po delší době se mi nyní podařilo jet za tmy a zjistil jsem, že na dálková světla vidím hůř než na potkávací. Jak je to možné?
Bavím se o VStrom 2012.
Svítivost potkávacích světel hodnotím jako velmi slušnou.
Jenže když přepnu na dálky, téměř mi přestane osvětlovat vozovku + příkopy v rozměcí cca 50metrů před motorkou, svítí skutečně jen do dálky.
Současně jsem zjistil, že když držím jen "světelnou sirénu", svítí vše jak má, čili jak před moto, tak i do dálky.
Z uvedeného usuzuji, že se nejedná o špatně seřízená světla( jdou vůbec seřídit?), ale přijde mi, jako kdyby při zapnutí dálkovek se vypla potkávací? Ale Žárovka je jen jedna, a na tu "sirénu" to nedělá
Naposledy editováno 10.06.2013 12:14:28
1 reakcí na tento příspěvek Dálková světla - jízda v noci
Na světelnou houkačku se to neprojeví, jelikož při té zůstaně potkávací vlákno rozsvícené a dálkové se k němu "přidá". Zatímco když normálně přepneš na dálky, tak potkávací vlákno zhasne a svítí jen dálkové. Sešteluj světlo třeba proti zdi (stačí se řídit podle světel vedle postaveného auta, jen pochopitelně nezapomenout na rozdílnou výšku světel auta a motorky nad zemí), nebo zajeď někam na dílnu, ať Ti to seštelují rovnou podle regloskopu. Když budou ochotní, tak za to ani nebudou nic chtít.
Regloskop má výhodu i v tom, že má vestavěn měřák svítivosti, takže se dá zjistit, zda vůbec žárovka svítí, jak má. Nedá se totiž vyloučit ani to, že máš někde v obvodu dálkového vlákna parazitní přechodový odpor, v důsledku čehož vlákno svítí slaběji, než by mělo.
Lion> Nic ve zlém, ale tos napsal blbost... H4 není dimenzována na dlouhodobé svícení oběma vlákny najednou a upeče se. V přídadě dvou H3, nebo H7 už by se o tom dalo uvažovat, ale i tak jest to ošemetné, jsou-li blízko sebe v jedné parabole. Už tu byl nejméně jeden kluk, kterému světla doslova "vyhořela".
Pripadne obrazek tady hned nahore: http://www.vstrom.i...ex.php?topic=10916.0