globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Regulátor dobíjení?
Ahoj, chtěl bych Vám popsat co se mi stalo a doufám, že tu najdu nějakou odpověď. Včera sem se byl projet a najednou mi kawa zdechla. Při startování jsem zjistil, že je vybitá baterka. Zkoušeli sme moto roztlačit na 2ku a chytlo, ale začalo se mi od baterky kouřit. Po rozebrání plastů, sem se díval, že se kouří o nějaké žebrovaného chladiče, který je přidělaný na plastovém boxu od baterky a ten se taví.. Moje otázka zní. Nejspíš to vypadá, že to žebrování je regulátor dobíjení a asi nějak odešel. Co stím? koupit jinej a bude to dál jezdit? je tam nějaká chyba, který by mohla odpálit i novej? tady sem se díval, že borec prodává ze 750, myslíte, že by to mohlo sedět? http://www.motoinze...zxr750-rv-89-95.html díky moc za odpovědi, který mi pomůžou problém vyřešit :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor dobíjení?

24.6.2013 v 12:32 | Nahoru | #1
1100Virago> Což to je pravda, je to vidět třeba u Li-on baterky v mobilu, kde při použití nabíječky schopné dodat cca 2A je baterka z 20% na 90% nabita téměř během několika minut (při odpojení v tomto stavu s drží na 75 - 80%), ale nabíjení z 90 na 100% už pak trvá desítky minut, ne-li hodinu.
Jinak ten pokles proudu je vidět i u klasické Pb baterky. Úplně vybitá si zpočátku vezme klidně 8A, ale už po chvíli klesne proud hruba na polovinu, pokud uvažuju klasickou nabíječku jen s trafem a diodami.
Ale ty různé lithiové baterky, o kterých tam byla zřejmě řeč, jsou pro jinou oblast, než pro motorky. Sem tam sice potkám někoho, kdo má v sestavenou baterii Li-pol článků a tvrdí, že to v pohodě utáhne i starter, ale já k tomu moc důvěry nemám. Už jen pro zbytečnou komplikaci z důvodu nutnosti vestavby dalšího obvodu hlídajícího jednotlivé články. Holt klasika je klasika a v jednoduchosti jest síla a spolehlivost.

(reakce na) Regulátor dobíjení?

24.6.2013 v 13:14 | Nahoru | #2
J.M.K.: Koukni na jeden graf reálného měření z jiného tématu:
AGM Yuasa 14Ah, Honda VT750
Aku byl před měřením vybitý rychlým vybíjením na 11,4V (čili dost), připojený k motorce a nabíjený soustavou nastartované motorky. Je tam vidět, že na začátku teče do aku přes 13,5A, což je téměř proud 1C. Už během první minuty to klesne na 3A a za dalších 5 minut na 2,5A - tam měření končí.
Přesto nedošlo ke zničení akumulátoru. Krátkodobě tyhle proudy snesou i AGM akumulátory a dlouhodobě jim za normálních okolností vystavené nejsou, ani na výkonných nabíječkách, protože při nabíjení konstantním bezpečným napětím prostě nejde aku uštvat.

Co se LiFePo článků týče, až mi klekne v motorce současný akumulátor, asi tomu dám šanci. Virago má totiž poměrně obří baterii 20Ah, ale ne kvůli kapacitě, ale kvůli potřebě velkého startovacího proudu, protože nemá dekompresor a startér musí na začátku urvat velký odpor. Donedávna to u malých akumulátorů byl nedosažitelný parametr, ale právě LiFePo by to měly zvládat při podstatně menších rozměrech i kapacitách. A s ušetřeným místem a kily by mi pod sedlem vznikl praktický prostor na uložení drobných užitečných věcí - knotů na lepení, náhradních lanek, nářadí, atd. A na motorce není úložného prostoru nikdy dost.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rána při startování Kawasaki ZXR 400 Twitty 11 4.9.2021 v 08:09 Diegow
Kawasaki zxr 400 za tepla slabě točí Kawasaki ZXR 400 wojciech1999 2 8.3.2020 v 08:49 Brůča.
motoservis Kawasaki Kladno Kawasaki ZXR 400 Domino-AK_47 18 8.1.2018 v 12:55 lubi.k
Po přidání plynu chcípne [1, 2] Kawasaki ZXR 400 motokuba-keči 34 9.8.2017 v 09:55 Galileo297
Ztrácí výkon a chcípá Kawasaki ZXR 400 Specialized 25 11.4.2017 v 22:36 Specialized


TOPlist