paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Vyvažování+rámy
Zdravím, chci se optat na vyvážování..
Počítám s tím, že setrvačná síla rotačních hmotností je vyvážena primárně, a to vývažkem na protilehlém rameni kliky - "kladivu")
Ale Vyvažovaly se i setrvačný síly 1. řádu u motorů typu 175/487? Případně jak, vývažkem na klice (co si pod tím vývažkem mám představit).

Za druhé bych se chtěl zeptat na dvojitý uzavřený kolébkový rám, páteřovej otevřenej rám a čistě otevřenej rám (nosnej prvek - motor), jaký jsou jejich výhody a nevýhody ?

Díky!

EDIT: Jo a taky se chci zeptat na to, proč se používají, z nějakejch VŠ skript sem načetl, že na první kroužek od dna pístu, jde největší tlak, druhej schytá asi třetinu, a bez třetího by se to prakticky bez problému obešlo, musím pryč - dotaz doplním jak přijdu.

Naposledy editováno 17.03.2013 10:13:43

1 reakcí na tento příspěvek Vyvažování+rámy

Skvělá odpověď, děkuji! 17.3.2013 v 15:45 | Nahoru | #1
Setrvacne ucinky prvniho radu se jiste na Cz nevyvazovaly jelikoz nema vyvazovaci hridel. Vyvazit je pouze rotacni dovyvahou z principu nejde. Potrebujes jeden, ale idealne dva vyvazovaci hridele.
predstav si co je zpusobuje, ten nikoliv rotacni ale obecny rovinny pohyb ktery zpusobuje zavislost velikosti setrvacnych hmot na poloze mechanismu....to nejde vyvazit jinak nez udelat "opacne orientovanou kopii".

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvažování+rámy

17.3.2013 v 17:17 | Nahoru | #2

Dawe02 píše: Setrvacne ucinky prvniho radu se jiste na Cz nevyvazovaly jelikoz nema vyvazovaci hridel. Vyvazit je pouze rotacni dovyvahou z principu nejde. Potrebujes jeden, ale idealne dva vyvazovaci hridele.
predstav si co je zpusobuje, ten nikoliv rotacni ale obecny rovinny pohyb ktery zpusobuje zavislost velikosti setrvacnych hmot na poloze mechanismu....to nejde vyvazit jinak nez udělat "opacne orientovanou kopii".



Ok, dobře, abych začal od začátku setrvační sílu rotačních hmotností, vyvážím vývažkem na protilehlém rameni kliky - tedy "kladivo"

Dále tedy potřebuji vyvážit setrvačný síly posuvných hmotností, a to 1. a 2. řádu, u víceválce i momenty.

Potřebuji tedy na rotovací těleso nahlížet z roviny a vyvážit tak jeho každý bod? Tím pádem bych potřeboval vyvažovací hřídel, která mi to zajistí.
1. řád setrvačných sil posuvných hmotností bych tedy, při použití vývažku na klice (rameni), o polovině hmotnosti vznikající síly, vyvážil vyvažovací hřídelí téže hmotností s protifází a stejnými otáčkami. Ptám se správně?

2. řád se u jednoválců vyvážit nedá.

Kdybych kecal nesmysly, prosím oprav mě, rád bych v tom měl jasno

Naposledy editováno 17.03.2013 17:29:05

Vyvažování+rámy

17.3.2013 v 21:44 | Nahoru | #3
Dnes jsem v televizi viděl teorii, že se křížili mezi sebou neandrtálci a homo sapiens. Oni nevěděli, že neandtrálci jsou neandrtálci a homo sapiens homo sapiens, tak to prostě sfoukli a byli z toho kříženci. To jen abys v tom měl jasno....
To řešíš ČZ 175?

Vyvažování+rámy

18.3.2013 v 05:13 | Nahoru | #4
Jojo, řešil sem čízu 175, protože jsem špatně pochopil, že síly 1. řádu servačných posuvných hmotností se nevyvažují jen vývažkem na klice, ale vyvažovací hřídelí, jen furt nevím jak to je s tím vývažkem (odkaz na text: Bod 2. – síly prvního řádu posuvných hmotností vznikají z pohybu pístu ve válci a v případě použití vývažku na klice o hmotnosti poloviny vznikající síly je možné je vyvážit rotujícím závažím o téže hmotnosti, které se bude otáčet stejnými otáčkami v opačném směru.)
Teď se ptám obecně..

Vyvažování+rámy

18.3.2013 v 05:37 | Nahoru | #5
Problém je sice teoreticky zajímavý, prakticky je to ale úplně k hovnu. Už proto, že prostě jednoválec nevyvážíš ideálně nikdy a ČZ v garáži už vůbec ne.

Vyvažování+rámy

18.3.2013 v 05:51 | Nahoru | #6
Vím, že jde vyvážit jen částečně, a 2. řád nejde vyvážit vůbec, nicméně to řeším to řeším jen teoreticky, a vyvažovat to nechci, a už vůbec ne v garáži, tady těch fantazy nápadů už jsem zanechal

Naposledy editováno 18.03.2013 05:51:27

Vyvažování+rámy

18.3.2013 v 06:25 | Nahoru | #7
docela dobrá literatura literatura

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvažování+rámy

18.3.2013 v 21:19 | Nahoru | #8
xBaryk> ne ze bych nechtel ,ale toto neni vhodny komunikacni kanal na podobne diskuse. Zkus spise literaturu, z cesky psane napr. Skripta doc. Vlka z automobiloveho ustavu. Doporucuju predem nastudovat kinematiku a dynamiku teles. Nejlepe i eulerovy rovnice

(reakce na) Vyvažování+rámy

19.3.2013 v 11:15 | Nahoru | #9

Dawe02 píše: xBaryk> ne ze bych nechtel ,ale toto neni vhodny komunikacni kanal na podobne diskuse. Zkus spise literaturu, z cesky psane napr. Skripta doc. Vlka z automobiloveho ustavu. Doporucuju predem nastudovat kinematiku a dynamiku teles. Nejlepe i eulerovy rovnice



Odkaz je právě na Vlka. Ale v garáži je to celkem ztráta času tohle řešit.

Vyvažování+rámy

19.3.2013 v 12:42 | Nahoru | #10
Dyž chce mermomocí zlepšit, lépe řečeno změnit vyvážení kliky (v garáži), tak mu místo Vlka musí stačit Husák...ten ing. z Jawy.
Změnit vyvážení setrváků jednoválca v praxi až takový problém néni, otázka je proč.
V současné době se problém s vibracema řeší zakoupením jiného stroje...
Pokec o rámech je v různých jím publikovaných dílech taky dost.

(reakce na) Vyvažování+rámy

19.3.2013 v 16:57 | Nahoru | #11

Dawe02 píše: xBaryk> ne ze bych nechtel ,ale toto neni vhodny komunikacni kanal na podobne diskuse. Zkus spise literaturu, z cesky psane napr. Skripta doc. Vlka z automobiloveho ustavu. Doporucuju predem nastudovat kinematiku a dynamiku teles. Nejlepe i eulerovy rovnice


Dobře, i tak děkuji za informace, ve volným čase začnu studovat od začátku.

laďa-prášil píše: Odkaz je právě na Vlka. Ale v garáži je to celkem ztráta času tohle řešit.


Dík za odkaz, ty skripta jsem našel při googlení už dřív, mám je v pc, ale info jsem bral odjinuď, budu se soustředit na ně. Připomínám a opakuji, z garáži by mě to ani nenapadlo řešit!

Zdenalbenal píše: Dyž chce mermomocí zlepšit, lépe řečeno změnit vyvážení kliky (v garáži), tak mu místo Vlka musí stačit Husák...ten ing. z Jawy.
Změnit vyvážení setrváků jednoválca v praxi až takový problém néni, otázka je proč.
V současné době se problém s vibracema řeší zakoupením jiného stroje...
Pokec o rámech je v různých jím publikovaných dílech taky dost.


Kdybych to dělal, tak určitě ne za tím účelem abych to měl jako motorku na běžný ježdění - nýbrž pro radost a splění snu - postavení jawy 400, jenž se si vzal za pár roční plán, neříkám, že chci zkonstruovat nový motor, podvozek .. jen chci upravit motor 350 a sestavit moto z kvalitních komponentů, zní to naivně, vím, avšak nespěchám na to neříkám, že to bude zítra.. čistě pro radost a splnění onoho snu.

Vyvažování+rámy

19.3.2013 v 17:41 | Nahoru | #12
Tá 400 se dělá, tuším, převrtáním do aleluja. Teda spíš skoro do Al eluja...
U dvouválu bych zestejnil písty a ojnice.
Je to poznat a obyčejná váha stačí (dělal sem písty na 634, dyž sem jí měnil střední ložisko po obligátních 16tis.km).
A esli by to šlo, tak použít dvoukroužkové písty.

Vyvažování+rámy

19.3.2013 v 18:46 | Nahoru | #13
Někde sem četl, že snad jako prototyp, byla připravovaná s vyvažovací hřídelí a 5 st. převodovkou.. Zajímalo by mě taky, jak by na tom byl 2V s klikou 360 st. má zcela vyvážený momenty, ale zase rozhozený síly..

Já jsem tu čtyřstovku chtěl spíš pojmout do moderna, žádný retro, moderní motorka ale se srdcem jawy, a to motorem. Představuju si něco s dvojitým trubkovým kolíbkovým rámem, teleskopama, centrálem a zadkem do špice - moderního pojetí agresivního naháče..

Snad doufám, že mi dílna isša vyjde vstříc :) , dvoukroužkový písty stoprocentně budu chtít, rád se obejdu bez takovýho přepichu mít 3. kroužek, kterej mě akorád brzdí.
No, Ty jsi dělal 400-stovkový písty? Řešil jsi nějak vyvážený dole, nějakým vývažkem?

Taky bych se chtěl zaměřit na uložení kliky, a nehezkýho protizávaží, ve tvaru plnýho hmotnýho disku, ale z vytvořením "kladiva" z vnitřní části setrváků a zvenku nechat zbytek plného - tak jak se to používá u 2T motorů, jejichž koncepční stáří není 50 let.. . No, jak říkám pár let to jistí ...

Naposledy editováno 19.03.2013 19:04:07

Vyvažování+rámy

20.3.2013 v 08:27 | Nahoru | #14
No.. běž vlastním směrem, ale můžu Tě ujistit, že obsah 350 nebo 400 není zásadní rozdíl. A problém bych neviděl ani 3. kroužek. Ten motor má zásadní problém v sání.
Jinak plný hmotný disk? nehezké protizávaží? Neříkej mi, že snad studuješ isša...
Je možná pár motorů 5q ovšem jsou to vlasně jiné motory, přesněji jiné převodovky. Tak jiné, že úplně jiné. Úprava-výroba je samozřejmě možná z toho pohledu, že s dostatkem peněz jde udělat vše. Jinak je to (z normálního pohledu) úplná utopie, asi 5x jednodušší je udělat fechtla 4q, k čemu stačí "pouze" nové hřídele a řadící automat + jedna vidlička (přesto to nikdo nedělá).
Diskusí o jednohupu tady bylo několik - otázka je, co od toho čekáš. Jestli zázračné zlepšení - to určitě ne, jestli zlepšení, tak možná v něčem. Určitě ne třeba ve výkonu. Je to jednoduché: Protože to nikdo nedělá, je to nesmysl. Jinak by to někdo dělal. Je to vyzkoušené a neujalo se to. Co zatím asi nikdo nezkoušel, je udělat kliku 270. Takže jestli chceš být pokusný králík, zvolil bych tuhle cestu. Motor 638/40 není ale moc vhodný na úpravy. Protože kde bys potřeboval trochu materiálu, tak ho konstrukrér obvykle vtipně ušetřil. Jestli chceš dobrý motor na legraci, tenhle ideální není. CR 500 ano.

Vyvažování+rámy

26.3.2013 v 06:31 | Nahoru | #15
No u prototypu 400 TS psali, že měla mít 22 kw, což je skoro jedna třetina pův. výkonu, to si myslím, není málo. Ten motor má problémy ve všech oblastech, takže bych se samozřejmě každé chtěl věnovat .
Jinak, jo studuju, ale v 1váku, motorky ještě neberem, všechno studuju na netu ve svým volným času Takže hmotný disk-nehezký protizávaží, beru, že je to neohrabanej výraz, ale nebudu nazývat setrvačník setrvačníkem, když to setrvačník není, ač z části jeho význam plní.
Tudíž jsem se dostal k názvu protizávaží, který je odpovídající. Oprav mě jestli na tom vidíš něco špatnýho, rád se poučím ...
Mám na stole kliku z čízy 175, a s těma protizávažíma by se dalo mlátit obilí jak sou velký..
Nerozumím přebytku hmoty mezi 0-180 stupňi.. snad jen podtlak a snažší výroba.

No koukal sem na tu kliku 270, a pár motorů jí již má, avšak 2T nevím.. zlepšení bych rád očekával přínosu výkonu, agilnosti, vytáčení motoru a max otáček. Samozřejmě kvůli tomu, když to usadím do double trubkovýho rámu, tak na to nebudu mít papíry tudíž zůstane u pokusnýho motoru/rky.

Koukal jsem se na to CRo 500 a ty protizaváží tak bych si je představoval

Vyvažování+rámy

26.3.2013 v 09:35 | Nahoru | #16
co děláš, tím budeš... jestli budeš dělat zázraky s čz, myslím tě to nikam neposune, doba vývoj technika je někde jinde. JE to ztráta času, to mi věř.
400Ts - napsat se dá cokoli, ostatně i udělat, i když tady k tomu nedošlo, zjímavý problém byl u jiného prototypu motoru 350, který měl širší kliku i když menší průměr setrváků. Bohužel, vibrovalo to údajně ak, jako by to mělo vyskočit z rámu. ČZ má smysl možná tehdy, pokud se chceš dál v životě živit renovacemi nebo opravami starých křápů. Asi tak.. ale aby ti to prostě nezůstalo..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prodej CZ 180 ČZ 180 yloveiou 17 19.10.2023 v 16:47 Marťani
renovuji 4874 [1, 2] ČZ 180 Jena84 33 28.1.2020 v 09:22 Dolin
olej PRO přímaz mikuni ČZ 180 novaciny 14 3.6.2018 v 22:14 Jirka4137
zámek sedla pro ČZ180 ČZ 180 josefbednar 9 7.4.2016 v 20:09 Jirka_S
Blinkry čz 180/487.3-sháním ČZ 175/487, ČZ 180/487, ČZ 175, ČZ 180 Harg 5 18.1.2016 v 18:21 Harg


TOPlist