Koukám po MZ251 a nějak dodělávám teprve papíry, autem jezdím, je mi 39.
Mám strach,že koupím něco nespolehlivého, a prosím o názory a příp. i pomoc s výběrem, nejlépe i otestováním od zkušenějšího. Končím teprve autoškolu ale na prázdniny bych chtěl motorku s kuframa pro menší jízdu po ČR se zkušeným kamarádem JAWAřem. Možná pojedeme se spolujezdkyněmi, tak jediný zadní kufr by byl málo.
Jinak na ni osobně nespěchám, klidně bych si ji pronajal kdyby byl někdo ochoten za úplatu na cca týden.
Nechci naleštěnou rel.drahou (nad 40-50 tis.) motorku (už jsem si jednoho japonce koupil,a až potom jsem zjistil jak je relat.zranitelná plastová kapotáž když nemá padáky a kolik stojí nosiče kufrů atd.-až jsem se nestačil divit...), neboť jako začátečník bych měl pořád jen strach o plastovou kapotáž, to raději do začátku klasiku. Nikdy jsem se v motorech nějak nehrabal (jsem stavař) proto bych uvítal rady a nejlépe někoho kdo by ji projel, než abych jako laik koupil nějakou co prodejce vychválí a já nepoznám...
Jsem z Prostějova a koukám po jedné v Zábřehu a druhé z Nového Jičína (obě nemají holt kufry..ale doufám že někdo poradí, prodá, zapůjčí..),autem dojedu, obhlédnu , svezu se, opatrně obkroužím pár desítek metrů ale rád bych, kdyby ji někdo zkušený pořádně protáhl.
Tahle se mi např.líbí ale je už po nějakém výbrusu a s novými ložisky a lakem...:
http://motorky.bazos...43005/MZ-251-ETZ.php
a na tuto jsem se byl kouknout a svést se (asi originál stav, dost kosmetic.vad,ale motor tichý,nerachtá.. udělal jsem pár fotek,mám je jen v PC) :
http://www.motoinzer.../726841-etz-251.html
Díky všem za rady, názory, tipy atd, rád se potkám s někým okolo PV,OC,PR,KM kdo poradí a nejlépe se mnou sjede a otestuje.
Argument pro ty nosice, bud ti je nekdo spichne doma a nebo neorigo. Kam by jsme se dostali kupovat jenom origo veci
Jinak mnoho zdaru pri vyberu a koupi.
1 reakcí na tento příspěvek Pomoc s výběrem jeté MZ 251 i vyzkoušením
Navíc ve dvou už ani dvaapůle nejede nijak extra... Ale na nějaké kratší cestovaní po ČR, nebo na ježdění v singlu proč ne, pokud jí dá člověk do cajku, je to jednoduchý a skoro bezúdržbový "retro" stroj....
MartyR píše: gugo> Ceny dílů jsou opravdu za hubičku, např. proti dílům na Alpa... Problém je spíš v tom narazit na stroj, který má co nejméně much...
Navíc ve dvou už ani dvaapůle nejede nijak extra... Ale na nějaké kratší cestovaní po ČR, nebo na ježdění v singlu proč ne, pokud jí dá člověk do cajku, je to jednoduchý a skoro bezúdržbový "retro" stroj....
No co jsem koukal tak treba spojka atd tak za 50-60% , nevim ja mam proste MZ a Jawku spojenou se svym jezdenim po vesnichich, bylo to super , ale dneska bych starej 2T nechtel, ale kazdyho vec. Ohledne ekonomiky, myslim ze dobre jetej japonec bude na provoz ekonomictejsi (pokud se ti neco nevysere samozrejme)
1 reakcí na tento příspěvek Pomoc s výběrem jeté MZ 251 i vyzkoušením
1 reakcí na tento příspěvek Pomoc s výběrem jeté MZ 251 i vyzkoušením
Děkuji za cenný názor. Kamarád taky radil nechat si japonce, ale ten coby leštěnka s plast.kapotáží - to abych se pořád jen bál,že někde spadne a bude po plastech. Nejezdím rychle, ale budu jezdit v singlu a zcela vyjímečně tak 1 - 2x za rok možná někoho povezu. S tím 2T a dobou - ano to je fakt,že kouřící 2T už nejsou vidět , tak tohle sem si neuvědomil. Pak ještě to startování nemá startér, kdyby chcípl motor na naložené motce se soukat na semaforech a startovat (no s planou zátěží a spolujezdcem by to byl menší horor).
Tak na CB 500 jsem se kdysi díval, ale až poté co jsem pořídil jednu kapotovanou 2válc.GS. Nj dnes bych volil jinak a CB500 je fajn tip, jenže dokud je 1.leštěnka v garáži nebudu pořizovat další kvalitu,ale si myslím,že taky jsou dnes už jen většinou dost staré a jeté většinou ty CB500. Tak na JAWĚ 350/640 sem se vezl a je dost těžká a vibruje, ale se 3 kuframa sem si připadal řádově bezpečněji než jako spolujezdec který se musí držet řidiče. Na modré MZ 251 mě svezl 2.prodávající a docela jela, fakt že je to lehký stroj a je to znát ve všem. Chápu,že 4takt bude asi pocitově příjemnější, nedýmí, má startér... samé klady. Nj je to trochu retro, holt si říkám že to na 2 roky skusím na něčem lehkém a později až se nebudu tolik bát a získám jistotu a zkušenosti nebude od věci pořídit kvalitnější a novější, budu -li chtít pořád jezdit... Hlavně jsem si našel na 3.pokus tady v PV servis, kde MZ opraví a spadl mi tak jeden kámen ze srdce.. Navíc o MZ se netřeba tak strachovat .. jen obavy ze spolehlivosti ... Ale co tak čtu fóra, jednomu slouží bez poruch, jinému kleká jedna věc za druhou... jak na houpačce..asi taky záleží kolik a jak kdo jezdí a kolik má za sebou .. vše má svou životnost. V tomhle by dávala jistotu asi jedině nová a protože potřebuju dům zateplit, tak velké peníze do moto nyní ani obětovat nemůžu, proto to hledání a MZ fóra mě optimisticky naladily.. navíc bych chtěl letos s kámošem na dovolenou na 2 kolech ale kam ty věci dát, on má 3 kufry a to si tam za ním člověk připadá mnohem bezpečněji než na stroji, kde za zády je silnice. Tak jde z velké části i o ty úložné prostory.
Díky všem za cenné zkušenosti a rady
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc s výběrem jeté MZ 251 i vyzkoušením
Díky
Kdybys měl nějaký tip, byl bych rád. Ale to už budu muset nejdřív prodat tu leštěnku (už se na tom pracuje)
Kufor poriešiš a bočné môžeš dať aj brašne.
P.S.
Simsona predám jedine,ak po mne pôjde exekútor.
Při koupi se podívej jestly to dobíjí a jestly jsou kloudný přední tlumiče a olej v nich jinak celkem spolehlivý stroj já koupil VAPE protože ta elektrika je vážně dělaná zlitejma lidma, tak to je vše :)
1 reakcí na tento příspěvek Pomoc s výběrem jeté MZ 251 i vyzkoušením
1 reakcí na tento příspěvek Pomoc s výběrem jeté MZ 251 i vyzkoušením
Mike70 píše: Sorry, ale kupovat ve 40-ti motorku pro dva a bagaz a vybrat si MZetu.... Budes se v tom akorát hrabat a spravovat.
Řekli ti dost a já s tím docela souhlasím, taky bych do starého dvoutaktu znova nejspíš nešel. Prodat GS 500 byla škoda, je to hodně fajn motorka. O plasty se neboj a hlavně jezdi! Kdyžtak to pořešit padákama a jeto.
Přes zimu vyměněno VAPE za úplné, pro jistotu i výfuk (byl tam původní, sice ve velmi slušném stavu ale karbon ...), výměna pneu, krytů budíků, držáku řídítek (naprasklý hliník) a dalších gum.dílů (většina byla OK). Nakonec martyrium s karburátorem (původní měl zničený a nedemontovatelný šroub bohatosti) a točil 1800ot volnoběh (nešlo snížit šroubem vzduchu), zakoupen nový polský karb.pro MZ251 z aukra (neseřiditelný, mám ho nanic a jako varování že z PL nikdy nic nebrat), uvnitř se součástky o nějaký mm liší od německého originálu BVF (proto nově nakoupené díly k BVF do takového šmejda raději ani nedávat - PL má menší plovák, zjevné kazy a vady, dokonce lok.deformaci.. z PL na MZ už nikdy ..). Bohužel originály dávno doprodány, tak než riskovat TAIWAN raději sem pořídil jetý 30N3-1 s funkčními seřiz.šrouby. Bohužel moto servis (jenž mi přes zimu vše měnil,spíš dělají skůtry, ale JAWě ani MZ se nebránili) ten použitý karb asi nezkontroloval ale asi jen zvenčí očistil, ale že se bude muset za tepla seřídit se zmínil (byl konec zimy), a tak má 1.jarní 100km projížďka OK, ale při druhé ve snaze zjistit jak to nové VAPE a spol. má vliv na TOP speed sem po 9km skusil na 7km úseku co to snese.. a stalo se po 4km "drcení plynu proti větru" při cca 115km/h (tachometr)..zablok.zad.kola..zastavení motoru..atd.. Nastartovat nešla, zaparkoval jsem ji u místních, po dovezení domů (navodorovno, vyndal jsem baterku,vypustil nádrž) se zjistilo dle barvy svíčky že šlo o chudou směs, jehla byla na 1.zářezu - servis se omlouval že ho to mrzí. Kamarád donutil motku nastartovat (cca 8min než si dala říct) a roztočením motoru se dle zvuku ujistil že není nikde nic chycené-deformované. Sundal hlavu,válec,píst, zadř.místa zlehka zbrousil a rozleštil, kroužky byly OK, vše bylo čisté. Nové těsnění, složení, výměna oleje, seřízení karburátoru a na mé přání místo 19zubu originální 21zub kolečko.
Opět startuje a jezdí dle mého skvěle (řekl bych že startuje lépe a snadněji) a nelituju volby(lehká snadno ovladatelná, pro začátečníka dostatečně silná, lehce rozebiratelná a opravitelná, rel.bytelná motorka. Výkonostně nad 4tis.ot.ani nepotřebuji.
Jednak si jednoduchá seřízení na takto jednoduché motce a otevřené (vše snadno přístupné)udělám většinou sám, druhak se snadno a rychle dá k většině věcí dostat a hlavně není to stroj z křehkých plastů, takže i když mi 2x spadla na místě nikdy se nic nestalo.
S 19zub a starým VAPE i výfukem spotřeba 4,4L při svižné jízdě 85-95 km/h nyní s 21zub.a vyměněným použitým karb.,novým výfukem a kompl.VAPE při klidní jízdě po rovině (většinou na 5ku od 70 do 80km/h) mi vyšla po prvních 100km spotřeba 5,3L (svíčka černá jak uhel,BRISK N14C), tak sem dal jehlu ze 4. na 3.zářez a pro jistotu budu měnit gumku sytiče. K BVF 30N3 mám koupeno vše nové krom jehlové trysky, držáku jehly(dost nákladné položky) ale při snaze dát nové šoupátko,novou jehlu, z jiného kulatou šroubovací krytku vč.šroubení průšvih : motka po nastartování šla do plných toček, tak jsem raději povracel ty staré.. a jede).
Takže s MZ spokojenost až na tu spotřebu, uvažuju dát menší hl.trysku vzhledem k tomu že nejezdím nad 4tis.ot, tedy místo 130ky např.115 (jako má i BING) jen se bojím abych neochudil tak že by se začla přidírat. Mazal jsem vždy 1:50 olej AGIP 2T (mineral API TC), ale nyní po zadření jedu 1.nádrž raději 1:40 (prý je to zbytečné) a místo NAT95 jsem tam nyní natankoval 100okt.od OMV.
Finančně je to drahý koníček, vím že 10ti tisíce navíc se nezhodnotí ani nevrátí, spíš bych rád jezdil někde kolem 4L což by mělo odpovídat mé klidné jízdě.
Díky všem za rady i postřehy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc s výběrem jeté MZ 251 i vyzkoušením
Čawa píše: Jo konečně někdo jako já ,taky jsem si koupil před rokem Jawu 350/640spousta kamošu mě odrazovalo at jdu do 4taktu.A jsem spokojen .
hoši, ve 43 letech sem si též koupil 251 na hraní a ježdění tady u nás po kopcich,koupil sem né krasavici ale s relativně v pohodě motorem a zbytek si postupně dodělám.též sem bejvalej jáwista 17letech sem měl 350/634 a tehdy MZety pro nás byly cenově nedostupný, tak ted v tehle létech sem si splnil sen,mám MZ!.přesně jak zde již řečeno nenáročnej jednoduchej stroj kterej ještě snese veškeré zacházení.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
MZ [1, 2] MZ ETZ 251, MZ ETZ 150, MZ ETZ 301, MZ ETZ 125, MZ E... | Apo-Rider | 48 | 22.5.2024 v 19:37 Apo-Rider |
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... | Apo-Rider | 32 | 23.9.2023 v 16:43 dettektorr |
Mz ETZ 251-aktuální majitelé sem MZ ETZ 251 | Boss.trx850 | 8 | 26.2.2022 v 17:47 2stroke |
MZ 251 MZ ETZ 251 | Petan69 | 7 | 7.2.2022 v 08:54 Petan69 |
MZ 251 ETZ-majitelé sem MZ ETZ 251 | Boss.trx850 | 3 | 2.4.2021 v 18:26 Boss.trx850 |