paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Rovnání hliníkové ruční páky
8.7.2013 v 22:35
Máte někdo zkušenosti s rovnáním hliníkových ručních pák na Jawách? Na mé J634 se mi podařilo zohnout páku přední brzdy. Hliník je náchylný k prasknutí při rovnání a náchylný na ohřev.

Rovnání hliníkové ruční páky

8.7.2013 v 22:45 | Nahoru | #1
Většinou vždy praskne
Zlehka nahřej a pak opatrně rovnej a uvidíš jestli praskne

Rovnání hliníkové ruční páky

8.7.2013 v 22:46 | Nahoru | #2
Asi bych koupil novou/použitou, která je v pohodě. Jinak bych se docela bál - jak píšeš - je to hliník a hlavně jde o brzdu. Na J634 by to neměla bejt žádná drahá záležitost ...

Rovnání hliníkové ruční páky

8.7.2013 v 23:06 | Nahoru | #3

Rovnání hliníkové ruční páky

9.7.2013 v 07:22 | Nahoru | #4
rovnat pomalu, hliník je mizera, při pomalém pohybu je tvárný ale jak za něj prudce vemeš tak rupne. já narovnal Jawapáčku od spojky po bouračce... byla srolovaná jak šnek a narovnal jsem jí normálně rukou na silnici, nejsem žádný ořezávátko. pokud tam nemáš žádný zlom tak půjde narovnat ale stojí to za tu námahu? Já ji rovnal na ulici, doma bych jí vyměnil za novou.

Rovnání hliníkové ruční páky

9.7.2013 v 08:59 | Nahoru | #5
Dá se to ohřát a narovnat.
Ohřev duralu - jako termální čidlo se používá mýdlo.
Až zhnědne, je teplota akorát.

Rovnání hliníkové ruční páky

9.7.2013 v 09:39 | Nahoru | #6
na jawach ne, ale u Alpa rovnam za studena nohou vo spalek. Bud praskne nebo nepraskne

Rovnání hliníkové ruční páky

9.7.2013 v 11:11 | Nahoru | #7
Kup novou

Rovnání hliníkové ruční páky

9.7.2013 v 12:55 | Nahoru | #8
Vzhledem k tomu že nová páčka stojí pár korun, tak bych koupil novou a neztráčel čas rovnáním, které se nemusí ve výsledku podařit

Rovnání hliníkové ruční páky

9.7.2013 v 14:23 | Nahoru | #9
Páčka je duralový výkovek (výlisek).
Aby praskla, musela by byt zasukovaná.
Já bych rovnal. Zahodit se dá dycky.

Rovnání hliníkové ruční páky

9.7.2013 v 16:41 | Nahoru | #10
Ona stojí opravdu málo. Budeš mít jistotu že ti ta rovnaná někde nepraskne cestou až za ní budeš potřebovat vzít víc. www.motokramek.cz/packa-predni-brzdy-jawa-350-634/

Rovnání hliníkové ruční páky

9.7.2013 v 17:56 | Nahoru | #11
za 150 máš jedny startky a tři pivka, neblázni

Rovnání hliníkové ruční páky

9.7.2013 v 18:00 | Nahoru | #12
Do svěráku mezi dvě dřeva a pomalu vracet do tvaru.
Buď rupne(80%) nebo jsi měl štěstí jako já posledně a vyrovnáš bez ztráty
Ale na jawku bych neřešil a kůpil NOVÉ!!!

Rovnání hliníkové ruční páky

9.7.2013 v 23:27 | Nahoru | #13
Děkuju všem za příspěvky! Víceméně jsem pro koupi nové páčky. Jen mě zajímalo, zda to někdy někdo zkoušel a jaký efekt to ve výsledku mělo.

Rovnání hliníkové ruční páky

10.7.2013 v 08:38 | Nahoru | #14
Rovnal jsem v dubnu, už to bylo málem OK, když praskla...

1 reakcí na tento příspěvek Rovnání hliníkové ruční páky

13.7.2013 v 14:25 | Nahoru | #15
Páčku jsem se úspěšně pokusil narovnat. Níže postup.

Využil jsem své strohé poznatky o strojírenství.
Hliník je prevít a praská. Nejschůdnější cesta je tvarování za tepla. Prvně jsem si zjistil, za jaké teploty by mohla roztát. Někdo říká, je to hliník, někdo dural, ale hliník je tam 100% a je majoritní složkou materiálu. Ten má teplotu tání kolem 660 °C. Nabízela se mi letovací lampa. Technický benzín má teplotu vznícení (styk s horkým povrchem) cca 220 °C. O něco vyšší bývá teplota hoření, ale jedná se o nejasný termín, protože u teploty hoření hraje několik faktorů. Nicméně mám možnost ji měřit, činila kolem 365 °C. Za této teploty začal materiál být tvárný tak, abych střídavě kleštěmi tvaroval páčku během nahřívání. Snažil jsem se ohnout materiál a celkově nahřívat, aby nedošlo k vnitřním vadám. Páčku jsem postupně naroval, na závěr ještě prohřál a nechal v klidu vychladnout. Jedinou nevýhodou bylo, že páčka byla vroubkovaná po kleštích. To jsem vyřešil snadno jemným smirkovým papírem.
Takže jde to.

Náhradní páčku kupovat je trošku problém. Během výroby konkrétně J 634 byla konstrukce páček celkem nejméně 3x změněna a zrovna tu mou (poslední řada) jsem nemohl nikde za Boha na internetu najít.

Naposledy editováno 13.07.2013 14:27:51

Rovnání hliníkové ruční páky

21.11.2013 v 07:22 | Nahoru | #16
ohrat horkovzduskou a rovnat

(reakce na) Rovnání hliníkové ruční páky

21.11.2013 v 08:25 | Nahoru | #17

Jarinek píše: Páčku jsem se úspěšně pokusil narovnat. Níže postup.

Využil jsem své strohé poznatky o strojírenství.
Hliník je prevít a praská. Nejschůdnější cesta je tvarování za tepla. Prvně jsem si zjistil, za jaké teploty by mohla roztát. Někdo říká, je to hliník, někdo dural, ale hliník je tam 100% a je majoritní složkou materiálu. Ten má teplotu tání kolem 660 °C. Nabízela se mi letovací lampa. Technický benzín má teplotu vznícení (styk s horkým povrchem) cca 220 °C. O něco vyšší bývá teplota hoření, ale jedná se o nejasný termín, protože u teploty hoření hraje několik faktorů. Nicméně mám možnost ji měřit, činila kolem 365 °C. Za této teploty začal materiál být tvárný tak, abych střídavě kleštěmi tvaroval páčku během nahřívání. Snažil jsem se ohnout materiál a celkově nahřívat, aby nedošlo k vnitřním vadám. Páčku jsem postupně naroval, na závěr ještě prohřál a nechal v klidu vychladnout. Jedinou nevýhodou bylo, že páčka byla vroubkovaná po kleštích. To jsem vyřešil snadno jemným smirkovým papírem.
Takže jde to.

No ty vole rovnání páčky vyžaduje vzdělání leteckýho ingeneera, to je mazec, tečou mi slzy.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dovoz jawy 350 ze zahranici [1, 2] Jawa 350/634 krystofvelecky 38 20.5.2024 v 11:13 JAVR
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... Krautkopf 46 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 panelák 8 14.3.2024 v 19:26 Pabol
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 sadimil 12 24.10.2023 v 11:03 kokoška.
Kterým směrem se otáčí náhon tachom... Jawa 350/634 YettiBob 18 7.8.2023 v 10:23 kokoška.


TOPlist