globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: servis ventily
Zdravim chlapy koupil jsem 2003 cbr ma najeto 23000 cca a v manualu pisou ze v 24000 se maj cekovat vule ventilu. Vzhledem k tomu by me zajimala cena v cz? Je to pry 5hodin prace takze v uk 9000penez coz se mi davat nechce

A setkal jste se nekdy nekdy s tim ze by se musely menit ty podlozky?

Diky

servis ventily

6.6.2013 v 07:36 | Nahoru | #1
Samozdřejmě že se mění. Po proměření ventilové vůle mimo uvedený rozsah(edit: spíše hodnoty) z manuálu.

Naposledy editováno 06.06.2013 07:37:01

servis ventily

6.6.2013 v 08:02 | Nahoru | #2
setkali a mnohokrát

servis ventily

6.6.2013 v 12:19 | Nahoru | #3
perliku..tak hlavne zapomen ze 2003 bude mit 24tis najeto..davno jsi na 50tis a vice...jen o tom nevis..a to uz se ty vule hejbat budou

servis ventily

6.6.2013 v 12:39 | Nahoru | #4
Když si pořídíš opici, měl bys mít i na banány. K práci si připočítej i podložky, kus za stovku, ale většinou se nemění všechny, jen se přehodí.

1 reakcí na tento příspěvek servis ventily

6.6.2013 v 12:44 | Nahoru | #5
No zrovna u tehle motorky si myslím že to bude víc jak 5hodin práce. Motorku s horším přístupem sem snad ještě neviděl Nedávno sem přesně na téhle CBR měnil svíčky a dělal podtlaky a jen aby se dostal člověk k svíčkam tak musí rozebrat půl motorky

servis ventily

6.6.2013 v 13:42 | Nahoru | #6
Přijeď a za půlku, tj. 4.500 Kč, ti ty ventily udělám.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) servis ventily

6.6.2013 v 14:10 | Nahoru | #7

mischa638 píše: No zrovna u tehle motorky si myslím že to bude víc jak 5hodin práce. Motorku s horším přístupem sem snad ještě neviděl Nedávno sem přesně na téhle CBR měnil svíčky a dělal podtlaky a jen aby se dostal člověk k svíčkam tak musí rozebrat půl motorky



testni delat zx10ku ma ventili musi jit skoro motor dolu min pustit kousek z ramu

servis ventily

6.6.2013 v 15:40 | Nahoru | #8
Tyjo tak to je hodne prace sakra. Tak to necham pak udelat v cz se snad nepoprdi kdyz to bude v 25tkm ne

Jinak ver ci ne mam najeto 23000 dolozeny serviskou i vypisama z mot je to anglicanka. Tady neojebavaj jak cz prodejci.

A na banany je jen nevidim duvod proc zane davat 3x vic nez v cz.

Diky za rady a kolik si zato tak uctujou zhruba?

Naposledy editováno 06.06.2013 15:47:12

(reakce na) servis ventily

6.6.2013 v 15:52 | Nahoru | #9
z-x-r> Na ZX10 sem ventily už taky dělal, byl to model 06-07 a tak hrozné jak na tady té CBR to zase nebylo

perlicka.honza> Vzhledem jaký je tam nahovno přístup, tak já bych si za to vzal tak trojku za práci plus podložky.

1 reakcí na tento příspěvek servis ventily

6.6.2013 v 15:59 | Nahoru | #10
Kua to je nic moc. No ja myslel ze nato vlitnu sam ale mam zkusenosti jen s autama a jednovalcem ale tam je to stelovaci sroubkem. A jak podle manualu to nevypada zas tak nejhur ale nevim asi se mi s tim nebude chtit jebat zase. Tady berou 70 na hodku coz je 2000 to se mi zda jako ranec.

(reakce na) servis ventily

6.6.2013 v 16:02 | Nahoru | #11
perlicka.honza> 2000 na hodinu? Tak toho se asi nikdy nedožiju, já si beru 200Kč a ještě se to některým zdá moc

1 reakcí na tento příspěvek servis ventily

6.6.2013 v 16:06 | Nahoru | #12
Kua 200 to je zadara. Tady jsou jen autorizaky a nedam 9000 za to ze mi reknou ze to je dobry vis jak

Stane se neco kdyz to udelm dyl tu inspekci? Nebo kdyz to pomerim vypocital bys mi tu toleranci? Sundavat vacky by se mi uz nechtelo ikdyz natom asi taky nic nebude ne?

(reakce na) servis ventily

6.6.2013 v 16:19 | Nahoru | #13
perlicka.honza> No tak stane i nestane. Třeba budou vůle na všech ventilech ok a nebude potřeba žádné podložky měnit, tudíš ani sundávat vačky. Ale kontroluje se to proto, protože ventily se přirozeným opotřebením zaklepávají do sedel, tudíž se vůle většinou zmenšují. A pokud ty vůle budou moc malé, nedej bože žádné, tak ventil pak přestane těsnit a z prvé dochází ke ztrátě komprese, tudíž i výkonu a za druhé pokud ten ventil nedovírá je jen otázka času kdy se podpálí a můžeš ho pak vyhodit. A nové ventily nejsou zrovna nejlevnější. Proto se ty kontroly vůlí dělají. A když už teda nějaké vůle nesedí, tak je potřeba sundat vačky a vydělat podložky na ventilech které je potřeba seřídit, vypočítat tloušťku podložek které je tam potřeba dát aby vůle ventila byla správná a pak nandat znova vačky. Je potřebat je přesně nastavit vůči klikovce pak, aby se ti nepotkali ventily a držáky vaček dotahovat v určitém pořadí, jinak může dojít k jejich prasknutí a samozřejmě je dotahovat na moment aby se vymezila vůle kluzného uložení vaček.

1 reakcí na tento příspěvek servis ventily

6.6.2013 v 16:40 | Nahoru | #14
Jo tak tomu rozumim naradi taky mam jen nevim ty podlozky tam jsou jako volne jo? V tech vickach jakoby? U auta to vyndat nejde co ja vim. A na zajisteni kiky je nejaky specielni nadobi? Ja musel koupit sroub na ktm zajistovaci. Melo by to byt nensi auto tak snad to nebude tak tezky. A tak to zkusim asi pomerit a uvidime. Je tam treba datsi na neco pozor neco co je nachylny atd? Jinak budu davat i svicky fridex filtr olej atd proste vse.

Diky za tipy.

(reakce na) servis ventily

6.6.2013 v 16:54 | Nahoru | #15
perlicka.honza> Ty podložky sou v hrníčkových zdvihátkách které sou dané přes ventily a pružiny, tak mezi zdvihátkem a ventilem je podložka a na zdvihátka pak dosedají vačky. Když ty zdvihátka vytáhneš ty podložky v nich většinou drží díky oleji. Jinak budeš asi potřebovat magnet na vytažení těch zdvihátek z hlavy. A dávat si bacha ať ti ty podložky nespadnou někam do motoru když to budeš vydělávat a dávat pak zpět. A hlavně pak dobře nastavit rozvody při zpětné montáži vaček, aby se ti pak nepotkali ventily.

1 reakcí na tento příspěvek servis ventily

6.6.2013 v 17:01 | Nahoru | #16
Jasny to je stejny jak u auta jen u auta podlozky nejsou v tech myskach. A tak nejaky zajisteni rozvodu atd asi dodle manualu ne tam budou mit urcite postup rozepsanej ne? A vule se meri klasickejma pliskama nebo jsou potreba nejaky special honda? A kdyz to pomerim a posltj ti to zkouk bys to ty namereny hodnoty? Jediny co nechapu je jak to udelat aby vznikla vule na ventilu kde neni to ty podlozky probvaj ve vice rozmerech?

(reakce na) servis ventily

6.6.2013 v 17:09 | Nahoru | #17
perlicka.honza> Rozvod se nijak nezajišťuje. Na klice a vačkách máš značky které pak musíš nastavit do určité vzájemné polohy, v manuálu je to vše popsané. Na měření stačí klasické spároměrky.
Jo podložky se dělaj ve víc rozměrech, kdyby byl jen jeden co bys na tom pak měnil? Když máš malou vůli na ventilu, tak vyměníš podložku za menší a tím se zvětší vůle ventilu, když je vůle zas veliká, tak dáš větší podložku a vůle se zmenší. Klidně pak napiš co si naměřil.

1 reakcí na tento příspěvek servis ventily

6.6.2013 v 17:27 | Nahoru | #18
Podložky jsou zhruba od 1,20 do 2,30 po 0,05 mm jedna stojí cca 90 -100 Kč. Na každé je napsaná její tloušťka. Lepší je to teda ověřit mikrometrem, ale není to nutný. Změříš měrkama vůle, ty si poznamenáš. Pro sichr otočíš motorem a měření si zopakuješ, aby byla jistota, že si měřil a poznamenal si vše správně. Pokud nějaký vůle nesedí, je nutný sundat vačky. Hrníčky s podložkama se vytahují dobře pomocí magnetu. Podložka je přilepená olejem uvnitř hrníčku. Vytáhneš všechny (samozřejmě si pamatuješ, kde co bylo, abys tam pak vrátil odpovídající hrníček). Mrkneš na podložky a uvidíš jaký mají tloušťky a dle toho co si naměřil selským rozumen "vypočítáš" jakou podložku potřebuješ.
Tj. např. naměřil sem vůli 0,2 má být 0,25. Podložka co tam byla je 2,30. => potřebuješ tam dát podložku o 0,05 slabší než 2,30 tj. dáš tam 2,25 a ventilová vůle bude 0,25 Nic na tom není.
Možná ti vyjde, že nějaký podložky proházíš mezi sebou, ale asi určitě budeš muset nějaký dokoupit. Podložka se dává popsanou stranou směrem k hrníčku, aby na ní konec ventilu nesmazal udaj o tloušťce.
O správným nastavení rozvodů ti už psali, všechno pořádně namaž olejem.Dotáhni momenťákem. Opatrně protoč motorem a vše musí jít lehce a bez divných zvuků. Zkontroluj vůle,mrkni na rysky na ozubenjech kolech rozvodů jestli vše sedí jak má, tak to smontuj dokupy a cajk.

Jinak si k tomu vem určitě manuál a dej bach ať ti nic nenapadá do motoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) servis ventily

6.6.2013 v 17:41 | Nahoru | #19
cccp> ty podložky sou až do 3,50 co sem viděl. A některé sou odstupňované i po dvou setinách.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) servis ventily

6.6.2013 v 17:49 | Nahoru | #20
mischa638> Nebráním se tomu. Po 0,02 si myslím, že jsou jen originální fabrický. Ovšem určitě si je může koupit v Hondě. Druhovýroba jako např. HOTCAMS jsou v sadě po 0,05. Ještě musí koupit správněj průměr pro úplnost.

(reakce na) servis ventily

Skvělá odpověď, děkuji! 6.6.2013 v 17:58 | Nahoru | #21
cccp> jj, myslím že origo sou po dvou setinách. Tak tady u toho cebra budou ty nejmenší, ty mají průměr něco kolem 7mm, teď nevím z hlavy přesně kolik to je.

1 reakcí na tento příspěvek servis ventily

6.6.2013 v 19:04 | Nahoru | #22
Super chlapy moc vam diky paradne jste mi to vysvetlily takze se dotoho pustim. Snad pristi tyden a dam vedet jak postupuju. Jinak asi bych zasel do hondy pac nevim kde jinde se to tady da koupit jedine ebay nekupujete to tam nekdo

Jinak diky za rady moc mi to osvetlilo tu cinost.

servis ventily

Skvělá odpověď, děkuji! 6.6.2013 v 19:12 | Nahoru | #23
Já zašel do servisu a borec mně je normálně prodal. Případně např. tady , ale nevím jestli tam máš 7,48 nebo 9,48 průměr. To už si dohledej.

servis ventily

6.6.2013 v 19:59 | Nahoru | #24
Jo tak to zjistim az to vyndam pokud budu muset jinak to nevadi ze to je na krosky jakoby tam pisou klx atd. Na ebay to majtaky ruzny ale takhlehttp://www.ebay.co.uk/itm/Hot-Cams-Valve-Shim-2-55-CRF-YZF-KXF-RMZ-450-Motocross-/290743029814?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item43b1a29036

Jako ze to neni na hondu ale to asi nevadi ne? A prumery maj oba.

(reakce na) servis ventily

6.6.2013 v 20:12 | Nahoru | #25
perlicka.honza> jestli mas origo dolozene 24tis kam tak se na to VYSER! to se ani nehne!
Dale jestli nemas momentak na vacku ulozeni tak je to prace opet na hovno.

servis ventily

6.6.2013 v 20:17 | Nahoru | #26
Je to jedno k čemu píšou, že to je. Podložka je podložka nehraje se na značku motorky. Hlavně musí sedět ten průměr a tebou požadovaná tloušťka.

servis ventily

6.6.2013 v 20:24 | Nahoru | #27
Super tak uz vim snad vse diky moc.

1 reakcí na tento příspěvek servis ventily

6.6.2013 v 20:37 | Nahoru | #28
Trochu levněji se dají podložky koupit tady:
podložky

servis ventily

6.6.2013 v 20:51 | Nahoru | #29
Naqadi mam i momentak delam sem tam auta. Radsi to zkontrokuju zato nic nedam.

(reakce na) servis ventily

6.6.2013 v 22:18 | Nahoru | #30
bushman7> Oulehla je má jen za 40Kč, tak to je super! To je zadara, když vemu že jako originál díl to stojí i přes 200Kč
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Utazeni krku rizeni / hlavoveho slozeni Honda CBR 600RR JorgeRs 6 8.5.2024 v 13:01 petrvtr_new
35kw na A2 Honda CBR 600RR Honza259 7 8.12.2023 v 07:30 kokoška.
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Vrzající boty a "šum" v helmě Honda CBR 600RR LuuKeW 20 9.5.2023 v 14:35 Metric
“Malý” A2 supersport vs 600cc Honda CBR 600RR, KTM RC 390 Risek55 26 30.4.2023 v 19:55 Gahan37


TOPlist