globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Regulátor dobíjení?
Ahoj, chtěl bych Vám popsat co se mi stalo a doufám, že tu najdu nějakou odpověď. Včera sem se byl projet a najednou mi kawa zdechla. Při startování jsem zjistil, že je vybitá baterka. Zkoušeli sme moto roztlačit na 2ku a chytlo, ale začalo se mi od baterky kouřit. Po rozebrání plastů, sem se díval, že se kouří o nějaké žebrovaného chladiče, který je přidělaný na plastovém boxu od baterky a ten se taví.. Moje otázka zní. Nejspíš to vypadá, že to žebrování je regulátor dobíjení a asi nějak odešel. Co stím? koupit jinej a bude to dál jezdit? je tam nějaká chyba, který by mohla odpálit i novej? tady sem se díval, že borec prodává ze 750, myslíte, že by to mohlo sedět? http://www.motoinze...zxr750-rv-89-95.html díky moc za odpovědi, který mi pomůžou problém vyřešit :)

1 reakcí na tento příspěvek Regulátor dobíjení?

Skvělá odpověď, děkuji! 22.6.2013 v 21:11 | Nahoru | #1
Když se kouří z regleru, tak je každopádně na vyhození. Zatím v něm ale není zase takový svod, aby to spálilo hlavní pojistku (je zpravidla 30A a je zařazena mezi (+) pólem baterky a výstupem regleru, právě pro případ zkratu v něm).

Regler z ZXR750 tam v žádném případě pasovat nebude, jelikož 750ka má alternátor z buzenou kotvou (jako v autě), kdežto ZXR400 má ještě jednoduché třífázové magneto se zkratovou regulací (jako většina dnešních motorek).

Baterku dej nabít a pak ji změř zátěžákem, podle toho poznáš, v jakém jest stavu. Vadný regler ji mohl klidně za jízdy vybít, ale neznamená to, že musí být nutně zničena.

Ale před výměnou regleru nezapomeň změřit alternátor.
Prvně odpory všech fází mezi sebou (3 možné kombinace), odpor bude uveden v manuálu, ale je to zpravidla pár Ohmů. Důležité je, že všechny tři odpory musejí být stejné, tolerance pár desetin Ohmu.
Potom změř odpory všech tří fází proti kostře (plášti motoru) a odpory musejí být buď opět všechny tři stejné, ale tentokrát cca poloviční (měříš jen vinutí jedné fáze, kdežto předtím jsi měřil dvě vinutí v sérii), nebo musí být odpor u všech tří fází nekonečný. Záleží na tom, za střed hvězdy vinutí je , nebo není ukostřen. Pokud bys nějaký odpor naměřil a byl různý, tak fáze, u které naměříš nejmenší odpor, má zkrat na kostru.
Následně natoč motor a změř střídavé napětí jednotlivých fází mezi sebou. Napětí musejí být stejná . Na volnoběhu by měl altec dávat cca 20 - 30V, ve vyšších otáčkách (kolem 5000RPM) 50 - 80V (voltmetr jej prakticky nezatíží).
Nakonec "žárovková zkouška": Spoj tři žárovky 24V/21W do hvězdy a na každé z ramen hvězdy napoj jednu fázi altecu. Nastartuj, drž jen nízké otáčky (aby žárovky neshořely) a klešťovým ammetrem měř proudy jednotlivých fází. Proudy opět musejí být stejné . Pokud nejsou, je to opět špatně a pokud se vinuté dle měření odporu jeví jako bezchybné, může být poškozené "železo" některých pólových nástavců statoru, což rovněž mění indukci a tím i výkon jedntlivých cívek.

Nejsnazší potom bývá sehnat si jiný stator třeba z bouračky. Převinutí není levné a ne všude to umějí tak dobře, aby za několik neděl, max. měsíců, vinutí neshořelo zas. Pokud ovšem budou poškozené statorové plechy, oprava pochopitelně možná není.

(reakce na) Regulátor dobíjení?

22.6.2013 v 21:18 | Nahoru | #2
J.M.K.> Holt pisu pomalu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rána při startování Kawasaki ZXR 400 Twitty 11 4.9.2021 v 08:09 Diegow
Kawasaki zxr 400 za tepla slabě točí Kawasaki ZXR 400 wojciech1999 2 8.3.2020 v 08:49 Brůča.
motoservis Kawasaki Kladno Kawasaki ZXR 400 Domino-AK_47 18 8.1.2018 v 12:55 lubi.k
Po přidání plynu chcípne [1, 2] Kawasaki ZXR 400 motokuba-keči 34 9.8.2017 v 09:55 Galileo297
Ztrácí výkon a chcípá Kawasaki ZXR 400 Specialized 25 11.4.2017 v 22:36 Specialized


TOPlist