Prohledal jsem tu témata a někde jsem na to nenarazil, nebo mi to uteklo.
Mám problém a to ten, že na volnoběh mi jde jen levej válec krásně pravidelně a pravej občas bouchne, spíš mlčí . Abych pravej donutil k činnosti, tak musím šroub bohatosti mít povolenej mezi 1/2 - 3/4 otáčky (což se mi zdá málo, podle toho co jsem tu vyčetl tak chudý), ale je to na hraně, když ho přitáhnu, tak pravej se roztočí do vyšších otáček a levej se pro změnu odmlčí. Když přidám plyn, byť jen nepatrně, tak jde motor dobře a pravidelně, ale když plyn pustím, tak levej je hned zticha a pravej jde furt až po chvíli se ustálí na volnoběhu (šroub bohatosti povolenej mezi 1/2 - 3/4 otáčky).
Je to nepříjemné i při řazení, protože zůstává v otáčkách. No a teď co s tím, Máte nějaký nápad.
Pro úplnost dodávám, zapalování MZ 04 zkoušel jsem prohazovat fajfky i svíce a výsledek stejný.
Mazání oilmaster základní nastavení mezera nálitek - kladka 3,5 mm.
Karburátor Jikov a trysky jsou volnoběh 40, přídavná 72 a hlavní 65, to co tam bylo původně.
Vejfuky dvoukomoráče, koncovka absorbční tlumení, vše po vyčištění cca 500km
1 reakcí na tento příspěvek Na volnoběh nejde pravý válec
Anti,kokoška.> Taky jsem na to čuměl jak z jara, nikdy jsem na to nekoukal, jen vyčistil, když bylo třeba a jezdil dál, nebyl problém. Jehla je první zářez z hora.
1 reakcí na tento příspěvek Na volnoběh nejde pravý válec
když ho přitáhnu, tak pravej se roztočí do vyšších otáček a levej se pro změnu odmlčí
tak levej je hned zticha a pravej jde furt až po chvíli se ustálí na volnoběhu
Koukni ještě na svíčky, celkem jistě bude na pravém válci světlá až bílá - dle chování je válec evidentně "chudší" a bude v háji gufero na pravé straně kliky, když levý válec jde přitom dobře. Každopádně "řešit a nejezdit", jelikož od chudé směsi můžeš na takovém motoru i propálit píst. To pomalé klesání otáček, nebo naopak i snaha k jejich vybíhání je jasný příznak falešného vzduchu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na volnoběh nejde pravý válec
1 reakcí na tento příspěvek Na volnoběh nejde pravý válec
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na volnoběh nejde pravý válec
Koudy01 píše: Co to je nevim, ale fascinuje me ten ciste zavit na svickach Ja je mam zasraty od oleja pres zavit az nahoru...
Asi uz dost opotrebovany zavity v palici, tesni ti to jen nahore na sedle svice!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na volnoběh nejde pravý válec
Motory Jawa350 sice dost trpí na výrobní nepřesnosti, hrany kanálů jsou kolikrát odsazené i o 2mm oproti kanálům druhého válce, což způsobuje známý problém, že jeden válec kouří víc, jak druhý a nejdou vyštelovat (což s jedním karbcem ani jít nemůže), ale aby byl mezi válci takový rozdíl, to normální není.
Sice by mohl být také přicpaný výfuk levého válce, ten se tím pádem bude více hltit, což můžeš trochu vykompenzovat ubráním směsi... a pak už jí bude logicky pro pravý válec málo. Jenže uvádíš, že výfuky byly relativně nedávno čištěné.
Takže spíš bude v háji to gufero na pravé straně kliky. Tam je totiž z druhé strany zapalování a "vzduch", takže logicky si natáhne falešný vzduch a navíc to chování pravého válce (pomalu snižuje otáčky, nebo má tendenci je i samovolně zvyšovat) jasně svědčí o falešném vzduchu.
Kdežto na levé straně kliky je "venku" primární převod a spojka, takže tam by spíš došlo k tomu, že levý válec si začně přisávat olej z převodovky, takže olej začne ubývat a válec bude hodně kouřit a zanášet svíčku karbonem.
Kdyby smotor táhl falešný vzduch netěsným spojem mezi karbcem a sacím hrdlem na motoru, tak by logicky musely haprovat oba válce (motor bude po ubrání velmi pomalu snižovat volnoběžné otáčky, nebo je po nastartování začne samovolně a nekontrolovatelné zvyšovat až k maximu).
Dle všeho bude v háji to pravé gufero na klice.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na volnoběh nejde pravý válec
Hlavní tryska se projeví jen při plném plynu, při částečném ji omezuje tryska jehlová. Pokud konkrétní údaje nenajdeš, nezbude, než laborovat, ale pozor na to, že u tohoto motoru je to skutečně "každý pes, jiná ves" a de facto nejde dát univerzální radu. U jednotlivých kusů se mohou pokusně zjištěné vhodné velikosti trysek mírně lišit.
Jinak chování při částečném plynu a přechodech třeba z poloviny do plného se seřizuje polohou jehly v šoupátku. Konkrétně, pokud motor třeba při půlplynu střílí, nebo se naopak dusí (bohatou směsí), zatímco při plném plynu jede dobře, tak je třeba právě dát jehlu výše (obohatí směs), nebo při dušení níže (ochudí směs) - myšleno ohledně polohy jehly vůči trysce při stejné pozici šoupátka.
E: Jinak každopádně oprav to gufero a zkontroluj i ostatní těsnění motoru (Tebou popisované chování může vlastně krom gufera způsobit i vadné těsnění pod pravým válcem). Dokud nebude falešný vzduch vyloučen, tak laborování s karbcem nemá význam.
Naposledy editováno 14.07.2013 22:09:45
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 350/638 VAPE zapojení Jawa 350/638 | pagi | 16 | 6.6.2024 v 18:02 Jirka_Kirchner |
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 | Jirka-Tajsn | 3 | 23.2.2024 v 09:17 Eddie83 |
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 | radys02 | 37 | 24.9.2023 v 18:22 krizak66 |
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 | Boss.trx850 | 9 | 5.8.2023 v 17:01 pech. |
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |