globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dálková světla - jízda v noci
10.6.2013 v 11:41
Zdar,

po delší době se mi nyní podařilo jet za tmy a zjistil jsem, že na dálková světla vidím hůř než na potkávací. Jak je to možné?
Bavím se o VStrom 2012.

Svítivost potkávacích světel hodnotím jako velmi slušnou.
Jenže když přepnu na dálky, téměř mi přestane osvětlovat vozovku + příkopy v rozměcí cca 50metrů před motorkou, svítí skutečně jen do dálky.

Současně jsem zjistil, že když držím jen "světelnou sirénu", svítí vše jak má, čili jak před moto, tak i do dálky.

Z uvedeného usuzuji, že se nejedná o špatně seřízená světla( jdou vůbec seřídit?), ale přijde mi, jako kdyby při zapnutí dálkovek se vypla potkávací? Ale Žárovka je jen jedna, a na tu "sirénu" to nedělá







Naposledy editováno 10.06.2013 12:14:28

1 reakcí na tento příspěvek Dálková světla - jízda v noci

Skvělá odpověď, děkuji! 10.6.2013 v 12:04 | Nahoru | #1
S největší pravděpodobností máš světlo rozštělované a svítí moc vysoko, proto na potkávačku vidíš dobře a dost pravděpodobně oslňuješ protijedoucí. Měl jsem nemlich to samé na SA22.

Na světelnou houkačku se to neprojeví, jelikož při té zůstaně potkávací vlákno rozsvícené a dálkové se k němu "přidá". Zatímco když normálně přepneš na dálky, tak potkávací vlákno zhasne a svítí jen dálkové. Sešteluj světlo třeba proti zdi (stačí se řídit podle světel vedle postaveného auta, jen pochopitelně nezapomenout na rozdílnou výšku světel auta a motorky nad zemí), nebo zajeď někam na dílnu, ať Ti to seštelují rovnou podle regloskopu. Když budou ochotní, tak za to ani nebudou nic chtít.

Regloskop má výhodu i v tom, že má vestavěn měřák svítivosti, takže se dá zjistit, zda vůbec žárovka svítí, jak má. Nedá se totiž vyloučit ani to, že máš někde v obvodu dálkového vlákna parazitní přechodový odpor, v důsledku čehož vlákno svítí slaběji, než by mělo.

Lion> Nic ve zlém, ale tos napsal blbost... H4 není dimenzována na dlouhodobé svícení oběma vlákny najednou a upeče se. V přídadě dvou H3, nebo H7 už by se o tom dalo uvažovat, ale i tak jest to ošemetné, jsou-li blízko sebe v jedné parabole. Už tu byl nejméně jeden kluk, kterému světla doslova "vyhořela".

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dálková světla - jízda v noci

10.6.2013 v 14:07 | Nahoru | #2

J.M.K. píše: Nedá se totiž vyloučit ani to, že máš někde v obvodu dálkového vlákna parazitní přechodový odpor



Mimochodem, tohle je taky pravda, ubytek pry je az 1V (svetla jsem nemeril, ale na OEM konektoru je o pul voltu min, nez na baterce, tak bych tomu veril), existuje clovek, co vyrabi alternativni kabelaz, ktera vede tlustsimi draty rovnou od baterky a puvodni vedeni jen ovlada relatka: http://easternbeave...c/VStrom/vstrom.html

EDIT: Ad serizeni, ja to nastavil na to, jak bezne jezdim (sam bez bagaze), na dovolenou by to po okufrovani chtelo poladit. Ale realisticky to vidim, ze na to nesahnu, protoze vetsinu cesty zadna noc nebude, natoz abych v ni jel

Naposledy editováno 10.06.2013 14:10:02
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist