Který model myslíte, že je nejpovedenější? Kamarádi v okolí, mi doporučují 639 nebo 640 kvůli kotoučové brzdě. Je to tak?
Rád bych kdyby jste uvedli i nějaké argumenty, kterými podpoříte své názory. Děkuji mnohokrát
1 reakcí na tento příspěvek Který model 350ky?
Jinak strýc měl 500 OHC, nevím přesný označení ale říkal , že už měla ty větší bubny. Kua to bylo brko Jezdil s tím za komára sprinty. Gáráž má vystlanou věncema a pohárama. Bohužel, skončila na šrotišti. Samozřejmě né jeho přičiněním!!
To je myslím ona se kterou se kamarád trápil ohledně mazání...
Sukin píše: Ty vole jenže čína je za 5 let zralá na kontejner a Jawa bude jezdit ještě sto let. Nevím kde jsi načerpal tyhle info co píšeš. Mám panelku 250 letos mám na ní najeto 3500 jezdím klasické zapalování a dobíjení, dobíjí mi to to od volnoběhu. Opravy které jsem letos musel dělat byli fakt prkotiny . Do nějaké nové 350 bych asi nešel, ale tyhle starší řady jsou super a když nepoužíváš sračkovaté replikové díly tak se není čeho bát . Spotřeba nikdy nepřesáhla 5 litrů.
No hele, od patnácti do nějakejch jednadvaceti jsem jezdil v podstatě jenom Jawky-Čízy a že jich pár bylo. po letech jsem se na Jawu vrátil a přešel z ní na čínu (současnej Kentus).
takže mluvím z osobních zkušeností a myslím, že docela bohatejch.
mimochodem Kentus má přes šest let (občas docela náročný služby) a do kontejneru se mu teda vážně nechce.
U těch náhradních dílů to pro člověka, kterej se v tom moc nevyzná taky není jednoduchý - prostě mu někde projedce podstrčí nějakýho Turka, nebo za kvalitní díly vysází poměrně dost peněz
co si třeba pamatuju velice dobře byly problémy s dobíjením snad u všech Jaw s hliníkovýma válcema (klasika, kdy stojíš na křižovatce, svítíš H4-kou, blikáš a začne ti chcípat jeden válec, pak druhej...).
250ka je asi to nejpovedenější z Týnce, ale i tak - buď budeš ukazovat rukou (a v prvním větším městě budeš pociťovat celkem diskomfort, nemluvě o jízdě v noci), nebo tam doděláš šestivoltový blinkry, jejichž viditelnost taky není valná o brzdovým světýlku se ani nezmiňuju a v dnešním provozu je to zkrátka o průser.
tohle například mají ty zatracovaný číny vychytaný. a k tomu výhody 4T.
Sorry, že to sem píšu i když otázka nebyla: "Jawa, nebo něco jinýho?"
Chci spíš podpořit tvrzení, že Jawa není pro každýho a ukázat alternativy.
Lépe poslouží ta v lepším stavu.. A obecně bych řekl, že novější bude méně jetá. A on je obrovský rozdíl v motorce která má najeto 50tis nebo 10tis km.. Sám mohu porovnávat své dvě jawy, plus další jawy kolegů. Čím více najeto, tím horší podvozek, i když na místě se zdá OK, tak za jízdy to je tvrdé a odskakuje, převodovka má při řazení vůle (samozřejmě můžu vyměnit kulisu řazení a čepy za cca 500Kč, ale jen kvůli tomu nemá cenu půlit motor), kdežto má novější (najeto 17tis) i kámošova s cca 25tis funguje úplně jinak, krátký chod řadičky, přes díry se téměř jen "nese", krasně filtruje nerovnosti, prostě rozdíl mezi málo jetou a jetou je velký. A to už mám vyměněné zadní tlumiče, ale opět už mají cca 40tis najeto.
634 mají 6V elektriku, moc nesvítí, ale dopředu jde 6+V halogen 35W a pak svítí dobře. Spotřeba je nižší než u motorů 638, liší se hlavně posezem. Na letní kochačky klidně, ale při každodenním proplétáním velice ocením kotouč na své 640ce.
1 reakcí na tento příspěvek Který model 350ky?
smoula555 píše: vtr78> Jak už tu psal někdo předemnou,to že si měl zrovna štěstí na nepovedný kus je smůla,ale rozhodně to nejde použít na všechny Jawy.Jak vidíš,jsou tu i jiní,kteří na ní projeli kus Evropy bez vážnější poruchy.To,že ti odešli ložiska,se ti může stát i u jiné motorky ,za to nemůže Jawa,ale výrobce ložisek.To,že některé ostatní věci nebyli jak měli být,souhlasím.Já neobhajuju,že Jawě je nejlepší a přes ni není. Kvalita zpracování mohla být lepší,ale tady se nehrálo na bezchybnost,to nešlo za ty léta dohnat,hlavně,že to jezdilo.Nehledě na to,že 350 měla být už dávno jinde a vyrábět se mělo něco jiného,to jak to nakonec v Jawě dopracovali se dostáváme trochu jinám,ale podle toho bohužel ta výroba vypadala.Cena v tu dobu byla trochu mimo,ale v tom Jawa nebyla jediná..
Možná jsem měl smůlu, nicméně naprosto nesouhlasím se zbytkem tvých názorů. Rozpadlá ložiska nejsou problémem výrobce ložisek, ale výrobce motorky (tedy firmy JAWA) - výrobce ložisek jen dodal "kvalitu" podle objednávky JAWY. Prasklé svary a loukoť kola také nesvědčí o kvalitě výrobku. A jak píšeš "hlavně, že to jezdilo", tak mě to právě skoro nejezdilo . Opravdu větší šrot jsem nikdy neměl.
chiro2 píše: Chápu tedy dobře, že ta s tou hranatou nádrží (tuším 634, moc se neorientuji) mi na vyjížďky k rybníku a po okolí bude sloužit líp, než ta z roku cca 2001? Známej na ni nenechá dopustit, jen měl strašný problémy s tím automatickým mícháním benzín/olej. Nevím jak se tomu říká, ale olej má nádobku zvlášť a to mazání mu věčně nefungovalo, tak to nějak vyřadil a leje olej přímo do benzínu.
Jinak strýc měl 500 OHC, nevím přesný označení ale říkal , že už měla ty větší bubny. Kua to bylo brko Jezdil s tím za komára sprinty. Gáráž má vystlanou věncema a pohárama. Bohužel, skončila na šrotišti. Samozřejmě né jeho přičiněním!!
To je myslím ona se kterou se kamarád trápil ohledně mazání...
Velice podobnou jsem měl, jen měla hranaté přední světlo. Oilmaster (automatické mazání) nemá - na levém kareteru před řadičkou je v takovém případě nepřehlédnutelné víko.
Pokud budeš tenhle stroj opravdu kupovat, doporučuji ti hledat mašinu s plovoucím kotoučem (děrovaný jako je na tvé fotce té blakc style). Poznáš ho i poklepem, kdy plovoucí kotouč jemně zvoní a nepatrně se hýbe. Brzda se mnohem lépe dávkuje a mnohem méně kousavá než pevný kotouč na 639.
Naposledy editováno 24.07.2013 09:37:29
1 reakcí na tento příspěvek Který model 350ky?
EIDT: Jo a je docela opruz stále michát benzín s olejem.
Naposledy editováno 24.07.2013 10:57:21
c.j. píše: Mám tady v okolí pár známých, co mají číny, najedou ročně 15tis km a jsou spokojení. Nám čínský skůtr kentoya bez závady fungoval 6 let.. Nezavrhoval bych žádnou alternativu předem.. Ale k dobíjení na jawě se musím vyjádřit - problémy jsme míval jen na starších s dynamem, 638 s altíkem už mají dobíjení dostatečné.. Při zapnutém blinkru světlo pohasíná (nejen u jawy..) ale rozhodně nevynechává válec, to je jednak polomrtvá baterka a spíše záležitost kladívkového zapalování, VAPE má menší odběr a tohle se mi na jawě nikdy za 14 let nestalo Prostě tohle je výhoda bezkontaktu..
pamatuju si, že jsem tu už někde diskutovali o tom (ne)dobíjení
mě to dělaly altíkový typy (a vícero strojů) a je fakt, že nová baterka to řešila. ale jakmile ta malá mrcha (jen 5Ah) byla starší (dvě sezóny obvykle), chtělo to novou.
tenkrát jsem vyhodil hodně peněz za odborný proměření, výměny usměrňovače, relé, uhlíků, dokonce opakovaný proletování spojů a bylo to prd platný.
kompletní Vape to pořešilo naprosto elegantně
1 reakcí na tento příspěvek Který model 350ky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?
Kire640 píše: čoud> Pokud je dobíjecí soustava v pořádku, tak nepřebíjí.
Nechci se hádat,četl jsem to i od jiných.Možná novější tyby byly vychytaný.Mě J638 točila 7 tis na dvojku.Zkoušel jsem měnit relé a další.Proměřit vše -nepodařilo se mi dobíjení vychytat.U VAPE tento problém odpodá.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?
1 reakcí na tento příspěvek Který model 350ky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?
Koudy01 píše: dostal94> Ja s dobijenim problem taky nemam. Na volnobeh muzu svitit, brzdit i blikat a porad to sviti a blika cca po vterine. Ale cim mam vyssi otacky, tim blinkry blikaji rychlejs. Rozhodne me neblikaji porad stejne - prerusovac taky klasicke. Takze mas asi nejake nadstandard
tak jasně že tam rozdíl nějaký bude,protože vyšších otáčkách je o něco vyšší napětí.Ale je to dá se říct neznatelně.rozdíl poznám akorát když zapnu blinkr bez nastartovaného motoru,a potom s nastartovaným,tam rozdíl trochu je no.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?
Jenick píše: čoud> ... světlo ,,jako ve dne" ( )...
Ja jezdim dost v noci a kdyz sem presedl z XJ na Jawu, uplne sem si chrochtal, jak paradne sviti - fakt temer jako auto. A to mam kulaty svetlo, ktery udajne narozdil od hranatyho min sviti (zarovka uplne obycejna R2)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?
1 reakcí na tento příspěvek Který model 350ky?
Pokud chceš "jen" silnější motorku pro dva, tak již zmíněné 5ti kilo GS,ER-5, CB...ale i XJ600 je už za hodně dobrou cenu.
Nedívej se jen na cenu stroje na startu - započítej do toho výměnu spotřebáku (ten vyjde podobně jak u JAWY, tak u japonce), ale i ND, které jsou u Jawy jednak drahé a jednak nekvalitní. Když k tomu všemu připočteš spotřebu 5-6l a co ta JAWA za tuhle rozežranost nabídne v podobě jízdních vlastností, tak je celkem vymalováno.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?
BabettakPV píše: fockewulf> 5-6 litrů? lidi tu jako reálnou spotřebu uvádí 4 max 5 litrů.
když jsem na svojí 639 jezdil do práce a zpátky (asi 4 kiláky, ani se neohřála), dělalo to průměr 8, na normální cestování volným tempem si brala míň než 4, když jezdíš svižně, tak šest je docela reálnejch.
prostě podle způsobu používání spotřeba dost kolísá.
Ta moje byla z roku 1997, ještě s chromovanou nádrží a jezdila parádně, nikdy mě nikde nenechala, miloval jsem ten zvuk dvoutaktního řadového dvouválce, žádná jiná mašina na světě takový nemá! Možná se k ní jednou z nostalgie vrátím, byla to po SIMSONU moje první velká mašina. Rád na ni vzpomínám.
A jak píše spousta přispěvatelů - chce to nízký počet najetých km, já ji kupoval s natočenýma 10 tisícema, ale pochybuji, že nějaká 350 dneska u nás bude mít tak málo. To by byla fakt klika.
BabettakPV píše: fockewulf> 5-6 litrů? lidi tu jako reálnou spotřebu uvádí 4 max 5 litrů.
Reálná spotřeba u dvoutaktu hodně záleží na jízdním stylu i stavu motoru, ale všimni si, že s výjimkou hardcorejawafandů tady většina uvádí rozmezí 5-7 litrů na sto a "rychlíci" (pokud se u 350 o rychlé jízdě dá vůbec hovořit) uvádí 8 litrů a víc. Pokud budeš jezdit ve dvou, tak počítej 6 jako minimum a opravdu se moc nesvezeš. Motor ani podvozek na to prostě nemá.
edit: písmenko
Naposledy editováno 25.07.2013 11:31:47
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dvoukomorové výfuky Jawa 350/640 [1, 2] Jawa 350/640 | Marec222 | 39 | 8.8.2024 v 09:29 Krautkopf |
Jawa 350/640 - nefunkční blinkry Jawa 350/640 | Pitr73 | 1 | 4.8.2024 v 14:53 Frantas |
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 7 | 22.6.2024 v 11:00 Deyva |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |