po delší době se mi nyní podařilo jet za tmy a zjistil jsem, že na dálková světla vidím hůř než na potkávací. Jak je to možné?
Bavím se o VStrom 2012.
Svítivost potkávacích světel hodnotím jako velmi slušnou.
Jenže když přepnu na dálky, téměř mi přestane osvětlovat vozovku + příkopy v rozměcí cca 50metrů před motorkou, svítí skutečně jen do dálky.
Současně jsem zjistil, že když držím jen "světelnou sirénu", svítí vše jak má, čili jak před moto, tak i do dálky.
Z uvedeného usuzuji, že se nejedná o špatně seřízená světla( jdou vůbec seřídit?), ale přijde mi, jako kdyby při zapnutí dálkovek se vypla potkávací? Ale Žárovka je jen jedna, a na tu "sirénu" to nedělá
Naposledy editováno 10.06.2013 12:14:28
seřídit nahoru a dolů by to mělo jít, ale problém neodstraníš, když si na dálku nasvítíš to šedý místo před sebou tak uvidíš prd do dálky
Naposledy editováno 10.06.2013 11:51:20
1 reakcí na tento příspěvek Dálková světla - jízda v noci
Na světelnou houkačku se to neprojeví, jelikož při té zůstaně potkávací vlákno rozsvícené a dálkové se k němu "přidá". Zatímco když normálně přepneš na dálky, tak potkávací vlákno zhasne a svítí jen dálkové. Sešteluj světlo třeba proti zdi (stačí se řídit podle světel vedle postaveného auta, jen pochopitelně nezapomenout na rozdílnou výšku světel auta a motorky nad zemí), nebo zajeď někam na dílnu, ať Ti to seštelují rovnou podle regloskopu. Když budou ochotní, tak za to ani nebudou nic chtít.
Regloskop má výhodu i v tom, že má vestavěn měřák svítivosti, takže se dá zjistit, zda vůbec žárovka svítí, jak má. Nedá se totiž vyloučit ani to, že máš někde v obvodu dálkového vlákna parazitní přechodový odpor, v důsledku čehož vlákno svítí slaběji, než by mělo.
Lion> Nic ve zlém, ale tos napsal blbost... H4 není dimenzována na dlouhodobé svícení oběma vlákny najednou a upeče se. V přídadě dvou H3, nebo H7 už by se o tom dalo uvažovat, ale i tak jest to ošemetné, jsou-li blízko sebe v jedné parabole. Už tu byl nejméně jeden kluk, kterému světla doslova "vyhořela".
Ještě dotaz - má na to vliv zatížení motorky? Sice štěluji podle zatížení předpětí zadní pružiny, nicméně netuším, zda se mění i světlost předku.
V nejbližší době pojedu na garančku, tak jim to nechám seřídit..
Pripadne obrazek tady hned nahore: http://www.vstrom.i...ex.php?topic=10916.0
2 reakcí na tento příspěvek Dálková světla - jízda v noci
Na jízdu sám, nebo na jízdu ve dvou s kuframa?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dálková světla - jízda v noci
J.M.K. píše: Nedá se totiž vyloučit ani to, že máš někde v obvodu dálkového vlákna parazitní přechodový odpor
Mimochodem, tohle je taky pravda, ubytek pry je az 1V (svetla jsem nemeril, ale na OEM konektoru je o pul voltu min, nez na baterce, tak bych tomu veril), existuje clovek, co vyrabi alternativni kabelaz, ktera vede tlustsimi draty rovnou od baterky a puvodni vedeni jen ovlada relatka: http://easternbeave...c/VStrom/vstrom.html
EDIT: Ad serizeni, ja to nastavil na to, jak bezne jezdim (sam bez bagaze), na dovolenou by to po okufrovani chtelo poladit. Ale realisticky to vidim, ze na to nesahnu, protoze vetsinu cesty zadna noc nebude, natoz abych v ni jel
Naposledy editováno 10.06.2013 14:10:02
E-Ryc píše: existuje clovek, co vyrabi alternativni kabelaz, ktera vede tlustsimi draty rovnou od baterky a puvodni vedeni jen ovlada relatka: http://easternbeave.../vstrom.html [/quote]
Dobrý nápad se to nezdá, ale i blbá brzdová, natož hlavní, světla si něco cucnou a ten ohořelý kontakt ve spínači též nevypadá potom dvakrát důvěryhodně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dálková světla - jízda v noci
honzajendabenda píše: No, toť otázka jak to tedy seřídit?
Na jízdu sám, nebo na jízdu ve dvou s kuframa?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dálková světla - jízda v noci
Na některých mašinách svítí na potkávačku jen jedna, toto není tento případ.
Žádná úprava, takto je z fabriky.
E-Ryc píše: alternativni kabelaz, ktera vede tlustsimi draty rovnou od baterky a puvodni vedeni jen ovlada relatka
Přesně tohle jsem kdysi dělal u veterána a i pár dalším lidem to tak předělával na autech, kde relátka vůbec nebyla použita a proudy žárovek šly rovnou přes přepínač pod volantem. Z baterky vedou dráty na kontakty relátek a odtud na původní pojistky žárovek, zatímco drát od přepínače, jež původně na ten kontakt pojistkovky vedl, napájí cívku relátka.
Mně právě začal haprovat kontakt potkávaček, ale naštestí šel na přepínač šikovně nabastlit vhodný kladičkový mikrospínač. Jinak by se musel měnit celý třípáčkový přepínač a zrovna laciná záležitost by to nebyla.
1 reakcí na tento příspěvek Dálková světla - jízda v noci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dálková světla - jízda v noci
Shark660 píše: Tak to já jsem s Jawkou 660 v klidu . Tam svítí při zaplých světlech 2 krajní - potkávací a při přepnutí na dálkové svítí prostřední + jedna krajní potkávací. A jelikož i ta jedna potkávací čočka svítí skvěle, tak mám osvětlenou jak nejbližší krajnici, tak i "dálku".... Horší když přesednu na Staďáka, to jedu skoro po slepu
Já když jedu Faválem, tak mi taky svítí dvě boční a nedělám tu machra :)