1 reakcí na tento příspěvek Stažení km.
reci pravnika
Prodávající odpovídá toliko za vady, které:
- věc měla v okamžiku převzetí,
- prodávající na ně neupozornil,
- nejedná se o vadu odpovídající běžnému opotřebení, která existovala již při převzetí.
Fakticky se tak jedná pouze o tzv. skryté vady, tedy vady, které musely existovat již v okamžiku převzetí vozidla a není to běžné opotřebení. Za tyto skryté vady odpovídá prodávající po dobu dvou let , tato lhůta může být po dohodě s kupujícím zkrácena na polovinu. V této lhůtě musejí být tyto vady uplatněny, a to samozřejmě písemně a prokazatelně, jinak prodávající není povinen vady odstraňovat.
to plati pri nakupu treba v bazaru
nakup od soukrome osoba
§ 599
(1) Vady musí kupující uplatnit u prodávajícího bez zbytečného odkladu. Práva z odpovědnosti za vady se může kupující domáhat u soudu, jen jestliže vady vytkl nejpozději do šesti měsíců … od převzetí věci.“
A ještě ustanovení §499 občanského zákoníku:
„Kdo přenechá jinému věc za úplatu, odpovídá za to, že věc v době plnění má vlastnosti výslovně vymíněné nebo obvyklé, že je ji možno použít podle povahy a účelu smlouvy nebo podle toho, co účastníci ujednali, a že věc nemá právní vady.“
Souhrnně zde lze uvést, že prodávající odpovídá opět pouze za skryté vady, avšak pouze ve lhůtě šesti měsíců od převzetí vozidla.
pravdu mas v tom,ze kupec si sjedna nebo necha vypracovat znal.posudek na problemovou vec.
to je fakt.
Nicmene ac se to zda hloupy tak preci jen nejaka zodpovednost za funkcnost vozidla je(skryte vady)
to dokazovani,jak jsem psal vyse a co te zrejme rozcililo,bylo mysleno vzhledem k dolozeni stavu km z STK kupcem....pote by mel prokazat prodavajici,proc je to tak jak je...viz vyse
a uz dost uz me to nebavi
jaký je rozdíl v ceně u motorky s 47000 km a 39000?? při předpokladu stejného stavu údržby a opotřebení?
JO a co se zákona týká...znalecký posudek zadaný kupujícím nemá velké váhy...
Kupující by se musel obrátit na instituci - soud a teprve znalec v oboru určený soudem je rozhodující...protože prodávající by si mohl tutéž věc nechat posoudit svým znalcem a výsledek by byl určitě odlišný.
A v neposlední řadě, pokud kupující reklamuje vadu - do vyřešení nesmí vozidlo provozovat, aby se nezměnil - nezhoršil reklamovaný projev.
atd...atd...
neřeším úmyslné uvedení kupujícího v omyl (podvod), kdy je rozdíl třeba 100 000..
c.j. píše: Hned mě napadlo, že voda mohla natéct do válce a při pokusu o nastartování s vodou nad pístem si motor nechci ani přestavit.
jedna ojnice ohnutá, druhá prasklá, poškrábaný prostor pro píst v bloku, proražená olejová vana a zničená váha vzduchu. Toť pokus o nastartování a bohužel roztlačení auta po projeď velké kaluže kde se dostala voda do pístu skrze sání.
U motorky to bude mnohem fatálnější.
Hodně lidí se ti to tady snažilo vysvětlit, ale ty furt meleš svojí, přitom úplně z cesty.
Jestli tobě někdo bude prodávat motorku, nebo auta a skočí na takovýho "chytráka", kterej ví vlastně prd, tak ho upřímě lituju. No moc dobře vím, proč si dávám větší pozor při prodeji, než při koupi. Lidi si přečtou bláboli na netu od uživatele "Bornys" a jemu podobným a pak tě akorát otravujou. Nesnaž si hrát na právníka, tím, že si vytáhneš pár paragrafů, který se ti hodí, opravdu ti to nejde.
2 reakcí na tento příspěvek Stažení km.
Obecně se kilometrový údaj ukládá v každé ŘJ. Existují pirátské přístroje, které se dokáží nabourat do paměti části ŘJ a změnit údaj, ovšem taková změna ovlivní další návazné údaje.
Co se týká značkových opraven a dealerů značek = tyto si kupují od zastoupení většinou nejnižší stupně diagnostik - důvod je jednoduchý = cena!
Každá další odblokovaná funkce navyšuje cenu. Kdo někdy prodával auta bude vědět jak dokáže zastoupení jeden rok prodat dealerskému zastoupení diagnostické aparáty, software, manuál a proškolení lidí 300 000. Další rok změní parametry a tak nabídne zpětný odkup SETu za 150 000 a prodání nového opět za 300 000. To se netýká vozidel koncernu.
Takže snížení proběhu je vysoce sofistikovaná odborná činnost vyžadující speciální techniku tak, aby byla profi. Ale přes to se nedají asi extra odborným provedením zcela zamést stopy po takové, pirátském zásahu.
Obecně snížení probehu za 400, je nejnižší level, který by měl odhalit každý značkový servis se základní výbavou. Od 2 000 už je profesionálnější a tady, v případě velmi odborného provedení, už lze ohalit pouze profesionálem.
a nikdy jsem nepotkal funkci trasování změn údajů (pokud nepočítám aktualizace softu...a to je zase nic o km) Origo diagostika je pro čtení hodnot...těch, které ŘJ má aktuálně nastavené.
A končím s tímto vláknem, než se začnu bát marťanů.
U motorek mi takový postup není znám a rád se něco přiučím, díky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stažení km.
kamárád právě prodal moto nejmenovanému prodejci se 100.000 Km a ještě ten den byla na inzerátu znova se 40.000 Km a vyplněnou serviskou.
1 reakcí na tento příspěvek Stažení km.
Ani jeden z vás tady neocitoval žádný zákon,na rozdíl od něho,takže by bylo přinejmenším korektní,mu jeho "srance" vyvrátit jinak,jak osobníma urážkama.
KDO vám například říkal,že stav tacho na STK není důkaz?
Pokud bude mít například motorka,rok výroby 2000 první STK 2002 a stav tacho 9000,rok 2004 17000,rok 2006 25000,rok 2008 34000,rok 2010 42000,rok 2012 50000,a ty prodáváš motorku v roce 2013 a má najednou 17000,tak věř,že pokud se tyto protokoly dostanou do ruky kupci,tak budeš ty,jako prodávající prokazovat,jak je toto možné! A soudu to stačit bude,na to vemte jed! Takže čekám,že Bornysovi hodíte do cesty podložený argument a ne osobní uřážku. Jinak přeju hezký den.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stažení km.
prackarr píše: Chlapci,já vám teda nevím,ale obouváte se tu do bornyse,že mele páté přes deváté a pod.,ale on svoje "srance" opřel o citace zákona. O co svoje "protisrance" opíráte vy?
Ani jeden z vás tady neocitoval žádný zákon,na rozdíl od něho,takže by bylo přinejmenším korektní,mu jeho "srance" vyvrátit jinak,jak osobníma urážkama.
KDO vám například říkal,že stav tacho na STK není důkaz?
Pokud bude mít například motorka,rok výroby 2000 první STK 2002 a stav tacho 9000,rok 2004 17000,rok 2006 25000,rok 2008 34000,rok 2010 42000,rok 2012 50000,a ty prodáváš motorku v roce 2013 a má najednou 17000,tak věř,že pokud se tyto protokoly dostanou do ruky kupci,tak budeš ty,jako prodávající prokazovat,jak je toto možné! A soudu to stačit bude,na to vemte jed! Takže čekám,že Bornysovi hodíte do cesty podložený argument a ne osobní uřážku. Jinak přeju hezký den.
Hlavne ze ty jsi svuj "sranec" o neco oprel...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stažení km.
SirIndy píše: Hlavne ze ty jsi svuj "sranec" o neco oprel...
Proč já? Já tu nepůsobím jako příznivec bornise,nebo jeho protistrany. Já nic opírat nepotřebuji. Každopádně když už se ptáš,tak asi takto: důkazní břemeno je na straně kupujícího,to je pravda,ale pokud ten přinese nějaký důkaz,tak je pak na protistraně,aby to vyvrátila,tudíž důkazní břemeno přechází na její stranu. Byl jsi někdy u soudu? Myslíš,že pokud jsi obžalován a sedíš u soudu,tak jen čekáš,co na tebe kdo vybalí?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stažení km.
prackarr píše: Proč já? Já tu nepůsobím jako příznivec bornise,nebo jeho protistrany. Já nic opírat nepotřebuji. Každopádně když už se ptáš,tak asi takto: důkazní břemeno je na straně kupujícího,to je pravda,ale pokud ten přinese nějaký důkaz,tak je pak na protistraně,aby to vyvrátila,tudíž důkazní břemeno přechází na její stranu. Byl jsi někdy u soudu? Myslíš,že pokud jsi obžalován a sedíš u soudu,tak jen čekáš,co na tebe kdo vybalí?
Pises prinese dukaz. My se tu nekolik stranek snazime vysvetlit, proc dva vypisy z STK dukaz byt nemohou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stažení km.
SirIndy píše: Pises prinese dukaz. My se tu nekolik stranek snazime vysvetlit, proc dva vypisy z STK dukaz byt nemohou.
A jak ty víš,že je soud jako důkaz nepřijme? Znova se tě ptám,kolikrát jsi u soudu byl?
Já si myslím,že pokud u jedné STK bude např. 20.000km a u druhé 35000km a ty dva měsíce po STK prodáváš s 15000km,tak to soud jako důkaz vezme,tomu věř!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stažení km.
prackarr píše: A jak ty víš,že je soud jako důkaz nepřijme? Znova se tě ptám,kolikrát jsi u soudu byl?
Já si myslím,že pokud u jedné STK bude např. 20.000km a u druhé 35000km a ty dva měsíce po STK prodáváš s 15000km,tak to soud jako důkaz vezme,tomu věř!
U takhle kratke doby od STK asi ano, ale u delsi lehce pouziju ten argument a o pretoceni pri dosazeni 100000km.
SirIndy píše: Pises prinese dukaz. My se tu nekolik stranek snazime vysvetlit, proc dva vypisy z STK dukaz byt nemohou.
Ale můžou. Asi ne vždy,ale nic tomu nebrání. Minimálně to v některých případech bude stačit, aby prodávající musel prokázat, že nestočil,ale právě třeba jen vyměnil tacho.
Je víc km najetých, než na tachometru závada? Brání to užití věci??
aktuálně, i kdyby bylo prodejci prokázáno, že ON stočil km...jedná se o přestupek...a co dál?
Snižuje 8000 najetých km ( o tolik km se jedná v tomto vlákně) cenu motorky????
Takže čeho by kupec soudem dosáhl??
A svoje srance opírám o roky praxe a u soudu už jsem kvůli zákazníkovi byl..jako svědek.
A jestli by ještě chtěl někdo probrat třeba rozdíly mezi obchodním a občanským zákoníkem(to jsem tady taky někde zahlíd)...jsem k dispozici
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stažení km.
Franky píše: Diagnostika a najeté km = to je na knihu.
Obecně se kilometrový údaj ukládá v každé ŘJ. Existují pirátské přístroje, které se dokáží nabourat do paměti části ŘJ a změnit údaj, ovšem taková změna ovlivní další návazné údaje.
Co se týká značkových opraven a dealerů značek = tyto si kupují od zastoupení většinou nejnižší stupně diagnostik - důvod je jednoduchý = cena!
Každá další odblokovaná funkce navyšuje cenu. Kdo někdy prodával auta bude vědět jak dokáže zastoupení jeden rok prodat dealerskému zastoupení diagnostické aparáty, software, manuál a proškolení lidí 300 000. Další rok změní parametry a tak nabídne zpětný odkup SETu za 150 000 a prodání nového opět za 300 000. To se netýká vozidel koncernu.
Takže snížení proběhu je vysoce sofistikovaná odborná činnost vyžadující speciální techniku tak, aby byla profi. Ale přes to se nedají asi extra odborným provedením zcela zamést stopy po takové, pirátském zásahu.
Obecně snížení probehu za 400, je nejnižší level, který by měl odhalit každý značkový servis se základní výbavou. Od 2 000 už je profesionálnější a tady, v případě velmi odborného provedení, už lze ohalit pouze profesionálem.
Do ktere ? Protoze kazde auto ma RJ milion, kazde blbe dvere maji svou RJ. Jedine kde vim ze se ukladaji udaje o stavu najetych km je RJ pristrojove desky.Tam to jde s VAG Tacho zmenit a nikde jinde se to neuklada. Jedine podle ceho to jde jakz takz zjistit je treba u dieselu motohodiny cerpadla. U benzinu nezjistitelne.
ABS, autorádio, .... z datového rozhradní lze uložit kam to jde.
Sirndy>
To pis piš, že údaj z STK centrálně uchovávaný v databázi Dekra je brán jako důkaz.
Nakonec - není tady nějaký podnikatel, který odpisoval "rychleji" než-li jezdil?!
Příběh mého bráchy - koupil 607 od podnikatele. Věděl, že má ujeto 220 000km, ale ve stavu a servisováno. Když si auto s majitelem vyzvedávali z autobazaru - kde stálo na prodej, na budíku se objevilo 110 000km. Nastal problém a hádka, kdo uhradí stočení, když autobazar "investoval", aby zrealizoval a už nezrealizuje (situace na poblití). Nakonec původní vlastník zaplatil bazaru z požadovaných 6 000 "jen" 4 000. O zpětném návratu proběhu vznikla další hádka bez výsledku. Kromě toho, že se díky změně proběhu auto zbláznilo a otevíralo si např. kufr kdy chtělo, stále hlásilo nějaké závady...atd. navštívil původního majizele po první STK bráchy finančák!
Znám ještě dalšího podnikatele, který účetně nákladoval vozidlo až do odpisu.
Pak přišel finančák s údajem od Dekra a zpravila to 100 000 pokuta !