Podivej se zda vypada stejne z te 750 a jake ma vyvody a muzes ho podle toho pouzit...
Jinak novej Vape. 2400,-
Samozrejme pred tim promerit altec zda je ok a novou baterku bez ni to nema cenu.
Vse se resi zde milionkrat...staci HLEDAT.
1 reakcí na tento příspěvek Regulátor dobíjení?
Regler z ZXR750 tam v žádném případě pasovat nebude, jelikož 750ka má alternátor z buzenou kotvou (jako v autě), kdežto ZXR400 má ještě jednoduché třífázové magneto se zkratovou regulací (jako většina dnešních motorek).
Baterku dej nabít a pak ji změř zátěžákem, podle toho poznáš, v jakém jest stavu. Vadný regler ji mohl klidně za jízdy vybít, ale neznamená to, že musí být nutně zničena.
Ale před výměnou regleru nezapomeň změřit alternátor.
Prvně odpory všech fází mezi sebou (3 možné kombinace), odpor bude uveden v manuálu, ale je to zpravidla pár Ohmů. Důležité je, že všechny tři odpory musejí být stejné, tolerance pár desetin Ohmu.
Potom změř odpory všech tří fází proti kostře (plášti motoru) a odpory musejí být buď opět všechny tři stejné, ale tentokrát cca poloviční (měříš jen vinutí jedné fáze, kdežto předtím jsi měřil dvě vinutí v sérii), nebo musí být odpor u všech tří fází nekonečný. Záleží na tom, za střed hvězdy vinutí je , nebo není ukostřen. Pokud bys nějaký odpor naměřil a byl různý, tak fáze, u které naměříš nejmenší odpor, má zkrat na kostru.
Následně natoč motor a změř střídavé napětí jednotlivých fází mezi sebou. Napětí musejí být stejná . Na volnoběhu by měl altec dávat cca 20 - 30V, ve vyšších otáčkách (kolem 5000RPM) 50 - 80V (voltmetr jej prakticky nezatíží).
Nakonec "žárovková zkouška": Spoj tři žárovky 24V/21W do hvězdy a na každé z ramen hvězdy napoj jednu fázi altecu. Nastartuj, drž jen nízké otáčky (aby žárovky neshořely) a klešťovým ammetrem měř proudy jednotlivých fází. Proudy opět musejí být stejné . Pokud nejsou, je to opět špatně a pokud se vinuté dle měření odporu jeví jako bezchybné, může být poškozené "železo" některých pólových nástavců statoru, což rovněž mění indukci a tím i výkon jedntlivých cívek.
Nejsnazší potom bývá sehnat si jiný stator třeba z bouračky. Převinutí není levné a ne všude to umějí tak dobře, aby za několik neděl, max. měsíců, vinutí neshořelo zas. Pokud ovšem budou poškozené statorové plechy, oprava pochopitelně možná není.
1 reakcí na tento příspěvek Regulátor dobíjení?
Promereni altiku zde , jinak to koureni z regleru se me moc nezda, 1. to bejva zality necim co se pri teplote nerozpejka 2. to nebejva nejcastejsi jev. Nemas nahodou za reglerem konektory ??? protoze daleko castejsim problemem je to ze jsou zoxidovany konektory a kdyz ti to udela prechodovej odpor tak to se pak roztece to bily okolo fastonu. Coz je trosku lepsi varianta, protoze oprava te vyjde na par korun.
1 reakcí na tento příspěvek Regulátor dobíjení?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor dobíjení?
Jinak, je-li regler ze strany zalití vydrolený, tak to má jednoznačně za sebou. Nemusíš jej ale hned vyhazovat - vypálený pajšl už nebude tak těžké vykuchat (spíš vysekat) a samotný chladič pak bude možné na něco použít.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor dobíjení?
J.M.K. píše: Quick_T> Jen pro sichr... doufám, že baterku nenabíjíš obyčejnou nabíječkou na auto. Ta dává příliš velké proudy a tím bys baterku do motorky rychle odrovnal. Nabíjecí proud má být cca desetina kapacity baterky (udané v Ah).
Jinak, je-li regler ze strany zalití vydrolený, tak to má jednoznačně za sebou. Nemusíš jej ale hned vyhazovat - vypálený pajšl už nebude tak těžké vykuchat (spíš vysekat) a samotný chladič pak bude možné na něco použít.
Zopakuj to stim nabijecim proudem prosim Bandaskovi
1 reakcí na tento příspěvek Regulátor dobíjení?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor dobíjení?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor dobíjení?
Vlakno je zde , ale nezatezuj se tim, je to opravdu hodne zdlouhave cteni;
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor dobíjení?
S takovými fracky vážně diskutovat nebudu a už vůbec ne věcně. Stačil mi Hipík a nedávno těch pár 15letých expertů ve vlákně "Aixam", co klidně řeknou, že když mají v mopedautě najeto 10kkm, jsou už "páni šoféři" a do normálního osobáku mohou klidně sednout a pojedou jako mazáci... asi jako, když někoho po 5 letech praxe s moderním osobákem posadíš do Avie.
Nám stačilo kdysi posadit do hundrtky spolužáka, co se kasal, jak už skoro dva roky jezdí s chrochtávkou - a s hundrtkou se najednou plazil, oči přilepené na skle, jako kdyby seděl za lívancem poprvé.
E: Ale jinak... Pb akumulátor, kor AGM, naitž gelovka, nabíjení způsobem "1C" opravdu nezvládne. Jen ať si Bandaska zkusí takto nabít AGM, nebo gelovku a až mu MuDr. Pomahač bude opravovat ciferník poleptaný kyselinou, tak si to povíme.
Naposledy editováno 24.06.2013 00:39:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor dobíjení?
Věř tomu, že Bandaska ví, co píše.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor dobíjení?
Nehledě na to, že Bandaska se tam oháněl tím, že baterky stavěné na nabíjení "1C" se vyrábějí už 15 let, jenže to srovnává jablka s hruškami - to platí pro akumulátory zcela jiného typu a klasické olovo, kor v provedení AGM, to rozhodně nezvládne, v tom už se opakuju. Proč by se také pořád mluvilo o tom, že baterka do motorky s kapacitou 12 - 12Ah se nesmí nabíjet běžnou nabíječkou na auto, která láduje 4 - 10A?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor dobíjení?
Jde o to, že ten uvedený proud 1C neteče do aku celou dobu nabíjení. Při připojení na tu konkrétní, o které bylo téma, tam poteče nanejvýš pár desítek sekund, pokud bude aku úplně vybitý, načež začne prudce klesat, jak bude stoupat napětí na aku a klesat rozdíl mezi napětím nabíječky a akumulátoru.
Jenže smícháním nabíjení 1C a faktu, že každý moderní aku takový proud při začátku nabíjení snese bez poškození vznikl spor, který se teď zbytečně vleče v osobní rovině.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor dobíjení?
Jinak ten pokles proudu je vidět i u klasické Pb baterky. Úplně vybitá si zpočátku vezme klidně 8A, ale už po chvíli klesne proud hruba na polovinu, pokud uvažuju klasickou nabíječku jen s trafem a diodami.
Ale ty různé lithiové baterky, o kterých tam byla zřejmě řeč, jsou pro jinou oblast, než pro motorky. Sem tam sice potkám někoho, kdo má v sestavenou baterii Li-pol článků a tvrdí, že to v pohodě utáhne i starter, ale já k tomu moc důvěry nemám. Už jen pro zbytečnou komplikaci z důvodu nutnosti vestavby dalšího obvodu hlídajícího jednotlivé články. Holt klasika je klasika a v jednoduchosti jest síla a spolehlivost.
AGM Yuasa 14Ah, Honda VT750
Aku byl před měřením vybitý rychlým vybíjením na 11,4V (čili dost), připojený k motorce a nabíjený soustavou nastartované motorky. Je tam vidět, že na začátku teče do aku přes 13,5A, což je téměř proud 1C. Už během první minuty to klesne na 3A a za dalších 5 minut na 2,5A - tam měření končí.
Přesto nedošlo ke zničení akumulátoru. Krátkodobě tyhle proudy snesou i AGM akumulátory a dlouhodobě jim za normálních okolností vystavené nejsou, ani na výkonných nabíječkách, protože při nabíjení konstantním bezpečným napětím prostě nejde aku uštvat.
Co se LiFePo článků týče, až mi klekne v motorce současný akumulátor, asi tomu dám šanci. Virago má totiž poměrně obří baterii 20Ah, ale ne kvůli kapacitě, ale kvůli potřebě velkého startovacího proudu, protože nemá dekompresor a startér musí na začátku urvat velký odpor. Donedávna to u malých akumulátorů byl nedosažitelný parametr, ale právě LiFePo by to měly zvládat při podstatně menších rozměrech i kapacitách. A s ušetřeným místem a kily by mi pod sedlem vznikl praktický prostor na uložení drobných užitečných věcí - knotů na lepení, náhradních lanek, nářadí, atd. A na motorce není úložného prostoru nikdy dost.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rána při startování Kawasaki ZXR 400 | Twitty | 11 | 4.9.2021 v 08:09 Diegow |
Kawasaki zxr 400 za tepla slabě točí Kawasaki ZXR 400 | wojciech1999 | 2 | 8.3.2020 v 08:49 Brůča. |
motoservis Kawasaki Kladno Kawasaki ZXR 400 | Domino-AK_47 | 18 | 8.1.2018 v 12:55 lubi.k |
Po přidání plynu chcípne [1, 2] Kawasaki ZXR 400 | motokuba-keči | 34 | 9.8.2017 v 09:55 Galileo297 |
Ztrácí výkon a chcípá Kawasaki ZXR 400 | Specialized | 25 | 11.4.2017 v 22:36 Specialized |