1 reakcí na tento příspěvek Rovnání hliníkové ruční páky
Využil jsem své strohé poznatky o strojírenství.
Hliník je prevít a praská. Nejschůdnější cesta je tvarování za tepla. Prvně jsem si zjistil, za jaké teploty by mohla roztát. Někdo říká, je to hliník, někdo dural, ale hliník je tam 100% a je majoritní složkou materiálu. Ten má teplotu tání kolem 660 °C. Nabízela se mi letovací lampa. Technický benzín má teplotu vznícení (styk s horkým povrchem) cca 220 °C. O něco vyšší bývá teplota hoření, ale jedná se o nejasný termín, protože u teploty hoření hraje několik faktorů. Nicméně mám možnost ji měřit, činila kolem 365 °C. Za této teploty začal materiál být tvárný tak, abych střídavě kleštěmi tvaroval páčku během nahřívání. Snažil jsem se ohnout materiál a celkově nahřívat, aby nedošlo k vnitřním vadám. Páčku jsem postupně naroval, na závěr ještě prohřál a nechal v klidu vychladnout. Jedinou nevýhodou bylo, že páčka byla vroubkovaná po kleštích. To jsem vyřešil snadno jemným smirkovým papírem.
Takže jde to.
Náhradní páčku kupovat je trošku problém. Během výroby konkrétně J 634 byla konstrukce páček celkem nejméně 3x změněna a zrovna tu mou (poslední řada) jsem nemohl nikde za Boha na internetu najít.
Naposledy editováno 13.07.2013 14:27:51
Jarinek píše: Páčku jsem se úspěšně pokusil narovnat. Níže postup.
Využil jsem své strohé poznatky o strojírenství.
Hliník je prevít a praská. Nejschůdnější cesta je tvarování za tepla. Prvně jsem si zjistil, za jaké teploty by mohla roztát. Někdo říká, je to hliník, někdo dural, ale hliník je tam 100% a je majoritní složkou materiálu. Ten má teplotu tání kolem 660 °C. Nabízela se mi letovací lampa. Technický benzín má teplotu vznícení (styk s horkým povrchem) cca 220 °C. O něco vyšší bývá teplota hoření, ale jedná se o nejasný termín, protože u teploty hoření hraje několik faktorů. Nicméně mám možnost ji měřit, činila kolem 365 °C. Za této teploty začal materiál být tvárný tak, abych střídavě kleštěmi tvaroval páčku během nahřívání. Snažil jsem se ohnout materiál a celkově nahřívat, aby nedošlo k vnitřním vadám. Páčku jsem postupně naroval, na závěr ještě prohřál a nechal v klidu vychladnout. Jedinou nevýhodou bylo, že páčka byla vroubkovaná po kleštích. To jsem vyřešil snadno jemným smirkovým papírem.
Takže jde to.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dovoz jawy 350 ze zahranici [1, 2] Jawa 350/634 | krystofvelecky | 38 | 20.5.2024 v 11:13 JAVR |
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... | Krautkopf | 46 | 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK |
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 | panelák | 8 | 14.3.2024 v 19:26 Pabol |
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 | sadimil | 12 | 24.10.2023 v 11:03 kokoška. |
Kterým směrem se otáčí náhon tachom... Jawa 350/634 | YettiBob | 18 | 7.8.2023 v 10:23 kokoška. |