Uzavřeno 03.08.2013 v 10:46 uživatelem Vacourek
1 reakcí na tento příspěvek Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport
1 reakcí na tento příspěvek Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport
Hlavně pozor na správné rozmístění drátů ve štekru nového regleru.
Ohledně druhé věty v zadání vlákna - jaké dává baterka zpočátku napětí a jaké po zapnutí starteru? Klesá-li napětí při startu pod 11V, nebo i pod 10V, je baterka vadná a pokud po naskočení motoru regler drží v síti přes 15V, tak baterka půjde záhy do kytek. Kor, jestli máš AGM.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport
A dobíjecí okruh na motorce má udržovat napětí v rozsahu 13.5V - 14V. 14.2V je ještě jakžtakž přípustná hranice.
CBR600 pořádně neznám, ale pokud je to u ní stejné jako u R6, tedy baterka je mezi sedlem a blatníkem šikmo, skoro na ležato, tak musíš mít AGM, nebo "gelovku", klasiku použít nemůžeš (ta by musela být přesně na stojato). Obě už tímto přebíjením budou zřejmě téměř zničené a neudrží kapacitu (proto po dobití nastartuješ, ale když necháš motorku po dobití baterky nějakou dobu stát, už nenatočíš).
Ten regler z Tvého odkazu jest přesně ten, který máš použít. A ano... je relativně levný, originály se totiž mohou klidně pohybovat v "osmilitrových" cenových hladinách. VAPE navíc dokáže dodat regler se sadou konektorů přímo pro konkrétní mašinu. Kdyby náhodou ne, tak budeš muset dráty v konektoru regleru přeskládat, ale není to těžké - barvy na sebe musejí sedět. Tedy tři žluté (u některých mašin bílé) dráty od alternátoru musejí vést na žluté dráty od regleru (na jejich pořadí nezáleží), červený na červený (výstup regleru na hlavní pojistku a odtud na (+) pól baterky) a černý na černý (kostra).
1 reakcí na tento příspěvek Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport
A proměření regleru pro "běžného smrtelníka" nebude jen tak proveditelné, je třeba mít k tomu nejlépe regulovatené 3~ trafo, v nouzi jde použít i regulovatelný SS zdroj s předřazenou žárovkou, ale ten také nemá doma každý.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport
1 reakcí na tento příspěvek Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport
A koukám, že ohledně umístění baterky je na tom CBR stejně, jako R6, takže musíš mít utěsněnou baterku - klasická by se vylila a desky by nebyly zcela ponořené. A utěsněné baterky jsou na přebíjení háklivé a nabíjecí napětí by nemělo překročit 14V. Přípustných je cca 14.2V, ale nepřekročit 14.4V - tehdy začíná baterka plynovat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport
Naposledy editováno 17.06.2013 17:04:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport
V první řadě ale oprav to dobíjení, jinak novou baterku takovým přebíjením záhy odrovnáš.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport
Naposledy editováno 17.06.2013 17:13:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport
Tebe nejvíc limituje, že baterka je naležato, takže nemůžeš použít klasickou kapalinovou bterku se špunty. Už jen proto by mi taková motorka do chalupy nesměla.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport
Naposledy editováno 17.06.2013 19:56:31
1 reakcí na tento příspěvek Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport
1 reakcí na tento příspěvek Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport
NAZDAR - neudělám nic, aku je přebíjenej, plynuje, dolejvám vodu. Tak asi tak.
Jenže u CBR600, R6 a možná i u dalších podobných SS jest problém ten, že baterka jest pod sedlem šikmo, skoro na ležato, takže dolévací klasika tam nejde použít a musí se tam dát utěsněná AGM. A pak holt počítat s tím, že se časem zničí - ale já osobně bych nechtěl riskovat, že mně baterka plná kyseliny bouchne pod p**elí.
1 reakcí na tento příspěvek Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport
Je nesmysl kupovat novej regler jen proto že si někdo "myslí". Vždycky je potřeba začít u akumulátoru a prověřit jeho stav jak se chová při zátěži. Dál má smysl pátrat pouze pokud se ukáže že je nepoškozený či výměna za nový problém nevyřeší.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Palivové čerpadlo Honda CBR 600F Sport | Doko | 8 | 15.5.2024 v 10:39 Anti |
Homologovaný vyfuk CBR Honda CBR 600F Sport | djbell | 7 | 14.7.2023 v 18:22 Johny_Servis |
Co to je Honda CBR 600F Sport | RTSbike | 12 | 5.4.2023 v 06:26 Mňojo |
Predne kotuce Honda CBR 600F Sport | juri23 | 12 | 3.6.2022 v 20:10 hycomat |
Funkce zaslepených podtlakových had... Honda CBR 600F Sport | pakolo | 7 | 2.5.2022 v 13:02 gerrik |