1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor dobíjení?
Jinak ten pokles proudu je vidět i u klasické Pb baterky. Úplně vybitá si zpočátku vezme klidně 8A, ale už po chvíli klesne proud hruba na polovinu, pokud uvažuju klasickou nabíječku jen s trafem a diodami.
Ale ty různé lithiové baterky, o kterých tam byla zřejmě řeč, jsou pro jinou oblast, než pro motorky. Sem tam sice potkám někoho, kdo má v sestavenou baterii Li-pol článků a tvrdí, že to v pohodě utáhne i starter, ale já k tomu moc důvěry nemám. Už jen pro zbytečnou komplikaci z důvodu nutnosti vestavby dalšího obvodu hlídajícího jednotlivé články. Holt klasika je klasika a v jednoduchosti jest síla a spolehlivost.
AGM Yuasa 14Ah, Honda VT750
Aku byl před měřením vybitý rychlým vybíjením na 11,4V (čili dost), připojený k motorce a nabíjený soustavou nastartované motorky. Je tam vidět, že na začátku teče do aku přes 13,5A, což je téměř proud 1C. Už během první minuty to klesne na 3A a za dalších 5 minut na 2,5A - tam měření končí.
Přesto nedošlo ke zničení akumulátoru. Krátkodobě tyhle proudy snesou i AGM akumulátory a dlouhodobě jim za normálních okolností vystavené nejsou, ani na výkonných nabíječkách, protože při nabíjení konstantním bezpečným napětím prostě nejde aku uštvat.
Co se LiFePo článků týče, až mi klekne v motorce současný akumulátor, asi tomu dám šanci. Virago má totiž poměrně obří baterii 20Ah, ale ne kvůli kapacitě, ale kvůli potřebě velkého startovacího proudu, protože nemá dekompresor a startér musí na začátku urvat velký odpor. Donedávna to u malých akumulátorů byl nedosažitelný parametr, ale právě LiFePo by to měly zvládat při podstatně menších rozměrech i kapacitách. A s ušetřeným místem a kily by mi pod sedlem vznikl praktický prostor na uložení drobných užitečných věcí - knotů na lepení, náhradních lanek, nářadí, atd. A na motorce není úložného prostoru nikdy dost.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rána při startování Kawasaki ZXR 400 | Twitty | 11 | 4.9.2021 v 08:09 Diegow |
Kawasaki zxr 400 za tepla slabě točí Kawasaki ZXR 400 | wojciech1999 | 2 | 8.3.2020 v 08:49 Brůča. |
motoservis Kawasaki Kladno Kawasaki ZXR 400 | Domino-AK_47 | 18 | 8.1.2018 v 12:55 lubi.k |
Po přidání plynu chcípne [1, 2] Kawasaki ZXR 400 | motokuba-keči | 34 | 9.8.2017 v 09:55 Galileo297 |
Ztrácí výkon a chcípá Kawasaki ZXR 400 | Specialized | 25 | 11.4.2017 v 22:36 Specialized |