Naposledy editováno 24.05.2013 16:41:45
Rauly píše: ser na mezi plyn...sezen na masinu rychlorazeni :D
jojo, pomůže zejména při podřazování o kterým se tu bavíme
MaLTom> hele a kolik je úPLNĚ PLNEJ ? nestačilo by o něco míň ?
Naposledy editováno 28.05.2013 07:00:12
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
Kamy píše: podřadit s meziplynem znamená , že přes spojku, přeneseš (byť jen zbytkový moment asi 10%) z motoru násobený převodem spojky.... o Tento moment bude zařazení plynulejší!!!!
Tady všichni zuřivě řeší funkci převodovky, ale podle mě tu plynulost s meziplynem způsobuje prostej fakt, že připojím hřídel k už roztočenýmu motoru. Ony když ty otáčky spadnou během přeřazení, tak se musej zase rychle dostat zpět, aby se srovnala rychlost otáčejícího se zadního kola a otáčky motoru. A když mu těma otáčkama během řazení napřed trochu pomůžu, potřebná síla je menší, nehledě na to jestli se v převodovce mezitím něco točí nebo ne.
Z laickýho pohledu si tipnu že 10% zbytkovýho momentu nehraje v tomhle případě roli.
e: jestli opakuju co napsal někdo jinej tak pardon, nemám sílu to všechno číst
Naposledy editováno 28.05.2013 09:58:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
Zapomeň na srovnání otáček na kolo - o tom už se snad nikdo nepře.
Motor - spojka - hřídel(hnací)- hřídel(hnaná) ...
1) vymačneš spojku - hnaná i hnací jede stejným poměrem příslušného kvaltu(od zadního kola) - nic nepadá
2) šlapeš na řadičku a vyřazuješ vložený kolo mezi jedním poměrem - v tu chvíli se na moment dostávají obě hřídele do setrvačnýho otáčení - ztrácejí energii (ozubený kola na hrídeli kloužou, jen vložený kolo jede na drážkách) Když v tuhle chvíli bude na spojce nějakej moment udrží je ve vyšších otáčkách - vhodných k zařazení kvaltu s nižím poměrem.
3) kvalt docvakne - ...já tvrdím, že je lepší je-li tam síla co v přeřazení nutí vložený kolečko porychlit, NEŽ když tam zůstane jen setrvačnost ktrá jde naproti tomu co je zapotřebí ...
bavíme se opravdu o desetinách sekundy, o vedlejším efektu ...nic co by zajišťovalo plnou synchronizaci.
Ale jestli někdo napíše, že to kurví spojku, musí bejt strojařský pako - protože srovnáním otáček na zadní kolo tu spojku právě vůbec nepřebrousíš a lamely jsou na sebe při přenosu největší sily v menším rozdílu rychlostí.
Naposledy editováno 28.05.2013 10:33:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
Jinýmy slovy, zajímá tě jak hladce tam spadne kvalt s meziplynem (sychnronizace), nebo jak moc ti začne tancovat zadní kolo po puštění spojky (srovnání otáček kolo-motor)?
To se s tebou vůbec nehádám o technických detailech, jen bych chtěl připomenout hlavní důvod proč se meziplyn dává.
2 reakcí na tento příspěvek Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
ma to ale i vedlejsi efekt a to je snazsi zarazeni, jak velkej ten efekt je zalezi na stavu prevodovky, konstrukci prevodovky a stylu razeni pilota... ale podle me tam tenhle vedlejsi efekt je, podle freedoma taky... podle crecka ne.... to je to o co se tu hadame.
A taky creck ve svojí obvyklé nekonzistenci občas tvrdí že meziplyn je na motorce zbytečnej, jindy zase že ne ...
assassin píše: stev: hlavni duvod je jasnej, to je to co rikas ty a s tim nema problem ani creck...
ma to ale i vedlejsi efekt a to je snazsi zarazeni, jak velkej ten efekt je zalezi na stavu prevodovky, konstrukci prevodovky a stylu razeni pilota... ale podle me tam tenhle vedlejsi efekt je, podle freedoma taky... podle crecka ne.... to je to o co se tu hadame.
přesně tak...to je v kostce našich 345 678 příspěvků - kurfa Assasine, proč jsme to nenapsali hned ...
STEV> Jasně že to dělám hlavně kvůli srovnání otáček na zadní kolo ...
Zajímavý je, na Duckně je taková drsná převodka, proti japoncům to chce fakt trochu zěmědělskou hrubost - je přesná, krátká, ale potřebuje kopnutí... při řazení z 6-5, Nebo z 5-4 není ještě brzdnej efekt kola nijak hroznej, ALE několikrát se mi stalo, že mi nižší kvalt nezapadl, pokud se mi třeba klouzla rukavice na plynu a nebyl meziplyn. Jedná se třeba o řazení před matadorem v Mostě, nebo z rovinky do retardéru... tam kde máš kalup a nejmíň to potřebuješ... to mě dovedlo k myšlence, že to tomu řazení pomáhat může - no a pak jsem kecal s dvěma mechanikama od motorek a hypoteticky to připustili taky...
Naposledy editováno 28.05.2013 11:34:46
Stev píše: Tady všichni zuřivě řeší funkci převodovky, ale podle mě tu plynulost s meziplynem způsobuje prostej fakt, že připojím hřídel k už roztočenýmu motoru. Ony když ty otáčky spadnou během přeřazení, tak se musej zase rychle dostat zpět, aby se srovnala rychlost otáčejícího se zadního kola a otáčky motoru. A když mu těma otáčkama během řazení napřed trochu pomůžu, potřebná síla je menší, nehledě na to jestli se v převodovce mezitím něco točí nebo ne.
Z laickýho pohledu si tipnu že 10% zbytkovýho momentu nehraje v tomhle případě roli.
e: jestli opakuju co napsal někdo jinej tak pardon, nemám sílu to všechno číst
ano, to co ty píšeš, je to co bereme jako samozřejmost - už jsem to tu přirovnával k běhu na štafety, kdy si běžci přehodí štafety buď tím že druhý stojí a čeká a nebo že se ten druhý rozběhne na rychlost toho prvního.. Tohle jsme si ostatně vyjasnili už v jiném vlákně čítající asi 400 příspěvků)
my se celou dobu dohadujeme o tom, k čemu dochází v momentě přeřazení.... bohužel... Z toho vznikla debata o synchronizaci, ději který probíhá u každé převodovky na světě... Tohle celé vzniklo jenom proto, že někdo tvrdošijně stojí za tím, že synchronizace a meziplyn jsou úkony(děje) patřící jen do Vejtřasky a taky proto, že všichni, i ti fundovaní z oboru, co se ho snaží vyvést z omylu jsou věčně pod terčem urážek.....
každý technik prostě pochopí, co je myšleno termínem MeziPlyn.... Tenhle termín je jasně vysvětlující oč se jedná a používá se pro každý typ převodovky jinak a má jiné benefity (většina stejná)......
pokud mi tu někdo bude cpát, že meziplyn patří jen do asynchroních převodovek a že u synchronních nebo motorkových převodovek se jen vrká (tedy u aut se asi plynuje) pak ať si takový technik nebo mechanik sáhne na svědomí, zda není tak trošku debil.
1 reakcí na tento příspěvek Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
mrkni jak to v plnym kalupu sype mladej halbich
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
Podrazovani s meziplynem na okruhu je trochu vyssi divci a pokud mas antihop a cit pro spojku, tak to neni tak uplne potreba - treba Michal Filla se mi priznal, ze to vetsinou nedela.
Co delam ja (a bylo mi porazeno) je pri dorazeni na posledni kvalt poustet spojku s citem.
Pokud se proste chces ten meziplyn naucit, tak je dobry to trenovat klidne bez motoru ve stoje - primacknout dvema brzdama brzdu a ucit se vrknout plynem tak, aby jsi tlacil na brzdu porad stejne (to samo o sobe neni uplne snadny). Kdyz ti to pujde, tak bych to nejdriv trenoval na silnici, kde o nic moc nejde a az bych v tom mel jistotu, tak bych to zkousel na okruhu - a pro jistotu bych brzdil nejdriv o neco driv, abych mel vic prostoru resit problemy.
Kdyz jsem jeste ten meziplyn zkousel, tak se mi jednou stalo, ze jsem jel do Schwantzovky pod plynem a s brzdou - cili takovej malej burn-out v nejakych 130-ti. Hezky mi tancoval zadek po silnici nez jsem si uvedomil, co ze to delam spatne a vsechno (brzdu i plyn) pustil.