmy, ktere ten ucpany filtr behem nekolika hodin vyplachnou a pak si clovek muze namontovat zpet ten svuj.
Problem je jezdeni v nizkych otackach a tankovani po litrech misto vyjizdeni nadrze do konce a potom natankovani do plna.
edit: ypsilon v zavorkach je zeleny palec nahoru ... clovek se kazdy den nauci neco noveho
Naposledy editováno 15.11.2013 13:44:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyzrát na šmejda z autobazaru? Brzdy KO!
1100Virago píše: Jo, STKáčka začala vznikat někdy v půlce 80. let.
To bych rekl ze driv - kupoval jsem Felicii v roce 1982, na TK jsem jezdil od zacatku a par zaznamu v TP uz bylo od predchoziho majitele.
valibuk píše: u nás brali ventilky
...to jsem taky zažil, tedy spíš kamarád který jel se mnou - asi o ty ventilky přišel i kvůli kontrastu mého naleštěného simsona s jeho fichtlem
...celou policejní akci sledoval nějaký strejc za plotem, jen orgáni odjeli podal nám ventilky a pumpičku , asi zástupce třetího odboje, díky mu i po letech
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyzrát na šmejda z autobazaru? Brzdy KO!
Medved píše: To bych rekl ze driv - kupoval jsem Felicii v roce 1982, na TK jsem jezdil od zacatku a par zaznamu v TP uz bylo od predchoziho majitele.
v Šumperku prý byla v roce 82 druhá v celé Republice http://www.stksumperk.cz/
nicméně Creck teda až tak moc zase nekecal, když se na to snažím dívat nezaujatě a globálně, co se celkového stavu vozidel týče.
Nicméně bez zadních brzd se dá jezdit i v 21. století, jen to není 20, ale maximálně dva roky, vyzkoušeno
e-tak prý od r 77 a první v Krásné(*321) Lípě
http://www.cspsd.cz/...ntroly-v-krasne-lip-
a přistavit vozidlo k TK platila od r. 75
Naposledy editováno 15.11.2013 14:39:19
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyzrát na šmejda z autobazaru? Brzdy KO!
fockewulf píše: v Šumperku prý byla v roce 82 druhá v celé Republice http://www.stksumperk.cz/
nicméně Creck teda až tak moc zase nekecal, když se na to snažím dívat nezaujatě a globálně, co se celkového stavu vozidel týče.
Nicméně bez zadních brzd se dá jezdit i v 21. století, jen to není 20, ale maximálně dva roky, vyzkoušeno
e-tak prý od r 77 a první v České Lípě
http://www.cspsd.cz/...ntroly-v-krasne-lip-
a přistavit vozidlo k TK platila od r. 75
edit: jojo - byls rychlejsi ... prave jsem to taky vyguglil
Naposledy editováno 15.11.2013 14:00:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyzrát na šmejda z autobazaru? Brzdy KO!
valibuk: u nás brali ventilky
U nás taky, proto jsme vozili náhradní a pumpu Ale ty brali spíš za prkotiny.
Medved: Možná měl předchozí majitel průšvihy a techničák mu zabavovali. Pravidelné prohlídky fakt začaly až v 80. letech. Teda, jestli mě paměť neklame.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyzrát na šmejda z autobazaru? Brzdy KO!
Naposledy editováno 15.11.2013 14:39:33
Medved píše: fockewulf> pisou ze v roce 83 ... ale to je fuk. Ja jsem jezdil v Praze do Motola - to byla v Praze jedina - a nechce se mi verit, ze by cela republika jezdila na TK do Motola.
na chodově byla taky,nevím od kdy ale před 89 jistě.1100Virago píše: U nás taky, proto jsme vozili náhradní a pumpu Ale ty brali spíš za prkotiny.
Medved: Možná měl předchozí majitel průšvihy a techničák mu zabavovali. Pravidelné prohlídky fakt začaly až v 80. letech. Teda, jestli mě paměť neklame.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyzrát na šmejda z autobazaru? Brzdy KO!
fockewulf píše: Medved> jo chyba 83 Šumperk, nicméně jsem dohledal, že první prý byla v České Lípě, tak kde je pak pravda? Mě se právě nezdá, že by první STK nebyla právě v Praze.
Nechci bejt zbytečně rejpavej, ale já tam čtu o Krásný Lípě, což je asi o padesát kiláků jinde a v jiným okrese (dnes i kraji).
Čau, Tom
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyzrát na šmejda z autobazaru? Brzdy KO!
assassin píše: No výměna spotřebního dílu, jako kdybys na tom starým aute měnil spojku. Nakodovat to - kabel z eBay, soft z netu a komp...
No vyhodit poloosy, odpojit lanko spojky, zavěsit motor, vyhodit převodovku a bylo. Spojka vyměněna za půl hodiny. A kolík tam bylo místa v tom motorovém prostoru to bylo radost něco dělat
kubacech píše: No vyhodit poloosy, odpojit lanko spojky, zavěsit motor, vyhodit převodovku a bylo. Spojka vyměněna za půl hodiny. A kolík tam bylo místa v tom motorovém prostoru to bylo radost něco dělat
Vzdyt o tom Asasin mluvi. Stejne tak si to clovek muze udelat i dneska, protoze spojka je furt to stejny. Stejne tak, kdyz auto vyhodi chybu, tak si ho prectu diagnostikou a vim co je spatne a bud jsem schopnej to resit nebo ne. JMK tady nadava na novy auta, ale je potreba si uvedomit, ze ta technika sla dopredu a co ty auta dneska nabizej za vybavu. Ale pokud clovek neni uplnej debil stejne dokaze dost veci udelat sam. Ja se svym Mondeem 2.0 TDCI byl za 200 000km v servisu jen jednou, kdyz jsem potreboval dat vstriky a cerpadlo na stolici na diagnostiku. Nutno si uvedomit, ze ty "nesmrtelny" Skodovky atd se k takovejmhle kilometrum ani nepriblizily. Max tak Tatry nebo Volhy, ktery jezdily jako podnikovy auta.
A místo kolem motoru je i u Punta, ale jen u motoru 1108ccm. U těch větších a kor u toho nafťáku 1698ccm (ten se teda moc nepovedl) už to neplatí.
2 reakcí na tento příspěvek Jak vyzrát na šmejda z autobazaru? Brzdy KO!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyzrát na šmejda z autobazaru? Brzdy KO!
JR.. píše: A dneska neni problem si koupit bluetooth OBD2 modul a beznou diagnostiku si nahrat do telefonu. Cenove se clovek vejde do petikila.
diagnostiku mám, ale nemám soft. Renault z roku 98 se nechce bavit. Ale stejně jsem měl většinu závad, na které jsem si netroufl
Naposledy editováno 15.11.2013 14:46:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyzrát na šmejda z autobazaru? Brzdy KO!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyzrát na šmejda z autobazaru? Brzdy KO!
JR.. píše: A dneska neni problem si koupit bluetooth OBD2 modul a beznou diagnostiku si nahrat do telefonu. Cenove se clovek vejde do petikila.
Někde jsem na AndroidMarketu zahlédl program ne přímo diag., ale dokázal zobrazit na smartphonu snad vše (tlaky, teploty atd.), co ECU měří a registruje. Ale už tam nebyla právě zmínka, jak to má s autem komunikovat. Takže nejspíš ten BT modul a ten stačí jen napojit na štekr diagnostiky a externí napájení, ani nic podobného už nepotřebuje?
Doufám tedy, že by ten SW fungoval na U8500, ať je jak jej využít, až pořídím jiný debil - snad tedy SW komunikující jen přes BT bude fungovat i bez SIM. A také je otázkou, zda ten BT modul bude vůbec k sehnání pro ECU u Accentu, jelikož ten OBD štekr (třípólový) nemá.