Tak jak jistě můj nadpis napovídá právě je to přesně 14 dní co jsem začal dělat svůj první řidičský průkaz tím tedy A.Jelikož jsem v této branži doslova úplný lajk což je pro mě hambou,ale doposud se spíš zajímám jakotožto budoucí autoelektrikář o automibly chápu a vím,že to je v podstatě stejné,ale přeci jenom jsme drobet někde jindy proto bych se na vás chtěl srdečně obrátit a poprosit o pomoct,radu či jen jakkoukoliv zkušenost ohledně mnou vybraných motorek kritika a zahzení mé volby jen a jen vítána.
Pomalu,ale jistě se blíží moje narozeniny tím dosažení plnuletosti přesněji 14.července mám za sebou nějaké 3 jízdy a říkal jsem si,že už by asi byla potřeba začít o nějaké té moto uvažovat.
Jak už jsem říkal dělám řidičák A takže jsem omezen 35 KW a zároveň jakožto student finanční částkou můj jakýsi limit končí někde u 43-45 tisíc..
Co jsem takhle koukal dost se mi zalíbily v danné cenové kategorii dvě mašiny a tím Kawasaki ER-5 a Suzuki CB 500 E.Kawasaki hlavně z důvodu,že právě zní mám tu čest v autškole a můžu si jí pochválit ze všech směrů co se týče ovladatelnosti dovolil bych říci zlatý střed a splňuje moje požadavky ve všech směrech.Hlavně co jsem na tyto oběd dvě mašiny četl recenze dost mě zaujali né jeden člověk je přirovnává k I OCTAVII 1,9 TDI autaři moct dobře ví o čem mluvím
Chtěl bych znát vaše názory co si o tětoch dvou moto myslíte popřípadně si při koupi dávat výhradně pozor jaký by byl ideální stav najetých KM popřípadně kde nelépe moto zakoupit,dále jak už jsem říkal jsem student akorád úspěšně po 2 ročníku tudíž si nemohu dovolit nějakého žrouta z rodiny s bohatým tatínkem také nejsem a jsem za to hrdý ! Takže co se týče spotřeby a servisu chci zkrtáka nějakou zlatou střední třídy která mě nesežere i s botama.
velice stručně v první řadě spolehlivou a když se člověk k tomu chová jak má dodržuje servisní intervaly bestarostnou mašinu.
Předem bych vám chtěl poděkovat za jakýkoliv názor odpověď a radu Děkuji Michal.
(Doufám,že téma či název nejsou nijak v rozporu z pravidli kdyby přeci jenom prosím o přivření očí )
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vhodná motorka pro úplného začátečníka 35KW
JR.. píše: Jestli u tebe nebude spis tim, ze jsi blondyna
musim te zklamat, ale blondyna nejsem. vymen si popelniky
CB- jazdil som je perfekt,ale tiez ma cez 35kw ako aj ER.
GS 500-skaredica skareda,ALE! Nezmar,nezere,spolahliva a ma 33kw.Mimo to kupis ju za par grosov.
Mrkni aj nejake endurka.Cesty su roztrepane a neni to nejaky lenivec. Honda Vigor,SLR,Dominator,KLR,XT600...tie vsetky maju do 35kw.
2 reakcí na tento příspěvek Vhodná motorka pro úplného začátečníka 35KW
Do zacatku si vem GS 500, CB 500 nebo Bandita atd.
Za sebe doporucuji do zacatku GS 500. Je to dobrej stroj a v podstate jak puzzle. Spoustu veci na tom zvladnu udelat sama ( tim nemyslim jen serizeni zrcatek apod. ) Odpousti spoustu chyb a neni to zadnej zdechlon
A az se vyjezdis tak uz aji budes vedet do ceho bys sel dal
Tak hodne zdaru s ridicakem a uspesny nakup
P.S.: nekupuj motorku sam a vem si s sebou jinyho motorkare. Rekne ti svuj nazor a sunda ti ruzovy brejle kdyz bude treba
Naposledy editováno 04.07.2013 10:44:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vhodná motorka pro úplného začátečníka 35KW
kubacech píše: 1100Virago> to já taky ale fak jsem to opsal z malého TP a mám tam 218 což je v porovnání s chybama co napsali do velkého maličkost :D Ve velkém bylo před opravou že v zadu je stejný rozměr gumy, jako v předu a dokonce že podle kategorie vozidla se jedná o osobní automobil
Tak to dopadne, když je úředník blbec
Hele ja mám v TP 186 KG takze s naplnema max do 200 :D
Daver84 píše: kup Banďoura bude se ti pak i líp prodávat ...a pod 600 bych nešel ,je to slabé a předjíždění nebude moc bezpečné..
Hele pokud to nejsou dalnicni rychlossti nad 130km, tak po okreskach kde vetsina aut nejede vic jak 100km se predjizdi krasne...mimo to vetsinou budes predjizdet pomaleji jedouci auta... :D takze bych to az tak cerne nevidel....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vhodná motorka pro úplného začátečníka 35KW
wejrcze píše: Hele ja mám v TP 186 KG takze s naplnema max do 200 :D
Mi těch 218 počítali váhu včetně jezdce :D
1 reakcí na tento příspěvek Vhodná motorka pro úplného začátečníka 35KW
V první řadě bych vám chtěl říct,že po tomhle všem mám v hlavě pořádný,ale opravdu pořádný guláš poměrně až moct informací,ale to je jedině dobře jen mi dělá problém si vytvořit nějaký svůj subjektivní názor a vydat se tou správnou cestou
Mými adepty jsou stále ta samý tři krásky CB,GS,ER-5 dokonce jsem i dnes narazil na velice zajímavou CBF i za poměrně krásnou cenu jen škoda těch KW :/
http://www.tipmoto.c...876-cbf-500-abs.html
Jak vidím většina z vás se příklání k Suzuki GS dovolil bych si jí dle vašich názorů a zkušeností přirovnat k I Octavii 1.9 TDI aspoň tak to prozatím v nímám.
Největší problémem pro mě je,že se mi konkrétně tato mašina zrovna 2x moct vizuelně nelíbí už jenom ten mohutný rám aspoň tak to na mě působí,ale opak je pravdou při projíždění fotek na internetu jsem našel pár záběrů při kterých jsem si zkátka říkal jo krásko ty jsou moje i tak si myslím,že tohle vše by se dalo oželet navíc jakožto student potřebuji motorku v první řadě spolehlivou a nénáročnou co se týče servisu zkrátka tu která mě jen tak nezradí.
Další věc kterou jsem si hned po přečtení pár článků vyvrátil byla ohledně chladící soustavy a to tedy vzduchem upřímně jsem tomu moct nevěřil a neměl v to důvěru nevím jestli to mám už v palici zafixovaný z dětsví a dědovi Škodovky prostě můj názor byl dost v rozporu co jsem zde a po internetu četl.To je to v co prozatím jako budoucí majitel nemám zrovna 2x moct velkou důvěru pří například dělší vyjížďkách 100 a více KM,ale to vše ověří až zkušenosti jen se dělám o to co se mi prozatím honí hlavou jak už jistě vidíte mám v ní bohužel dost nejasno
Byla mi nabízena zde od člena fora http://www.motoinze...731034-gs-500-e.html
Zaujal mě,už jen velice sériózní pán který mi napsal o mašině téměř vše i co se týče servisu a obhajoby slovy ,,nebudeš na ní muset pár let ani šáhnout" jediné co se mi nezdálo byla sedřené výko motoru nejspíše po pádu z toho mám tedy upřímně dost strach.
Jaké jsou vaše názory ohledně této mašiny ?
Hned další která mě zajula byla tato
http://www.tipmoto.c...motorkari.cz|utmccn=(referral)|utmcmd=referral|utmcct=/administrace/&__utmv=-&__utmk=141480882
Hold nemůžu si pomoct,ale stále mi v hlavě visí ta Kawasaki ER-5 každopádně bych se nerad nechal opít rohlíkem a nerad bych dával na první dojem a to z pohledu ohledně komfortu jízdy u GSka vím opravdu prd už jen z zhledové stránky se jedná a moct hezkou mašinu recenze na ní nebyli taky zrovna nějak nějhorší,ale jak jsem si všimnul nekáplo tu o ní ano slůvku tím si dovolím říct,že na tom asi něco bude..
http://www.tipmoto.c...aki/241467-er-5.html
http://www.tipmoto.c...aki/238993-er-5.html
http://www.tipmoto.c...aki/238993-er-5.html
Já si prostě nemůžu pomoct,ale takhle mašina mě přímo rajcuje zas jsem pro z měnu četl,že jsou na tom ER-5 špatně při mechanickém seškrcení né tedy papírově teď tedy babo raď to samé ohledně zadního bubnu jsou tohle pro mě dva největší protiklady a jelikož chci motorku hlavně spolehlivou zkrátka holku co mě jen tak nezradí a nerad bych udělal nějakou koninu přeci jenom 50 tisíc jsou aspoň pro mě opravdu velké peníze a jejich částečné naspoření nebylo jen tak a chtělo to hodně úsilí a ještě ho to hodně chtít bude
Opravdu se mi hlavně nachází takovej maglajz,že mi ztoho začíná být i zle zkouškové se pomalu blíží a já tu lámou hlavu nad tou správnou,velice nerad bych něco uspěchal a tak bych vás chtěl poprosit o nějaký váš názor ohledně toho ER ka.
Ještě jednou bych vám všem chtěl moct poděkovat ani nevíte jak moct si cením že jsem obrátil s pomocí zrovna sem !!!Děkuji Michal
Ohledně vzhledu GSa, ze začátku(hlavně podle fotek se mi líbila nejmín), ale naživo ten naháč s vlaštovkama má prostě něco do sebe ;)
Co se týče ER-5 nemůžu soudit, jel sem na tom pár jízd v autoškole když bylo CBF na výměně náplní, takže to soudit moc nemůžu, ale co pán z autoškoly říkal tak je spolehlivá
Zkus se dohodnout s někým v okolí aby tě třeba svezl nebo ti nějakou z výše uvedených motorek ukázal na živo, fotky strašně zkreslují....
1 reakcí na tento příspěvek Vhodná motorka pro úplného začátečníka 35KW
ER-5 - Vzhled OK.Ale ten buben.Ať to brzdí jak chce dobře,to je v dnešní době úplně mimo techniku.
CB-500 - Nezaujala mě,sice většina chválí.
GS 500 - Nakonec jsem si koupil ji.Hlavně kvůli financím.Moc se mi líbí zvuk jejího dvouválcového motoru.Naprosto nenáročná.Pokud koupíš po někom,kdo ji servisoval,tak stačí dělat běžný servis po ujetí 6-12000 km.Spotřeba 4-4,5 litrů benzínu!!!!! Pneu za polovic jak třeba na kamarádovu GSR600!!!!!!Výkon 33 kw je na jízdu sólo do 120 km naprosto dostačující.Vždyť GS 500 má zrychlení na stovku za 6 vteřin!!!! Kolik automobilů to má??????
Teď ale i nedostatky.Při "sportovnější jizdě ráda žere olej" holt je potřeba sem tam a spíše častěji kontrolovat a dolívat.
Nemá žádnou elektroniku.Sice na údržbu super.Ale ne nějaké svítíci displeje a kontrolky,natož palivometr nedej Bože počítač zapomeň Jak v minulém století.
Jízda singl docela jde,ale jak naložíš přítelkyni a třeba náhodou pojedeš ve skupině se silnější motorkou a budeš jim chtít stačit.Již nebudeš mít dostatek výkonu a právě budeš muset GSko docela honit.Žádný točení plynem a pohoda,kdy to za tebe silný motor dotáhne.Pěkně řadit,držet motorku v otáčkách a zase řadit.Jak pro koho,ale kolikrát jsem toho měl plný brejle.Sice jsem stačil,ale dlouhodobě to bylo spíše únavné až otravé.
A nakonec podle mě nejhorší věc.Pokud si chceš trochu namastit ego.No s touhle motorkou a obecně se všemi pětistovkami dosáhneš spíše opaku.Holt nálepka motorky pro holky a trpaslíky,neřkuli začátečnické amatéry No,záleží,jak si silný a vyzrálý.
Pokud ti můžu poradit.Jestliže si chceš motorku nechat dlouho a budeš jezdit spíše ve dvou,na srazy vyjíždky,.....Musíš jít do 600 - 750 a klidně papírově i reálně omezenou na 35 kw.
Prostě koupíš 500 za 30-40.Rok na tom budeš jezdit.Zjistíš,že by to chtělo něco pořádnýho.Jenže při prodeji už nedostaneš ani 30.Možná tak 24,...A kde potom vzít peníze na "dospělou" motorku.
Nebo naopak druhý extrém.Koupíš 500 a až ti spadnou růžový brejle a prvotní opojení,tak zjistíš,že tě motorky tolik nebaví.A spíš by to chtělo nějaký auto.No tak to je potom ta 500 za pár tisíc lepší,protože až se toho budeš zbavovat.Tak tě to tolik nebude mrzet.
Je to těžké rozhodování................
Nevím,jak to správně napsat,zkrátka čím víc peněz do toho dá.Tím to bude lepší.Motorka je náročný koníček
Mohl by koupit již seškrcený model???
Edit.Dnes vím,že jsem tehdy měl jít třeba do tohoto a když to nechá za 8000 seškrtit,do cenové hladiny se jakž takž vejdewww.motorkari.cz/motobazar/motorky/kawasaki/kawasaki-zr-7/kawasaki-zr-7-533035.html
Naposledy editováno 04.07.2013 19:06:51
2 reakcí na tento příspěvek Vhodná motorka pro úplného začátečníka 35KW
Naposledy editováno 04.07.2013 19:19:20
2 reakcí na tento příspěvek Vhodná motorka pro úplného začátečníka 35KW
rozhodně nejsu zastáncem teorií učení se na litru ale možná by nebylo od věci zahrnout do výběru sv
Taky souhlasím, sice buben nebuben, ERko brzdí nádherně motorem (i když nevím jestli to lze posuzovat jako klad).
Můj první stroj bylo ERko (papirově 25, jinak 37 kw) a nemůžu si ji vynachvalit. Oproti seškrcenym GSu na kterym jsem lital v autoškole to je živější a starší modely vypadají líp než "před-face" GSa. Řekl bych, že oboje je asi stejně spolehlivy, jen u ERka musíš hlídat chladící kapalinu, popř jeslti správně chladí, u GSa zas nadruhou stranu hlídáš dokola olej, ale tak snad u každy motorky :)
1 reakcí na tento příspěvek Vhodná motorka pro úplného začátečníka 35KW
Do výběru bych zařadil, pokud chceš kapotku i GPZ 500E. V případě, že by jsi našel pěkný a zachovalý kus s papírovým výkonem 25kw budeš určitě spokojený. Technika je téměř stejná jako u ER-5. Dřív jich na inzerátech bylo poměrně hodně, ale dnes je to nějaká bída a se škrcením otevřených verzí na niižšší výkon nemám žádnou zkušenost
pro příklad inzerát zde
GPZ 500
a pokud vím, neni to o tom že si koupíš mašinu s režimem plynu vypnuto/zapnuto.
stejně tak jsem jezdil na 350 7 let, víc než po dědině jsem jel se silnější motorkou akorát s er-5 v autoškole a to jednu hodinu a pořídil jsem si v11.
kamoška si udělala řidičák, v autoškole jezdila na banditovi a jako první motorku si pořídila sv. a nejen že se jí nic nestalo ale ani do krizovky se žádné nedostala. rozhodně nepatřím mezi zastánce "učení na litru", sám vím s jakým respektem jsem sedal na v11 a co to dělalo ale pokud to je přijatelná motorka, je potřeba aby člověk měl rozum a nemusí byt problém.
problém naopak bude určitě když na ni člověk sedne a s tim že otočí plynem protože proč ne když to tam jde a ono to opravdu zatáhne. ale k tomu přece neni důvod.
taky jsem na v11 první nádrž jezdil zatáčky na kolmo a odbržděný jsem měl v půlce rovinky....
1 reakcí na tento příspěvek Vhodná motorka pro úplného začátečníka 35KW
otázka je co si nedokážeš na té silné mašině představit. jestli jet tak jako na dváce anebo byt schopné na ní v pořádku a ve zdraví odjet a přijet
2 reakcí na tento příspěvek Vhodná motorka pro úplného začátečníka 35KW
http://www.tipmoto.c.../241471-fmx-650.html