globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: jawa 350 - legenda stále pokračuje
9.5.2013 v 09:54
JAWA Moto v současné době připravuje na homologaci pro český trh svůj legendární motocykl JAWA 350. Pokud budou všechny úpravy dostatečné pro splnění dnešních homologačních kritérií, bude tento model opět v oficiálním prodeji a bude jej tedy nově možné přihlásit pro provoz na pozemních komunikacích.
Věřte nám, že děláme vše pro to, aby se nám homologace podařila :)

jawa 350 - legenda stále pokračuje

10.5.2013 v 07:32 | Nahoru | #61
Jsem zvědavý jak ty emise vyřeší. Na vstřikování bych tedy ale moc nesázel, spíše bych čekal jiný karbec nebo nějakou úpravu stávajícího. Třeba KTM (nejen) dělá dodnes 2T s karbcem a plní EU normy..

3 reakcí na tento příspěvek jawa 350 - legenda stále pokračuje

10.5.2013 v 07:59 | Nahoru | #62
Já nevím kde se tyto informace berou, pokud vím poslední hotový prototyp je moto JAWA 1000 typ 837 se čtyřtaktním dvouválcovým motorem 1000 ccm. Předpokládaný náběh výroby v roce 2013.Předpokládaná výše tržeb z prodeje tohoto mota je známá, ale když ji tu uvedenu, tak mně prohlásíte za blázna. Dále Jawa vyvíjí s přispěním dotace na výzkum moto s víceválcovým čtyřtaktním motorem o obsahu 1200 ccm. Vývoj má být ukončen v roce 2014. Vedoucí projektu je Ing. Miloslav Vacek. O nějaké 350 není ve výzkumu ni řeč, leda by si to dělali z vlastních prostředků, o čemž pochybuji. Zase tady asi dostanu vynadáno, ale vím o čem píšu.

(reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

10.5.2013 v 08:59 | Nahoru | #63
motorkar50>Berou se z továrny. Jelikož je 2T 350 jediná Jawa, která se dobře prodává, tak se ani nedivím, že dělají všechno proto, aby ji udrželi ve výrobě co nejdéle.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

10.5.2013 v 09:21 | Nahoru | #64

motorkar50 píše: Já nevím kde se tyto informace berou, pokud vím poslední hotový prototyp je moto JAWA 1000 typ 837 se čtyřtaktním dvouválcovým motorem 1000 ccm. Předpokládaný náběh výroby v roce 2013.Předpokládaná výše tržeb z prodeje tohoto mota je známá, ale když ji tu uvedenu, tak mně prohlásíte za blázna. Dále Jawa vyvíjí s přispěním dotace na výzkum moto s víceválcovým čtyřtaktním motorem o obsahu 1200 ccm. Vývoj má být ukončen v roce 2014. Vedoucí projektu je Ing. Miloslav Vacek. O nějaké 350 není ve výzkumu ni řeč, leda by si to dělali z vlastních prostředků, o čemž pochybuji. Zase tady asi dostanu vynadáno, ale vím o čem píšu.



jaká je teda ta předpokládaná výše tržeb?

(reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

10.5.2013 v 10:40 | Nahoru | #65

motorkar50 píše: O nějaké 350 není ve výzkumu ni řeč



Ta už je přece vyvinutá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

10.5.2013 v 11:17 | Nahoru | #66

dostal94 píše: jaká je teda ta předpokládaná výše tržeb?


Naplánovat se dá všecko.
Následně se pro to ale musí taky neco udělat...
Kýžený ekonomický efekt nastává, až to cinkne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

10.5.2013 v 12:22 | Nahoru | #67

Zdenalbenal píše: Naplánovat se dá všecko.
Následně se pro to ale musí taky neco udělat...
Kýžený ekonomický efekt nastává, až to cinkne.



to je mi jasné,ale zajímalo by mě,co teda plánují

(reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

10.5.2013 v 15:20 | Nahoru | #68

dostal94 píše: to je mi jasné,ale zajímalo by mě,co teda plánují



Maximálně získat nějakou dotaci,kterou stopí Charouz,na to on je kabrňák. Jawa prostě před sebou světlou budoucnost nemá,už se jen dojí,co to jenom jde....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

10.5.2013 v 16:11 | Nahoru | #69
Předpokládané tržby motocyklu JAWA 1000 typ 837 v roce náběhu výroby t.j. 2013 jsou ve výši 69.600tis. Kč (více jak 69 mil Kč).

jawa 350 - legenda stále pokračuje

10.5.2013 v 16:28 | Nahoru | #70
Krásný předpoklad

jawa 350 - legenda stále pokračuje

10.5.2013 v 16:40 | Nahoru | #71
Ovšem to by to museli vyrobit a prodat... o co byl či začínal být zájem - 250 travelka - to si stopli. O Tempu ani nemluvě.

jawa 350 - legenda stále pokračuje

10.5.2013 v 17:38 | Nahoru | #72
hrnous: Jawa nemůže jít takovou cestou jako ses dal ty. To nemá šanci prolézt emisema v žádném případě a to kvůli HCx. U motoru kde je přefuk a výfuk řízen pístem (zámerně nepíšu sání - tady totiž klapka příliš nepomůže) se nedá zajistit, aby směs neunikala do výfuku. Jedině použitelnej je systám podobnej Aprili Di-tech kterej vtřikuje vysoce bohatou směs přímo do spalovacího prostoru až potom, co je výfuk uzavřen. Zároveň je kvůli HC mazací olej distribuován přímo k ložiskům a na stěnu válce tak, aby se ho do výfuku dostalo co nejmíň, takže oilmaster absolutně nestačí. Když se implementuje celý, takto poměrně drahý systém, tak jo, 50 cc motor má šanci projít emisema. Jestli 350 to pochybuju.

Tvůj systém tak kah ho popisuješ vypadá jako zajímavá věc, pokud se to podaří odladit tak to určitě zlepší přípravu směsi ve srovnání s jednoduchým karburátorem a tím i emise, ale co se týká HCx budeš pořád o několik řádů jinde než by bylo potřeba pro homologaci nového motoru.

EDIT: Jestli ona Jawa nezkouší do staré motorky implementovat nějaký čínský 4T 350 motor..

Naposledy editováno 10.05.2013 17:40:47

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350 - legenda stále pokračuje

10.5.2013 v 18:47 | Nahoru | #73
Já myslím,že když motor kupuješ, ztrácíš možnost na něm vydělat a tím i na celé motorce. Bez vlastního motoru je zisk +- poloviční = musíš prodat 2x tolik. Navíc, víceméně všechno tu už je, nové nebo v ojetinách. Ceny mírné. Podle mě než retro má šanci něco inovativního, ale tady už je honda s nc 700 král. Jawa bez šance něco takového vyvinout. Z integry naživo jsem byl nadšen. To je moto dneška

jawa 350 - legenda stále pokračuje

10.5.2013 v 18:58 | Nahoru | #74
napadlo mě geniální řešení....
co takhle zkřížit dvoutakt s leteckým motorem?

vypadá to že si dělám prdel ale je to jednoduchý- 2t motor s oběhovým mazáním a kompresorem. vstřik čistýho benzínu přímo do válcu po uzavření, tak jako u čtyřtaktu, tim by se zabránilo úniku nespálené směsi, spodek by vypadal stejně jako u čtyřtaktu, mazání a abysme zajistili usměrnění směsi tak by to nebylo pístem zespodu nahoru ale kompresorem ze sání dovnitř.

akorát je pravda že by to motor j350 trochu prodražilo

ale akorát by se přidal vstřik, dolu nalil olej a kanál by nebyl přek kliku ale přímo

jawa 350 - legenda stále pokračuje

10.5.2013 v 19:53 | Nahoru | #75
Kdyby se homolagace podařila, je to jen dobře. Vy tu děláte, jako kdyby všechny 2T, co se u nás prodávají, měly vstřikování. Pokud vím, nemá ho nikdo, kromě jakési Aprilie, jestli se to ještě vyrábí nebo dováží. Ne že bych byl pro prodlužování nějaké agónie nebo že bych pro ni běžel, ale ať třinda na trhu je. Sice by se i s motorem mělo něco stát, ne ohledně emisí, spíš nějaká modernizace, což se nestane. Bylo by to pěkné - primár ozubenými koly, možno zvětšit objem na 400 ccm, pětikvalt (převovce nerozumím, prý je tam tříhřídelová, už také hodně po sezóně), klapky a mohl by to být celkem zajímavý motor pro méně náročné . Ani by se nemuselo zachovat vypínání spojky řadičkou nebo jedna páka na spouštění i řazení, i když ve své době to bylo vymakané. No, to je takové filozofování o ničem .

jawa 350 - legenda stále pokračuje

10.5.2013 v 19:55 | Nahoru | #76
Měl jsem několik 350- od kývačky po 639 a pak jsem koupil Suzuki 380 sebrink a byl jsem z ní úplně vyděšený. 350 je prostě mrtvola, kurva ten motor je 60 let +-stejný - a pořád na hovno! Těžká klika, 4 kvalty, brzdy taky hit- dal jsem do rámu 634 SLAVNOU 500 OHC a stejně to jelo na nic /145 strop/ a ubrzdit to fakt nešlo. V 84 roce Jawa vystavovala boxer s protiběžnou prěvodovkou-500 obsah výkon už nvm- cca 35 hp- jo tak to bylo to čemu bych rozuměl, ale za rok bylo ticho po pěšině. Už mě neba číst jak je jawa 350 skvělá- NENÍ. Pro fandu jo, ale to je vše . 633 bych ctěl z nostalgie, Jawa 90 by mně taky potěšila ale jsou to hrozný sráče. A tedka do mě

(reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

10.5.2013 v 20:09 | Nahoru | #77

laďa-prášil píše: Já myslím,že když motor kupuješ, ztrácíš možnost na něm vydělat a tím i na celé motorce. Bez vlastního motoru je zisk +- poloviční = musíš prodat 2x tolik. Navíc, víceméně všechno tu už je, nové nebo v ojetinách. Ceny mírné. Podle mě než retro má šanci něco inovativního, ale tady už je honda s nc 700 král. Jawa bez šance něco takového vyvinout. Z integry naživo jsem byl nadšen. To je moto dneška

Myslim si to samy. Motor je jedna z veci na ktey se da vydelat, zbytek je skladacka z hotovych dilu namontovanych na par ohnutych trubek s plastama. Takze pokud chce nekdo udelat vlastni motorku a postavit miniserii po ktery zase zkrachuje, tak koupit cizi motor je nejlepsi cesta.

jawa 350 - legenda stále pokračuje

11.5.2013 v 01:22 | Nahoru | #78
Jsem jawa srdcař a měl sposty jaw která sám probudil k životu a poslal dál do světa za tenkrát malý peníz s minimálním ziskem......bavilo mě to a zisk byl druhořadý
Na jawě jsem jako každý narozen v době normalizace vyrostl, a mám tu značku rád
Ale jsem soudný a nerad musím prohlásit..... JAWA IS DEAD
Tak ji nechte hrdě odpočívat a my můžem vzpomínat jen v dobrém a ezli se mi povede prasárna nasadit plechy 634 na bandasku 1200, tak sem hodím foto

jawa 350 - legenda stále pokračuje

11.5.2013 v 01:50 | Nahoru | #79
Až tu motorku budete mít hotovou,tak dejte vědět,vemu jí naa své náklady někam do světa.Fandím vám a to otatní ukáže zkušenost.Jawa je dobrá,byla a doufám bude

(reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

11.5.2013 v 10:17 | Nahoru | #80

motorkar50 píše: Předpokládané tržby motocyklu JAWA 1000 typ 837 v roce náběhu výroby t.j. 2013 jsou ve výši 69.600tis. Kč (více jak 69 mil Kč).



(reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

11.5.2013 v 11:22 | Nahoru | #81

pesastor píše: verybusy> wo co ti gow? Pulka sveta jezdi na cinskejch, indickejch a ja nevim jakejch srac*ach a jak jsou prodejny! Co by nebyla za rozumnou(!) cenu prodejna tripade, kterou ta pulka sveta a dalsi zeme typu Rusko moc dobre zna!
Jawaci, drzim palce!



Souhlasim

jawa 350 - legenda stále pokračuje

11.5.2013 v 12:40 | Nahoru | #82
Jawa skončí. Smiřte se s tím. Co udělala MZ, vzala motor od Yamahy nacpala to do podvozku od KTM a stejně neprorazila, kombinace hezká, aqle ldii poříd vidí MZ jako 2T, ani pak s vlastním litrem.

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350 - legenda stále pokračuje

11.5.2013 v 14:40 | Nahoru | #83
Když jsem začal jezdit do Alp přes Mattighofen, bývala značka KTM rozstrkána na velkém prostoru mezi různými "přidruženýmivýrobamiJZD".
Centrální ocelo-profilo-betonovu fabriku "s akváriem" mají postavenu cca asi tak +- 7 let.
Co je ale zajímavé - porovnání výší dotací do podniku Jawa a do podniku KTM (do Jawy postupně, včetně Min.kultury) nám dává žel také toto šílené porovnání:







Je škoda, že projekt společné výroby Jawa 500 OHC boxer byl odložen z původního roku 1985 na počátek 90. let / ale tam už s listopadem 89 započal konec fungujícího českého strojírenství.
Na druhou stranu - konstrukční patentové řešení hlavy válců vcelku pěkné prašule vydělalo bavorské vrtuli od roku 1993.
Pro zajímavost - nevíte někdo zda se JAWA přihlásila u BMW - pro využití patentového řešení v ochranné lhůtě?
Patent měl být tůším z roku 1980(ale možná i dříve?!) a tak v roce 1993, kdy přišla BMW s novým boxer motorem ještě neuplynulo 25 let placené ohrany patentu při podání:





1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

11.5.2013 v 16:08 | Nahoru | #84

Franky píše: Když jsem začal jezdit do Alp přes Mattighofen, bývala značka KTM rozstrkána na velkém prostoru mezi různými "přidruženýmivýrobamiJZD".
Centrální ocelo-profilo-betonovu fabriku "s akváriem" mají postavenu cca asi tak +- 7 let.
Co je ale zajímavé - porovnání výší dotací do podniku Jawa a do podniku KTM (do Jawy postupně, včetně Min.kultury) nám dává žel také toto šílené porovnání:







Je škoda, že projekt společné výroby Jawa 500 OHC boxer byl odložen z původního roku 1985 na počátek 90. let / ale tam už s listopadem 89 započal konec fungujícího českého strojírenství.
Na druhou stranu - konstrukční patentové řešení hlavy válců vcelku pěkné prašule vydělalo bavorské vrtuli od roku 1993.
Pro zajímavost - nevíte někdo zda se JAWA přihlásila u BMW - pro využití patentového řešení v ochranné lhůtě?
Patent měl být tůším z roku 1980(ale možná i dříve?!) a tak v roce 1993, kdy přišla BMW s novým boxer motorem ještě neuplynulo 25 let placené ohrany patentu při podání:





Jo , tohle jsem myslel, na automoto 84 to bylo vystavené /slintal jsem jak pes/ ale proti bmw tam nebyl klopný moment kliky- prostě něco s potenciálem dalšího růstu. Tak jsem šetřil až jsem si koupil R 75 a pak jsem se díky klopnému momentu vzválel snad jednou týdně ve škarpě. Jsem rád že tady někdo ví o čem je řeč. Dík za foto!

jawa 350 - legenda stále pokračuje

11.5.2013 v 16:09 | Nahoru | #85
Co na té hlavě bylo patentované?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

11.5.2013 v 16:09 | Nahoru | #86

banzai píše: Jo , tohle jsem myslel, na automoto 84 to bylo vystavené /slintal jsem jak pes/ ale proti bmw tam nebyl klopný moment kliky- prostě něco s potenciálem dalšího růstu. Tak jsem šetřil až jsem si koupil R 75 a pak jsem se díky klopnému momentu vzválel snad jednou týdně ve škarpě. Jsem rád že tady někdo ví o čem je řeč. Dík za foto!



Válel ses vpravo nebo vlevo?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

11.5.2013 v 16:20 | Nahoru | #87

laďa-prášil píše: Válel ses vpravo nebo vlevo?


neodpoví bo on R75 nikdy neměl

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

11.5.2013 v 16:35 | Nahoru | #88
aifel202> Vzhledem k tomu že je to pár let tak většinou vlevo, ale nebotˇjsem byl šikovný tak asi sem tam i v pravo- v 25 letech, po jawách to bylo docela překvápko - jo a měl jsem asi měsís R 66 ale to jsem stačil zlikvdovat ze stejného důvodu jako výše. Prostě jsem jel nadoraz, rozum doma ale koule sebou- jsem původně z Rumburku a kdo tam někdy byl tak ví žě na 110m rovinku je tam 220 zatáček - Jo tedˇje tam na stejný úsek 250 cikánů a 500 děr na silnici

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

11.5.2013 v 16:39 | Nahoru | #89
banzai> od klopného momentu k cigánům
Takovej Butenuth vyhrával na bmw nejsilnější klasiky v Hořicích suveréně a nikde se neválel..

(reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

11.5.2013 v 16:46 | Nahoru | #90

motorkar50 píše: Předpokládané tržby motocyklu JAWA 1000 typ 837 v roce náběhu výroby t.j. 2013 jsou ve výši 69.600tis. Kč (více jak 69 mil Kč).



jawa za rok (nebo taky za pět let ) vtrhne na trh s novou úžasnou motorkou v objemové třídě, ve které se angažují všichni velcí výrobci a bude úspěšná zavedení producenti, kteří mají s výrobou těchto strojů vč. motorů zkušenosti v řádu desítek let a chrlí velké série, budou smutně přihlížet, jak jim nový dravec ukousne kus tržního koláče motocykl bude vybaven báječným novým motorem a nikdo nebude mít pochybnosti o jeho spolehlivosti a životnosti jako houby po dešti vyrostou nové značkové servisy s vyškoleným personálem a teď ještě tu o červené karkulce

Naposledy editováno 11.05.2013 16:47:46
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist